mistet nøgle
Fra : Henrik

Dato : 13-03-05 20:56

Hej

Jeg var så uheldig at få stjålet min jakke i weekenden. I jakken lå et
nøglebundt med bl.a. den eneste nøgle til min bil. Det drejer sig om en
mercedes 300D fra 1986. Og ja, jeg ved godt, at jeg burde have fået lavet
en
ekstranøgle. Er der nogle, som har nogle gode råd til, hvordan jeg klarer
det problem lettest og billigst.

Jeg ved ikke om det er muligt, men jeg håber, at jeg kan købe ekstra
nøgler
hos mercedes, når jeg oplyser stelnummeret. Ellers ligner det noget med,
at
jeg skal have falck til at åbne døren .. eller jeg selv må finde på et
eller
andet, evt smadre sideruden .. eller bore låsen ud. Kan man det?? Hvis det
er, skulle jeg nok kunne skifte tændingslåsen og i hvert fald
låsecylindrene
i dørene. Måske skulle jeg, når jeg er i gang, skifte låsene til noget
mere
smart end de her gammeldags låse .. en fjernbetjent dørlås eller lignende.

Men hvis min kaskoforsikring dækker, og især hvis det går under friskade,
vil jeg selvfølgelig ikke selv bøvle med det.

Men jeg venter lige nogle dag med at gøre noget, for jeg håber stadig, at
jeg er så heldig, at jeg kan hente nøglerne på hittegodskontoret.

Mvh Henrik

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-03-05 21:22

Henrik wrote:
> [...]
> nøgler
> hos mercedes, når jeg oplyser stelnummeret.

Ellers kan du prøve at kontakte dem her:
http://www.dani.dk/
Dem har jeg haft held med et par gange, til at fremskaffe nøgler til netop
Mercedes af omtrent din årgang.
Det var godt nok dengang at bilerne var nyere, men mon ikke de stadig kan
klare det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 09:14

"Henrik" <nospam@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> ekstranøgle. Er der nogle, som har nogle gode råd til, hvordan jeg klarer

Har også på et tidspunkt mistet nøglen til vores bil.
Vi ringede til Auto-centrum og oplyste bilens mærke og årgang.
De havde ikke selv nogen nøgler hjemme, men bestilte dem til os fra et andet
sted.
Det kostede ca. 250 kr. for 2 nøgler.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 14-03-05 10:51

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi ringede til Auto-centrum og oplyste bilens mærke og årgang.
> De havde ikke selv nogen nøgler hjemme, men bestilte dem til os fra et

Da jeg købte min Vectra var der også kun en nøgle med, jeg fik dog ret
hurtigt en nøglebar i cityarkaden/københavn (tror jeg det var) til at lave
en kopi. Det tog et øjeblik, og kostede 80kr.
Tja nu har jeg ikke mistet nogen af nøglerne endnu, men jeg mener stadig de
penge var givet godt ud ;)

Kopien ligner iøvrigt orginalnøglen til forveksling (dog uden GM mærke ;))

/Morten

Fra : Henrik

Dato : 14-03-05 22:24

Okay, det var så åbenbart ikke et problem. Mercedes kan få lavet en nøgle.
Og den koster kun 132 kr + moms. Om 3 dage skulle jeg gerne være kørende
igen.