Nye sommerdæk
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 19-03-05 10:07

Hej,

Jeg skulle gerne have monteret nye sommerdæk, og har kigget på Goodyear F!
GS-D3 hos daekonline.dk
Hvad er erfaringerne med dækket i størrelsen 195/50-15?

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=D39104&dsco=23

mvh

Carsten Pedersen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 19-03-05 13:47

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mvh
>
> Carsten Pedersen

> Den har indtil videre sparet mig for at få 398 spam-mails.

Hvis du skrev hvilken bil de skal sidde på, vil du nok få et bedre svar. Jeg
har erfaret, at det ikke er lige meget hvilket dæk der sidder på hvilken
bil. Et dæk der er godt til en bil, behøver ikke at være godt til en anden.
Selvfølgelig er dette ikke ment sådan at et godt dæk varierer voldsomt på de
forskellige biler, men når du nu spørger om erfaringer, så skriv hvilken bil
du har også.

Et alternativ kunne jo så også være ::

http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=D39104&dsco=23

Tager man efter de tal der er tilgængelige på reifentest.com, burde det være
et bedre dæk, til nogenlunde samme pris. Det vil nok være mit valg næste
gang. Jeg kører for øvrigt selv på nogen Toyo dæk (kan ikke lige huske hvad
de hedder derud over), men dem kan jeg da også anbefale.

Jesper

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 19-03-05 14:42

> [...]

> næste gang. Jeg kører for øvrigt selv på nogen Toyo dæk (kan ikke lige
> huske hvad de hedder derud over), men dem kan jeg da også anbefale.

Hej,

De skal sidde på en Escort 1,6 st.car fra 11/94
Jeg har idag talt med en kammerat, som fortæller mig at F1 dækkene bliver
hurtigt slidt, så måske jeg alligevel skulle finde noget andet.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 19-03-05 15:06

> [...]
> Jeg har idag talt med en kammerat, som fortæller mig at F1 dækkene bliver
> hurtigt slidt, så måske jeg alligevel skulle finde noget andet.

Her kan jeg lige oplyse dig om, at et sæt Toyo dæk jeg havde på netop en
Escort st.car var mit valg. Jeg blev utrolig glad for dem, og de dæk der sad
på baghjulene rundede faktisk 70.000 km, før de blev skiftet. Det var så
ikke fordi der ikke var mere mønster tilbage, men de var ved at være trætte
efter 3½ år. Okay - de kostede også 2800,- for sættet, men det kan vel ikke
være dyrt ift. det de kørte. Forhjulene klarede for øvrigt 40.000 km, inden
de blev skiftet. Mit favoritvalg vil være nogen Toyo af de bedre. Du vil
ikke blive skuffet over dem.

Jesper.

P.S. -- Det var ikke fordi jeg kørte morfar-kørsel de holdt så længe. De fik
nogen klø ind imellem, og de stod -- efter min mening - meget godt fast.