/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skoda Fabia RS , er der nogen alternativer~
Fra : Ukendt


Dato : 12-03-05 18:20

Hej NG.

Var lige i dag ude og ose lidt, ville meget gerne have set en Skoda Fabia RS
live, men det lykkedes ikke :-/, samtidigt oplyste sælgeren os om at man
ikke kunne/måtte få hængertræk til RS modellen !, samt at der kun var 15000
km mellem serviceeftersynene, selv om der er op til 50000 km mellem service,
på de andre modeller der kører med samme 130 hk TDi PD motor !

Så til mit egentlige spørgsmål, er der andre alternativer til en Skoda Fabia
RS, så sportslig en Diesel som overhovedet muligt, sports interiør osv. osv.
til nogenlunde samme pris, maks. 300K ? , kom med lidt
inputs/meningstilkendegivelser


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03






 
 
Mogens (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 12-03-05 18:24

On Sat, 12 Mar 2005 18:20:28 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

>Så til mit egentlige spørgsmål, er der andre alternativer til en Skoda Fabia
>RS, så sportslig en Diesel som overhovedet muligt, sports interiør osv. osv.
>til nogenlunde samme pris, maks. 300K ? , kom med lidt
>inputs/meningstilkendegivelser

Hva' med Seat ibiza TDI 130 ?

Mvh

Jan W Nielsen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-05 18:52

> Hva' med Seat ibiza TDI 130 ?

Jep - samme motor - og samme motor som alle de andre med TDi 130.

Jeg forstår ikke det med, der skulle være særlig kort mellem service.

Fabia RS kører i øvrigt lidt mere sportsligt, end både Polo GT TDi 130 og
Ibiza 130 TDi - den har også større sporvidde foran.

/Jan W Nielsen




Jan W Nielsen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-03-05 20:41

> den har også større sporvidde foran.

....og bagi..

/Jan W Nielsen



mullerman (12-03-2005)
Kommentar
Fra : mullerman


Dato : 12-03-05 20:12


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:ec771$423324cd$3e3d84b8$4721@nf4.news-service.com...
> Hej NG.
>
> Var lige i dag ude og ose lidt, ville meget gerne have set en Skoda Fabia
> RS live, men det lykkedes ikke :-/, samtidigt oplyste sælgeren os om at
> man ikke kunne/måtte få hængertræk til RS modellen !, samt at der kun var
> 15000 km mellem serviceeftersynene, selv om der er op til 50000 km mellem
> service, på de andre modeller der kører med samme 130 hk TDi PD motor !
>
> Så til mit egentlige spørgsmål, er der andre alternativer til en Skoda
> Fabia RS, så sportslig en Diesel som overhovedet muligt, sports interiør
> osv. osv. til nogenlunde samme pris, maks. 300K ? , kom med lidt
> inputs/meningstilkendegivelser
>

Hvad med den nye Citroen C4 hdi vtr plus? Opfylder den ikke kravene? Jeg er
er i hvert fald superglad for min C4 hdi exclusive med samme motor. Den har
jo 138 hk ;)

Martin



Ukendt (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-03-05 11:33



Hej.

Takker for svarene, de andre alternativer var jo så åbenlyse at jeg
overhovedt ikke havde tænkt på dem !

Citroën'en er lidt uden for nummer da den jo kommer over 300K, jeg gav 325K
(med ekstra udstyr) for C5'en da vi købte den, og jeg vil ikke op på den
pris igen, det er sq' for mange penge :-/, jeg har også en Mc der kræver
lidt mønter engang i mellem.
Men Polo , Fabia og Ibiza ligger på samme niveau, ca. 270K, og det er lidt
mere spiseligt, ærgeligt at Skoda'en ikke må have "jydekrog" på !, det er
umidelbart den model jeg/vi er mest hooked på, nå men jeg tager ud og kikker
lidt i dag så må vi se.........



--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25




Henrik B. (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-03-05 12:00


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:858f$423416e5$3e3d84b8$5893@nf4.news-service.com...

> Citroën'en er lidt uden for nummer da den jo kommer over 300K, jeg gav
> 325K (med ekstra udstyr) for C5'en da vi købte den, og jeg vil ikke op på
> den pris igen, det er sq' for mange penge :-/, jeg har også en Mc der
> kræver lidt mønter engang i mellem.

Er du ikke go' til at handle? Der er penge at spare på nye biler, hvis man
forstår at presse forhandlerne.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Ukendt (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-03-05 19:44


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42341d36$0$306$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> news:858f$423416e5$3e3d84b8$5893@nf4.news-service.com...
>
>> Citroën'en er lidt uden for nummer da den jo kommer over 300K, jeg gav
>> 325K (med ekstra udstyr) for C5'en da vi købte den, og jeg vil ikke op på
>> den pris igen, det er sq' for mange penge :-/, jeg har også en Mc der
>> kræver lidt mønter engang i mellem.
>
> Er du ikke go' til at handle? Der er penge at spare på nye biler, hvis man
> forstår at presse forhandlerne.


Hej.

Nej, det er jeg ikke nogen ørn til, det bedste jeg har opnået er et sæt
måtter til bilen :-/


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25



p.jarnbak (13-03-2005)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 13-03-05 18:32


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
news:858f$423416e5$3e3d84b8$5893@nf4.news-service.com...
>
> Men Polo , Fabia og Ibiza ligger på samme niveau, ca. 270K, og det er lidt
> mere spiseligt, ærgeligt at Skoda'en ikke må have "jydekrog" på !, det er
> umidelbart den model jeg/vi er mest hooked på, nå men jeg tager ud og
> kikker lidt i dag så må vi se.........

En Polo med samme udstyr koster vel ca 100k mere end Fabia rs.Jeg har prøvet
at se på vw´s
hjemmeside efter en Polo 130 tdi med alt udstyr og den kostede 394,000 kr og
det var uden
xenon lygter som koster ca 8500 kr til en fabia rs så Skoda er nummer 1 til
mig.
Hej Palle.



Ukendt (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-03-05 19:55


"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:423478dc$0$745$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
> news:858f$423416e5$3e3d84b8$5893@nf4.news-service.com...
>>
>> Men Polo , Fabia og Ibiza ligger på samme niveau, ca. 270K, og det er
>> lidt mere spiseligt, ærgeligt at Skoda'en ikke må have "jydekrog" på !,
>> det er umidelbart den model jeg/vi er mest hooked på, nå men jeg tager ud
>> og kikker lidt i dag så må vi se.........
>
> En Polo med samme udstyr koster vel ca 100k mere end Fabia rs.Jeg har
> prøvet at se på vw´s
> hjemmeside efter en Polo 130 tdi med alt udstyr og den kostede 394,000 kr
> og det var uden
> xenon lygter som koster ca 8500 kr til en fabia rs så Skoda er nummer 1
> til mig.


Hej.

Har ikke kikket på VW side, men jeg var forbi VW i Køge i dag, og de havde
en Polo 130 hk TDi stående i udstillingen, den var mildt sagt røv syg !, det
er en Polo "basis" det vil sige model "total ydmyg" med en Plus pakke til
5K, der skulle angiveligt være udstyr for ca. 40K !, hvad for udstyr ! der
var_ intet_ i bilen !, jeg gad ikke engang tage brochure med hjem.

Iflg. sælger er det standart for Polo, den hjemtages kun i Basis modellen,
med mulighed for tilvalg af plus pakke, og det uanset motorvalg, jeg fatter
simpelthen ikke at de kan sælges i dagens Danmark.
Den ville lande over 280K ..........


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25




Kim (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 13-03-05 21:47


>
> Har ikke kikket på VW side, men jeg var forbi VW i Køge i dag, og de havde
> en Polo 130 hk TDi stående i udstillingen, den var mildt sagt røv syg !,
> det er en Polo "basis" det vil sige model "total ydmyg" med en Plus pakke
> til 5K, der skulle angiveligt være udstyr for ca. 40K !, hvad for udstyr !
> der var_ intet_ i bilen !, jeg gad ikke engang tage brochure med hjem.
>
> Iflg. sælger er det standart for Polo, den hjemtages kun i Basis modellen,
> med mulighed for tilvalg af plus pakke, og det uanset motorvalg, jeg
> fatter simpelthen ikke at de kan sælges i dagens Danmark.
> Den ville lande over 280K ..........
>
>
> --
Hej
Der kommer en ny POLO snart som skulle minde lidt om den nye Passat forfra
http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8321&A_SESS=281f1831beb6291bab9759da72d97107
Og med de 280000 mangler der vel kun klimaanlæg i udstyr ,der må være den
store udstyrpakke Plus, el-rudeoptræk foran, centrallås, justerbar
sædevarme, kørecomputer, el-indstillelige og -opvarmelige sidespejle,
højdeindstillelige forsæder, karrosserifarvede sidelister, stødfangere,
spejlhuse og dørgreb, splitbagsæde, skuffer under forsæder, el-opvarmede
sprinklerdyser, forlygtevaskeranlæg, 3. hovedstøtte bag og fartpilot
Mvh. Kim



Michael (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 14-03-05 12:06



Du skal da over og kigge på en 130 hk tdi pd ved Seat enten en Ibiza eller
en Cordoba, jeg har selv en Cordoba, som er den som har den største
topfart
på papiret af alle vag's 130 hk tdi'er, og de har altså noget mere
sportslig
design over sig de seat'er end både vw og Skoda..... og seat Ibiza/Cordoba
er de eneste af vag's polo klasse som er tüv godkendt med op til 18" fælge
og desuden så findes der 2 forskellige 130 hk tdi'er en med 285 nm som
sidder i Skoda rs og så er der en 310 nm som sidder bla. i seat
Ibiza/Cordoba, kig evt. forbi http://www.seatclubdanmark.dk/ vis du har
spørgsmål til den....


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 5735 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Ukendt (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-05 12:24


"Michael" <-m-s-@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
news:4235701e$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
>
> Du skal da over og kigge på en 130 hk tdi pd ved Seat enten en Ibiza eller
> en Cordoba, jeg har selv en Cordoba, som er den som har den største
> topfart
> på papiret af alle vag's 130 hk tdi'er, og de har altså noget mere
> sportslig
> design over sig de seat'er end både vw og Skoda..... og seat Ibiza/Cordoba
> er de eneste af vag's polo klasse som er tüv godkendt med op til 18" fælge
> og desuden så findes der 2 forskellige 130 hk tdi'er en med 285 nm som
> sidder i Skoda rs og så er der en 310 nm som sidder bla. i seat
> Ibiza/Cordoba, kig evt. forbi http://www.seatclubdanmark.dk/ vis du har
> spørgsmål til den....


Hej var hos Seat i Ringsted, og han kikkede på sin "puter" , der var ingen
Seat Ibiza FR 130 TDi i Danmark overhovedet :-/, ville jo gerne se en, in
natura, før man evt. bestemmer sig.
Der var et par Cordoba Sport 130 TDi (årg 2003 ! ) i landet .....


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25




Michael (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 14-03-05 13:07

prøv at kigge ind i forumet på ved seat Club jeg ved at der er 2 medlemmer
derind som har en Ibiza FR 2005 godt nok i 1.8 20vt men så kan du måske se
hvordan de ser ud i natura, og en 130 tdi skal nok leve op til din
forventning om trækkraft især dem med 310 nm
vis du heller vil have cordoba'en så kan du godt tager 2003'er der også et
pænt tilbud på dem (den fra 2003 kan fås for ca. 238.000 og har næsten 500 l
bagagerum , og de nye er udstyret på samme måde og ser lige sådan ud...
de kan ikke fås i FR kun i sport


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:23d5c$4235743f$3e3d84b8$7096@nf4.news-service.com...
>
> "Michael" <-m-s-@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> news:4235701e$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>>
>>
>> Du skal da over og kigge på en 130 hk tdi pd ved Seat enten en Ibiza
>> eller
>> en Cordoba, jeg har selv en Cordoba, som er den som har den største
>> topfart
>> på papiret af alle vag's 130 hk tdi'er, og de har altså noget mere
>> sportslig
>> design over sig de seat'er end både vw og Skoda..... og seat
>> Ibiza/Cordoba
>> er de eneste af vag's polo klasse som er tüv godkendt med op til 18"
>> fælge
>> og desuden så findes der 2 forskellige 130 hk tdi'er en med 285 nm som
>> sidder i Skoda rs og så er der en 310 nm som sidder bla. i seat
>> Ibiza/Cordoba, kig evt. forbi http://www.seatclubdanmark.dk/ vis du har
>> spørgsmål til den....
>
>
> Hej var hos Seat i Ringsted, og han kikkede på sin "puter" , der var ingen
> Seat Ibiza FR 130 TDi i Danmark overhovedet :-/, ville jo gerne se en, in
> natura, før man evt. bestemmer sig.
> Der var et par Cordoba Sport 130 TDi (årg 2003 ! ) i landet .....
>
>
> --
> Hilsen
> Dennis Hellan Pedersen
> Citroën C5 HDi Prestige '03
> Suzuki GSF 1200 N '00
> DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
>
>
>



Jan W Nielsen (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 15-03-05 07:31

> og desuden så findes der 2 forskellige 130 hk tdi'er en med 285 nm som
> sidder i Skoda rs og så er der en 310 nm som sidder bla. i seat
> Ibiza/Cordoba

Øhh.. En TDi 130 med kun 285 Nm..? Hvad er motorkoden til den - og hvor
mener du, den sidder..?

Der blev lavet en 115 hk TDi med 310 Nm og 6 gear i 9 mdr (sædvanligvis 285
Nm), før den fik 130 hk - men den anden kombination, har jeg aldrig hørt om.

/Jan W Nielsen



Michael (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 15-03-05 13:25

tjek oversigten her men der er en del vw passat og golf som også har 285
nm... vis nok alle 131 hk med automatgear har 285 nm!! 115 hk kan også fås
med 285 nm...
http://www.sancodk.dk/prisliste.htm

men så vidt jeg kan se så har fabia efter facelifte også fået 310 nm, før
stå der 285 nm på deres hjemmeside nu står der 310 nm



"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4236806d$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> og desuden så findes der 2 forskellige 130 hk tdi'er en med 285 nm som
>> sidder i Skoda rs og så er der en 310 nm som sidder bla. i seat
>> Ibiza/Cordoba
>
> Øhh.. En TDi 130 med kun 285 Nm..? Hvad er motorkoden til den - og hvor
> mener du, den sidder..?
>
> Der blev lavet en 115 hk TDi med 310 Nm og 6 gear i 9 mdr (sædvanligvis
> 285 Nm), før den fik 130 hk - men den anden kombination, har jeg aldrig
> hørt om.
>
> /Jan W Nielsen
>



Kim (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 15-03-05 16:55


> tjek oversigten her men der er en del vw passat og golf som også har 285
> nm... vis nok alle 131 hk med automatgear har 285 nm!! 115 hk kan også fås
> med 285 nm...
> http://www.sancodk.dk/prisliste.htm
>
> men så vidt jeg kan se så har fabia efter facelifte også fået 310 nm, før
> stå der 285 nm på deres hjemmeside nu står der 310 nm
>
>
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> news:4236806d$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> og desuden så findes der 2 forskellige 130 hk tdi'er en med 285 nm som
>>> sidder i Skoda rs og så er der en 310 nm som sidder bla. i seat
>>> Ibiza/Cordoba
>>
>> Øhh.. En TDi 130 med kun 285 Nm..? Hvad er motorkoden til den - og hvor
>> mener du, den sidder..?
>>
>> Der blev lavet en 115 hk TDi med 310 Nm og 6 gear i 9 mdr (sædvanligvis
>> 285 Nm), før den fik 130 hk - men den anden kombination, har jeg aldrig
>> hørt om.
>>
>> /Jan W Nielsen

285 nm. var det ikke den første 115 hk.PD motor med 5 trins gearkasse ?
Er der noget med at der først var PD motorer i VW mener jeg har set en årg.
2002 SEAT LEON med 110 hk. , det må da være den gamle Diesel motor med
fordelerpumpe.
Mvh. Kim



Jan W Nielsen (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 15-03-05 20:19

> tjek oversigten her men der er en del vw passat og golf som også har 285
> nm...

Det må være en fejl.

> men så vidt jeg kan se så har fabia efter facelifte også fået 310 nm, før
> stå der 285 nm på deres hjemmeside nu står der 310 nm

Fabia TDi med 130 hk har altid haft 310 Nm - sorry..

/Jan W Nielsen



Michael (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 16-03-05 13:48

sjovt at den fejl går igen på div. hjemmeside, og hvorfor kan den så fås i
vw også med 285...?? og hvorfor ligger momentet ved andre omdr på 285 nm
motoren ved 1700 omdr, hvorimod 310 nm motoren har 310 ved 1900 omd???
det
er altså fordi der findes to slags 130 tdi'er... har du kigget det link
igemmen??


ps og skal det være rigtig sportslig diesel så er det ingen vej udenom
SEAT
ibiza cupra.... 1.9 TDI med 160 hk 330 nm som standart!!! 0-100 km/t under
8
sek.

kan ikke fås i skoda fabia.... og ej i vw polo


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4237349d$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> tjek oversigten her men der er en del vw passat og golf som også har
285
>> nm...
>
> Det må være en fejl.
>
>> men så vidt jeg kan se så har fabia efter facelifte også fået 310 nm,
før
>> stå der 285 nm på deres hjemmeside nu står der 310 nm
>
> Fabia TDi med 130 hk har altid haft 310 Nm - sorry..
>
> /Jan W Nielsen
>


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 5778 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Michael (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 16-03-05 13:58

her er et link som jeg vil mene kan overbeviser om at der findes en 130
tdi'er med 285 nm!!
http://www.volkswagen.dk/body/pdf_filer/pdf/vw_teknisk_data_passatlimousine.pdf
side 5 så skulle den være slået fast!!

og vis det har været en fejl på skoda's side så er det da sjovt at de lige
ramme data'en fra 285 nm motoren ik??



"Michael" <-m-s-@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
news:42382ae8$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> sjovt at den fejl går igen på div. hjemmeside, og hvorfor kan den så fås i
> vw også med 285...?? og hvorfor ligger momentet ved andre omdr på 285 nm
> motoren ved 1700 omdr, hvorimod 310 nm motoren har 310 ved 1900 omd???
> det
> er altså fordi der findes to slags 130 tdi'er... har du kigget det link
> igemmen??
>
>
> ps og skal det være rigtig sportslig diesel så er det ingen vej udenom
> SEAT
> ibiza cupra.... 1.9 TDI med 160 hk 330 nm som standart!!! 0-100 km/t under
> 8
> sek.
>
> kan ikke fås i skoda fabia.... og ej i vw polo
>
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> news:4237349d$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> tjek oversigten her men der er en del vw passat og golf som også har
> 285
>>> nm...
>>
>> Det må være en fejl.
>>
>>> men så vidt jeg kan se så har fabia efter facelifte også fået 310 nm,
> før
>>> stå der 285 nm på deres hjemmeside nu står der 310 nm
>>
>> Fabia TDi med 130 hk har altid haft 310 Nm - sorry..
>>
>> /Jan W Nielsen
>>
>
>
> --
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 5778 spam-mails.
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent den gratis her: www.spamfighter.dk
>
>



Jan W Nielsen (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 16-03-05 17:05

> er altså fordi der findes to slags 130 tdi'er...

Det tror jeg ikke..

Jeg har ALDRIG før hørt, at der skulle være to forskellige TDi 130´ere.

> ps og skal det være rigtig sportslig diesel så er det ingen vej udenom
> SEAT ibiza cupra.... 1.9 TDI med 160 hk 330 nm som standart!!!

Helt enig - det er for vildt - med boks er den jo dræbende.

Gad vide, om den kan holde alt den momentet i asfalten, når der ikke er
knastørt.... Det tror jeg ikke.

Min kammerat har en "bokset" TDi 130, og den vil godt nok gerne frem over
asfalten.

www.autobild.de har i øvrigt en god test af Ibiza´en - selvom testen er lidt
gammel efterhånden.

/Jan W Nielsen



Morten Fruergaard (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 16-03-05 17:13

Jan W Nielsen wrote:
> Gad vide, om den kan holde alt den momentet i asfalten, når der ikke
> er knastørt.... Det tror jeg ikke.

Jeg triller rundt med 350 nm i min 1,9 TDi og 6 gear. Det er da intet
problem ikke at lave hjulspin - ej heller ved maks. acc... hvis man vil, kan
den da også sagtens lave hjulspin, men det er jo ikke det, det handler om..

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Jan W Nielsen (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 16-03-05 20:36

> Jeg triller rundt med 350 nm i min 1,9 TDi og 6 gear. Det er da intet
> problem ikke at lave hjulspin - ej heller ved maks. acc... hvis man vil,
> kan den da også sagtens lave hjulspin, men det er jo ikke det, det handler
> om..

Mon ikke min kammerats ligger tæt på 400 Nm og i hvert fald 160 hk - det vil
jeg tro.

Men da jeg kørte den, var det også regnvejr, og bilen kørte på smalle
vinterdæk..

Hvis man ikke var varsom med den, trak den forhjulene rundt - men på tørre
sommerdæk, trækker den bare.

/Jan W Nielsen



Morten Fruergaard (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 16-03-05 21:19

Jan W Nielsen wrote:
> Mon ikke min kammerats ligger tæt på 400 Nm og i hvert fald 160 hk -
> det vil jeg tro.
>
> Men da jeg kørte den, var det også regnvejr, og bilen kørte på smalle
> vinterdæk..

I regnvejr kan jeg uden problemer lave hjulspin i 3. gear... Vi snakker 225
vinterdæk og 235 sommerdæk...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Jan W Nielsen (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 17-03-05 12:53

> I regnvejr kan jeg uden problemer lave hjulspin i 3. gear... Vi snakker
> 225 vinterdæk og 235 sommerdæk...

Stabilt..

/Jan W Nielsen




Henrik B. (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 17-03-05 13:02


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:42396eff$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> I regnvejr kan jeg uden problemer lave hjulspin i 3. gear... Vi snakker
>> 225 vinterdæk og 235 sommerdæk...
>
> Stabilt..

Dét er da ikke noget problem Jan. ))

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Roberto Saldo (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 17-03-05 13:18

Jan W Nielsen wrote:
>>I regnvejr kan jeg uden problemer lave hjulspin i 3. gear... Vi snakker
>>225 vinterdæk og 235 sommerdæk...
>
>
> Stabilt..

Det lyder noget ubrugeligt i glat føre.

Mvh
Roberto

Henrik B. (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 17-03-05 13:31


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:d1bs5c$6lq$2@news.net.uni-c.dk...

>> Stabilt..
>
> Det lyder noget ubrugeligt i glat føre.

Overhovedet ikke. SÅ længe man sparer på gassen og holder sig under maks.
moment.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Morten Fruergaard (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 17-03-05 14:13

Roberto Saldo wrote:
> Jan W Nielsen wrote:
>>> I regnvejr kan jeg uden problemer lave hjulspin i 3. gear... Vi
>>> snakker 225 vinterdæk og 235 sommerdæk...
>>
>>
>> Stabilt..
>
> Det lyder noget ubrugeligt i glat føre.

Overhovedet ikke...

De har kørt upåklageligt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



Claus (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 16-03-05 19:24


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:423858a2$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > er altså fordi der findes to slags 130 tdi'er...
>
> Det tror jeg ikke..
>
> Jeg har ALDRIG før hørt, at der skulle være to forskellige TDi 130´ere.
>

Tråden er efterhånden ved at være temmelig OT, så jeg blander mig lige...

VAG har efter min mening af og til "sjove data" på deres TDi'er. F.eks. har
den 115hk igennem tiden haft både 285 NM og 310 NM. I flg. VW's hjemmeside
har en Sharan 115hk (p.t.) et moment på 310NM og det er sjovt nok nøjagtig
det samme som en 130hk. Hvordan de gør det ved jeg ikke, men det er måske
svaret på hvorfor chip tunerne har kronede dage.

Vh. Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste