Import af bil fra USA ?
Fra : Peter Heinrich

Dato : 10-03-05 16:59

Hej
Er der nogen der kan hjælpe med import fra USA. Regler, told, moms,
fragtpris?
Jeg har ladet mig fortælle at der ikke skal betales moms, men kun told på 5
%, på veteraner over 35 år. Er det korrekt?
Håber der en der kan hjælpe eller henvis til rette sted/hjemmeside.

Peter

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-03-05 21:35

"Peter Heinrich" <peterheinrich@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
5
> %, på veteraner over 35 år. Er det korrekt?

Nej, der skal betales told (10%) og 20% af den normale moms (5%) - den lave
moms gælder kun på biler over 35 år der er i original stand, dvs. reglen
gælder ikke for hotrods og andre ombyggede biler.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : sode

Dato : 11-03-05 00:23

Husk der skal betales fuld dansk moms af ALLE shipping udgifter.
Uden at ha' forbindelse med firmaet kan jeg varmt anbefale Schenker.
De sørgede for transport fra adresse til adresse og oven i købet billigt.

VH/Sode