Fiat Palio - Rust?
Fra : Mads Madsen

Dato : 15-03-05 20:08

Vi overvejer lidt at investere i en Palio Weekend 100 fra 1998, men onde
tunger i omgangskredsen siger at den ruster meget.

Passer det?

Andre erfaringer er også velkomne.

/Mads

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-03-05 21:14

Mads Madsen skrev:

> Vi overvejer lidt at investere i en Palio Weekend 100 fra 1998, men
> onde tunger i omgangskredsen siger at den ruster meget.
>
> Passer det?
>
> Andre erfaringer er også velkomne.

Jeg er ikke bekendt med at en 98'er Punto/Palio skulle ruste...

Kan du ikke få din omgangskreds til at være mere specifikke? Har de
virkeligt kendskab til en Palio 1998 der er rustet meget ????

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 15-03-05 21:20

Kender ikke noget til rusten - Ved til gengæld at de har verdens grimmeste
blinklys bagtil - De har en virkelig træls bleg-gul farve
Mystisk at det lige gælder for den model og næsten ingen andre...
Lasse

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 15-03-05 22:18

"Mads Madsen" <fotograf@SLETmadsmadsen.dk> wrote in message
> Vi overvejer lidt at investere i en Palio Weekend 100 fra 1998, men onde
> tunger i omgangskredsen siger at den ruster meget.
>
> Passer det?
>
> Andre erfaringer er også velkomne.

Jeg har hørt mange historier om at Fiat ruster, men jeg har på fornemmelsen
at det har ændret sig, nye Fiater ser ikke ud til at have større problemer
med rust en så mange andre mærker.
Tilgengæld har jeg hørt om mange andre problemer med nye Fiater, kender da
et par stykker der ellers har været meget Fiatiske men som ikke vil købe
Fiat igen.
Men jeg har ikke noget rigtigt konkret at have det i.

Nogen andre der har erfaringer med Fiat?

/Morten

Fra : Christian Flasche

Dato : 16-03-05 20:34

> [...]
> Fiat igen.
> Men jeg har ikke noget rigtigt konkret at have det i.
>
> Nogen andre der har erfaringer med Fiat?

Jeg har lige skiftet bundkar på en punto fra 1998.
Det var rustet op,bilen har kørt 150000km.
Jeg synes det er tidligt at sådan noget går istykker.

--
Hilsen Christian

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-03-05 22:08

Christian Flasche skrev:

> [...]
> Det var rustet op,bilen har kørt 150000km.
> Jeg synes det er tidligt at sådan noget går istykker.

Men var det dyrt?
Hos Krogslund koster sådant et bundkar 450 kroner, og det er vel ikke
afskrækkende som reparation på en bil der er 7 år gammel ??

Fra : Christian Flasche

Dato : 17-03-05 00:00

> Men var det dyrt?
> Hos Krogslund koster sådant et bundkar 450 kroner, og det er vel ikke
> afskrækkende som reparation på en bil der er 7 år gammel ??
>
> --

Næh det er vel ikke specielt dyrt,men når man som jeg plejer at
køre rundt i 15-20 år gamle biler og aldrig har set et bundkar
der var modent til udskiftning kan man godt undre sig over
at det er rustet så relativt hurtigt.

--
Hilsen Christian

Den har indtil videre sparet mig for at få 12419 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas

Dato : 16-03-05 23:59

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> wrote in message

> Jeg har lige skiftet bundkar på en punto fra 1998.
> Det var rustet op,bilen har kørt 150000km.
> Jeg synes det er tidligt at sådan noget går istykker.

Det er hvad der sker når der en gang imellem forlader en Fiat med tæt motor
fra samlebåndet. Men de fleste andre er heldigvis konstant sølet ind i en
oliehinde udvendigt så de ruster aldrig

Mvh

Thomas
Duna 88' uden rust i bundkaret

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-03-05 23:40

> [...]
> Vi overvejer lidt at investere i en Palio Weekend 100 fra 1998, men onde
> tunger i omgangskredsen siger at den ruster meget.

Så vidt jeg ved er Palio produceret i Brasilien, de Escorter der i sin tid
kom fra Brasilien var noget mere modtagelige for rust end de europæisk
producerede, så det er muligt at Palio ikke er så modstandsdygtig som Punto.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas

Dato : 15-03-05 23:53

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> kom fra Brasilien var noget mere modtagelige for rust end de europæisk
> producerede, så det er muligt at Palio ikke er så modstandsdygtig som

Jeg vil vende den om. Som ejer af en Fiat Duna som også er produceret i
Brasilien, vil jeg komme med den påstand at de er mere modstandsdygtige over
for rust end fx de tilsvarende Uno'er fra samme årgang. Har dog ingen
erfaring med Palioen, men mener ikke at have hørt eller set noget i den
retning.

Mvh

Thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-03-05 09:14

"Thomas" <baune@angora.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for rust end fx de tilsvarende Uno'er fra samme årgang. Har dog ingen
> erfaring med Palioen, men mener ikke at have hørt eller set noget i den

Det kan jo tænkes at de brasilianske Fiater er (eller også er) beregnet for
eksport, og derfor rust beskyttet efter det. Escorten skulle måske ikke have
været eksporteret, "benzinslangerne" kunne jo heller ikke holde til benzinen
på disse kanter.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-03-05 00:37

Kim Kristensen skrev:

> "Mads Madsen" <fotograf@SLETmadsmadsen.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg ved er Palio produceret i Brasilien

De Palio'er vi ser i Europa er næppe produceret i sydamerika, da Palio også
bliver produceret i Polen (siden 1997) og Tyrkiet (siden 1998).

Fra : Mads Madsen

Dato : 16-03-05 20:07

Tak for alle svarene. Det lyder jo ikke umidelbart afskrækkende. Så mangler
vi bare at finde pengene

/Mads