Hvad skal man med en Mercedes diesel...
Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-05 13:21

....når man kan købe en rap benzin'er med lige så mange kilometer i sig:
http://www.jepsenbiler.dk/html/indhold/showcars.asp?id=222301456

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-03-05 13:52

On Sun, 27 Mar 2005 14:21:04 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>...når man kan købe en rap benzin'er med lige så mange kilometer i sig:
>http://www.jepsenbiler.dk/html/indhold/showcars.asp?id=222301456
>

>--

Nej, der er stadig meget tilbage i sådan en Citroën (se nummerplade)
*LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Frederik

Dato : 27-03-05 14:41

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> ...når man kan købe en rap benzin'er med lige så mange kilometer i sig:
> [...]

Øhh ikke betale så meget til brændstoffet?

Ellers er jeg da enig med dig.

Mvh.

Frederik

Fra : Eg Egemarke

Dato : 28-03-05 13:29

Tjae der er MANGE af de Saab biler der bare triller og triller !! Incl min
egen med snart 380 000 Km bag sig og den kan STADIG få omdrejnings
begrænseren til at slå til i 5 gear !!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : BJ

Dato : 28-03-05 13:31

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tjae der er MANGE af de Saab biler der bare triller og triller !! Incl min
> egen med snart 380 000 Km bag sig og den kan STADIG få omdrejnings
> begrænseren til at slå til i 5 gear !!

......... når blot bakken er lang nok..;)

--
Bjørn J.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 14:03

Ja, for hvis ikke er bilen grow-tunet - eller også er der da noget galt med
gearkassen...

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 28-03-05 14:12

KLIP

> Ja, for hvis ikke er bilen grow-tunet - eller også er der da noget galt
> med gearkassen...

Det kunne være interessant at høre, hvad denne Saab kører i timen ved 1.000
omdr. i 5. gear og hvor højt oppe omdrejningsbegrænseren slå til..?

--
Bjørn J.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 14:35

> Det kunne være interessant at høre, hvad denne Saab kører i timen ved
> 1.000 omdr. i 5. gear.

Formentlig 39 km/t.

Mon ikke begrænseren kunne slå til ved 6.200 o/min i sådan en Saab - den er
ikke glad for omdrejninger.

Det giver 242 km/t....hurtigere end en Aero fra 1997...

Jeg ved det ikke - men der er ingen normale biler, der løber i begrænseren
på flad vej...

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 28-03-05 14:41

KLIP

> Jeg ved det ikke - men der er ingen normale biler, der løber i begrænseren
> på flad vej...

Det er vi helt enige i.

I så fald ville min Volvo kunne køre ca. 330 Km/t.

--
Bjørn J.

Fra : Leonard

Dato : 28-03-05 14:44

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>I så fald ville min Volvo kunne køre ca. 330 Km/t.

Kan den da ikke det?
- sikke en morfarbil

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : BJ

Dato : 28-03-05 14:48

KLIP

> Kan den da ikke det?

Nope..

> - sikke en morfarbil

Elendig gearkasse..;)

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-03-05 14:45

> Jeg ved det ikke - men der er ingen normale biler, der løber i begrænseren
> på flad vej...

En Saab er bestemt heller ikke en normal bil!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Torben E

Dato : 28-03-05 14:54

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> [...]
1.000
> omdr. i 5. gear og hvor højt oppe omdrejningsbegrænseren slå til..?

Min har 40.1 og revlimit ved 6200 (standart)

Torben E
91 9000 2.3 T S

Fra : BJ

Dato : 28-03-05 14:57

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Min har 40.1 og revlimit ved 6200 (standart)

Jeg har betydelig mere tiltro til din pottes evne til at ramme begrænseren i
højgear på lige plan vej og vindstille.

I wonder why..;)

--
Bjørn J.

Fra : Torben E

Dato : 28-03-05 15:03

> Jeg har betydelig mere tiltro til din pottes evne til at ramme begrænseren
> højgear på lige plan vej og vindstille.
>
> I wonder why..;)

Joo, men nu er min begrænser ikke lokaliseret der hvor saab
havde tiltænkt den, så jeg tror nu jeg lader vare med at forsøge

40.1*7050 rpm :-/
Jeg har forresten også en kasse med 45 kmt ved 1000rpm, så nærmer det
sig Volvo´ske højder (i teorien)

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 28-03-05 20:35

> "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

Min siger 46 km/t v. 1000 rpm.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-05 10:05

Henrik B. wrote:
> ...når man kan købe en rap benzin'er med lige så mange kilometer i
> sig: http://www.jepsenbiler.dk/html/indhold/showcars.asp?id=222301456

Ja ja, nu melder historien jo heller ikke noget om, hvor mange gange
SAAB'ens maskine har været "åbnet"

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer