/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
OLFA
Fra : Olesen


Dato : 13-03-05 10:38

Helt sikkert gammelt nyt, men jeg ser,
Alfa Romeo har skrottet deres egne TwinSpark maskiner
og kører nu med, var det Opel-motorer ? *LOL*.

Ved godt fabrikkerne samarbejder, men en OPEL
motor i en ALFA ?? Dêt holder bare ikke,
hverken på lyd, ydelse (og dog??) men
vigtigst af alt, det Image Alfa-folket dermed
(igen) skal udsættes for..)

-eller ?
-har i vænnet jer ?



 
 
Thomas Strandtoft (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 13-03-05 12:24

Olesen wrote:

> Helt sikkert gammelt nyt, men jeg ser,
> Alfa Romeo har skrottet deres egne TwinSpark maskiner
> og kører nu med, var det Opel-motorer ? *LOL*.

Jeg har kun hørt at det var V6'erne der nu skal bygges på en GM
blok, ikke at det også gælder de fircylindrede.. TwinSpark har nu
længe været bygget på en Fiat motorblok, så med V6'eren ude ser
det ud til at den sidste rigtige Alfa motor er blevet lagt i
graven..

> Ved godt fabrikkerne samarbejder, men en OPEL
> motor i en ALFA ?? Dêt holder bare ikke,

Ja, det er fanme sølle..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Lars Holst (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 13-03-05 13:29

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> said in news:42340a44$0$48737
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Helt sikkert gammelt nyt, men jeg ser,
> Alfa Romeo har skrottet deres egne TwinSpark maskiner
> og kører nu med, var det Opel-motorer ? *LOL*.


Hvad er din reference for det postulat?
En Opel motor har da aldrig nået en Alfa motor til sokkeholderne.

--
Lars Holst

Olesen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 14-03-05 18:50


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9618891C49B7B25689lh236589@62.243.74.162...


> Hvad er din reference for det postulat?

Reference ?
Læst på nettet, husker ikke siden.
Hvorfor ?
Kører du ALFREDO ?


> En Opel motor har da aldrig nået en Alfa motor til sokkeholderne.

Nå da da.



Folmer Rasmussen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 14-03-05 22:26

On 13 Mar 2005 12:28:43 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> said in news:42340a44$0$48737
>$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
>> Helt sikkert gammelt nyt, men jeg ser,
>> Alfa Romeo har skrottet deres egne TwinSpark maskiner
>> og kører nu med, var det Opel-motorer ? *LOL*.
>
>
>Hvad er din reference for det postulat?
>En Opel motor har da aldrig nået en Alfa motor til sokkeholderne.

>--

Unge mand.

Den udtalelse kan kun være begrundet i et temmelig sent
fødselstidspunkt.

Os der har et par år på bagen kan stadig få tårer i øjnene ved tanken
om den rækkesekser der lå i bl.a. Kapitän i 50'erne.

Den gik så roligt i tomgang, at du kunne stille en tokrone (den gamle
daler) på højkant på ventildækslet uden at den væltede.

Til gengæld havde den ikke nogen Alfa-lyd. Den kunne nemlig slet ikke
høres.

Hvis du ikke véd hvad jeg taler om:

http://www.philseed.com/opkap5458.html

Venlig hilsen
Folmer

Thomas Strandtoft (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 14-03-05 22:59

Folmer Rasmussen wrote:

> Til gengæld havde den ikke nogen Alfa-lyd. Den kunne nemlig slet ikke
> høres.

Hvad er så pointen?

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

jan@fedtegreven.dk (15-03-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 15-03-05 19:29

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Hvad er så pointen?

gu' ved om ikke Folmer mener noget med at larm (musik for visse) og
qualität ikke altid følges ad ;)

Men så fantstiske var de gamle Kapitän'er nu heller ikke - de rustede
hurtigere end Aflasuderne - og det siger en hel del.

--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Folmer Rasmussen (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 15-03-05 20:32

On Tue, 15 Mar 2005 19:28:56 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :
>
>>Hvad er så pointen?
>
>gu' ved om ikke Folmer mener noget med at larm (musik for visse) og
>qualität ikke altid følges ad ;)
>
>Men så fantstiske var de gamle Kapitän'er nu heller ikke - de rustede
>hurtigere end Aflasuderne - og det siger en hel del.

>--

Nu er du på vej uden om emnet..............igen!

Der var udelukkende tale om motorer, og du vil vel ikke påstå andet,
end at de der gamle rækkeseksere gik formidabelt godt?

Karrosserimæssigt var der ikke noget at råbe hurra for, men det havde
den da tilfælles med de fleste andre biler på markedet...dengang.

Min egen favorit fra de tider er stadig Borgward Isabella. Det var/er
s'gu en fed bil.

Venlig hilsen
Folmer

jan@fedtegreven.dk (15-03-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 15-03-05 22:30

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Nu er du på vej uden om emnet..............igen!

Overhovedet ikke ;)

>Der var udelukkende tale om motorer, og du vil vel ikke påstå andet,
>end at de der gamle rækkeseksere gik formidabelt godt?

De gik knaldhamrende/virkeligt godt - deri har du ret, men når det så
er sagt, var det godtnok da også nogle tunge knejte at få liv i

eller sagt på dansk : hamrende uøkonomiske, og dvaske, men ok,
bensinen kostede jo under daleren/literen.

Jeg kan ikke huske antalle af buler i knoldet, eller mave/ryg, jeg
indkasserede, pga forrudens indskæring i døren, men det er mange

>Karrosserimæssigt var der ikke noget at råbe hurra for, men det havde
>den da tilfælles med de fleste andre biler på markedet...dengang.

mjoehhhh - der var vel en grund til der var flere pladesmede end
mekanikere ;)


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Olesen (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 16-03-05 18:05


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:ieke31lc9q4dpb9pj6hu9riqjv1ib3314j@dtext.news.tele.dk...
> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
> >Nu er du på vej uden om emnet..............igen!
>
> Overhovedet ikke ;)

Jeg synes det er vildt fedt, som man kan 'skælde hinanden ud'
og så stadig finde plads til smiley'erne. Det er vidst hensyntagen
af 1. grad.






jan@fedtegreven.dk (16-03-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 16-03-05 19:56

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Jeg synes det er vildt fedt, som man kan 'skælde hinanden ud'
>og så stadig finde plads til smiley'erne. Det er vidst hensyntagen
>af 1. grad.
>

Det er jo netop det der gør, man gider hænge med i gruppen.


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Brian (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-03-05 20:52

Hejsa!

jan@fedtegreven.dk tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>> Jeg synes det er vildt fedt, som man kan 'skælde hinanden ud'
>> og så stadig finde plads til smiley'erne. Det er vidst hensyntagen
>> af 1. grad.
>>
>
> Det er jo netop det der gør, man gider hænge med i gruppen.

Jeg troede det var på grund af min tilstedeværelse


/Brian



Thomas Strandtoft (19-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 19-03-05 10:51

Brian wrote:

> > Det er jo netop det der gør, man gider hænge med i gruppen.
>
> Jeg troede det var på grund af min tilstedeværelse
>

Hvem er du?? Hæhæ..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Folmer Rasmussen (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-03-05 21:35

On Wed, 16 Mar 2005 18:05:13 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>
><jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
>news:ieke31lc9q4dpb9pj6hu9riqjv1ib3314j@dtext.news.tele.dk...
>> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>>
>> >Nu er du på vej uden om emnet..............igen!
>>
>> Overhovedet ikke ;)
>
>Jeg synes det er vildt fedt, som man kan 'skælde hinanden ud'
>og så stadig finde plads til smiley'erne. Det er vidst hensyntagen
>af 1. grad.

>--

Skælde ud!? Nej nu må jeg be' om mine himmelblå.

Det er ganske almindelig grovmobning. En diciplin som Jan, og ikke
mindst "Hawaiiteltet", som er Jan's bror, har tilfælles med
undertegnede.

Flere års deltagelse i denne gruppe har belært os om nødvendigheden af
anvendelse af grovmobning, ironi, sarkasme og ikke mindst en kølig
distance til tingene er nødvendige for at holde det ud. )

Jan er desuden kendt for sine vage holdninger til stort set hvad som
helst, og det skyldes selvfølgelig at han er bosat på Stevns, og
derfor har reduceret sine flugtmuligheder med 50% *LOL*

Nu kommer han om et øjeblik susende ud af jordhulen med fråde i
mundvigene, men han skal eddermaneme være hurtig for at nå mig, inden
jeg har afleveret ansøgningen om fast ophold i Ydre Mongoliet, med
begrundelse i forfølgelse (udefineret). ))

Og Jan. Hils lige Hawaiiteltet.

Venlig hilsen
Folmer


jan@fedtegreven.dk (17-03-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 17-03-05 22:44

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Nu kommer han om et øjeblik susende ud af jordhulen med fråde i
>mundvigene, men han skal eddermaneme være hurtig for at nå mig, inden
>jeg har afleveret ansøgningen om fast ophold i Ydre Mongoliet, med
>begrundelse i forfølgelse (udefineret). ))

Hvis jeg ikke kan løbe dig op, kyler jeg blot en mellemsvær
yuppiebamse (*1) i nakken på dig ;)


(*1 mit velkendte kastskyts!)

>Og Jan. Hils lige Hawaiiteltet.

Jep


btw, så er dette billede af din legetøjsbil lidt misvisende, der er
ikke en cyklist foran - hehe

http://www.dkfritidbil.dk/spas/index.2.jpg
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Lars Holst (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 15-03-05 20:06

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in
news:0ovb31566kb2cjhsbc1e8cvs1b6bm251eu@4ax.com:

> On 13 Mar 2005 12:28:43 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:
>
>>"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> said in news:42340a44$0$48737
>>$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>>
>>> Helt sikkert gammelt nyt, men jeg ser,
>>> Alfa Romeo har skrottet deres egne TwinSpark maskiner
>>> og kører nu med, var det Opel-motorer ? *LOL*.
>>
>>
>>Hvad er din reference for det postulat?
>>En Opel motor har da aldrig nået en Alfa motor til sokkeholderne.
>
>>--
>
> Unge mand.
>
> Den udtalelse kan kun være begrundet i et temmelig sent
> fødselstidspunkt.
>
> Os der har et par år på bagen kan stadig få tårer i øjnene ved tanken
> om den rækkesekser der lå i bl.a. Kapitän i 50'erne.
>
> Den gik så roligt i tomgang, at du kunne stille en tokrone (den gamle
> daler) på højkant på ventildækslet uden at den væltede.
>
> Til gengæld havde den ikke nogen Alfa-lyd. Den kunne nemlig slet ikke
> høres.
>
> Hvis du ikke véd hvad jeg taler om:
>
> http://www.philseed.com/opkap5458.html
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Kære medtrafikant.

En Kapitän motor kan vist ikke rigtig konkurrere med den kunst og det
håndværk der ligger til grund for motoren i en Alfa Romeo 6C 2500 (vælg
selv hvilken model) omend Alfa motoren kom dekader tidligere.

--
Lars Holst

Folmer Rasmussen (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 15-03-05 20:40

On 15 Mar 2005 19:05:31 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in
>news:0ovb31566kb2cjhsbc1e8cvs1b6bm251eu@4ax.com:
>
>> On 13 Mar 2005 12:28:43 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:
>>
>>>"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> said in news:42340a44$0$48737
>>>$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

KLIP

>> Til gengæld havde den ikke nogen Alfa-lyd. Den kunne nemlig slet ikke
>> høres.
>>
>> Hvis du ikke véd hvad jeg taler om:
>>
>> http://www.philseed.com/opkap5458.html
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>
>Kære medtrafikant.
>
>En Kapitän motor kan vist ikke rigtig konkurrere med den kunst og det
>håndværk der ligger til grund for motoren i en Alfa Romeo 6C 2500 (vælg
>selv hvilken model) omend Alfa motoren kom dekader tidligere.

>--

Nu skal vi jo heller ikke svinge os højere op, end at fødderne kan nå
jorden.

De to maskiner er ikke umiddelbart sammenlignelige, alene ud fra det
faktum at, førende motoringeniører hos Alfa kan finde på at sige op
eller begå selvmord, hvis ikke Alfa-lyden er intakt.

I Opels tilfælde har jeg indtryk af at, det var tilstræbt at den
skulle gå så stille som muligt, men jeg véd det ikke.

De to biler henvendte sig også til meget forskellige købere.

Opelen til direktøren, og Alfaen til knægten.

Venlig hilsen
Folmer

Lars Holst (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 16-03-05 22:35

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in
news:03ee315dajetnpu17vqos4l811ik756981@4ax.com:

> On 15 Mar 2005 19:05:31 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:
>
>>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in
>>news:0ovb31566kb2cjhsbc1e8cvs1b6bm251eu@4ax.com:
>>
>>> On 13 Mar 2005 12:28:43 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:
>>>
>>>>"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> said in news:42340a44$0$48737
>>>>$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
> KLIP
>
>>> Til gengæld havde den ikke nogen Alfa-lyd. Den kunne nemlig slet ikke
>>> høres.
>>>
>>> Hvis du ikke véd hvad jeg taler om:
>>>
>>> http://www.philseed.com/opkap5458.html
>>>
>>> Venlig hilsen
>>> Folmer
>>
>>Kære medtrafikant.
>>
>>En Kapitän motor kan vist ikke rigtig konkurrere med den kunst og det
>>håndværk der ligger til grund for motoren i en Alfa Romeo 6C 2500 (vælg
>>selv hvilken model) omend Alfa motoren kom dekader tidligere.
>
>>--
>
> Nu skal vi jo heller ikke svinge os højere op, end at fødderne kan nå
> jorden.
>
> De to maskiner er ikke umiddelbart sammenlignelige, alene ud fra det
> faktum at, førende motoringeniører hos Alfa kan finde på at sige op
> eller begå selvmord, hvis ikke Alfa-lyden er intakt.
>
> I Opels tilfælde har jeg indtryk af at, det var tilstræbt at den
> skulle gå så stille som muligt, men jeg véd det ikke.
>
> De to biler henvendte sig også til meget forskellige købere.
>
> Opelen til direktøren, og Alfaen til knægten.
>
> Venlig hilsen
> Folmer
>

Min gode mand.

Nu startede det hele jo netop fordi det blev fortalt at Alfa ville kaste
en Opel motor under hjelmen.

Det er jo derfor jeg trækker en linie mellem datidens Opel motor, som du
tilsyneladende forguder, og datidens Alfa (tisvarende 6'er), som jeg
anser som kunst.

Og som du rigtigt siger:
"Nu skal vi jo heller ikke svinge os højere op, end at fødderne kan nå
jorden."

En sætning som jeg helt entydigt tolker derhen at Alfa motoren var noget
af det ypperste i datiden.

Det er er det også i nutiden. Årsagen til at de skifter 6'eren ud er
sandsynligvis økonomien i den.
Alfa's 4'er (nord motoren) og i særdeleshed deres 6'er er af stort set
alle motorjournalister gennem tiderne, blevet rost som verdens bedste
motorer.
Bedste lyd, bedste momentkurve, smukke maskiner, høj ydeevne etc.
4'erne var ikke særlig tørstige som 6'erne var.

Sydmotoren var deres boxer som kom i Sud'en.
Det var da også en vidunderlig maskine som gav bilen egenskaber der
mindede om en Go Cart.

M.h.t. den der Opel motor:
Det er så kun blokken fra en GM motor Alfa vil benytte i stærkt
modificeret form.
Måske har GM bare en bedre metalkvalitet end Alfa.
Man sagde om Alfa'erne i 70'erne at deres karosseri var lavet af
affaldsstål fra bjærgede skibe som havde ligget på havets bund siden WW2

Alt andet lige så er det min opfattelse at Alfa Romeo altid har lavet og
stadig laver nogle fantastiske maskiner som andre fabrikker med rette
kunne og bør misunde, inklusiv Opel fabrikkerne.

--
Lars Holst

Olesen (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 17-03-05 16:53


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns961BE5B6967B925689lh236589@62.243.74.162...

> M.h.t. den der Opel motor:
> Det er så kun blokken fra en GM motor Alfa vil benytte i stærkt
> modificeret form.
> Måske har GM bare en bedre metalkvalitet end Alfa.

Ja man undres, at de ikke selv har sådan en 'bund' på lager egentlig.


> Man sagde om Alfa'erne i 70'erne at deres karosseri var lavet af
> affaldsstål fra bjærgede skibe som havde ligget på havets bund siden WW2

Vidste jeg så ikke.

> Alt andet lige så er det min opfattelse at Alfa Romeo altid har lavet og
> stadig laver nogle fantastiske maskiner som andre fabrikker med rette
> kunne og bør misunde, inklusiv Opel fabrikkerne.

Mig bekendt har det altid været lyden der var det der
blev mest omtalt, og så måske den 6 cylindrede med
de forcromede rør på toppen.
Men hvorfor forsvandt deres boxermotor så ?
Hvorfor gik/går de væk fra TS (2 tændrør pr cyl.) ?
Og nu låner de blokken fra GM, og vil endda modificere
den.
Synes det hele lyder lidt mystiskt.
-og jo, så tror jeg ikke Opel misunder
de dårlige knastforstillere i eks. 1.6 TS'eren.

Var det ikke også Manta som gjorde sig i rally
i 80'erne ? Og holdt til det ? Nogle kører vel gruppe
H stadig.



Brian Fisker [8900] (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 13-03-05 14:00

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:42340a44$0$48737$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Helt sikkert gammelt nyt, men jeg ser,
> Alfa Romeo har skrottet deres egne TwinSpark maskiner
> og kører nu med, var det Opel-motorer ? *LOL*.

Som sagt andet steds gælder det vist kun den 6-cylindrede.

> Ved godt fabrikkerne samarbejder, men en OPEL
> motor i en ALFA ?? Dêt holder bare ikke,
> hverken på lyd, ydelse (og dog??)

Alfa tager ikke en "ren" Opel motor og smidder i "maskinrummet". Den bliver
selvfølgelig optimeret/ændret af Alfa, for at opnå de karakteristiske
Alfatræk (omdrejningsvillighed, lyd m.m). Rygterne siger, at
udviklingsdirektøren fra Alfas motorafdeling har truet med at "gå af", hvis
bl.a lyden ikke bliver, "som den skal være".

Se mere hér:
http://www.cuoresportivo.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=689

Der går dog også rygter om, at Fiat(Alfa) er ved at overtage Maserati,
hvorfor man kunne håbe på, at nogle erfaringer blev overført derfra.

Men ingen tvivl, en "Opel" motor i en Alfa er ikke lige min kop te.

\Mandal



Ukendt (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-03-05 16:31


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:42340a44$0$48737$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Helt sikkert gammelt nyt, men jeg ser,
> Alfa Romeo har skrottet deres egne TwinSpark maskiner
> og kører nu med, var det Opel-motorer ? *LOL*.
>
> Ved godt fabrikkerne samarbejder, men en OPEL
> motor i en ALFA ?? Dêt holder bare ikke,
> hverken på lyd, ydelse (og dog??) men
> vigtigst af alt, det Image Alfa-folket dermed
> (igen) skal udsættes for..)
>
> -eller ?
> -har i vænnet jer ?

Misundelse er en grim ting

Mvh
Tom



Olesen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 14-03-05 18:51


"Tom Jensen" <bispensnabelaprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:42345cb3$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Misundelse er en grim ting

Ja, men nu får de så dên Opel-motor de ønsker sig



Nicolai (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 15-03-05 05:17

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message news:<42340a44$0$48737$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Helt sikkert gammelt nyt, men jeg ser,
> Alfa Romeo har skrottet deres egne TwinSpark maskiner
> og kører nu med, var det Opel-motorer ? *LOL*.

Ligger det ikke ret lang fra de informationer der kommer fra Alfa
selv?

http://www.italiaspeed.com/2004/cars/alfa_romeo/11/157/2511.html
(serveren er nok nede, men siden ligger i googles cache)

--
Paolo Massai, vice president of the Alfa Romeo engineering development
centre, is a passionate man when it comes to his job.

When questioned on the implications of the new GM V6 destined for
future Alfa models, Massai made it clear that the engine will still be
mainly Alfa designed, referring to the GM block as an "insensitive and
inanimate piece of metal".

The pistons, cylinder liners, combustion chambers, manifolds,
injection system and electronics are just a few examples of what will
be Alfa Romeo designed. Massai also mentioned that the Alfa
engineering team had been hard at work replicating the traditional
Alfa V6 engine sound, and light-heartedly declared that he would quit
his job if they didn't achieve it!
--

Det er vel ikke Opel motore, det er egenligt bare en GM blok der i
nogle tilfælde er lavet hos Holden i Australien, i andre tilfælde hos
GM's motorfabrik et andet sted i verden.

> Ved godt fabrikkerne samarbejder, men en OPEL
> motor i en ALFA ?? Dêt holder bare ikke,
> hverken på lyd, ydelse (og dog??) men
> vigtigst af alt, det Image Alfa-folket dermed
> (igen) skal udsættes for..)
>
> -eller ?
> -har i vænnet jer ?

Tjaa, nu skal Maserati jo til at lave en 4.7l V8 til Alfa, så det
udligner måske balancen lidt ;)

Det største tab ved den nye generation V6'ere (om det så var på deres
egen blok eller på GM's) er at de flotte indsugnings rør forsvinder.
De var ihvertfald væk på de 159'ere og Breraer der blev vist i Geneve.
Men Alfa har da heldigvis ikke valgt at lave en plastik motor ligesom
tyskerne (og alle de andre).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste