ABS på Rover 216 SI
Fra : Martin Petersen

Dato : 19-03-05 19:42

Halløj.

En gang imellem når jeg bremser i min Rover 216 si, sparker ABS'en lidt fra
sig (pedalen ryster). Det er mest når jeg bremser blødt. Desuden kommer der
undertiden en klikkelyd fra motorrummet (det må være fra ABS'en). Der er
ingen lamper der lyser når det sker.

Hvad foregår der?

--
Martin Petersen
"A low voter turnout, is an indication

Fra : Jens Andersen

Dato : 20-03-05 11:33

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> undertiden en klikkelyd fra motorrummet (det må være fra ABS'en). Der er

Hej
På en Mondeo der opførte sig som du beskriver var det en tandkrans til en
hjulføler der var defekt - rustet. Man kunne måle sig frem til den defekte
tandkrans ved at måle hvor mange mv. det kom ud af hjulfølerne ved at
hånddreje hjulene og sammenligne resultaterne. Er det en hjulføler plejer
der at lyse en lampe senest efter at bilen er kommet lidt op i fart.
Hjulføler kan måles ved at sammenligne ohm på dem.

Mvh.Jens

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-03-05 17:02

Jens Andersen - tcp999@ofir.dk
423d50bb$0$670$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
skrev følgende:
> [...]
> det en hjulføler plejer der at lyse en lampe senest efter at bilen er
> kommet lidt op i fart. Hjulføler kan måles ved at sammenligne ohm på

Underligt at der ikke er en lampe der lyser så.... ABS lampen lyser når
nøglen bliver drejet, så lampen fungerer.... Jeg må en tur under vognen og
kigge.

Er det en ny krans hvis den er rustet, eller er den til at rense? Bilen blev
synet for 4 mdr. siden. Jeg har lige købt den, så fejlen må være pænt ny.
Gutten jeg købte den af var så pæn ikke at nævne noget om det (der var ikke
noget på prøveturen).