/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
findes sådan en mekaniker?
Fra : den ægte fotomand


Dato : 11-03-05 18:21

hejsa

Jeg søger en mekaniker i N. Sjælland / Kbh området, hvor jeg kan komme med
stumperne og så montere han dem?

Findes sådan en???

Mvh Per



 
 
Mogens (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-03-05 18:24

On Fri, 11 Mar 2005 18:21:00 +0100, "den ægte fotomand"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

>Findes sådan en?

Ja da - men hvem er du, og hvad kører du i?
Du er ikke kendt herinde, IMO...

Mvh

Thomas (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 11-03-05 19:40

>> Findes sådan en?
>
> Ja da - men hvem er du, og hvad kører du i?
> Du er ikke kendt herinde, IMO...

Han er da den ægte fotomand!!

--
Thomas Krath



Jørgen Rasmussen (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 11-03-05 22:06

Mogens wrote:
> On Fri, 11 Mar 2005 18:21:00 +0100, "den ægte fotomand"
> <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:
>
>
>>Findes sådan en?
>
>
> Ja da - men hvem er du, og hvad kører du i?
> Du er ikke kendt herinde, IMO...

Skal man være kendt i gruppen for at få et ordentligt svar.?

Du har da vist misforstået noget, Mogens.
Hvis du ikke har noget fornuftigt svar vil jeg foreslå at du holder lav
profil. Og undlader at kommentere.

Det er sikkert vanskeligt for dig da du tilsyneladende ikkke laver meget
andet end at kommentere indlæg.
Få dig et liv, mand.



Mvh. Jørgen

Brian Sørup (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 11-03-05 22:21


"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse
news:VJnYd.1068$xR6.1053@news.get2net.dk...
> Mogens wrote:
> > On Fri, 11 Mar 2005 18:21:00 +0100, "den ægte fotomand"
> > <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:
> >
> >
> >>Findes sådan en?
> >
> >
> > Ja da - men hvem er du, og hvad kører du i?
> > Du er ikke kendt herinde, IMO...
>
> Skal man være kendt i gruppen for at få et ordentligt svar.?
>
> Du har da vist misforstået noget, Mogens.
> Hvis du ikke har noget fornuftigt svar vil jeg foreslå at du holder lav
> profil. Og undlader at kommentere.

Nu er det jo sådan at man gerne vil vide hvem man anbefaler til hvem, ik' ?

>
> Det er sikkert vanskeligt for dig da du tilsyneladende ikkke laver meget
> andet end at kommentere indlæg.
> Få dig et liv, mand.

I lige måde........



Thomas (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 11-03-05 23:34

> Det er sikkert vanskeligt for dig da du tilsyneladende ikkke laver
> meget andet end at kommentere indlæg.
> Få dig et liv, mand.

Idiot!

--
Thomas Krath



Thomas Strandtoft (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 11-03-05 23:34

Jørgen Rasmussen wrote:

> Det er sikkert vanskeligt for dig da du tilsyneladende ikkke laver meget
> andet end at kommentere indlæg.
> Få dig et liv, mand.

Bolden, gå efter bolden, ikke manden..

Jeg ved ikke hvorfor Mogens skrev som han gjorde, måske var det
nysgerrighed, måske noget med at finde ud af hvem "man anbefaler",
det ved kun Mogens.

At du kvitterer med et personangreb klæder hverken gruppen eller
dig, så drop venligst den stil, ASAP..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Lars L. Hansen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 12-03-05 01:52

Thomas Strandtoft wrote:
> Jørgen Rasmussen wrote:

>>Få dig et liv, mand.
>
> Bolden, gå efter bolden, ikke manden..

Få dit et liv, bold :)

Mvh.

Tuesen v/København (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 11-03-05 23:59

Jørgen Rasmussen skrev følgende
> Det er sikkert vanskeligt for dig da du tilsyneladende ikkke laver
> meget andet end at kommentere indlæg.
> Få dig et liv, mand.

Kom det så fra ham med den tomme cykelhjelm...



Per Beer Hansen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 12-03-05 08:48

Jørgen Rasmussen wrote:
>
> Skal man være kendt i gruppen for at få et ordentligt svar.?
>

Nej, men det vil unægteligt gøre det en hel del nemmere, at anbefale en
mekaniker, hvis man (i dette tilfælde) ved hvilken bil det drejer sig om.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



Leonard (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 12-03-05 09:49

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

>Det er sikkert vanskeligt for dig da du tilsyneladende ikkke laver meget
>andet end at kommentere indlæg.
>Få dig et liv, mand.

Er der ikke noget med at kaste med rådne æbler, når man selv er et
skrog - eller sten når man selv bor i glashus ...

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Jonas R. (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 12-03-05 11:09

Jørgen Rasmussen wrote:
SNIP

> Det er sikkert vanskeligt for dig da du tilsyneladende ikkke laver
> meget andet end at kommentere indlæg.
> Få dig et liv, mand.

LOL, du ved ikke hvad du snakker.

Måske du skulle få dig et liv mester....

/JOnas R.



Dennis Pedersen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 12-03-05 15:53


"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote in message
news:VJnYd.1068$xR6.1053@news.get2net.dk...
> Mogens wrote:
> > On Fri, 11 Mar 2005 18:21:00 +0100, "den ægte fotomand"
> > <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:
> >
> >
> >>Findes sådan en?
> >
> >
> > Ja da - men hvem er du, og hvad kører du i?
> > Du er ikke kendt herinde, IMO...
>
> Skal man være kendt i gruppen for at få et ordentligt svar.?

Du har ikke overvejet det Mogens fiskede efter var et bilmærke?
Alle er jo ikke eksperten i samtlige bilmærker og modeller der kan køre
rundt på 4hjul. Så mærket kan være af afgørende betydning for anbefalingen.


> Få dig et liv, mand.

Den lader vi lige stå et øjeblik.



--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm



xxx (16-03-2005)
Kommentar
Fra : xxx


Dato : 16-03-05 18:04


>> Få dig et liv, mand.
>
> Den lader vi lige stå et øjeblik.


Så er den gal med opdateringen af min skærm. Oppe i venstre hjørne af
Outlook Express, står der dk.fritid.bil, men det er da åbenlyst at det er
dk.alt.for.meget.fritid , jeg er havnet i. Jeg må ha´ kigget på lortet og se
hvad der kan være galt. ;-}

Mvh

Claus




den ægte fotomand (11-03-2005)
Kommentar
Fra : den ægte fotomand


Dato : 11-03-05 22:22

Ja da - men hvem er du, og hvad kører du i? Du er ikke kendt herinde,
IMO...
>
> Mvh

en der leder efter sådan en mekaniker, da jeg syntes dem jeg har snakket
med, har for dyre reservedele priser.

Men ellers er det en Toyota Corolla fra ca 85-87

Mvh Per



Morten Fruergaard (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 11-03-05 23:19

den ægte fotomand wrote:
> en der leder efter sådan en mekaniker, da jeg syntes dem jeg har
> snakket med, har for dyre reservedele priser.

DET er en af "deres" måder at tjene penge på...

Hvis du finder en, som vil bruge dine dele er timelønnen sikkert tilsvarende
højere...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



den ægte fotomand (11-03-2005)
Kommentar
Fra : den ægte fotomand


Dato : 11-03-05 23:27



--
Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:423218f6$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
> den ægte fotomand wrote:
> > en der leder efter sådan en mekaniker, da jeg syntes dem jeg har
> > snakket med, har for dyre reservedele priser.
>
> DET er en af "deres" måder at tjene penge på...
>
> Hvis du finder en, som vil bruge dine dele er timelønnen sikkert
tilsvarende
> højere...
>
det ved jeg så ikke noget om. Men så er det jo ikke et værksted, men en
butik. Når du feks får lavet din pc, hvor udskiftningen sker via et kort
eller processor, betaler du jo heller ikke dobbelt pris for den, hos dem der
laver den.

Men dvs, at jeg skal spørge feks højer om de kan henvise mig til en
mekaniker der bruger deres dele.

Og arbejdslønnen må jo være ens, da det er det samme arbejde og det samme
værktøj der skal bruges.

Mvh Per



Tuesen v/København (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 12-03-05 00:03

den ægte fotomand skrev følgende
news:42321b40$0$29276$14726298@news.sunsite.dk
> Og arbejdslønnen må jo være ens, da det er det samme arbejde og det
> samme værktøj der skal bruges.

Arh helt ærligt... var det et dårligt forsøg på at være sjov på den dårlige
måde ?



den ægte fotomand (12-03-2005)
Kommentar
Fra : den ægte fotomand


Dato : 12-03-05 00:25



--
Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!
"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comtrolden> skrev i en meddelelse
news:fspYd.1386$Tl1.291@news.get2net.dk...
> den ægte fotomand skrev følgende
> news:42321b40$0$29276$14726298@news.sunsite.dk
> > Og arbejdslønnen må jo være ens, da det er det samme arbejde og det
> > samme værktøj der skal bruges.
>
> Arh helt ærligt... var det et dårligt forsøg på at være sjov på den
dårlige
> måde ?
>
nej, hvorfor tror du det? er arbejdet måske ikke ens? kan man skifte et hjul
på flere forskellige måder måske??

Mvh Per



Tuesen v/København (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Tuesen v/København


Dato : 12-03-05 00:46

den ægte fotomand skrev følgende
news:423228e6$0$29275$14726298@news.sunsite.dk
>>> Og arbejdslønnen må jo være ens, da det er det samme arbejde og det
>>> samme værktøj der skal bruges.
>>
>> Arh helt ærligt... var det et dårligt forsøg på at være sjov på den
>> dårlige måde ?
>>
> nej, hvorfor tror du det? er arbejdet måske ikke ens?

Og alle fotografer tager samme pris for at tage feks. bryllups fotos... for
de tager jo bare et billede !?

> kan man skifte
> et hjul på flere forskellige måder måske??

Den tager jeg bare som et forsøg på at være dumsmart.



HC (12-03-2005)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 12-03-05 08:03

>>
> nej, hvorfor tror du det? er arbejdet måske ikke ens? kan man skifte et
> hjul
> på flere forskellige måder måske??
>

Ja der er jo dem der ikke kender til en momentnøgle

Mvh Hans



Tony (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 12-03-05 09:18

Hej Per

> nej, hvorfor tror du det? er arbejdet måske ikke ens? kan man skifte et
> hjul
> på flere forskellige måder måske??

Den var lidt for hurtig fra hoften! Erfaring og rutine gør en vældig
forskel. Ligeledes engagement.
Efter at have oplevet 2 autoriserede værksteder og deres makværk, er der kun
en der får lov at skrue i min cykel.

>Når du feks får lavet din pc, hvor udskiftningen sker via et kort
>eller processor, betaler du jo heller ikke dobbelt pris for den, hos dem
>der
>laver den.

Det kommer vel an på hvor man får det lavet. Derudover er det min opfattelse
at pcer er noget af det simpleste at skrue i, netop pga modulopbygningen og
priserne.

mvh

Tony



Møller (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 12-03-05 17:23


"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote in message
news:423228e6$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> --
> Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!
> "Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comtrolden> skrev i en meddelelse
> news:fspYd.1386$Tl1.291@news.get2net.dk...
> > den ægte fotomand skrev følgende
> > news:42321b40$0$29276$14726298@news.sunsite.dk
> > > Og arbejdslønnen må jo være ens, da det er det samme arbejde og det
> > > samme værktøj der skal bruges.
> >
> > Arh helt ærligt... var det et dårligt forsøg på at være sjov på den
> dårlige
> > måde ?
> >
> nej, hvorfor tror du det? er arbejdet måske ikke ens? kan man skifte et
hjul
> på flere forskellige måder måske??

jo, men den er ret svær at knække, for det svarer til at komme på restaurant
med egen rødvin, der er de færreste steder man kun undgå at betale
proppenge, det er en del af den samlede indtjening, at der også skal tjenes
på reservedele.
Hvis du køber dæk hos et af netforetagner, så får du også dækkene billigere,
men de er mange dækfirmaer der ikke vil sætte dem på uden ekstra betaling ud
over hvad de normalt tager for at skifte dæk.

Firmaerne er blevet nødt til at indgå aftaler med nogle dækpushere der vil
gøre det, men den jeg har set de henviser til vil jeg ikke sende mine venner
hen til

Der er værksteder der sætter reservedele på, som man selv kommer med, en af
mine kollegaer havde ingen problemer da han kom med originale dele, han
havde købt af mig, men det var på det værksted hvor de var købt, jeg fik
ikke brug for dem, da bilen var pist borte

Du skriver ikke hvad du skal have lavet, ud over at det er i Nordsj og at
det er en gammel riskoger.
Kan du komme nærmere på, så er diagnose/rådgivning bedre, jeg er ikke god
til at gætte.
--
Møller





den ægte fotomand (12-03-2005)
Kommentar
Fra : den ægte fotomand


Dato : 12-03-05 18:35

> Du skriver ikke hvad du skal have lavet, ud over at det er i Nordsj og at
> det er en gammel riskoger.
> Kan du komme nærmere på, så er diagnose/rådgivning bedre, jeg er ikke god
> til at gætte.
> --
> Møller
>
det er noget med bremserne. Den med restauranten, ved jeg ikke lige om den
holder, men hvis du havde skrevet at man havde taget kødet, kartoflerne osv
med og bestilt en dansk hakkebøf med kartofler, så havde det passet bedre


Per



Morten Vinding Niels~ (17-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 17-03-05 15:17

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:42332855$0$29276$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> det er noget med bremserne. Den med restauranten, ved jeg ikke lige om den
> holder, men hvis du havde skrevet at man havde taget kødet, kartoflerne
osv
> med og bestilt en dansk hakkebøf med kartofler, så havde det passet bedre

Hvis det er KBH. har jeg en god mekaniker jeg har brugt igennem mange år, og
som selv siger "køb det selv, jeg kan aligevel ikke få det billigere", så
det gør jeg så godt som altid.
Finder han noget senere der også skal skiftes, ringer han *altid* og spørger
til det, og så kan han som regel skaffe stumpen i løbet af dagen.
Jeg ved han er udlært hos Peugeot, men han er ret glad for Opeler og andet
tysk. Men han kan vel også finde ud af at lave en japser i ny og næ :)

Men du bliver nok nød til at skrive hvor og hvilken bil.

/Morten



den ægte fotomand (17-03-2005)
Kommentar
Fra : den ægte fotomand


Dato : 17-03-05 20:55



--
Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!
"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
news:d1c3gs$m8h$1@postednews.klen.dk...
> "den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:42332855$0$29276$14726298@news.sunsite.dk...
> > >
> > det er noget med bremserne. Den med restauranten, ved jeg ikke lige om
den
> > holder, men hvis du havde skrevet at man havde taget kødet, kartoflerne
> osv
> > med og bestilt en dansk hakkebøf med kartofler, så havde det passet
bedre
>
> Hvis det er KBH. har jeg en god mekaniker jeg har brugt igennem mange år,
og
> som selv siger "køb det selv, jeg kan aligevel ikke få det billigere", så
> det gør jeg så godt som altid.
> Finder han noget senere der også skal skiftes, ringer han *altid* og
spørger
> til det, og så kan han som regel skaffe stumpen i løbet af dagen.
> Jeg ved han er udlært hos Peugeot, men han er ret glad for Opeler og andet
> tysk. Men han kan vel også finde ud af at lave en japser i ny og næ :)
>
> Men du bliver nok nød til at skrive hvor og hvilken bil.
>
> /Morten
>
>



den ægte fotomand (17-03-2005)
Kommentar
Fra : den ægte fotomand


Dato : 17-03-05 20:56

Men du bliver nok nød til at skrive hvor og hvilken bil.
>
> /Morten
>
Som sagt en Toyota Corolla fra ca 86-87 og Kbh er ikke noget problem og
bringe og hente den.

Vh Per



Morten Vinding Niels~ (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 18-03-05 01:09

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote in message
news:4239e0b4$0$29283$14726298@news.sunsite.dk...
>>
> Som sagt en Toyota Corolla fra ca 86-87 og Kbh er ikke noget problem og
> bringe og hente den.

Skulle han vel nok kunne finde ud af.

Han har sin egen hjemmeside her: http://www.danjoh-autoservice.dk/
Prøv at ring til ham, hans priser plejer at være gode (ihvertefald for mig
;), og han laver et pænt stykke arbejde.

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94
Peugeot 406 ST 2,0i st.car '00



Leonard (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 12-03-05 09:51

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

>det ved jeg så ikke noget om. Men så er det jo ikke et værksted, men en
>butik. Når du feks får lavet din pc, hvor udskiftningen sker via et kort
>eller processor, betaler du jo heller ikke dobbelt pris for den, hos dem der
>laver den.

Jo, i forhold til at købe det i en (net)butik der kun sælger og ikke
yder service.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

bilr (17-03-2005)
Kommentar
Fra : bilr


Dato : 17-03-05 15:10

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote in message news:<42321b40$0$29276$14726298@news.sunsite.dk>...
> --
> Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:423218f6$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
> > den ægte fotomand wrote:
> > > en der leder efter sådan en mekaniker, da jeg syntes dem jeg har
> > > snakket med, har for dyre reservedele priser.
> >
> > DET er en af "deres" måder at tjene penge på...
> >
> > Hvis du finder en, som vil bruge dine dele er timelønnen sikkert
> tilsvarende
> > højere...
> >
> det ved jeg så ikke noget om. Men så er det jo ikke et værksted, men en
> butik. Når du feks får lavet din pc, hvor udskiftningen sker via et kort
> eller processor, betaler du jo heller ikke dobbelt pris for den, hos dem der
> laver den.
>
> Men dvs, at jeg skal spørge feks højer om de kan henvise mig til en
> mekaniker der bruger deres dele.
>
> Og arbejdslønnen må jo være ens, da det er det samme arbejde og det samme
> værktøj der skal bruges.
>
> Mvh Per

Man kunne jo foreslå dig at opsøge et gør-det-selv-værksted.
Lav selv arbejdet. Det er ofte muligt at få hjælp til det mere indviklede.

bilr

ham-der (12-03-2005)
Kommentar
Fra : ham-der


Dato : 12-03-05 09:56


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:423218f6$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
> den ægte fotomand wrote:
>> en der leder efter sådan en mekaniker, da jeg syntes dem jeg har
>> snakket med, har for dyre reservedele priser.
>
> DET er en af "deres" måder at tjene penge på...
>
> Hvis du finder en, som vil bruge dine dele er timelønnen sikkert
> tilsvarende højere...
>
Ja, det er han jo nød til, timelønnen kan ikke betale både mekanikerens løn
og alle andre udgifter, der skal tjenes en vis % del på reservedele for at
få det hele til at hænge sammen, hvis det da er en officiel mekaniker, og de
færreste vil nok montere dele fra THansen og Højer, da kvaliteten er lavere
og det forekommer tit at det er det forkerte man får udleveret, og hvem skal
så betale for den tid mekanikeren bruger på at vente på at kunden selv får
byttet delene, jeg har selv haft autoværksted i 7 år og efter jeg havde
lovet at montere del folk selv kom med et par gange sagde jeg simpelthen nej
til det, hellere en kunde der kører fordi man ikke vil lave det end at de
bliver utilfredse med regningen, for så kommer de ikke igen, sådan er min
erfaring.



FJ (12-03-2005)
Kommentar
Fra : FJ


Dato : 12-03-05 10:55


"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4231d36e$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
> hejsa
>
> Jeg søger en mekaniker i N. Sjælland / Kbh området, hvor jeg kan komme med
> stumperne og så montere han dem?
>
> Findes sådan en???
>
> Mvh Per

Hej
Jeg fandt en Mekaniker der var ligeglad med at jeg selv kom med stumperne
( jeg kan nemlig få dem 20% billigere end ham . Men da regningen kom
fra ham havde han brugt 3,5 timer mere end Mazda´s fastpris system
anbefaler, så der havde han lige reguleret det. Man skal vist kende
mekanikeren godt for at stole på dem.

Mvh:
FJ
Mazda 626 GT 2,5i V6
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste