Udstødnings ekspert.
Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 10:38

På min nye Golf ser udstødningen lidt kedelig ud - man kan faktisk ikke se
den.
Ville egentlig gerne have rørene til at stikke frem - sådan lige for at
bryde den lidt tunge røv på sådan en ting.

Jeg har så pønset på at tage bagskørtet og potten fra en GTI (sådan en 2.0
turbo bensin ting), men er ikke helt sikker på om det vil virker optimalt på
en TDI motor.

Jeg har så konstateret at Audi A3 har samme fysiske form på udstødningen,
men at den har de ønskede afgangsrør.

En forespørgsel ved VW/Audi har så vist at der findes et hav af forskellige
reservedelsnumre til bagpotter.

Der er to rørtykkelser 50 og 55 mm, min kører med 55 mm, men selv når de 50
mm er sorteret fra er der mange at vælge imellem.
Selv om en bagpotte til en 2,0 (bensin) 2,0 Turbo (bensin) og en 2,0 TDI ser
helt ens ud har de forskellige numre.

Hvorfor er der forskel, og hvad er foskellen?

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI - men med kedelig udstødning.
http://vwfanatic.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-05 10:59

Claus Petersen skriver:

> [...]
> Ville egentlig gerne have rørene til at stikke frem - sådan lige for at
> bryde den lidt tunge røv på sådan en ting.

Tænk, jeg har det lige modsat.

> Jeg har så pønset på at tage bagskørtet og potten fra en GTI (sådan en 2.0
> turbo bensin ting), men er ikke helt sikker på om det vil virker optimalt på
> en TDI motor.

Alternativt !
Nu har du muligehden for at snyde dig til dit drømmeafgangsrør. Lad den
originals sidde og lav hul(ler?) til de(t) rør du syntes er fedest og
sæt så kun afgangsrøret på. Du har mulighed for kæmpe centerrør a'la
Porsche Boxter, et rør i hver side, forcrhromede rør jeg kunne blive
ved....

En rørhale lukket i den ene ende malet matsort invendigt og ingen kan se
at det er snyd, før de kommer under bilen.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 11:06

> Tænk, jeg har det lige modsat.

Sådan er vi så forskellige :)

> [...]
>
> En rørhale lukket i den ene ende malet matsort invendigt og ingen kan se
> at det er snyd, før de kommer under bilen.....

Arhhh! Helt ærligt.
Det ser ikke ret fedt ud at røgen kommer ud under bilen i stedet for
"afgangsrørene".

Næhh du! og en orginal potte er faktisk ikke sådan skide dyr kun små 2000
kr.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-05 11:16

Claus Petersen skriver:

> Sådan er vi så forskellige :)

Heldigvis

> Arhhh! Helt ærligt.

Det var alternativt !!!

> Det ser ikke ret fedt ud at røgen kommer ud under bilen i stedet for
> "afgangsrørene".

Røg ?
Ryger den (ud over, når den er helt kold) ?

> Næhh du! og en orginal potte er faktisk ikke sådan skide dyr kun små 2000
> kr.

Nej, men så er centerudstødningen ikke lige til, ej heller to
"busudstødninger" i hver side

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-03-05 11:14

> [...]

> --
> /Claus
>
> Nu med ny Golf TDI - men med kedelig udstødning.

Hvad med sådan noget som det her
http://www.supersprint.com/a_prodotti.asp?modello=vwgol100 Det er jo lavet
til modellen, så det passer givet uden at du skal montere anden
kofanger/bagskørt. Jeg har selv prøvet ANSA, Sebring, Remus og SuperSprint,
SuperSprint har holdt længere end nogle af de andre og larmer den ikke.

Med venlig hilsen Kim