Hjælp til Justering af bag affjedring Peug~
Fra : StoneCold©

Dato : 16-03-05 18:40

Hej Gruppe,

Jeg har denne her skod 306´er som står alt for lav i affjedringen i bag,
hvordan justeres dette ??

Har hørt at det er et totalt skod system som peugoet bruger på 306, den
knirker og knager oxo som bare helv.. - selv om jeg har skiftet støddæmpere
for ca. 10000 km. siden !!

Det ville være guld med lidt hjælp til hvad der er galt ( knirke lydene ) og
lidt om hvordan jeg justere den lidt op, MEGET gerne med en upload af ill.
fra en Hayens manual

Håber i er friske på at hjælpe mig... og takker på forhånd.

Steen 8700 - Peugoet 306 94´

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-03-05 19:09

StoneCold© wrote:
> [...]
> fra en Hayens manual
>
> Håber i er friske på at hjælpe mig... og takker på forhånd.

Du kan evt. spørge på http://www.hi-speed.dk/ - men så skal du nok ikke
kalde den en "skod 306'er" med et "skod system". De fleste af dem kan
nemlig godt lide Peugeot og Citroen.

Mvh.

Fra : StoneCold©

Dato : 16-03-05 19:13

> Du kan evt. spørge på http://www.hi-speed.dk/ - men så skal du nok ikke
> kalde den en "skod 306'er" med et "skod system". De fleste af dem kan
> nemlig godt lide Peugeot og Citroen.
>
> Mvh.

takker... jeg syntes oxo det er en ok bil, dog har den været et alt for
dyrt bekendtskab i regninger fra min lokale bil pusher ( indtil nu ) - så nu
vil jeg prøve selv, har rodet med mc nogle år, så tiden er vel moden til bil

/Steen

Fra : Rasmus

Dato : 17-03-05 19:33

"StoneCold©" <bugtrupREMOVE@email.dk( Fjern REMOVE )> wrote in message
> [...]
og
> lidt om hvordan jeg justere den lidt op, MEGET gerne med en upload af ill.

.....du kan sikkert låne en Haynes til din Peugeot på det lokale bibliotek

Haynes fraråder at man selv piller ved torsionsstængerne.....
Citat:
"Due to the complexity of the tasks, and the requirements for speciel tools
to accurately set the suspension geometry on refitting, the removal and
refitting of individual rear suspension components is considered to be
beyond the scope of DIY work, and should be entrusted to a Peugeot dealer."

mvh
Rasmus

Fra : Kim Poulsen

Dato : 17-03-05 21:20

> Har hørt at det er et totalt skod system som peugoet bruger på 306, den
> knirker og knager oxo som bare helv.. - selv om jeg har skiftet
> støddæmpere for ca. 10000 km. siden !!

at den knager osv kan være fordi bagbroen er færdig, hvis baghjulene også
hælder indaf så er det helt sikkert bagbroen der er færdig.
det er bestemt ikke noget ukendt fænomen, så mon ikke det kunne være årsagen

> Det ville være guld med lidt hjælp til hvad der er galt ( knirke lydene )
> og lidt om hvordan jeg justere den lidt op, MEGET gerne med en upload af
> ill. fra en Hayens manual

inden på hi-speed.dk er der vist endda en guide til hvordan man ændre højden
i bag, det er samme system på en 106'er

ja jeg synes bestemt også jeg fik helt en god slat nye dele i men peugeot.

gær hvorfor jeg kører toyota nu?

Mvh Kim Lehmann Poulsen