Hvad er forskellen på voks og lakforsegler
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 29-03-05 00:05

Nu købte jeg på tilbud en flaske Turtle lakrens og lakforsegling (Top Coat
Sealer), da min hvide Opel trænger til opfriskning af lakken (der er vist
ikke gjort noget ved lakken siden fabrikken (2002).

Men bag på lakrensen står, at jeg skal efterbehandle med voks. Hvad er
forskellen på bilvoks og lakforsegling?

Og skal jeg hellere droppe lakforseglingen og købe noget decideret voks?

VH
Jakob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-03-05 23:31

On 29 Mar 2005 00:05:14 +0100, "Jakob Aagaard Harder"
<jharder@mailme.dk> wrote:

> [...]
>forskellen på bilvoks og lakforsegling?
>
>Og skal jeg hellere droppe lakforseglingen og købe noget decideret voks?

Hvis lakken er meget medtaget, så skal du:

Rense - Vokse - Forsegle

Hvis det ikke er så galt, kan du nøjes med de to sidstnævnte.

Bare køb en voks med let slibeeffekt. Det fåes både med og uden.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 29-03-05 00:44

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis det ikke er så galt, kan du nøjes med de to sidstnævnte.
>
> Bare køb en voks med let slibeeffekt. Det fåes både med og uden.

Hvad gør forseglingen mere end voksen?

Kan man få produkter, der "samler" voks og forsegling i en arbejdsgang?

VH
jakob

Fra : FJ

Dato : 29-03-05 06:48

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Hvad gør forseglingen mere end voksen?
>
> Kan man få produkter, der "samler" voks og forsegling i en arbejdsgang?

Hej

Ja. Køb og brug Sonax produkter. Det er de absolut bedste produkter.

www.sonax.dk

Hvis bilen kun er almindelig medtaget kan du nøjes med at bruge Sonax
Extreme 2 der både polerer og forsegler. Hvis bilen er meget mat bruges
Sonax lakrens og derefter Sonax Extreme 1 som er en flydende ren voks der er
smaddernem at arbejde med og på min bil har det holdt i knap 1 år nu.

Mvh:
FJ

Mazda 626 GT 2,5i V-6

Fra : Olesen

Dato : 29-03-05 16:36

"FJ" <mazda-V6@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Køb og brug Sonax produkter. Det er de absolut bedste produkter.

Sonax er godt, men min erfaring siger mig, den ikke
er radikalt bedre end eks. Turtle i praksis.
Desuden synes jeg Turtle er mere behagelig at arbejde med
da den tørre ind på en mere synlig måde, og fedthinden
under slutpoleringen synes hurtigere indgnedet end med
Extreme 2 fra Sonax.

Sonax er godt, men ikke det eneste saliggørende.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 19:28

> [...]
> er smaddernem at arbejde med og på min bil har det holdt i knap 1 år nu.

Hmm... Sonax Lakrens er fra den gamle røde billig serie, hvorimod Xtreme
serien er Sonax's topserie, så hvorfor blande et topprodukt med et billig
produkt???

Hvis bilen er meget mat og ridset (eller for den sags skyld mere end 1/2 år
gammel som Sonax vist foreskriver) så anbefales Sonax Xtreme Polish+Wax 3 og
efterfølgende forsegling med Sonax Xtreme Liquid Wax 1.... Det er noget der
virker!!!

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 31-03-05 21:45

Jeg fandt selv et udemærket svar her: