hvornår har en bil kørt for meget?
Fra : Jens M

Dato : 16-03-05 13:26

Hej Alle,

Jeg er i gang med at købe en bil og pprøver at pejle mig ind på
hvornår en bil har kørt for meget, jeg har som udgangspunkt valgt at
investere en 85.000kr og har kigget på en peugeot 406'er ST 2,0l som
har kørt i omegnen af 142.000km .. Ca 23.000 om året. Men mit
spørgsmål er hvad jeres vurdering af hvornår biler har køt for meget.
Jeg er godt klar over det kommer an på hvordan de er blevet kørt osv,
men det kunne være sjovt at høre jeres mening, mit budget taget i
betragt og at mit valg nok vil ligge på en 406'er 2.0.

Venlig Hilsen,

Jens

Fra : phk

Dato : 16-03-05 15:15

"Jens M" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle,
>
> Men mit
> spørgsmål er hvad jeres vurdering af hvornår biler har køt for meget.

Når den bruger olie og/eller vand.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-03-05 15:16

Jens M wrote:
> [...]
> men det kunne være sjovt at høre jeres mening, mit budget taget i
> betragt og at mit valg nok vil ligge på en 406'er 2.0.

Det er vel meget smag og behag, hvad men er villig til at køre i
personligt har jeg ikke haft biler har gået over 50.000 km

Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-03-05 15:26

Jan Pedersen wrote:

> Det er vel meget smag og behag, hvad men er villig til at køre i
> personligt har jeg ikke haft biler har gået over 50.000 km

Så kører du ikke så meget om året, eller også bestiller du ikke andet end at købe ny bil ;)

Mvh
Roberto

Fra : John Sahl

Dato : 16-03-05 15:27

Jan Pedersen" <cuk@"ikkedette wrote:
> Det er vel meget smag og behag, hvad men er villig til at køre i
> personligt har jeg ikke haft biler har gået over 50.000 km

Så er den jo knap kørt til

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 16-03-05 17:57

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Så er den jo knap kørt til

Enig!
Rigtige mænd køber bliver med over 270.000 på klokken......

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......Med 290.000 på

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 18:01

> Mvh Jacob
> Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......Med 290.000 på
> klokken efterhånden....

Lidt synd at du aldrig bruger din bil til andet end bagerkørsel, når der
skal hentes rundstykker

--
Tom
Mondeo (bovlam) 97' 290.000 Km

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 16-03-05 18:45

> Lidt synd at du aldrig bruger din bil til andet end bagerkørsel, når der
> skal hentes rundstykker

LOL, ja sådan er det desværre p.t., men efter påske og fremover, kommer den
til at rulle 2x43 km dagligt.....

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......
Eller en M113 G3, alt efter behov

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 18:03

> Så er den jo knap kørt til

Har selv aldrig haft en bil, som bare har været i nærheden af kun 50000km!!

Har nu en Citroen (benzin) fra 98 med 240000km! Den kører bare perfekt.

Kan anbefale at købe en ca. 5 år gammel bil med højt km-tal. Den er billig
og moderne, og har fået sine km ved langture ---> næsten ingen slid på motor
og kabine. Derimod kan f.eks støddæmpere og hjullejer godt være slidte, men
det er jo småting.

Good luck out there.
Mvh/Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 16-03-05 15:31

> [...]

> men det kunne være sjovt at høre jeres mening, mit budget taget i
> betragt og at mit valg nok vil ligge på en 406'er 2.0.

Ved en Pøsjø? Når den har kørt over 0 km.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-05 18:36

> Ved en Pøsjø? Når den har kørt over 0 km.

LOOOOL

/Caspersen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 17-03-05 19:37

> Ved en Pøsjø? Når den har kørt over 0 km.

Han spørger jo om hvornår biler har kørt for langt. Det er slet ikke
relevant i denne sammenhæng, da en Peugeot ikke kan betegnes som en bil :)
--
Claus Fabritius
Peugeot 405 Mi16

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-03-05 21:22

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Han spørger jo om hvornår biler har kørt for langt. Det er slet ikke
>relevant i denne sammenhæng, da en Peugeot ikke kan betegnes som en bil :)

og at hæfte automobil på er værre endnu - de skal jo skubbes ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Peter [5260]

Dato : 16-03-05 16:33

Jens M wrote:
> Men mit
> spørgsmål er hvad jeres vurdering af hvornår biler har køt for meget.

Efter egne (få og subjektive) erfaringer, ville jeg ikke røre ved en 406'er (eller
306'er) der har rundet 120-140.000.
Min nuværende '97/98 Mazda 626 kører stadig perfekt efter 270.000 på klokken, til
gengæld gav min '94 Mondeo op efter 180.000.
Jeg sled engang en '94 Escort op efter kun 65.000, men det er en ganske anden
historie

Har haft lånt en Mercedes med over 430.000 på bagen, og den kørte bare perfekt.

....men det er absolut individuelt, og som phk skriver, så er det bedste mål nok, om
den bruger (for meget) olie...

Check også sæder og dørophæng, om de virker trætte ift. en ny bil...

/Peter

Fra : BHF

Dato : 16-03-05 21:28

> Efter egne (få og subjektive) erfaringer, ville jeg ikke røre ved en 406'er (eller
> 306'er) der har rundet 120-140.000.
> Min nuværende '97/98 Mazda 626 kører stadig perfekt efter 270.000 på klokken,

Min 406'er (HDI) kører perfekt efter 304.000, den bruger heller ikke
olie.

> Jeg sled engang en '94 Escort op efter kun 65.000, men det er en ganske anden
> historie

Min tidligere bil var en '88 Escort 1,3, kørte fint da jeg solgte den
efter 215.000 og den brugte ikke olie af betydning.

Fra : Ham Selv

Dato : 18-03-05 00:01

"BHF" <bofu@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Min tidligere bil var en '88 Escort 1,3, kørte fint da jeg solgte den
> efter 215.000 og den brugte ikke olie af betydning.

220K km i i 1.6er sierra siden 1965 og den køre som en drøm endnu
Sidste år har den kørt 50.000km enste værksteds besøg var en sprungen køler
slange (mørnet) og en kilrem (25.000 km fra den begyndte at pive til den
gav op)

OZ3BTO

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-03-05 09:59

Ham Selv wrote:

> 220K km i i 1.6er sierra siden 1965 og den køre som en drøm endnu

1965? Det må vist være en prototype :)

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 15:01

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1965? Det må vist være en prototype :)

Hmm, det er vist ikke meget galt med at motorene er fra dengang
De her Pinto motorer kommer jo fra de gamle rådne taunus'er

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 17:54

> [...]
> men det kunne være sjovt at høre jeres mening, mit budget taget i
> betragt og at mit valg nok vil ligge på en 406'er 2.0.

Det kommer da mere an på om de 142.000 Km er bykørsel (korte ture) eller
lange ture.
Km tallet fortæller egentlig MEGET lidt om hvad der er tilbage i motoren og
den øvrige mekanik.
Min mondeo fra 97' har 290.000 Km på tælleren og bruger stadig ingen olie og
har aldrig fået efterfyldt kølervæske.

Kig i stedet efter om gummi på pedaler ser slidt ud og om dørhængsel i
førerside er med slør samt om føresædet er ved at blive udhulet. Det
fortæller faktisk mere om bilen er ved at blive træt end Km tallet.

--
Tom

Fra : Jens M

Dato : 19-03-05 09:32

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<42386495$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "Jens M" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]

> [...]
> den øvrige mekanik.
> Min mondeo fra 97' har 290.000 Km på tælleren og bruger stadig ingen olie og

Jeg vil skyde på den har været brugt på lange kørsler. Jeg har været
ude og prøve den og den kører ganske fornuftigt. Der var dog en ting
som jeg vil have checket. Den er en smule sænket og har alu fælge og
har lige fået monteret nye fordæk. Bilens forhjul rumlede når man
kørte, det var ikke noget der kunne mærkes i rettet men kun noget man
kunne høre og så mækre i fødderne, jeg har hørt flere forskellige
teorier om at det kunne være pga. hjulene er helt nye (de blev
monteret i torsdags) og at de er lavprofil og de er brede.

> Kig i stedet efter om gummi på pedaler ser slidt ud og om dørhængsel i
> førerside er med slør samt om føresædet er ved at blive udhulet. Det
> fortæller faktisk mere om bilen er ved at blive træt end Km tallet.

Det så også ganske fornuftigt ud, der var ingen slitage som jeg
umiddelbart kunne se på hverken lister, dørhængsler eller noget.

--
Jens

Fra : SEJ

Dato : 16-03-05 19:50

Hej Jens

mit 3 år gamle køb volvo 240 fra 1984 har 147.000 km på bagen og til kr.
13.000.- griner jeg meget over hvad andre giver for nye biler. De fleste
siger at der er over 300.000,- i en volvo hvis man ellers kan holde rusten
fra døren

mvh

SEj

Fra : anders majland

Dato : 16-03-05 23:02

> [...]
> siger at der er over 300.000,- i en volvo hvis man ellers kan holde rusten

Ja - jeg tror også at det er rusten der er problemet. Det var lidt vemodigt
at give afkald på mazdaen i efteråret efter 4år og 100.000 km i den. Jeg
købte den for 1 krone og solgte den for et anhængertræk og en tagræling
(incl montering)

Motoren fik nye hydraliske ventilløftere i min ejertid og havde kørt
350000km da jeg solgte den. Den brugte ikke olie og kørte stadig godt - men
det var ikke "økonomisk forsvarligt" at lade en mekaniker om at lave rust i
den Men den er blevet godkendt uden anmærkninger ved et omsyn i december
04 så en har haft "tid nok" til at få den lappet nok sammen så den kører
videre på de originale nummerplader fra 1990. Men jeg kunne godt tænke mig
at se hvad den var dumpet på til det ordinære syn ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : John T.

Dato : 17-03-05 01:00

> [...]
> siger at der er over 300.000,- i en volvo hvis man ellers kan holde rusten

Jeg købte sidste år en Volvo 460-1993 (en garage bil) havde gået 200.000 og
0 rust,
den blev særligt omtalt i bladet "bil markedet"
Jeg betalte 29.000 for den.
3 dage efter blev jeg budt 40.000 men sagde nej.
Så jeg er enig og griner også af dem der betaler mange
penge for en bil, det gælder om at se sig for !
Men konklusionen:
Hellere en bil med mange km. på få år, end omvendt.
Se på en hyrevogn, den har været varm det meste af tiden, og derved
minimal slitage.
John

Fra : Olesen

Dato : 17-03-05 16:55

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Hellere en bil med mange km. på få år, end omvendt.
> Se på en hyrevogn, den har været varm det meste af tiden, og derved
> minimal slitage.

Gjalt ikke Volvo 850 hvis gear var svagt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-05 09:20

> [...]
> men det kunne være sjovt at høre jeres mening, mit budget taget i
> betragt og at mit valg nok vil ligge på en 406'er 2.0.

142.000 km for en 2.0 peugeot motor er ikke spor alvorligt.

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-03-05 16:36

> 142.000 km for en 2.0 peugeot motor er ikke spor alvorligt.

Nej så er der bare det franskmændene har puttet motoren ned i, der giver
problemer :(

Det er de færreste moderne motore der har problemer med at runde 200.000km,
hvis de ellers har været kørt nogenlunde pænt.
Men nu er en bil jo MEGET mere end blot en motor, og det meste bliver slidt
ved normalt brug.

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94 (200.000 km)
406 ST 2,0i st.car '00 (150.000 km)

Fra : Olesen

Dato : 17-03-05 16:56

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse

> Det er de færreste moderne motore der har problemer med at runde
200.000km,
> hvis de ellers har været kørt nogenlunde pænt.

-og vel de færreste gamle..

Fra : Jacklin

Dato : 17-03-05 17:56

Jeg har lige solgt min gamle primera(diesel) med 485000 på klokken. blev
solgt med defekt dieselpumpe men ellers gik motoren meget fint. den brugte
ca 2-3 dl olie over 13-15000 km. Men det udenom tja det er en anden sag.

Henrik

Fra : Kim Poulsen

Dato : 17-03-05 21:26

"Jacklin" <tja@tjajtja.tja> skrev i en meddelelse
> [...]
> ca 2-3 dl olie over 13-15000 km. Men det udenom tja det er en anden sag.

dav Henrik

må man spørger hvad du fik for den gamle nissan?

du har da også været ok billig kørende i den så hva?

du nåede da en 110.000 km den den eller sådan noget?

Mvh Kim Lehmann Poulsen

(den tidligere ejer af henrik's nissan)

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-03-05 20:04

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> 200.000km,
>
> -og vel de færreste gamle..

Der hvad? Kan holde? Eller har problemer?

Med moderne mener jeg <20 år. Generelt syntes jeg alle med sprøjt er
utroligt stabile.

/Morten

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-03-05 21:23

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev :

>Det er de færreste moderne motore der har problemer med at runde 200.000km,
>hvis de ellers har været kørt nogenlunde pænt.

så må du nok definere "moderne" - selv motorer fra 70'er rendte da
snildt 200+

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 17-03-05 21:37

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> så må du nok definere "moderne" - selv motorer fra 70'er rendte da
> snildt 200+

Det var også noget i den retning jeg mente.
Jan du skal jo tænke på at jeg er en ung mand, jeg har ikke haft nogen biler
fra før 1990 (jeg er 32 og tog kørekort sent) :)

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94
Peugeot 406 ST 2,0i st.car. '00

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-03-05 13:39

On 16 Mar 2005 04:25:30 -0800, jens@xhaboo.dk (Jens M) wrote:

> [...]
>men det kunne være sjovt at høre jeres mening, mit budget taget i
>betragt og at mit valg nok vil ligge på en 406'er 2.0.

Som så mange andre er det ofte en meget subjektiv vurdering.

En jeg kendte havde da en Misubishi Galant LE 1,8 årgang 1992 som havde
gået i nærheden af 405.000 da den blev solgt i 2003-2004.

Den ville jeg nu have haft købt uden de større kny da jeg kendte begge
ejere. Men hvor langt de forskellige biler kører afhænger jo af en del
ting

1: den mekaniske kvalitet af bilen
2: ejerens/ejernes kørselsmønster
3: blid/hård kørsel