On-line oversigt, viskerblade?
Fra : Mogens

Dato : 19-03-05 18:54

Jeg ville egentligt blot købe et sæt nye viskere, hvilket åbenbart er
umuligt (til en rimelig pris under 1.000 kr). I stedet har jeg så
indtil videre valgt at behandle forruden med Rain-X, og det virker jo
ligeså godt !

Nuvel - jeg skal snart på min 1. ferie i år (skal afsted 3 gange),
hvorfor jeg hellere må få udstyret iorden. Hvor fan finder jeg et sæt
viskerblade til min '97 Chevrolet Camaro Z28? - ALTSÅ til en "normal"
pris :)

Mvh...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-03-05 19:44

har du prøvet her : http://www.lynegaard.dk/

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Mogens

Dato : 19-03-05 19:51

On Sat, 19 Mar 2005 19:44:10 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

> Har du prøvet her : www.lynegaard.dk

Nix, det vil jeg gøre...

Mvh...

Fra : Mikael L

Dato : 19-03-05 19:39

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor jeg hellere må få udstyret iorden. Hvor fan finder jeg et sæt
> viskerblade til min '97 Chevrolet Camaro Z28? - ALTSÅ til en "normal"

Kan du bruge nogle af dem der er her?
http://www.hoyer-autodele.dk/katalog/10.05.KatPL.asp?z_inst=1&zgroup=&zVnr=R210&zVare=Viskerblade&vg_nr=R210&VG_str=Diverse&kg_nr=&sf_nr=&zbil=&zmodel=&zb_ID=0&zm_ID=0

Kan du evt. ikke købe dem til en fornuftig pris når du kommer over grænsen?
Men det er jo dyrt at have en kaner

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 19-03-05 19:49

On Sat, 19 Mar 2005 19:38:57 +0100, "Mikael L"
<m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> wrote:

>Kan du bruge nogle af dem der er her?
>http://www.hoyer-autodele.dk/katalog/10.05.KatPL.asp?z_inst=1&zgroup=&zVnr=R210&zVare=Viskerblade&vg_nr=R210&VG_str=Diverse&kg_nr=&sf_nr=&zbil=&zmodel=&zb_ID=0&zm_ID=0

Probelmet er det, at viskerarmen fylder mere end normalt. Jeg har
prøvet at købe ift. længden, men det går galt, når bladene er
monterede. Armen fylder for meget...

>Kan du evt. ikke købe dem til en fornuftig pris når du kommer over grænsen?

Måske...

>Men det er jo dyrt at have en kaner

Hvad tænker du specifik på?
Min Camaro koster ikke mere end de andre biler, jeg normalt vælger at
køre i...

Mvh...

Fra : Mikael L

Dato : 19-03-05 19:58

> Hvad tænker du specifik på?

Er det ikke almindligt kendt eller er det bare et rygte. Jeg kan bare huske
fra min tid på værkstedet hvor der både var BMW og Chrysler, der havde BMW
ikke altid nogen grund til at skamme sig over deres priser og dine
viskerblade bekræfter det jo lidt, jeg skal kun af med 350kr. hos BMW får at
få viskere til min bil

> Min Camaro koster ikke mere end de andre biler, jeg normalt vælger at
> køre i...

Nej, men du er jo ikke "kendt" for at køre i almindelige husholdningsbiler.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 19-03-05 20:00

On Sat, 19 Mar 2005 19:58:13 +0100, "Mikael L"
> [...]

>Jeg kan bare huske fra min tid på værkstedet hvor der både var BMW og
>Chrysler, der havde BMW ikke altid nogen grund til at skamme sig over

Jeg synes ikke stumperne er specielt dyre til vores E30 BMW 323i...

>og dine viskerblade bekræfter det jo lidt, jeg skal kun af med 350kr. hos
>BMW får at få viskere til min bil

Jeg kunne ikke drømme om at købe viskere hos en aut. - det samme med
dæk.

>Nej, men du er jo ikke "kendt" for at køre i almindelige husholdningsbiler.

Nemlig ja :)

Mvh...

Fra : Mikael L

Dato : 19-03-05 20:17

> Rygte

Okay.

> Jeg synes ikke stumperne er specielt dyre til vores E30 BMW 323i...

BMW har også sænket priserne kraftigt på stumper til deres gamle modelleer,
det er ofte billigere originalt end uoriginalt.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-03-05 19:50

Mogens wrote:

> [...]
> hvorfor jeg hellere må få udstyret iorden. Hvor fan finder jeg et sæt
> viskerblade til min '97 Chevrolet Camaro Z28? - ALTSÅ til en "normal"

Er de så specielle, eller fungerer det på samme måde som med andre
biler, hvor viskeren blot klikkes ned i en "plastikklo"? Jeg
plejer at klipse mine viskerblade af og tage et af dem med ind hos
Silvan. Derinde har de et helt sortiment af viskerblade til typisk
29,95 det er bare at finde den rigtige længde.. Når det skal være
fint, køber jeg fx. Bosch efter samme princip, de koster normalt
omkring 200 for et sæt.

Det er selvfølgelig ikek online, men det er ikke noget der tager
mange minutter når du holder hos Silvan..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 19-03-05 19:55

On Sat, 19 Mar 2005 19:49:31 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Er de så specielle

Jep

>eller fungerer det på samme måde som med andre biler,
>hvor viskeren blot klikkes ned i en "plastikklo"?

Det fungerer på samme måde.
Problemet er det, at armen fylder mere mellem viskerblad og ophæng end
den gør på andre biler. Det medfører at ophængene skal være placeret
på en anden måde, ligesom de skal være større.

>Jeg plejer at klipse mine viskerblade af og tage et af dem med ind hos
>Silvan. Derinde har de et helt sortiment af viskerblade til typisk
>29,95 det er bare at finde den rigtige længde..

Kender jeg godt, men måtte levere dem tilbage da armen ikke kunne være
der (Krogslund - Valeo)

>Når det skal være fint, køber jeg fx. Bosch efter samme princip, de koster
> normalt omkring 200 for et sæt.

Jeg kører jo altid med Bosch, men jeg hr ikke fundet en butik, der
sælger min udgave. Den er i oversigten, men de sælger dem ikke

>Det er selvfølgelig ikek online, men det er ikke noget der tager
>mange minutter når du holder hos Silvan..

Jow jow...

Mvh...

Fra : René

Dato : 20-03-05 08:45

> [...]
> hvorfor jeg hellere må få udstyret iorden. Hvor fan finder jeg et sæt
> viskerblade til min '97 Chevrolet Camaro Z28? - ALTSÅ til en "normal"

Hej Mogens
Ja jeg har også prøvet at købe nogle til min,de passede heller ikke
Hvis du finder nogle til NORMAL pris, må du gerne skrive Forhandler og
pris..

Mvh
Renè
Camaro 1997 Z28

Fra : Mogens

Dato : 21-03-05 22:48

On Sun, 20 Mar 2005 08:45:24 +0100, "René" <renep@adslhome.dk> wrote:

>Hej Mogens

Halløj

>Ja jeg har også prøvet at købe nogle til min,de passede heller ikke

Det er noget med, at viskeren er så speciel, at den ikke kan anvendes
til andre en Camaro. Derved frafalder muligheden for alternativ
produktion.

Bosch har iøvrigt mailet mig, at de ikke producerer en visker til
bilen. Hvordan den så kan optræde i deres katalog er dermed mystisk...

>Hvis du finder nogle til NORMAL pris, må du gerne skrive Forhandler og
>pris..

Jow, jow - jeg arbejder videre med sagen. I week-end'en står den på
Rain-X - jeg skal jo helst kunne se ud :)

Mvh...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-03-05 23:41

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Jow, jow - jeg arbejder videre med sagen. I week-end'en står den på
>Rain-X - jeg skal jo helst kunne se ud :)

Kan du ikke bare åbne soltaget og kigge ud den vej ?

;)

ellers er der vel den mulighed fra fordums tid, at adskile og skifte
selve viskergummiet alene ?

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Mogens

Dato : 22-03-05 06:17

On Mon, 21 Mar 2005 23:40:40 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Kan du ikke bare åbne soltaget og kigge ud den vej ?

Generelt for koldt :)

> ellers er der vel den mulighed fra fordums tid, at adskile og skifte
>selve viskergummiet alene ?

Jow, jow - det vil jeg se på...

Mvh...

Fra : Mogens

Dato : 23-03-05 18:05

On Sun, 20 Mar 2005 08:45:24 +0100, "René" <renep@adslhome.dk> wrote:

>Hvis du finder nogle til NORMAL pris, må du gerne skrive Forhandler og
>pris..

USA-dele skal have 495 kr plus moms pr. stk...
GM Søborg skal have det samme...
Lynegaard skal have 185 kr plus moms pr. stk...

Så nu har jeg forespurgt dem her, så tingene paser sammen
www.rainx.com -> Weatherbeater Wiper Blades...

Mvh...