Rig racerkører?
Fra : Mogens

Dato : 11-03-05 18:16

www.kleemann.dk/site/Main/carsforsale/e55ks8210
Note: The vehicle is located in Denmark and interested buyers should
please contact jason@watt.dk

Hmm - er Jason blevet bilsælger eller "Watt" ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-05 23:17

Mogens wrote:
> www.kleemann.dk/site/Main/carsforsale/e55ks8210
> Note: The vehicle is located in Denmark and interested buyers should
> please contact jason@watt.dk
>
> Hmm - er Jason blevet bilsælger eller "Watt" ?

Hørt fra pålidelig kilde i sommers at det ER Jasons egen bil, som på det
tidspunkt havde holdt i hans gagage...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Mogens

Dato : 13-03-05 20:51

On Fri, 11 Mar 2005 23:16:57 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Hørt fra pålidelig kilde i sommers at det ER Jasons egen bil, som på det
>tidspunkt havde holdt i hans gagage...

Okay! - så kører han VW Beetle, VW Caravelle og MB. Fornemt.

Fra : Leonard

Dato : 13-03-05 21:33

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Okay! - så kører han VW Beetle, VW Caravelle og MB. Fornemt.

MBen er tilsyneladende ikke på danske plader.
Jeg mener også at kunne huske han har en Mustang, men hva' det er vel
heller ikke så specielt når ens liv er biler at have nogle stykker i
garagen

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-03-05 21:48

Leonard wrote:

> [...]
> Jeg mener også at kunne huske han har en Mustang, men hva' det er vel
> heller ikke så specielt når ens liv er biler at have nogle stykker i

Hvis det er den Mustang fastback jeg tænker på, er den så blevet sat færdigt
i stand ?
Jeg har et par billeder af den, fra omkring dec. 2003 og der manglede der
mildt sagt en hel del arbejde endnu.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Leonard

Dato : 13-03-05 22:10

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Hvis det er den Mustang fastback jeg tænker på, er den så blevet sat færdigt
>i stand ?

Aner det ikke ...

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-03-05 10:05

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> www.kleemann.dk/site/Main/carsforsale/e55ks8210
> Note: The vehicle is located in Denmark and interested buyers should
> please contact jason@watt.dk
>
> Hmm - er Jason blevet bilsælger eller "Watt" ?

Det ved jeg ikke noget om.

Men kig engang på specs. for de bremser.
Front: 380mm!
Bag: 324mm!

DET er da bremser der vil noget IMO.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens

Dato : 13-03-05 20:52

On Sat, 12 Mar 2005 10:04:35 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Men kig engang på specs. for de bremser.
>Front: 380mm!
>Bag: 324mm!
>DET er da bremser der vil noget IMO.

Jow, jow - men der var nu 300 mm på min '91 Omega 3000 24V

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-03-05 21:16

> Jow, jow - men der var nu 300 mm på min '91 Omega 3000 24V

Mindre end på den gamle Skoda Octavia RS - tsk-tsk-.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-03-05 21:19

> Mindre end på den gamle Skoda Octavia RS - tsk-tsk-.. )

P.S.: 328 mm...

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-03-05 21:46

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Men kig engang på specs. for de bremser.
> Front: 380mm!
> Bag: 324mm!
>
> DET er da bremser der vil noget IMO.

Bare husk, at når du vil dreje så er der mere inerti i tunge
skiver fremfor nogen der er mindre.. Rygterne siger, at formel 1
kørerne var ellevilde dengang kulfiberbremserne kom frem fordi de
fik bilerne til at styre langt hurtigere ind i svingene..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-03-05 00:07

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørerne var ellevilde dengang kulfiberbremserne kom frem fordi de
> fik bilerne til at styre langt hurtigere ind i svingene..

Større problem => større hammer
=> kraftig servo
Jeg tror den gør undreværker ved det problem

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-03-05 19:12

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Større problem => større hammer
> => kraftig servo
> Jeg tror den gør undreværker ved det problem

Det løser ikke problemet med inertien, det gør bare rattet nemmere
at dreje..

Indstyring er ikke blot et spørgsmål om at få hjulene drejet, i så
fald burde alle biler styre lige godt ind i et sving blot
servovirkningen gør ratarbejdet det samme og det holder
naturligvis ikke..

Næste gang du lapper cykel, så prøv at holde hjulet mellem dine to
hænder og sætte det i rotation ved at trille det hen over et
underlag. Du vil så opleve inertien i hjulet hvis du prøver at
bevæge hænderne i forhold til hianden og dreje hjulet, du vil
mærke at hjulet modarbejder dig og vrider sig for at undgå at
ændre kurs. Forestil dig så at hjulet i stedet vejer som et
bilhjul med bremseskive og at hastigheden er 100 km/t i stedet for
den smule dit cykelhjul snurrer, så bør du få en ide om hvad det
er hjulophæng og affjedring skal slås med..

Så er vi tilbage ved, at jo mindre et hjul modarbejder hjulophæng
og affjedring, des lettere er det at kontrollere og des lettere er
det at få bilen til at styre ordentligt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per O.

Dato : 12-03-05 10:35

> [...]
> please contact jason@watt.dk
>
> Hmm - er Jason blevet bilsælger eller "Watt" ?

V8 med 24 ventiler? Kun tre pr cylinder?????

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Frederik

Dato : 12-03-05 11:50

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message
> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> V8 med 24 ventiler? Kun tre pr cylinder?????
>
> Per O.
> www.skaldepande.dk

Ja, Mercedes kørte i en årrække med 3 ventiler pr. cylinder på nogle af
deres motorer. I følge dem var det det bedste.

I dag bruger de 4 ventiler pr. cylinder???

;)

Mvh.

Frederik