Hej igen
Det ser (desværre) ud til, at vi dropper Passaten i denne omgang, men jeg
har så absolut fået øjnene op for disse biler. Det var et positivt udbytte,
som jeg måske vil overveje næste gang (om et år). Det er jo sikkert andre
velholdte eksemplarer derude......
Mvh Anders
"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse
news:d8ga319ajjv416p91fh7sqvs7ckn950ai9@4ax.com...
> On Sun, 13 Mar 2005 23:43:43 +0100, "Anders Christiansen"
> <anchris@tdcadsl.invalid> wrote:
>
>>Hrrrmmm - rolig nu !
>>
>
> Jaja, Ok . Man er jo nethead.
>
>>Jeg har af forskellige årsager ikke haft mulighed for at
>>læse/svare/debattere før nu - _hele 46_ timer efter første indlæg....
>>
>>....og herfra videre:
>>
>>Mange tak for dine oplysninger - det var ganske interessant.
>>
>>Jeg var ude at køre i den i eftermiddags, og det var absolut positivt. Jeg
>>havde egentlig forventet, at den ville være ret "tam", men den kørte nu
>>ganske livligt. Der var ingen (for mig) hørbare mislyde fra
>>motor/gearkasse,
>>og bremserne virkede effektive. Din erfaring med el-rudehejs bliver ikke
>>aktuel, da der kun er "rugbrødsmotor" på den her.
>>
>>Tandrem og støddæmper vil givetvis blive skiftet, såfremt jeg køber den -
>>Ventilløftere kan vel vente til de begynder at "tikke".
>>
>>Hvordan kan det i øvrigt være, at din er en ´93'er fra 1995 - Er der et
>>væsentligt facelift omkring 1993 ?
>>
>
> Den kom ud af fabrikken i december 1993, og skal derfor regnes som en
> 93-model.
>
> Tja, samfundet gik lidt i stå i 93/94, så VW kunne vel ikke sælge den.
> Der var eksempelvist 4500 ledige ingeniører i DK dengang. Hvoraf en
> stor del blev taxachauffører. Den blev ialfald indregistreret første
> gang i '95. Det er nu ikke en rigtig fordel. For hvordan tror du
> brugtprisen beregnes hvis jeg vil sælge ? efter stelnummer ? der klart
> viser 93.
>
> Men jeg kører den da også langt ud, synes jeg selv. Efter min mening
> kan man da ikke nænne, at sælge sådan en bil med under 200.000 km på.
>
> Motoren er jeg iøvrigt glad for. Den har et moment på 170 nm ved 2700
> omdr. Det er en meget lavtroterende motor, og sådan laver man dem
> næsten ikke mere. Det lader man dieselerne om. Nu ligger maksimalt
> moment oppe imellem 3500 og 4300 rpm.
>
> John
>
>
>