Alletiders klaphat... Efterlysning! Sølvgr~
Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 20-03-05 21:55

Hej gruppe!

Fik idag døbt min lille datter i Grundtvigskirken i kbh. Der var to andre
børn der blev døbt. Da dåben er færdig står jeg ude ved bilen og er ved at
pakke barnevogn etc. sammen i bagagerummet. Føreren af bilen som holder bag
mig(en fra en af de andre dåbe), dvs med bagsmækken mod min bagsmæk(med
ca.1½ m afstand fra kofanger til kofanger) står ud og spørger om jeg er ved
at køre... Det må jeg svare nej til, men oplyser ham om at der er +1½ m
mellem vores biler så han sagtens kan komme ud. Han sætter sig ind, tænder
bilen, og bakker derefter direkte op i min kofanger!!! Han stiger ud og
spørger om der er sket noget... Jeg svarer at kofangeren er ridset og at den
har slået sig løs. Han svarer:"Det kan jeg ikke se - det giver jeg ikke en
skid for" sætter sig ind i bilen med sin kone og de andre gæster og
kører.... KLAPHAT ! Jeg blev sku så forbavset da jeg stod der med min lille
datter i dåbskjole og hele molevitten, så jeg ikke fik taget fat i kraven på
ham men nummeret på bilen fik jeg dog!

Så er der nogen der har set en sølvgrå Xitroen med registreringsnummeret
PX25670 holde i Kbh. Søndag, er jeg MEGET interesseret inden jeg blander
policen yderligere ind i det..
Jeg fik oplyst af en politidame at personerne kommer fra Holstebro, så det
skal være idag eller imorgen hvis jeg skal nå at...... øhhh snakke lidt med
ham.

På forhånd tak!

Svar her i gruppen eller på Mail: dannieboy@privat.dk

Fra : Jan

Dato : 20-03-05 22:08

Han svarer:"Det kan jeg ikke se - det giver jeg ikke en
> skid for" sætter sig ind i bilen med sin kone og de andre gæster og
> kører....

hmmm, en flugt bilist, meld ham og han slipper ikke kun med at betale
skaderne men får også en bøde, han har sq ikke fortjent bedre.

jd

Fra : alexbo

Dato : 20-03-05 22:29

"Jan" skrev

> hmmm, en flugt bilist,

En mand der stiger ud af bilen og snakker med modparten, kan dårligt kaldes
flugtbilist.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jan

Dato : 20-03-05 23:03

> En mand der stiger ud af bilen og snakker med modparten, kan dårligt
> kaldes
> flugtbilist.
>
> mvh
> Alex Christensen

Hvis han kører fra ulykkesstedet, absolut! jeg vil nu ikke kalde det at
"snakke" når han siger at det vil ikke give en skid for, at han ikke kan se
skaden er ingen undskyldning, hvis modparten mener noget andet, skal han
blive på stedet til problemet er løst ell. politiet har været der ell. der
som det mindste er udvekslet oplysninger om forsikring, adresse m.m.

jd

Fra : alexbo

Dato : 21-03-05 02:24

"Jan" skrev

> Hvis han kører fra ulykkesstedet,

Ulykkessted, politi, flugtbilist, alle tiders klaphat.
Det er nogle store ord om en ridset kofanger.

At Daniel er sur er forståeligt, men at indvolvere politiet i en sag om en
ridset kofanger, er nok at stramme den.
Ulykkessted og flugtbilist, får det til at lyde som om det var barnet der
var kørt ned, og bilisten stukket af uden videre.
Alle tiders klaphat, tja så har man ikke mødt ret mange.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jan

Dato : 21-03-05 06:57

> [...]
> var kørt ned, og bilisten stukket af uden videre.
> Alle tiders klaphat, tja så har man ikke mødt ret mange.

Helt korrekt, nu skriver han noget om at kofangeren også var slået løs, og
er det en af de der med stødabsorbering i skal den faktisk skiftes efter
påkørsel og de er temmelig kostbare.
Men jeg havde sq ringet hvis en person der lyder så arrogant tillader sig
bare at "pisse" på mig og kører uden at oplyse noget som helst, men havde
personen bare været en smule undskyldende, det er trods alt ham der laver
påkørslen, men det er nok bare mig der er opdraget på en anden måde

jd

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-03-05 07:19

En helt masse bits fra alexbo til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> At Daniel er sur er forståeligt, men at indvolvere politiet i en sag om en
> ridset kofanger, er nok at stramme den.

Nu har (visse?) forsikringsselskaber, desværre knap så mange hæmninger, i f.t.
at få tilkaldt politiet.
En af mine bekendte blev påkørt bagfra i et lyskrys og får trykket en kofanger
og smadret baglygteglasset. Han får så udvekslet forsikringsoplysninger m.
hende der påkørte ham, og de kører hver til sit. Da han kontakter
forsikringsselskabet siger de, gu'hjælp'mig at han skulle have haft kontaktet
politiet! Så han måtte gå den tunge gang ned, angive anmeldelse, afgive
udtalelse, få modparten til at afgive udtalelse og vente på, at han fik et
journalnummer, som han kunne aflevere til forsikringsselskabet...
Værkstedsregningen endte i øvrigt i nærheden af 10.000,-

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Zulu - kanalen for dem, der aldrig er hjemme?"
-- Jens Søndergaard Sandal i dk.medier.tv

Fra : Olesen

Dato : 21-03-05 17:51

> [...]
> Det er nogle store ord om en ridset kofanger.
>
> At Daniel er sur er forståeligt, men at indvolvere politiet i en sag om en

Nej, især når han er fræk, så kan det aldrig skade at høre hvad politiet
vil gøre ved dêt.

Du kan også sige noget med at barnet blev skræmt osv...så
sker der sikkert noget i sagen..

Fra : alexbo

Dato : 21-03-05 18:14

"Olesen" skrev

> Du kan også sige noget med at barnet blev skræmt osv...så
> sker der sikkert noget i sagen..

Det kunne jeg da, men nu var jeg ikke til stede ved denne grimme ulykke, så
det vil nok ikke være troværdigt.

Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-03-05 08:13

"Daniel T. Pedersen" <dannieboy@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Fik idag døbt min lille datter i Grundtvigskirken i kbh. Der var to andre
> børn der blev døbt.
----SNIP---

Har du prøvet at henvende dig til kirken vedr. sagen, de ved helt sikkert
hvem som er blevet døbt. Ellers er det bare at melde ham, for du overværede
selv uheldet, og han gav sig ikke til kende. Den kofanger kan løbe op i
XXXXX,- med lakering undalles.

Fra : Moulder

Dato : 21-03-05 08:49

> [...]
det
> skal være idag eller imorgen hvis jeg skal nå at...... øhhh snakke lidt

Jeg kan ikke se at det kan være så svært...
Ring til myndighederne, sig at din bil er blevet påkørt, men at du fik
nummeret
på den bil som vedkommende kørte i... Så tager politiet kontakt til ham,
det er 100% sikkert, det SKAL de gøre..Har selv prøvet det samme.

Men du skriver at en politidame oplyste at bilen kommer fra Holstebro,
så du har altså snakket med politiet..?? Hvorfor anmeldte du det så ikke??
Hvad tror du at du opnår ved selv at finde manden..??
Hvis han nægter ethvert kendskab, hvad så..??
Du kan jo ikke slå ham til lirekassemand, så er det dig der har
problemet..!!

Hvilken type Citroen er der tale om..?? Der findes mange..

AX, BX, CX, XM, Xantia, Xara, Picasso, C2, C3, C4, C5, C8,
bare for at nævne nogle af dem..

Mvh
Moulder

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : phk

Dato : 21-03-05 09:15

> [...]
> der med min lille datter i dåbskjole og hele molevitten, så jeg ikke fik
> taget fat i kraven på ham men nummeret på bilen fik jeg dog!

Meld det til dit forsikringsselskab. Den kontakter manden. Svarer han ikke
får han automatisk skylden efter 3. forsøg.

Som jeg har forstået det ved at læse med her ...!

--
Per, Esbjerg

Fra : Bjørn

Dato : 21-03-05 09:21

> [...]

> skal være idag eller imorgen hvis jeg skal nå at...... øhhh snakke lidt

Jeg ville bare køre sagen gennem politiet med det samme. Jeg har været ude
for noget lignende; vedkommende ønskede ikke at snakke os kørte bare fra
stedet... I dét de bare forlader stedet mener jeg sq at de taber deres
"forhandlingsret", så er det bare at sende policen efter dem.

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 21-03-05 16:35

Tak for alle svarene...

Sagen er nu viderebrag til politiet... Som udleverede navn, adresse og tlf.
nr. til mig...!

Det troede jeg sku ikke de måtte.

Med venlig hilsen

Daniel T Pedersen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 21-03-05 18:16

> Tak for alle svarene...
>
> Sagen er nu viderebrag til politiet... Som udleverede navn, adresse og
> tlf. nr. til mig...!
>
> Det troede jeg sku ikke de måtte.

Det må de heller ikke...

Emil

Fra : Per O.

Dato : 21-03-05 18:25

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Det må de heller ikke...

Det kan jo være de kender klaphatten fra tidligere?

Per O.

Fra : alexbo

Dato : 21-03-05 18:17

"Daniel T. Pedersen" skrev

> Det troede jeg sku ikke de måtte.

Det må de heller ikke, men lad nu være med at gøre det til en klagesag.
De fleste betjente er ganske flinke og fornuftige, det vil være synd hvis
det skulle komme dem til skade.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-05 19:59

alexbo wrote:
> Det må de heller ikke, men lad nu være med at gøre det til en klagesag.
> De fleste betjente er ganske flinke og fornuftige, det vil være synd hvis
> det skulle komme dem til skade.

Det er jeg nu ikke sikker på andet end at de godt må.

F.eks. havde jeg ingen problemer hvis jeg, som taxichauffør, "indbragte"
en passager, der ikke ville betale, på stationen. Så fik jeg udleveret
en seddel med navn og adresse. Og måtte så selv følge sagen op. (Det
foregik ved at sedlen blev lagt sammen med afregningen og afleveret til
vognmanden.)

--
MVH Finn

Fra : Peter Weis

Dato : 21-03-05 18:42

Daniel T. Pedersen wrote:

> Sagen er nu viderebrag til politiet... Som udleverede navn, adresse og tlf.
> nr. til mig...!

Når nu du snakker med ham, så lad ikke ærgrelsen løbe af med dig i sådan
en grad, at han får lejlighed til at melde dig.

mvh
Peter

Fra : Henning

Dato : 21-03-05 21:33

On Mon, 21 Mar 2005 16:34:50 +0100, "Daniel T. Pedersen"
<dannieboy@privat.dk> wrote:

>Tak for alle svarene...
>
>Sagen er nu viderebrag til politiet... Som udleverede navn, adresse og tlf.
>nr. til mig...!

Måske et dumt spørgsmål - hvad vil du med det? RInge til ham, og hvad
så? Han bor i vestjylland, du bor i Kbh-området. Under alle
omstændigheder skal du melde det til din forsikring, lad da dem klare
sagerne. Eller vil du ringe til ham og sige "ha ha - du kan ikke
gemme dig"?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 21-03-05 21:55

> sagerne. Eller vil du ringe til ham og sige "ha ha - du kan ikke
> gemme dig"?

Det var sku da en god ide.... Eller måske skulle jeg ringe og lave en tlf.
forbruger undersøgelse omkring folks egen opfattelse af deres evner til at
køre bil.....

"Goddag du snakker med Daniel Pedersen fra analyse instituttet Broken
Cow-catcher... det kunne sku være grineren...

Tak for ideen