Beretning om prøvekørsel
Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 16:08

Jeg var i dag med kæresten ude at prøvekøre et par biler. Endelig fik vi os
taget sammen, nød en cykeltur i solen og fik prøvet et par biler. Jeg har
tidligere spurgt ind til forskellige modeller, så måske nogen vil høre de
spæde indtryk, som vi fik af bilerne. Det skal siges, at jeg ikke har kørt
bil i et par år (sådan jævnligt).

Vi nåede ikke på motorvej - men tog kun kortere ture - men forhåbentlig kan
nogen få noget ud af det :)

Vi lagde ud hos Fordforhandleren, hvor vi gerne ville prøve en Fiesta 1,3.
Det havde han ikke, så vi måtte 'nøjes' med en tur i 1,4eren (ny bil - kun
kørt 87 km)
En behagelig bil med god 'udsigt', et lækkert gearskifte og fin kvalitet i
knapper, dimser osv var indtrykket. Sæderne var ok at sidde i - man sad en
anelse højt, men bagpassagernes sæder er lidt hårde i det og nakkestøtterne
skal man være slangemenneske for at kunne benytte i alm. siddende stilling.
Pladsen bagtil var ok - og fortil var der fin plads.
Motoren havde en overraskende høj lyd ved 60-80 km/t, ligesom der var hul
ind til motorrummet. Kæresten mente lyden irriterede, fordi den var
diskantagtig og ikke til at overhøre.
Bagagerummet har fint med plads - det er ret rektangulært med lige sider.

Herefter var vi en tur hos Suzuki. Kæresten har forlængst brændt sig varm på
Altoen, og da hun så den hos en forhandler, måtte vi lige derind og prøve
den.
Bilen havde kørt en del km (men var 'ny'), men der er godt træk i den. Man
kan høre den gerne vil arbejde, og den kører såmænd godt nok. Der er plads
til passagerer bagi, omend de ikke har meget benplads. Bagagerummet var
større end jeg forventede, men dog mindre end i Fiestaen.
Gearskiftet fungerede, men det er sq ikke noget, de får topkarakter for. Det
virker ret løst og ubeslutsomt, og der er en masse plastikdingeldangel i
kabinen, som irriterede mig en del.
Elruderne gav et mærkeligt klonk, da de lukkede i - ligesom de kørte lidt
skævt på slidsen foroven. Til pengene er bilen nok ganske fin - jeg er bare
i tvivl om brugtprisen, og det meget plastik og sparsomme indretning var jeg
ikke så glad for. Forhandleren sagde den var meget lydløs i 5. gear på
motorvejen (ja det skal han sq da sige - han var ellers flink nok).

Så gik turen til Citroen, hvor vi prøvede end C3 1,4 fra 2002 med omkring
50000 på bagen.
Den er ret rat indendørs. Masser af plads foran - kæmpe forrude og bløde
sæder. Den larmer ikke så meget, men vi havde dog nogle irriterende biplyde,
hver gang vi accellererede og nåede 18 km/t. Den er meget følsom mht kobling
og bremse og gearskiftet er ikke så godt som i Fiestaen synes jeg.
Kæresten kunne ikke li' den. Den er luksuriøs nok, men hun synes den føltes
stor at køre i - var dårlig udsigt bagtil pga de tykke bagstolper, og så kan
hun godt li' at man kan se ordentlig bagud i bakspejlet. Bagsæderne var dog
fine. God komfort og udmærket plads - man sidder godt i sådan en C3. Prisen
er dog også derefter. Citroen er blevet blandt de dyrere efter et par
prisstigninger, og det var ikke vores indtryk, at man fik _så_ meget mere
bil for pengene.
Bagagerummet er pænt stort. Dybere end i Fiestaen men ikke så mange lige
kanter, så kasser stablet oven på hinanden vil hurtigt støde på.

Herefter var turen sådan set slut - men vi stødte på en Saxo fra 2002 med ca
80.000 rundet - den måtte vi lige prøve, og vi blev faktisk overrasket over,
hvor fint den kører.
Bevares - den larmer altså mere end C3eren, men motoren er den samme.
Gearskiftet er lidt mere gammeldags i Saxoen, og selve interiøret er også
'gammeldags'. Bilen reagerer dog fint på bevægelserne og vi synes ikke, at
larmen er altoverskyggende. Den er kun 3 dørs, men når man endelig er kommet
om bagi, sidder man faktisk rimeligt bilen taget i betragtning. Foran sidder
man godt uden at nærme sig C3ens komfortniveau.
Bagagerummet er ganske rummeligt. Større end Altoens men mindre end C3ens.
Prisen er under 100.000 - og det var her, at vi mente, at man fik ganske
meget for pengene. Bilen havde dog nogle små hylelyde og noget, der lød
sløret, når man drejede meget skarpt. Jeg aner intet om teknik, men lyden
irriterede mig og jeg ved ikke, hvad det var.
Hvis nogen kender til Saxoer - om de har nogle svagheder eller lign, må I
meget gerne skrive her. Forhandleren sagde selvfølgelig, at der næsten ingen
fejl fandtes på den bil - og rust var den ikke slem til heller. Men hvis
nogen kender nogle specielle ting om Saxoen, må I endelig skrive her :)

Vi vil gerne ud at prøve lidt flere, når vi får tid. 206, Fabia, Yaris og
Ibiza vil vi gerne runde en tur i - og den nye Swift når vi nok også at
prøve. Indtil videre er en brugt Saxo nok for os det bedste køb til pengene.

Hvis nogen har generelle kommentarer, er I naturligvis velkomne. Andre står
sikkert i samme købsovervejelser og kan få lidt information gennem tråden.
Vores kørselsbehov er primært i Storkøbenhavn - men også nogle længere ture
til Fyn/Jylland om året.

/Kenneth

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-03-05 17:05

"NumZie" <nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejl fandtes på den bil - og rust var den ikke slem til heller. Men hvis
> nogen kender nogle specielle ting om Saxoen, må I endelig skrive her :)

Forhandleren har ret; Den ruster ikke. Men resten lyver han om:
Motorstyring, sædevarme, motorophæng, toppakning, bremser der gerne vil være
skæve, udstødningssystem der ruster af h... til for bare at nævne lidt. Men
den kører fint, ja.

Jeg ville overhovedet ikke overveje den den, når man kan få en helt ny
Suzuki Alto med 3 års garanti for en slik ekstra.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 17:22

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ville overhovedet ikke overveje den den, når man kan få en helt ny
> Suzuki Alto med 3 års garanti for en slik ekstra.

Den lyder godt nok slem, når I sådan forklarer om alle de ting, der er galt
med den :( Det lyder i hvert fald dyrt at få repareret på!
Altoen kunne jeg godt leve med - jeg er bare bange for gensalgsprisen om fx
4 år - men intet er afgjort endnu (C3 bliver det dog ikke pga prisen).

/Kenneth

Fra : Thomas

Dato : 28-03-05 17:28

> [...]
> Altoen kunne jeg godt leve med - jeg er bare bange for gensalgsprisen
> om fx 4 år - men intet er afgjort endnu (C3 bliver det dog ikke pga

Ud fra det du skriver lyder Fiesta'en klart at være den bedste.

--
Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 17:54

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Ud fra det du skriver lyder Fiesta'en klart at være den bedste.

Ja - den var bestemt også rar at køre i. Dog lige 30-35.000 dyrere end Saxo
og 25-30.000 dyrere end Altoen, så spørgsmålet er om den er så meget bedre.

/Kenneth

Fra : Olesen

Dato : 28-03-05 18:02

> [...]

Saxo
> og 25-30.000 dyrere end Altoen, så spørgsmålet er om den er så meget

Køredynamsik har Fiesta af nyere årgange altid været ganske fortræffelige,
og der er jo det med merprisen kontra Alto, som jo også er billigere i
indkøb,
måske det går næsten lige op og det kun drejer sig om småpenge til
allersidst.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 18:10

"Olesen" <na@na.dk> wrote in message

> [...]
> indkøb,
> måske det går næsten lige op og det kun drejer sig om småpenge til

Jep - ang. gensalgspriser er det svært at spå om situationen om 2-4 år, hvor
jeg måske skal skifte bil igen.

Jeg har bare været uheldig i hele mit liv med elektronik - alt jeg køber går
i stykker, så det er jo nærliggende omend utrolig subjektivt at mene, at en
ny bil med 3 års garanti vil være det eneste rigtige for mig... måske vender
elektrolykken en dag for mig? :)

/Kenneth

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 28-03-05 21:33

> [...]
> fx 4 år - men intet er afgjort endnu (C3 bliver det dog ikke pga prisen).

Min saxo er fra 97 har haft den 2 år ingen af ovenstående problemer er jeg
stødt i har skiftet tandrem, men det var nu kun fordi det var "long
overdue". Bremser skiver har vi også skiftet. men den har også gået
180.000km nu.

Har ikke sædevarmer så den kan jeg ikke svare på.

Men men men nu jeg har jer ;). Har et ledning der går op under sædet har
tænkt på om det ikke er sæde varmeren ? jeg har jo ikks side airbags i
derofr var det mit gæt. Kunne jeg ikke "bare" sætte en kontakt på set ud
somom det bare er noget forhandleren kan gøre og så kræve 2500 for at have
"sat" sæde varmer i.

vh
jeppe

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-03-05 20:12

Hejsa,

On Mon, 28 Mar 2005 18:04:54 +0200, "C. Caspersen"
> [...]

>skæve, udstødningssystem der ruster af h... til for bare at nævne lidt. Men

Vi har en Saxo 1.4i fra 1996 med 110.000 km bag sig, den blev købt
brugt for 2 år siden og havde dengang kørt 85.000 km. Indtil videre
har den altså været et rigtig udmærket køb til vores behov for en
lille og billig bil-nummer-to. I den tid vi har haft den har vi lavet:

* Ny udstødning (efter kat'en) som var tæret.
* Nye ABS sensorer - det kostede til gengæld 7.000 kroner, langt
størstedelen var reservedele, der kun kan købes originalt

Efter to ovenstående var ordnet blev den også besigtiget og
indregistreret uden nogen bemærkninger.

Ellers har der intet været med den, den starter altid (selv efter 2
uger i vinterkulden - vi har ikke vinterdæk på den så den kunne ikke
rigtig køre i snedriverne).

Der er ikke det store ryk i motoren, den er lidt træls uden servo,
osv, osv - men den er fandme billig 500 kr i vægtafgift og 1.400 i
forsikring her i det svenske. Og så fik vi 23.000 gode danske kroner
"foræret" da vi eksporterede den til Sverige.

Rust er der intet af på den.

Vi regner med at beholde den til konen er færdig med at studere om 3
års tid, og så skifte den til en diesel-pendler til dén tid... Vi
havde en bmw 120i som låner i sidste uge - og den fængede interessen
hos den unge dame Det er sgu også en rigtig lækker lille bil og
hold da op den vækker opsigt, specielt i Danmark...

>Jeg ville overhovedet ikke overveje den den, når man kan få en helt ny
>Suzuki Alto med 3 års garanti for en slik ekstra.

Jeg ville stadig vælge den bil som jeg følte mig bedst tilpas i frem
for at se om der nu er 3 års garanti eller ej. Værditabet på en helt
ny bil er jo stadig kolo-enormt, garanti eller ej.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 17:06

On Mon, 28 Mar 2005 17:08:18 +0200, "NumZie"
<nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> wrote:

<...>

> [...]
>fejl fandtes på den bil - og rust var den ikke slem til heller. Men hvis
>nogen kender nogle specielle ting om Saxoen, må I endelig skrive her :)

Jeg har 100 kkm i en 2000'Saxo 1.4. Det har jeg tidligere skrevet om,
hvad kostede. Rustmæssigt er den ikke slem, men hvis i køber den, så
kør den til en ordentlig behandling. Oplagte svagheder er fortøjet,
hvor bøsningerne nok snart trænger til udskiftning. Jeg oplevede
desuden, at bilen bremsede skævt pga. at forbremserne var blevet
snavset til. (desværre var jeg til syn ;-( ). Den skal have tandrem
efter 4 år/120 kkm. Den største risiko er nok, at nye chauffører kan
medføre behov for ny toppakning, mange Saxo'er har fået skiftet sådan
en.
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 17:34

<Ivan Madsen> wrote in message
> [...]
> efter 4 år/120 kkm. Den største risiko er nok, at nye chauffører kan
> medføre behov for ny toppakning, mange Saxo'er har fået skiftet sådan

Bumbum... bøsninger og toppakning - bliver det dyrt?

- og vil den så være rar nok når man først har fået den gennemgået hos en
bilkynding :)

Jeg kan ikke lige finde din tidl. tråd om Saxo - har ellers søgt på googles
grupper :(

/Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 06:38

On Mon, 28 Mar 2005 18:33:56 +0200, "NumZie"
> [...]

>bilkynding :)
>
>Jeg kan ikke lige finde din tidl. tråd om Saxo - har ellers søgt på googles

Okay, de ca. 100 kkm kostede excl. brændstof 1,16 kr/km incl.
afskrivning mv. Men hvis du skal give tæt på 100 kkr for en ca 3 år
gammel Saxo med 80 kkm bag sig skal den være 110 % i orden. Du skal
heller ikke regne med, at afskrivningen bliver ret meget mindre end
for en af de nye du nævner, da Saxo'en nu er udgået. Med hensyn til
reparationer - fortøjsbøsninger er ikke så dyre, men det tager noget
tid at skifte. Toppakning kan blive rigtig dyrt.
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Olesen

Dato : 28-03-05 17:51

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Jeg har 100 kkm i en 2000'Saxo 1.4. Det har jeg tidligere skrevet om,
> hvad kostede. Rustmæssigt er den ikke slem, men hvis i køber den, så

BØR der være tale om rust i en 4.5 - 5 år gammel bil ?

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 28-03-05 20:25

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> BØR der være tale om rust i en 4.5 - 5 år gammel bil ?

Nej, det _BØR_ der ikke, men kigger du selv helt nye biler efter, er der
mærker der leverer bilen med rust i hulrummene. Okay, det er "kun"
overfladerust, men tager man ikke hånd om det med det samme, så har den bil
ikke lang levetid. (imho)

Jesper

Fra : Olesen

Dato : 28-03-05 20:29

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:424859e6$0$238$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> mærker der leverer bilen med rust i hulrummene. Okay, det er "kun"
> overfladerust, men tager man ikke hånd om det med det samme, så har den

Helt enig, og bla. derfor jeg mener, man bør supplere
snarest muligt efter køb af ny vogn...Golf eller ej..

Fra : Thomas

Dato : 28-03-05 20:29

> Nej, det _BØR_ der ikke, men kigger du selv helt nye biler efter, er
> der mærker der leverer bilen med rust i hulrummene.

Hvilke mærker er det du taler om helt præcis??

--
Thomas Krath

Fra : Mogens

Dato : 28-03-05 21:35

On Mon, 28 Mar 2005 21:29:28 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Hvilke mærker er det du taler om helt præcis??

Ford Focus

Mvh...

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 28-03-05 23:06

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke mærker er det du taler om helt præcis??
>
> --
> Thomas Krath

Der er flere mærker, og det er både europæiske, men også asiatiske mærker.
Jeg så for et eller to år siden, et indlæg i fjernsynet der viste flere
forskellige biler, og alle havde de -- i mere eller mindre grad --
begyndende rustdannelser i hulrum. Jeg vil ikke nævne nogen specifik, da jeg
ikke kan huske hvilke mærker det drejede sig om, men bare konstatere, at
selv om man vælger en ny bil, er det ikke ensbetydende med en rustfri bil --
og -- _JA_ -- jeg blev selv overrasket over at se det.

Jesper

Fra : Thomas

Dato : 28-03-05 17:38

> var den ikke slem til heller. Men hvis nogen kender nogle specielle
> ting om Saxoen, må I endelig skrive her :)

http://www.hi-speed.dk/saxo.html

Køb af brugt Saxo:
Fjenden er som hyppigt hos PSA dårlig elektronik og tidlige modeller kan
have problemer med motorstyringen. 16V motoren lider desværre af
toppakninger som går, hvilket kan medføre en beskadiget motor, hvis det ikke
opdages i tide. Skaden kan opstå allerede efter 50.000 km. Sørg også for at
bilen har fået skiftet olie når den skal, og tandremmen bør køre max
90.000km. Kontroller desuden at gearkassen virker ordentligt, 2. gear
syncromeshen har altid været svag på de sporty modeller. Bremseskiverne
slides lidt hurtigere end forventet og er følsomme for forkert tilspænding
af hjul. 8V-motorene bør ikke bruge olie af betydning.

--
Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 17:53

> [...]
> slides lidt hurtigere end forventet og er følsomme for forkert tilspænding
> af hjul. 8V-motorene bør ikke bruge olie af betydning.

Hvis det bliver - bliver det nok en 2002 eller 2003-model - en 1,4 og ikke
noget fancy sportsagtigt. Hjælper det på det? :D

Jeg ved ikke så meget om teknikken, så det er svært for mig at vurdere, hvor
meget den går i stykker og hvad reservedelene koster - men en god mekaniker
finder vel fejlene, når han ved hvad han 'typisk' skal lede efter..

/Kenneth

Fra : Basil

Dato : 28-03-05 20:09

NumZie wrote:
men en god mekaniker
> finder vel fejlene, når han ved hvad han 'typisk' skal lede efter..
>
> /Kenneth

Ikke en der arbejder under en værkfører på en Citroën værksted
Se mit andet indlæg.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 09:23

On Mon, 28 Mar 2005 18:53:21 +0200, "NumZie"
<nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> wrote:

<klipper lige fejllisten>

> [...]
>meget den går i stykker og hvad reservedelene koster - men en god mekaniker
>finder vel fejlene, når han ved hvad han 'typisk' skal lede efter..

En 1.4 har et passende kraftoverskud - uden at være en racerbil. Men
toppakninger er et kendt problem også på 1.1 og 1.4, uden at det
rammer alle biler. 2. gearet skal man kontrollere i alle brugte biler,
da det ofte bliver misbrugt (nogle sætter i 2. gear ved 80, fordi jeg
skal jo bare bremse ned og bruge 2. gearet efter svinget).
Andre skriver indsprøjtningssystem - det er dyrt, hvis det står af.
Prøvede turen, det kostede 5000. På turen til Kbh. kørte bilen perfekt
eller normalt om du vil, på vejen hjem begyndte den med udsættere som
om der var gået et tændrør. Det kostede et ledningsnet til
indsprøjtningen, en tændspole og en indsprøjtningsdyse (jeg går stadig
med en lumsk mistanke om "vi skifter til vi får det løst"tanke på
værkstedet).
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-03-05 18:02

> [...]
kobling
> og bremse og gearskiftet er ikke så godt som i Fiestaen synes jeg.

Havde du husket sikkerhedsselen? Alarmen går igang, så snart man kommer op i
fart ellers - og den stopper ikke.
Ellers skal bilen ikke bippe, med mindre der er en åben dør eller en fejl i
systemet.

> [...]
> er dog også derefter. Citroen er blevet blandt de dyrere efter et par
> prisstigninger, og det var ikke vores indtryk, at man fik _så_ meget mere

Stor at køre i?? Den er rummelig, men absolut ikke stor på nogen måder - den
er desuden supernem at parkere pga. den specielle servostyring.
Jeg vil give hende ret i, at udsynet igennem bagruden er begrænset - men det
har aldrig været et problem for mig, og jeg har aldrig lavet en eneste bule
i den.

/Kasper Hansen
Citroen C3 Hdi SensoDrive (der rundede 50.000 km i går)

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 18:13

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote in message
> [...]
> fart ellers - og den stopper ikke.
> Ellers skal bilen ikke bippe, med mindre der er en åben dør eller en fejl

Jep - det tjekkede jeg flere gange.

> [...]
> det
> har aldrig været et problem for mig, og jeg har aldrig lavet en eneste

Det er nok hvad man er vant til. Vi har jo ikke kørt længe og vores sidste
bil var en Mascot :) Og hun har sine egne ideer om, hvad der er let og svært
at køre i - men jeg kan godt give dig ret (herhjemme har vi jo delte
meninger om bilerne også :).

/Kenneth

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 28-03-05 21:25

"NumZie" <nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> wrote in message

> Jep - det tjekkede jeg flere gange.

Det har nok været "speed check" der har været slået til. Den bipper når den
kommer over den hastighed bilen havde da den blev slået til. (Knap ved siden
af radioen)

Br,
Morten

Fra : Mathias

Dato : 28-03-05 18:21

> [...]
> Ibiza vil vi gerne runde en tur i - og den nye Swift når vi nok også at
> prøve. Indtil videre er en brugt Saxo nok for os det bedste køb til

Husk endelig at prøve Yaris'en. Det er efter min mening en rigtig god og
økonomisk lille bil.

-Mathias

Fra : Mathias

Dato : 28-03-05 18:22

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 19:53

> [...]
> Ibiza vil vi gerne runde en tur i - og den nye Swift når vi nok også at
> prøve. Indtil videre er en brugt Saxo nok for os det bedste køb til

Så prøv en yaris 1.4. En 1.0 bliver du nok ikke imponeret over hvis du går
op i støj og trækkraft.
Yaris er klart bedre end da andre du sammenligner med

Nå men hvis det stod til mig så ville jeg da kigge ganske alvorligt på
Fiesta ST150. Den har fået særdeles god omtale med en finfin motor. Prisen
er også MEGET lav i forhold til det niveau andre biler af denne type ligger
i (her i dk).

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 21:17

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> Fiesta ST150. Den har fået særdeles god omtale med en finfin motor. Prisen
> er også MEGET lav i forhold til det niveau andre biler af denne type

Så meget har jeg ikke i mod støjen - det var mere for at tage det med, fordi
andre går meget op i det :) Vi er vant til en Mascot, så det kan kun blive
bedre!.

Yaris 1.0 bliver eneste potentielle alternativ - ellers er de simpelthen for
dyre.

ST150 er jo en racer... det er slet ikke det, jeg er på udkig efter (men den
er dælme lækker!). Vi har 'blot' brug for en bil sådan omkring 100.000.

Vi prioriterer økonomi højt. Dvs. den skal helst ikke repareres ret tit, den
skal være billig i drift (langt på literen), der skal være en god
gensalgspris (så lavt tab som mulig), og plads/min. af støj/komfort osv
kommer klart i anden række. Især fordi vi nok 'snart' skal til at købe
hus/lejlighed også - og så er 30.000 sparet på bilen godt givet ud til fx en
udbetaling :)

/Kenneth

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 28-03-05 21:47

> [...]
> Fiesta ST150. Den har fået særdeles god omtale med en finfin motor. Prisen
> er også MEGET lav i forhold til det niveau andre biler af denne type

Hmmm 150 hk og alligevel langsomere end min saxo fra '97 0-100.

vh
jeppe

Fra : Basil

Dato : 28-03-05 20:06

NumZie wrote:
> [...]
> fejl fandtes på den bil - og rust var den ikke slem til heller. Men hvis
> nogen kender nogle specielle ting om Saxoen, må I endelig skrive her :)

Jeg har ejet en helt ny Saxo i 2 år, så kunne jeg ikke holde det ud mere.
En ting var alle bilens småfejl og større fejl, en anden var forhandlerens
totale ligegyldighed overfor skramlet.
Hver gang den var på værksted (2 forskellige) skulle jeg spilde endnu en dag
på at få udbedret det der gik i stykker mens de havde den sidst (skete 5
gange, hver gang de havde den).
Jeg kommer aldrig i mit liv til at eje noget der kan forbindes med Citroën
igen.
Nu sidder jeg i en lidt for stor gæld med en Suzuki Liana, men er fandme
lykkelig for skiftet, og bilen.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 13:21

> [...]
> Ibiza vil vi gerne runde en tur i - og den nye Swift når vi nok også at
> prøve. Indtil videre er en brugt Saxo nok for os det bedste køb til

Må jeg foreslå en Fiat Punto af årgangen fra 99 og frem? Den skylder du
altså dig selv at prøve - du får ualmindeligt meget bil for pengene og den
kører ganske fremragende. Specielt hvis du går og overvejer en Saxo - du kan
få en nyere Punto for stort set de samme penge, og få en meget bedre og
nyere bil.

> /Kenneth

/Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 15:00

"Jesper Thomsen" <x9jepHOSThomsen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> kører ganske fremragende. Specielt hvis du går og overvejer en Saxo - du
> kan få en nyere Punto for stort set de samme penge, og få en meget bedre

Lige præcis FIAT vil jeg bare ikke have - desværre :) Men tak for tippet.
Har bare hørt om så mange, der har store problemer med dem - FIAT er selv i
økonomisk krise osv... så dem springer jeg udenom :)

/Kenneth

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-03-05 15:12

NumZie wrote:

> [...]
> Yaris og Ibiza vil vi gerne runde en tur i - og den nye Swift når vi
> nok også at prøve. Indtil videre er en brugt Saxo nok for os det

Hvorfor ikke købe en tilkørt (brugt) bil?

F.eks. Hyundai Getz, den må være i samme prisleje og størrelse som det i
søger:

År: 1/2003
Km: 7.000
Pris: kr. 99.900

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=694700029&page=1

År: 12/2002
Km: 73.000
Pris: kr. 87.900

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=489900095&page=1

Aner dog intet om hvordan Getz kører eller hvor godt den holder.

Eller hvad med en Toyota Corolla?
5dørs
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=174400571&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=280700890&page=2
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=256800246&page=2

3dørs
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=634800705&page=3

Der er 31 sider med søgeresultater på bilbasen, ved corolla fra 1992 - 2005,
og priser mellem 50-100.000 så jeg gider ikke lige poste flere links..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 19:07

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke købe en tilkørt (brugt) bil?
>
> F.eks. Hyundai Getz, den må være i samme prisleje og størrelse som det i
> søger:

[klip]

Det er også en mulighed. Lige med Getz ved jeg bare ikke hvor godt den
holder prisen - og så er der ikke så meget garanti på. Corollaen er nok lidt
for 'stor' til fruens temperament.

Men en Saxo er også en tilkørt brugt bil vil jeg mene :) Så de er absolut
inde i overvejelserne. Der er jo både fordele/ulemper ved at købe tilkørt
brugt kontra billig japanerny...

Har tænkt mig at lave en oversigt over mine overvejelser en af de nærmeste
dage.

/Kenneth