Vectra B- problemer med dobbelt lås
Fra : Carsten Madsen

Dato : 29-03-05 08:20

Jeg har en Opel Vectra B og har problemer med låsen.
Jeg kan låse med fjernbetjeningen eller med nøgle uden problemer en
gang men kan ikke få den til at låse en gang mere??
Samtidig virker den akustiske alarm heller ikke hvis jeg går fra bilen
og har glemt at slukke lyset. Nogen der kender til disse problemer.
Har det evt. noget med hinanden at gøre??
Hjælp ønskes.

Mvh

Carsten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-03-05 08:24

Carsten Madsen wrote:
> Jeg har en Opel Vectra B og har problemer med låsen.
> Jeg kan låse med fjernbetjeningen eller med nøgle uden problemer en
> gang men kan ikke få den til at låse en gang mere??

Er du sikker på at den har db. lås?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-03-05 08:55

Tue, 29 Mar 2005 09:24:09 +0200, skrev "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com>, på 14 linier, i
<424901f7$0$249$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Er du sikker på at den har db. lås?

Det startede opel med midt i 90'ern.
Min gamle Vectra B havde dobbelt lås men ikke alarm.

Hvis du bruger fjernbetjeningen 2 gange efter hinanden (låser)
siger central låsen så ikke noget?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-03-05 08:55

Tue, 29 Mar 2005 09:54:36 +0200, skrev Karsten Andersen, på 22 linier,
i <r72i415kmdi88icq6h74iquodnnach3oo6@4ax.com>, :

>Hvis du bruger fjernbetjeningen 2 gange efter hinanden (låser)
>siger central låsen så ikke noget?

Det sidste var jo ikke til dig Morten

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Carsten Madsen

Dato : 29-03-05 09:34

On Tue, 29 Mar 2005 09:54:36 +0200, Karsten Andersen <karsten@jyde.dk>
wrote:

> [...]
>Min gamle Vectra B havde dobbelt lås men ikke alarm.
>
>Hvis du bruger fjernbetjeningen 2 gange efter hinanden (låser)

Nej desværre ikke. Det har fungeret før men ikke efter den har været
til maler. Det er bare mærkeligt den kan låse 1 gang og derefter sker
der intet når man trykker 2 gang..

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-03-05 11:17

Tue, 29 Mar 2005 10:33:53 +0200, skrev Carsten Madsen, på 24 linier, i
<td4i41hft482mlmilkq0st7pslpro4redi@4ax.com>, :

>Nej desværre ikke. Det har fungeret før men ikke efter den har været
>til maler. Det er bare mærkeligt den kan låse 1 gang og derefter sker
>der intet når man trykker 2 gang..

Hvor meget har maler pillet af? har han haft dørene af?
Hvis han har kan han jo have glemt/klemt en ledning.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-03-05 11:16

> [...]

>Nej desværre ikke. Det har fungeret før men ikke efter den har været
>til maler. Det er bare mærkeligt den kan låse 1 gang og derefter sker

Prøv og pil Batteriet fra (bilens) og vent ½ time derefter prøv igen.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Carsten Madsen

Dato : 29-03-05 09:35

On Tue, 29 Mar 2005 09:24:09 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Er du sikker på at den har db. lås?

Ja for det har virket før.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-03-05 09:51

Carsten Madsen wrote:

> Ja for det har virket før.

He he. Det argument kan jeg ikke modsige...

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 30-03-05 07:54

"Carsten Madsen" <cmREMOVE@palby.dk> skrev i en meddelelse
newsvh41pim6e990s88cab3qqmt9524ihapd@4ax.com...

> Samtidig virker den akustiske alarm heller ikke hvis jeg går fra bilen
> og har glemt at slukke lyset. Nogen der kender til disse problemer.

Prøv at rygge lidt i kontakten til kabinelyset, den ved føredøren er en
dobbelt af hensyn til lygtealarmen, og er de lige som på Vectra A, så giver
de nemt dårlig kontakt.
En ny kontakt koster iøvrigt næsten ingen ting.

> Har det evt. noget med hinanden at gøre??

Måske?

/Morten