klage over p-afgift
Fra : Christian

Dato : 27-03-05 07:01

Hejsa alle

Jeg fik en p-afgift før jul på en privat p plads (City Parkering) den gang
skrev jeg to gange til dem at jeg ikke syndes det var fair da skiltningen
ikke var god nok efter min mening. Jeg fik to gange svar tilbage at det var
den, og derefter betalte jeg afgiften.

Nu er det sådanne at jeg var forbi samme p plads i går og nu har de sat et
skilt mere op så man kan se skiltet når man stiger ud af bilen på pladsen.

Er det ikke en selverkendelse om at skiltningen ikke er i orden ???

Hvor skal man klage til hvis man kan det ? udover Cityparkering?

Venlig hilsen
Christian

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-03-05 11:00

Christian wrote:
> [...]
>
> Er det ikke en selverkendelse om at skiltningen ikke er i orden ???
>
> Hvor skal man klage til hvis man kan det ? udover Cityparkering?

Eftersom du har accepteret deres afgift ved at betale den tror jeg ikke
du har gode muligheder for at få dine penge igen.
Hvis du ville have "klaget" skulle du have ladet være med at betale, og
ladet dem trække dig i retten, og så se hvordan det ville falde ud.
En parkering på privat område, som det er i sådan et tilfælde, hører
under aftaleloven, og der accepterer du aftalen ved at parkere der, og
må derfor betale ved kasse et.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-03-05 11:09

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in message

En parkering på privat område, som det er i sådan et tilfælde, hører
> under aftaleloven, og der accepterer du aftalen ved at parkere der, og må
> derfor betale ved kasse et.

Men kræver det ikke der er gjordt tilstrækkelig opmærksom på at det er
privat område, det er vel ikke meningen at man skal forbi kommunen og tjekke
ejeren at matriklen før man smider sin slæde ?

Mvh.

Kim

Fra : Christian

Dato : 27-03-05 11:30

Nu var det sådanne at de sagde at skiltningen var i orden på det pågældende
sted og at jeg havde 10 dage til at betale ellers røg regningen til inkoso
(hvilkede den også gjorde efter 8 dage selvom jeg havde betalt efter 6 dage
!!)

Så hvis jeg ikke havde betalt så var det blevet værre synes jeg.

Christian

Fra : claus b. p.

Dato : 28-03-05 02:25

"Christian" <christianpoulsen86fjern@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sted og at jeg havde 10 dage til at betale ellers røg regningen til inkoso
> (hvilkede den også gjorde efter 8 dage selvom jeg havde betalt efter 6
De er nogle svindlere og bedragere de P firmaer, og de burde forbydes.
Desværre har retssystemet accepteret dem, på trods af at de kommer med
trusler og påstande som de ikke kan bevise, men som bilisterne bliver
trukket i retten for at modbevise. En skændsel for et retssamfund.

/Claus

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-03-05 11:55

Christian wrote:

> Nu er det sådanne at jeg var forbi samme p plads i går og nu har de sat et
> skilt mere op så man kan se skiltet når man stiger ud af bilen på pladsen.
>
> Er det ikke en selverkendelse om at skiltningen ikke er i orden ???

Det behøver det ikke at være, det kan også være udfra et ønske om
at forbedre servicen.

jeg kender ikke reglerne for skiltning ved en parkeringsplads, der
er sikkert et eller andet minimumskrav og det har de måske
overholdt hele tiden, derfor fik du ikke ret i din klage om
forkert/for dårlig skiltning. At de efterfølgende har valgt at
skilte ekstra, er så ikke en erkendelse af at deres oprindelige
skiltning var forkert, det kan godt bare være udfra et ønske om at
forbedre servicen..

Forestil dig en situation hvor du overser et sæt malede hajtænder
på asfalten. Du brokker dig over, at der ikke er et skilt med en
omvendt trekant, og forlanger at slippe for bøden med henvisning
til at der ikke er skiltet ordentligt. Du får at vide, at der ikke
behøver være et skilt når der er malet hajtænder og du får din
klage afvist. At myndighederne efterfølgende sætter et skilt op
for at øge muligheden for at folk opdager vigepligten, er ikke det
samme som at indrømme at de oprindelige hajtænder var
utilstrækkelig eller forkert skiltning, og afvisningen af din
klage er stadig korrekt. Det ekstra skilt er en ren serviceydelse
og måske en direkte reaktion på din klage - de behøver ikke udvide
skiltningen, men de vælger at gøre det for at gøre tingene endnu
tydeligere..

> Hvor skal man klage til hvis man kan det ? udover Cityparkering?

Hvorfor ikke i stedet glæde dig over at forholdene er blevet
forbedrede?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian

Dato : 27-03-05 12:39

Nu har jeg jo kun kladet direkte til City Parkering så jeg ved jo ikke om
det var nok med det ene skilt.
Jeg er meget glad for at de har sat det andet skilt op så andre ikke "falder
i fælden".

Men hvis de ikke skilter godt nok så er de 510 da sure penge.

Christian

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-03-05 15:21

Christian wrote:
> [...]
> i fælden".
>
> Men hvis de ikke skilter godt nok så er de 510 da sure penge.

Hvis der var et skilt ved indkørselen til området må det sådan set være
nok, da du dermed har en mulighed for at orientere dig om hvilke vilkår
der gælder for parkering på området.
At du så måske ikke kan se det fordi der står et par fodgængere og
snakker foran det, eller måske holder en bil ulovligt parkeret er bare synd.
Hvis man er i tvivl om hvorvidt man må parkere et givent sted, så er det
ens eget ansvar at undersøge det, eller finde et andet sted at holde.

Der findes mig bekendt ikke andre klageinstanser end domstolene hvad
parkeringsafgifter angår.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Christian

Dato : 28-03-05 05:55

> [...]
> ens eget ansvar at undersøge det, eller finde et andet sted at holde.
>
> Der findes mig bekendt ikke andre klageinstanser end domstolene hvad

Problemet er bare at på det sted hvor skiltet står står der nogle træer
foran og skiltet vender i mod den ene kørselsretning (når man kommer fra den
ene ende kan man godt se det men det er ikke der man kommer fra normalt da
den vist er lukket fra den side)
P Pladsen er forholdsvis ny anlagt i forbindelse med noget nyrenovering af
en bygning (før var der bare nogle p pladser på en grus plads) og jeg havde
holdt der en gang inden jeg fik denne afgift så jeg var ikke i tvivl om jeg
måtte holde der, og så var det jo i valby og der har jeg godt nok ikke set
nogle private selvskaber for parkering (City osv.)

Christian

Fra : claus b. p.

Dato : 01-04-05 22:24

> [...]
den
> ene ende kan man godt se det men det er ikke der man kommer fra normalt da
Det er den slags fælder de lever af. Hvis du har betalt, er pengene tabt,
ellers er eneste farbare vej, at klage over afgiften, og regne med at den
går hele vejen til byretten. Tag fotos af skiltningen mv. så du har det til
sagen, og ændrer de på skiltningen efterfølgende, så fotografer igen. Det er
selvfølgelig ikke uden risiko, for der løber udgifter på hvis man taber. Og
det er den trussel, der får dem til at håbe, at folk ikke går til retten.
Hvis man spørger FDM, så siger de at de har så mange sager om P selskaberne,
at de slet ikke kan overkomme alle.

/Claus