Udskiftning af forrude-------svindelpris ?~
Fra : FJ

Dato : 16-03-05 22:49

Hej
Undrer mig bare. Jeg har flere gange fået skiftet forrude i mine Mazda´er
og når jeg får opgørelsen fra min forsikring hvor jeg kan se hvad de har
udbetalt til Mekanikeren, så har beløbet aldrig været under 5400,- kr.

Nu ved jeg at rude og limsæt koster knap 2000,-kr. Og Bil-Data siger 2,4
time til udskiftning. Hvordan i alverden kan det løbe i 5400,-kr. hos
en mekaniker der har en timepris på 254,-kr. +Moms???

Mystisk

FJ
Mazda 626 GT 2,5i V6

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-05 23:11

Hej!

FJ wrote:

> [...]
> time til udskiftning. Hvordan i alverden kan det løbe i 5400,-kr. hos
> en mekaniker der har en timepris på 254,-kr. +Moms???

En autoriseret mekaniker til 900,- +moms i timen?

Tja, det er vel oppustet som så meget andet der giver os for dyre forsikringer :,-(

Personligt gav jeg 2600,- alt incl. for en ny forrude til min Escort '96 i
sommers hos DanGlas. Dette synes jeg er mere "spiseligt". Arbejdslønnen er/var
ca. 750,- af beløbet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-05 19:11

Kim Voss Schrader wrote:

> Tja, det er vel oppustet som så meget andet der giver os for dyre
> forsikringer :,-(

Hvis der er noget der ikke er oppustet, så er det forsikringsselskabernes
afregning til værkstederne.
I "gamle dage" var der måske, engang i mellem, noget om snakken, men det er
der absolut ikke mere.
Jeg vil endda sige tværtimod, de kræver at få procenter på snart alt udført
arbejde og prøver samtidigt at få del i værkstedernes rabatter på
reservedelene.
Typisk ligger timeprisen til forsikringen også noget under den normale
værkstedstimepris.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Ivan [7100]

Dato : 17-03-05 00:19

> [...]
> time til udskiftning. Hvordan i alverden kan det løbe i 5400,-kr. hos
> en mekaniker der har en timepris på 254,-kr. +Moms???

Ja den sgu ret bidsk......

Man får vel prisen før de går i gang? Så slipper man jo for den
diskussion....

Fra : FJ

Dato : 17-03-05 06:18

"Ivan [7100]" <spørg@igruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja den sgu ret bidsk......
>
> Man får vel prisen før de går i gang? Så slipper man jo for den
> diskussion....

Jeg plejer ikke at spørge netop fordi at det er Forsikringen der skal
betale, men jeg står lige nu foran at skal have en ny rude i igen og i den
forbindelse skal bilen males lidt over øverste rudekant, da der er kommet
lidt rust og jeg siger derfor til Mekanikeren, at det må der jo være plads
til at få lavet indenfor det store beløb han plejer at udskrive til
forsikringen. Han så helt forkert ud i hovedet og sagde at der absolut kun
kunne skiftes rude for de penge. Så der mistede han lige de 5400,-kr.
til et andet værksted.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-03-05 20:03

FJ wrote:

> Nu ved jeg at rude og limsæt koster knap 2000,-kr. Og Bil-Data siger 2,4
> time til udskiftning. Hvordan i alverden kan det løbe i 5400,-kr. hos
> en mekaniker der har en timepris på 254,-kr. +Moms???

Hvis der har været en smule rust i rammen omkring vinduet, så skal
der først slibes, svejses, slibes, grundes og males inden ruden
kan komme i. Den slags løber hurtigt op.

--
Hygge..
Thomas