Højt "KNÆK" ved åbning af Carina E-dør!?
Fra : Hans Paulin

Dato : 14-03-05 10:51

Når forreste højre dør bliver åbnet på vores Carina E lyder der en gang i
mellem et meget højt "KNÆK" - nærmest et lille brag!

Jeg har mistanke til dør-stoppet, men inden jeg skiller døren ad vil jeg
lige høre om der er andre Carina E-ejere der har prøvet noget lignende?
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-03-05 11:39

Hans Paulin wrote:
> [...]
>
> Jeg har mistanke til dør-stoppet, men inden jeg skiller døren ad vil jeg
> lige høre om der er andre Carina E-ejere der har prøvet noget lignende?

Næh, ikke noget knæk på vores 96'er.
Er den smurt ordentligt?

Mvh
Roberto

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-03-05 14:10

Roberto Saldo skrev:

> Næh, ikke noget knæk på vores 96'er.
> Er den smurt ordentligt?

Svært at sige - nu har jeg i hvert fald givet den noget kædespray.
Hans

Fra : P.Christensen

Dato : 14-03-05 17:11

> Svært at sige - nu har jeg i hvert fald givet den noget kædespray.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm

Det plejer at hjælpe på min

Palle

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-03-05 17:17

"P.Christensen" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

> Det plejer at hjælpe på min

Der er ingen knæk på min. Den er pænt lige, endnu da
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-05 10:59

P.Christensen skrev:

> Det plejer at hjælpe på min

Dejligt!
Hans

Fra : ham-der

Dato : 14-03-05 20:43

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har mistanke til dør-stoppet, men inden jeg skiller døren ad vil jeg
> lige høre om der er andre Carina E-ejere der har prøvet noget lignende?
Det plejer at være fordi stiften der går igennem inde ved dørstolpen er
slidt, eller hullet i stoppen er oval, men kig først på stiften.

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-05 11:00

ham-der skrev:

> Det plejer at være fordi stiften der går igennem inde ved dørstolpen
> er slidt, eller hullet i stoppen er oval, men kig først på stiften.

Den er slidt!

Men fænomenet optræder kun sommetider - håber kædesprayen hjalp!
Hans

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-03-05 21:44

On Mon, 14 Mar 2005 10:51:19 +0100, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har mistanke til dør-stoppet, men inden jeg skiller døren ad vil jeg
>lige høre om der er andre Carina E-ejere der har prøvet noget lignende?

Nej, men vi har problemer med bagklappen på en stationcar. Den skal
næsten tvinges op fra cirka 45 - 100 grader. Møgirriterende!

Jeg har prøvet at smøre cylindrene, men det hjælpe ikke rigtigt.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-05 11:01

Fly Christensen skrev:

> Jeg har prøvet at smøre cylindrene, men det hjælpe ikke rigtigt.

Mener du de der gasdæmpere?
Hans

Fra : Per Rasmussen

Dato : 15-03-05 19:29

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Når forreste højre dør bliver åbnet på vores Carina E lyder der en gang i
> mellem et meget højt "KNÆK" - nærmest et lille brag!

Carina E; kend den på knækket.
Undskyld ku' ik' la' vær' ;)
Per

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-05 23:36

Per Rasmussen skrev:

> Carina E; kend den på knækket.

Hæ hæ

> Undskyld ku' ik' la' vær' ;)

Helt i orden - en go' reklame!
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-03-05 09:04

Per Rasmussen wrote:

> Carina E; kend den på knækket.
> Undskyld ku' ik' la' vær' ;)

Ja tak du! Nu får jeg lyst til stegte pølser og frokosten er 3 timer væk!

Mvh
Roberto (sulten)

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-03-05 17:09

Fly Christensen wrote:

> Nej, men vi har problemer med bagklappen på en stationcar. Den skal
> næsten tvinges op fra cirka 45 - 100 grader. Møgirriterende!

Skift gasdæmperne - de koster vel ikke alverden (kostede ca. 150,-/stk
til en Opel Astra).

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-03-05 08:57

Jakob Jeppesen wrote:

> Skift gasdæmperne - de koster vel ikke alverden (kostede ca. 150,-/stk
> til en Opel Astra).

Heh, de kostede 700/stk til min Carina E.

Mvh
Roberto

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-03-05 12:34

Roberto Saldo wrote:

> Heh, de kostede 700/stk til min Carina E.

Av for den da... Du må ha' købt dem ved Toyota så - de koster 198,-/stk
hos Krogslund!

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-03-05 13:13

Jakob Jeppesen wrote:

> Av for den da... Du må ha' købt dem ved Toyota så - de koster 198,-/stk
> hos Krogslund!

Krogslund sælger ikke de forstærkede til biler med spoiler.
Anyway det har være diskuteret her i gruppen.

Mvh
Roberto

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-03-05 22:11

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:d197f7$j1n$1@news.net.uni-c.dk...

> Krogslund sælger ikke de forstærkede til biler med spoiler.

?? - hvor sidder den spoiler på en st.car som gør vægten af bagklappen
så meget tungere at en ikke-forstærket gasdæmper ikke kan bære?

> Anyway det har være diskuteret her i gruppen.

Hmm - kan ikke lige finde noget... men det er jo egentlig heller ikke
så vigtigt for mig - har ikke brug for nye dæmpere pt og har heller
ikke en Carina

/Jakob

Fra : Hans Paulin

Dato : 17-03-05 10:27

Jakob Jeppesen skrev:

> ?? - hvor sidder den spoiler på en st.car som gør vægten af bagklappen
> så meget tungere at en ikke-forstærket gasdæmper ikke kan bære?

Bare til *min* bagklap findes der 3 varianter: gasdæmpere til bagklap "uden
visker", til "med visker" samt til "med visker og spoiler"!
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-03-05 13:16

Jakob Jeppesen wrote:

> ?? - hvor sidder den spoiler på en st.car som gør vægten af bagklappen
> så meget tungere at en ikke-forstærket gasdæmper ikke kan bære?

De kan sikkert alle sammen holde klappen oppe, jeg satte de kraftige i fordi min kvinde
syntes klappen var tung og fordi jeg er flink.

Mvh
Roberto

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-03-05 13:17

Roberto Saldo wrote:

> De kan sikkert alle sammen holde klappen oppe, jeg satte de kraftige i
fordi min kvinde
> syntes klappen var tung og fordi jeg er flink.

Ok - giver jo også god mening

/Jakob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-03-05 13:24

Jakob Jeppesen wrote:

> Ok - giver jo også god mening

Nemlig :)

Toyota betalt den ene gasløfter (de var også flinke) så jeg fik dem til halv pris.

Mvh
Roberto (måske for flink)

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 15-03-05 18:13

"Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har mistanke til dør-stoppet, men inden jeg skiller døren ad vil jeg
> lige høre om der er andre Carina E-ejere der har prøvet noget lignende?

Prøv at se om døelisten på ydersiden af døren gaber i enderne. Det kan give
samme oplevelse når den stritter så meget, at den kan gå på forskærmen.

Jeg tror stadig mest på dørstoppen, men har oplevet det med listen på min
egen Carina E fra 1996

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-05 23:35

Ole Frederiksen skrev:

> Prøv at se om døelisten på ydersiden af døren gaber i enderne. Det
> kan give samme oplevelse når den stritter så meget, at den kan gå på
> forskærmen.

Den bagerste har mekanikeren kortet op med 10 cm. da den var ved at blive
selvstændig - den forreste hænger nogenlunde ved endnu

> Jeg tror stadig mest på dørstoppen,

Samme hér

> men har oplevet det med listen på
> min egen Carina E fra 1996