Caravelle 2,4 D med stort, stort olieforbr~
Fra : Madsen

Dato : 18-03-05 09:08

Hej

Jeg er ejer af en Caravelle fra 92 med en motor 2,4D som har gået 270000 km.
Den bruger motorolie ad h. til men kører ellers fint. ca. 3 liter har den
brugt på en tur fra Randers til København og retur - ca. 750 km.
Den starter altid første gang og går fint i motoren (skal dog bruge
"choker", når det er koldt)

En kammerat er inde på at det kan være pakningerne ved ventilstyrene -
kaldet "Paraplyer" . Er der andre muligheder og kan disse pakninger evt.
skiftes uden at toppen skal af

Jacob

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-03-05 08:48

"Madsen" <Q@2.DK> skrev

> [...]
>
> En kammerat er inde på at det kan være pakningerne ved ventilstyrene -
> kaldet "Paraplyer" . Er der andre muligheder og kan disse pakninger evt.

Starter den i en kæmpe sky af røg?

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-03-05 10:43

Uffe Ravn skrev:

> Starter den i en kæmpe sky af røg?

Osse *min* første tanke...meeeen...det er jo en diesel, så dét ska den vel!?

Hans

Fra : Madsen

Dato : 19-03-05 10:55

> Starter den i en kæmpe sky af røg?

Nej, det ser helt normalt ud. De første par minutter kommer der damplignende
røg fra udstødningen og så holder det op.

En tillægsoplysning kan være at den en dag i driftsvarm tilstand holdte med
udstødningen lige op ad en snedrive. Den blev temmelig sort. Men jeg kan
ikke rigtig tro, at den skyder olien ud gennem udstødningen. Det mener jeg
ville sætte sig på bagklappen og der er intet.

Jacob