Polo lejestøj
Fra : Emil

Dato : 15-03-05 14:35

Hejsa

Min polo støjer ved ligeudkørsel og højresving, men ikke ved venstresving.
Jeg skiftede først venstre hjulleje med et uoriginalt, hvilket holdt i et
par måneder. Jeg skiftede det igen med et originalt leje, men det har ikke
hjulpet på støjen ??? løfter jeg bilen op kan jeg ikke høre noget støj fra
nogen af hjulene når jeg kører hjulene rundt. Jeg har hørt at man ikke
nødvendigvis kan regne med hvor det lyder som om at støjen kommer fra. Kan
det være det højre hjulleje den er galt med.

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 14:50

> [...]
> nødvendigvis kan regne med hvor det lyder som om at støjen kommer fra. Kan
> det være det højre hjulleje den er galt med.

Hvis du drejer til højre når lyden kommer er det højest sandsynlige Venstre
forhjul, eller venstre baghjul, de plejer at larme, når de bliver presset
lidt, og svinger man til højre ligger man vægten til venstre..

Det er en hovedregel.. den plejer ikke at slå fejl, har ikke gjort det for
mig anyway..

Mvh
Morten **som da har skiftet en del hjullejer igennem tiden**

Fra : phk

Dato : 15-03-05 20:22

"Emil" <auckburFJERN@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> nødvendigvis kan regne med hvor det lyder som om at støjen kommer fra. Kan
> det være det højre hjulleje den er galt med.

Sikker på det er lejestøj? Hvad med dækstøj - har du kørt rigtig mange km
med de samme dæk siddende bagpå begynder de at larme på et tidspunkt ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Emil

Dato : 16-03-05 16:15

> [...]
> med de samme dæk siddende bagpå begynder de at larme på et tidspunkt ...

Jeg har prøvet at bytte om på hjulene på kryds uden at det har ændret noget
desværre.

Emil