Veje og vinterbekæmpelse
Fra : phk

Dato : 21-03-05 09:19

Hvad smider man på vejene i hhv. Tyskland og Norge/Sverige i stedet for
salt?

Bruger man slet ikke salt i Tyskland?

Hvem _ved_ noget? :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 09:24

> Hvad smider man på vejene i hhv. Tyskland og Norge/Sverige i stedet for
> salt?

Salt.

> Bruger man slet ikke salt i Tyskland?

Jo!

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : phk

Dato : 21-03-05 09:44

> Salt.

> Jo!

Hvorfor er selv ældre biler fra Tyskland så så fine under bunden? Ingen
undervognsbehandling, men alligevel som nye?

--
Per, Esbjerg

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-03-05 09:49

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er selv ældre biler fra Tyskland så så fine under bunden? Ingen
> undervognsbehandling, men alligevel som nye?

Nu er både Tyskland og Sverige store lande - der er regionale forskelle, som
man siger
Når du skal købe tysk bil, så gælder det om at finde een fra sydtyskland -
den har ikke fået så meget salt. Køber du een som har levet sit liv i
nordtyskland, så har den fået lige så meget salt som en dansk bil - og den
har højst sanssynligvis ikke fået supplerende undervognsbeskyttelse.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 10:25

> Når du skal købe tysk bil, så gælder det om at finde een fra sydtyskland -
> den har ikke fået så meget salt. Køber du een som har levet sit liv i

De bruger også større mængder salt i Sydtyskland.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-03-05 18:54

Henrik B. wrote:

> De bruger også større mængder salt i Sydtyskland.

Ikke i de områder hvor der i lange perioder observeres temperaturer under
6-7 grader p.g.a. saltets virkning ophører ved den temperatur. Det samme gør
sig gældende i nordsverige.

Derudover er der tale om fastlandsklima som ikke tærer så voldsomt på
bilerne lav luftfugtighed o.s.v.. Eksempelvis i Grønland siger man at det
kun er af kosmetiske grunde at man maler, metallet angribes ikke deroppe af
rust som her ved os.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 10:26

> Hvorfor er selv ældre biler fra Tyskland så så fine under bunden? Ingen
> undervognsbehandling, men alligevel som nye?

P.g.a. det højere niveau over vandet. Det giver en tørre luft. Herhjemme er
der jo store mængder fugt i luften, nærmest konstant 4 - 5 måneder om året.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : phk

Dato : 21-03-05 09:44

> Salt.

Og hvad gør de når temperaturen ryger under - 7 grader?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 10:26

> Og hvad gør de når temperaturen ryger under - 7 grader?

Gruser eller ingenting.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Mogens

Dato : 21-03-05 20:06

On Mon, 21 Mar 2005 10:26:07 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Gruser eller ingenting.

Derfor bruger man ikke salt i de områder, hvor der generelt er sne
hvert år - eksempelvis Østrig, Schweiz og Sydtyskland. Dér bruger man
grus, fordi man jo ikke kan rydde vejene helt - sneen daler jo videre.

Mvh...

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:22

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor bruger man ikke salt i de områder, hvor der generelt er sne
> hvert år - eksempelvis Østrig, Schweiz og Sydtyskland. Dér bruger man
> grus, fordi man jo ikke kan rydde vejene helt - sneen daler jo videre.

Iflg. ham jeg købte bilen af i Sydtyskland - syd for Nürnberg - smider de
massere af salt dernede.

Som Hans L. nævner, skyldes den manglende rust hovedsaligt fastlandsklimaet.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-05 22:14

phk wrote:
> Og hvad gør de når temperaturen ryger under - 7 grader?

Kører galt.

--
MVH Finn