OT. Glasfiber, hvor fås det?
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-05 00:20

Hej

Har lidt gang i et lille projekt, men mangler materiale.
Hvor får jeg tynd glasfiber måtte, 50g/m2?
Jeg ved at Conrad har det, men er der nogen tættere på?
Det skal lige siges, at det kun er ca. 1m2 jeg skal bruge.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : John Sahl

Dato : 20-03-05 00:31

Uffe Bærentsen wrote:
> Har lidt gang i et lille projekt, men mangler materiale.
> Hvor får jeg tynd glasfiber måtte, 50g/m2?
> Jeg ved at Conrad har det, men er der nogen tættere på?
> Det skal lige siges, at det kun er ca. 1m2 jeg skal bruge.

Biltema har det. Ellers ned på lystbådehavnen og få det billigt

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-05 00:44

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Biltema har det. Ellers ned på lystbådehavnen og få det billigt

Biltema har tilsyneladende kun 150g/m2.
Det er alt for tykt til mit formål.

Det almindelige til bla. både er 300g/m2
Det bliver så alt^2 for tykt.

Det er heller ikke muligt for mig at lægge et tykt lag på og så slibe ned

Hvis jeg kunne det, så var koen ikke ude på isen mere
(desuden er isen for længst smeltet

Så jeg søger stadig videre.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : John Sahl

Dato : 20-03-05 00:51

Uffe Bærentsen wrote:
> Så jeg søger stadig videre.

Brug noget stof i stedet for glasfiberen eller skal du have den
fulde styrke med i projektet også?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-05 10:41

> Brug noget stof i stedet for glasfiberen eller skal du have den
> fulde styrke med i projektet også?

Ville gerne have styrken med også, derfor vil jeg helst have glas/kul-fiber.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 20-03-05 23:06

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ville gerne have styrken med også, derfor vil jeg helst have
> glas/kul-fiber.

Hmm ... sejler modelbåden da over 300 Km/t..?..

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-05 23:31

> Hmm ... sejler modelbåden da over 300 Km/t..?..

Det håber jeg da ikke.
Hvis den skulle komme deropad, så er der vist noget galt

Grunden til kulfiber skulle være at det var tyndere, ikke andet.

Spørgsmål:
Hvad er det man graver i ½ time efter?

Svar:
Motoren efter et styrt!

Det var i ren muld og der blev gravet med en spade.

Så 'lidt' power var der da på den flyver, før den styrtede.
Det var btw. ikke min og jeg var heller ikke pilot på den.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 20-03-05 23:41

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Grunden til kulfiber skulle være at det var tyndere, ikke andet.

Jeg tror ikke, det er prisen værd, der hvor du skal bruge det.

--
Bjørn J.

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-03-05 09:59

Uffe Bærentsen skrev:

> [...]
> Jeg ved at Conrad har det, men er der nogen tættere på?
> Det skal lige siges, at det kun er ca. 1m2 jeg skal bruge.

Køber altid mit hos farvehandleren, men har ingen anelse om tykkelsen.
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-05 10:46

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Køber altid mit hos farvehandleren, men har ingen anelse om tykkelsen.

Det plejer at ligge omkring 200 - 300 g/m2.
Så det bliver 'lidt' tykt til mit formål.

Nu må jeg nok tilstå, at projektet ikke har særlig meget med bil at gøre
Bortset fra at det skal transporteres med bil bagefter.

Hen til noget vand og så i med skibet
Det er til beklædning af en modelbåd.

Håbede blot på at der var nogle lyse hoveder i gruppen,
der vidste hvor i landet man fik fat på den slags materialer

Der er tale om meget tyndt væv (helst)

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-03-05 11:32

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev
> Det plejer at ligge omkring 200 - 300 g/m2.
> Så det bliver 'lidt' tykt til mit formål.

Du kan vælge og vrage hos Gel-top i Vejle, husk at forlange måtter der
bliver bløde, og husk at man ikke kan komme ind i hjørner der er mindre i
radius end 5 mm. Men du kan også lige lære, at tykkelsen kan variere 300 %
fra en 'tør' pålægning til en overlæsset. Man kan tage noget sugende til
sidst efter rulning, f.eks. en acetonevasket lammerulle, og opsuge hvad der
er muligt. Så bliver den tynd. Jeg tror snarere dine problemer ligger i
krinkelkrogene, dem må du spartle dig ud af.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-05 15:51

> Du kan vælge og vrage hos Gel-top i Vejle,

Dem vil jeg kigge nærmere på/kontakte

> husk at forlange måtter der
> bliver bløde, og husk at man ikke kan komme ind i hjørner der er mindre i
> radius end 5 mm.

Da det er udvendig på skroget, så er der ikke nogen skarpe hjørner.
Så jeg burde ikke have noget problem her.

> Men du kan også lige lære, at tykkelsen kan variere 300 %
> fra en 'tør' pålægning til en overlæsset.

Der skal ikke meget polyester til sådan en tynd måtte.

> Jeg tror snarere dine problemer ligger i
> krinkelkrogene, dem må du spartle dig ud af.

Er i gang, er i gang
Spartle - slibe - spartle - slibe - spartle -slibe
og sådan fortsatte det længe endnu

For dem der er nysgerrige, så er det Smit Rotterdam jeg er i krig med.
(og har været det meget længe)

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jesper Kofoed Nielse~

Dato : 20-03-05 21:48

> Har lidt gang i et lille projekt, men mangler materiale.
> Hvor får jeg tynd glasfiber måtte, 50g/m2?
> Jeg ved at Conrad har det, men er der nogen tættere på?
> Det skal lige siges, at det kun er ca. 1m2 jeg skal bruge.

du kan prøve at kigge her : http://www.el-fly.dk/grp76.asp ( nederst på
siden) ellers tror jeg enhver hobby forretning ligger inde med det.

mvh Jesper

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-05 23:23

"Jesper Kofoed Nielsen" <jesper@kofoed.as> skrev i en meddelelse

> du kan prøve at kigge her : http://www.el-fly.dk/grp76.asp ( nederst på
> siden) ellers tror jeg enhver hobby forretning ligger inde med det.

Er føjet til Foretrukne.

Hobbyforretninger ligger ikke inde med det helt tynde.
Ikke dem jeg har kontaktet ihvertfald

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 20-03-05 21:53

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Dav.

> Har lidt gang i et lille projekt, men mangler materiale.
> Hvor får jeg tynd glasfiber måtte, 50g/m2?

Jeg ved ikke, hvor du er henne i landet, men her kan du tale med Søren:

http://www.avionic.dk

http://www.avionic.dk/cgi-bin/pricelist.cgi?group=13&search=&start=0

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-05 23:19

> Jeg ved ikke, hvor du er henne i landet, men her kan du tale med Søren:

Det er da ellers nemt at finde ud af, Krak giver kun 1 hit

> http://www.avionic.dk

Er gemt i foretrukne

Takker for hjælpen.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 20-03-05 23:46

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da ellers nemt at finde ud af, Krak giver kun 1 hit

Ååhh... så langt havde jeg nu ikke tænkt .... i dette tilfælde.

Så tror jeg Bente er tættest på:

http://www.rotordisc-rc-helicopter.dk/

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-03-05 23:22

> [...]

> Jeg ved at Conrad har det, men er der nogen tættere på?
> Det skal lige siges, at det kun er ca. 1m2 jeg skal bruge.

Takker alle for input.

Havde en mistanke om, at der sad nogen i gruppen der vidste noget

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC