ØV så kom GF checken....
Fra : TDN

Dato : 12-03-05 13:20

De hundehoveder der er med GF-Nordvest har sgu lavet for mange skader, det
gav kun 10% retur (de bedste GF klubber giver 40% retur og gennemsnit på
20%)

Mvh
Thomas

Fra : Kim

Dato : 12-03-05 14:14

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gav kun 10% retur (de bedste GF klubber giver 40% retur og gennemsnit på

For mange år siden havde jeg også GF forsikring og jeg var udsat for at
betale ekstra ind 2 gange ,så jeg droppede GF
Mvh. Kim

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 14:17

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> For mange år siden havde jeg også GF forsikring og jeg var udsat for at
> betale ekstra ind 2 gange ,så jeg droppede GF

Solidaritet er jo en ganske svær ting...når man helst vil nyde og bestemt
ikke yde..

--
Bjørn J.

Fra : TDN

Dato : 12-03-05 14:17

> [...]
> For mange år siden havde jeg også GF forsikring og jeg var udsat for at
> betale ekstra ind 2 gange ,så jeg droppede GF

Det er mange år siden det blev afskaffet med efterbetaling, så der er ingen
risiko for det mere.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-03-05 17:56

> "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er mange år siden det blev afskaffet med efterbetaling, så der er
> [...]
Jeg kan ikke mindes at jeg har skulle efterbetale inden de afskaffede det,
men jeg mener at det er op til 75% man kan få retur om alt går vel.

PS. Jeg har ikke fået min check endnu.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter Juul

Dato : 13-03-05 10:09

"Kim Kristensen" skrev

> Jeg kan ikke mindes at jeg har skulle efterbetale inden de afskaffede det,
> men jeg mener at det er op til 75% man kan få retur om alt går vel.

Jeg fik i ´98 eller ´99 en efterregning på mellem 3 og 400 kr. fra GF - Om
det var lokalt for Aalborg afd. aner jeg ikke. Jeg havde solgt bilen på det
tidspunkt og skiftet selskab.

VenHils
Peter

Fra : BJ

Dato : 12-03-05 17:56

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er mange år siden det blev afskaffet med efterbetaling, så der er
> ingen risiko for det mere.

Nåda, så har GF da lært at kræve rigeligt op .... på forhånd.

--
Bjørn J.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-03-05 18:34

> [...]
>
> KLIP

> Nåda, så har GF da lært at kræve rigeligt op .... på forhånd.

Jo jo, de er jo ikke dummere end andre folks børn

Med venlig hilsen Kim

Fra : Moulder

Dato : 13-03-05 16:11

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
news:423327af$0$18519>> >

> Jo jo, de er jo ikke dummere end andre folks børn
>
> Med venlig hilsen Kim

Det vil jeg nu ikke sige..
Jeg har fuld kasko (elitebilist) på min bil.. (Mercedes 300 D)
Selvrisiko på 2800.- kr
Præmie på 4360.- kr. helårlig.
Fik igår checken med tilbagebetaling (overskud) fra GF
på 431.- kr.

Altså en årlig præmie på 3929.- kr...

Så din påstand holder vist ikke vand..

Mvh
Moulder

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-03-05 17:22

"Moulder" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Moulder

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1597 spam-mails.

Der blev jo ikke skrevet et det var dyrt, blot at man sørgede for at kræve
rigeligt op. Nu hvor man ikke som kunde kan komme ud for efterbetaling
bliver de jo også nød til det for at sikre sig for at have en sund
forretning, man kunne måske kalde det efterbetaling på forhånd eller
forudbetalt efterbetaling.

Jeg har ikke modtaget min check endnu for 2004, og det er jo heller ikke
sikkert jeg får en. Sidste år fik jeg 4737 kr. retur af en betaling på 13150
kr. som dækkede to biler med krog, en campingvogn og en trailer i postnummer
4000. Så man kan jo sige at de havde opkrævet godt 56% mere end der var
behov for, så den render der vist ikke meget vand ud af

Med venlig hilsen Kim

Fra : claus b. p.

Dato : 15-03-05 01:14

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

Så man kan jo sige at de havde opkrævet godt 56% mere end der var
> behov for, så den render der vist ikke meget vand ud af

Så har de vel også opkrævet mindst 56% mindre end fx. Top, Tryg eller Tyske
ville have gjort?

/Claus

Fra : Basil

Dato : 12-03-05 15:59

TDN wrote:
> [...]
> gav kun 10% retur (de bedste GF klubber giver 40% retur og gennemsnit på

Jeg vil sætte mig ved postkassen og vente med længsel.
Selvom det kun er 100 kr. så er det stadig penge jeg ikke havde ventet at
få, så de bliver brugt på noget lækkert
Kai

Fra : David Hansen

Dato : 13-03-05 11:25

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote in message

> Jeg vil sætte mig ved postkassen og vente med længsel.
> Selvom det kun er 100 kr. så er det stadig penge jeg ikke havde ventet at
> få, så de bliver brugt på noget lækkert
> Kai

Fik godt 1100 kr retur sidst så jeg klager bestemt ikke.....

Fra : BJ

Dato : 13-03-05 18:59

"David Hansen" <firemaniac59@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fik godt 1100 kr retur sidst så jeg klager bestemt ikke.....

Hvad har I så fået i renter..?

--
Bjørn J.

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 14-03-05 01:48

TDN wrote:
> [...]
> gav kun 10% retur (de bedste GF klubber giver 40% retur og gennemsnit på

Er der noget sted jeg kan se hvad min gf klub giver.. jeg sidder også og
venter, og kan ikke lade være med at se det på nettet, hvis det kan lade
sig gøre....

Rasmus

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 16-03-05 09:08

> [...]
> gav kun 10% retur (de bedste GF klubber giver 40% retur og gennemsnit på

Så kom checken på 3472 kr., svarende til 40% retur. Reelt skulle vi have
haft lidt over 42%, men de overskydende penge går i puljen til dårlige
tider.

Har bil+kasko, jydekrog (ansvar) samt campingvogn+kasko. Postnummer 2820.

Hilsen
Peter

Fra : BJ

Dato : 16-03-05 10:39

"Peter Marlau Knudsen" <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så kom checken på 3472 kr., svarende til 40% retur. Reelt skulle vi have
> haft lidt over 42%, men de overskydende penge går i puljen til dårlige
> tider.

Det er da godt, de ikke kom fra en bank/pengeinstitut.

Så havde vi fået alen lange tråde andet steds med yderst ubehagelige udsagn.

--
Bjørn J.

Fra : anders majland

Dato : 16-03-05 15:23

> Det er da godt, de ikke kom fra en bank/pengeinstitut.
> Så havde vi fået alen lange tråde andet steds med yderst ubehagelige
> udsagn.

Den store forskel er om der sidder en flok aktionærer bag og får udbytte af
overskuddet eller det går i en fælles pulje ... GF har efterhånden
oparbejdet så stor en pulje til dårlige tider at de nu garanterer at man
ikke kan komme til at efterbetale ...

/A

Fra : BJ

Dato : 16-03-05 16:37

meddelelse news:42384621$0$29282$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> [...]
> af overskuddet eller det går i en fælles pulje ... GF har efterhånden
> oparbejdet så stor en pulje til dårlige tider at de nu garanterer at man

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 17:37

> [...]
> gav kun 10% retur (de bedste GF klubber giver 40% retur og gennemsnit på

Jeg fik kun 1.117 Kr tilbage i dag fra min kasko på 4.300 Kr

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-03-05 18:16

> "TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg fik kun 1.117 Kr tilbage i dag fra min kasko på 4.300 Kr
>
> --
> Tom

De havde heldigvis heller ikke helt glemt mig, jeg fik i dag et par checks
på tilsammen 4150 kr.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-03-05 20:37

> De hundehoveder der er med GF-Nordvest har sgu lavet for mange skader, det
> gav kun 10% retur (de bedste GF klubber giver 40% retur og gennemsnit på
> 20%)

1845 kroner retur til undertegnede - dejligt..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 16-03-05 20:44

KLIP

> 1845 kroner retur til undertegnede - dejligt..

Så kan du da glæde dig over, dit rentetab ikke er så stort som ham med
+4.000,- kr. retur.

På den anden side, har han jo hjulpet dig, da han har lånt GF flere penge
end du...

--
Bjørn J.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 17-03-05 07:08

BJ wrote:

> Så kan du da glæde dig over, dit rentetab ikke er så stort som ham med
> +4.000,- kr. retur.
>
> På den anden side, har han jo hjulpet dig, da han har lånt GF flere
> penge end du...

Hvis renterne går til konsolidering af foreningen er det så ikke i
orden? Hvis det har været et markant krav fra medlemmerne at der ikke må
forekomme efterbetalinger må det vel ligefrem anses for en nødvendighed
at der kræves rigeligt ind forlæns ud.

Forstår ikke helt din tvangsreaktion med sure opstød hver gang der er en
glad GF'er

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 18:53

> Forstår ikke helt din tvangsreaktion med sure opstød hver gang der er en
> glad GF'er

Det er da fordi han ikke må komme ind "vores" klub

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-03-05 12:55

> På den anden side, har han jo hjulpet dig, da han har lånt GF flere penge
> end du...

I det mindste, får jeg pengene tilbage - det gør kunderne hos de andre
forsikringsselskaber jo ikke - eftersom der ikke har været et premiefald,
der modsvarer faldet i antallet af skader..

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-03-05 20:34

Jan W Nielsen wrote:

> I det mindste, får jeg pengene tilbage - det gør kunderne hos de andre
> forsikringsselskaber jo ikke - eftersom der ikke har været et
> premiefald, der modsvarer faldet i antallet af skader..

Jeg læste et sted, for nyligt, at antallet af skader rigtigt nok var faldet,
men at prisen pr. skade var steget voldsomt de seneste år.
Samtidigt med de højere erstatninger ved personskader, så betyder det reelt
at selskaberne betaler flere penge ud end tidligere, men til et mindre antal
modtagere.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : claus b. p.

Dato : 19-03-05 00:11

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
reelt
> at selskaberne betaler flere penge ud end tidligere, men til et mindre

De har altid en eller anden undskyldning for at holde/forhøje prisen. Men
der er nu nok noget om det, for idag har stort set alle biler indfarvede
kofangere og spejle, airbags og andre dyre ting. Og de fleste skader er jo
relativt små, men render alligevel op i 20-30.000 kr.

Bortset fra det, så fik jeg lige 20% tilbage fra GF på en præmie der i
forvejen er 30-50% lavere end andre selskabers.

/Claus

Fra : Deaster

Dato : 19-03-05 13:57

Per Beer Hansen wrote:

> Jeg læste et sted, for nyligt, at antallet af skader rigtigt nok var
> faldet, men at prisen pr. skade var steget voldsomt de seneste år.

Ikke skaderne på bilerne, det er pga. af forhøjede udbetalinger til
personskade som du også selv skriver, rent faktisk falder
skadesantallet.

--
Deaster
"War is God's way of teaching