/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bremseskiver og klodser bagpå på en Peugeo~
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-03-05 12:54

Hej NG.

Hvis mit sprog virker som om at jeg er sur så er det helt rigtigt.

For 11.000 km siden købte vi en Peugeot 306 HDi, og den fik lavet
serviceeftersyn inden handlen.
Serviceintervallet er 20.000 km.
Nu er jeg så på værksted med den for at få skiftet kabineblæsermotoren på
garantien, og bremserne bagpå skurrede.
Det viser sig at bremsebelægningen bagpå er helt væk, så det betyder at der
skal nye skiver og klodser på.
Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi overtog
den ?

--
mvh/regards Christian........Min playlist i bilen for tiden bl.a.:
Gretchen Wilson-Redneck Woman ; Alan Jackson-Chattahoochee ; Brooks &
Dunn-Red Dirt Road ; Jamie O'Neal-Trying To Find Atlantis ; Chad Brock
-Yes! ; Garth Brooks-Callin' Baton Rouge ; Shedaisy-Passenger Seat



 
 
Morten Vinding Niels~ (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 10-03-05 13:37

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:42303541$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi overtog
> den ?

Jo de burde nok have set det og gjort jer opmærksomme på det der.

Men hvorfor er folk så bange for at komme til at slide lidt på skiverne? Til
de fleste biler koster de jo så lidt så det næste ikke kan svare sig ikke at
skifte dem...
Jeg kører altid mine bremser ned til de skuer, så skifter jeg både skiver og
klodser. Det koster jo ikke en herregård, dog noget mere end til din:

Høyer Autodele siger:

Skive 123,- stk. med moms.
Klodser 147,- med moms.

ialt (123+147)*2 = 540kr...

Og lad nu være med at få Peugeot til at skifte ikke?

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94
Peugeot 406 2,0i ST st.car '00



Christian B. Andrese~ (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-03-05 13:52


"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> wrote in message
news:d0pf0r$g3j$1@postednews.klen.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:42303541$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi
overtog
> > den ?
>
> Jo de burde nok have set det og gjort jer opmærksomme på det der.

For det lyder vel ikke godt at sige til dem som lige har betalt 150.000 for
en bil: "for resten så holder bremserne næppe til næste service"

> Men hvorfor er folk så bange for at komme til at slide lidt på skiverne?

Det er jeg heller ikke. Klodserne var slidt ned til jernet.
Jeg bremser pænt hårdt, og har aldrig fået skiftet skiver pga. rust.

> Til de fleste biler koster de jo så lidt så det næste ikke kan svare sig
ikke at
> skifte dem...
> Jeg kører altid mine bremser ned til de skuer, så skifter jeg både skiver
og
> klodser. Det koster jo ikke en herregård, dog noget mere end til din:
>
> Høyer Autodele siger:
>
> Skive 123,- stk. med moms.
> Klodser 147,- med moms.
>
> ialt (123+147)*2 = 540kr...
>
> Og lad nu være med at få Peugeot til at skifte ikke?

Da ikke hvis de kommer til at betale, hvorfro skal jeg betale, jeg købte
bilen nyserviceret for 11.000 km siden.


--
mvh/regards Christian........Min playlist i bilen for tiden bl.a.:
Gretchen Wilson-Redneck Woman ; Alan Jackson-Chattahoochee ; Brooks &
Dunn-Red Dirt Road ; Jamie O'Neal-Trying To Find Atlantis ; Chad Brock
-Yes! ; Garth Brooks-Callin' Baton Rouge ; Shedaisy-Passenger Seat



Morten Vinding Niels~ (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 10-03-05 14:00

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:423042ef$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> For det lyder vel ikke godt at sige til dem som lige har betalt 150.000
for
> en bil: "for resten så holder bremserne næppe til næste service"

Næh det gør det vel ikke. Men det er jo altså en brugt bil og så følge her
af, må det også forventes at der er dele der er slidt.

>
> Da ikke hvis de kommer til at betale, hvorfro skal jeg betale, jeg købte
> bilen nyserviceret for 11.000 km siden.

Tja jeg tror du får svært ved at overtale Peugeot til at betale, den var jo
sådan set i orden da de havde serviceret den, de burde bare have gjort dig
opmærksom på sliddet...
Personligt gad jeg ikke have besværet, de skal skiftes aligevel, om det så
var den gang eller nu.

/Morten



Christian B. Andrese~ (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-03-05 14:26


"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> wrote in message
news:d0pgd7$hg0$1@postednews.klen.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:423042ef$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > For det lyder vel ikke godt at sige til dem som lige har betalt 150.000
> for
> > en bil: "for resten så holder bremserne næppe til næste service"
>
> Næh det gør det vel ikke. Men det er jo altså en brugt bil og så følge her
> af, må det også forventes at der er dele der er slidt.

Ja, men er ideen med et serviceeftersyn ikke at man så burde kunne køre til
næste serviceeftersyn uden vitale dele fejler/går i stykker/slides op ?

> > Da ikke hvis de kommer til at betale, hvorfro skal jeg betale, jeg købte
> > bilen nyserviceret for 11.000 km siden.
>
> Tja jeg tror du får svært ved at overtale Peugeot til at betale, den var
jo
> sådan set i orden da de havde serviceret den, de burde bare have gjort dig
> opmærksom på sliddet...

Hvis de havde set det.

> Personligt gad jeg ikke have besværet, de skal skiftes aligevel, om det så
> var den gang eller nu.

Den gang betalte jeg ikke, det skal jeg nu.


--
mvh/regards Christian........Min playlist i bilen for tiden bl.a.:
Gretchen Wilson-Redneck Woman ; Alan Jackson-Chattahoochee ; Brooks &
Dunn-Red Dirt Road ; Jamie O'Neal-Trying To Find Atlantis ; Chad Brock
-Yes! ; Garth Brooks-Callin' Baton Rouge ; Shedaisy-Passenger Seat



Morten Vinding Niels~ (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 10-03-05 15:11

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:42304af7$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Ja, men er ideen med et serviceeftersyn ikke at man så burde kunne køre
til
> næste serviceeftersyn uden vitale dele fejler/går i stykker/slides op ?

Joohh det er det vel egentlig...

> Hvis de havde set det.

Det har de nu nok. Ellers gør de ikke deres arbejde godt nok (det kan man jo
selvfølgelig også frygte de ikke gør).

> Den gang betalte jeg ikke, det skal jeg nu.

Nu beror sådan noget jo altid på en vurdering, folks kørselsmønster er vidt
forskellig, og nogen slidder mere på klodser end andre (nej jeg beskylder
dig ikke for at køre råddent).

Som sagt var det nok ikke noget jeg gad bruge tid på set i forhold til
prisen, men nu er jeg også ualmindelig trær af Peugeot værksteder og Peugeot
generelt.

/Morten



Jørgen M. Rasmussen (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-03-05 17:52


"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse

> Som sagt var det nok ikke noget jeg gad bruge tid på set i forhold til
> prisen, men nu er jeg også ualmindelig trær af Peugeot værksteder og
> Peugeot
> generelt.
>
Det kan jeg ikke forstå, det er da forgudvidehvilkengang blevet kåret til
danskens foretrukne bilmærke. Normal er bremseklodser/skiver en sliddel, som
ikke er dækket af reklamationsretten el. garanti. Så det kommer helt an på
hvilket service som der er tale om, hvis der er specificeret bremseskift,
er det tilsynelad ikke gjort- 11 kKm. er for lidt. Jeg har selv måtte "bide
i det sure æble", og bekoste udskft. på en fabriksny Skoda den første vinter
jeg havde den, pga. der ikke rigtigt var "bid" i de bremser bilen var
leveret med, når de var våde.



Uni Bull (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 10-03-05 18:29

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
news:42307a48$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kan jeg ikke forstå, det er da forgudvidehvilkengang blevet kåret til
> danskens foretrukne bilmærke.

Vel rettere: Mest købte...!?
--
Uni Bull
Vallensbæk
www.bull.dk



Morten Vinding Niels~ (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 11-03-05 08:43

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
news:39beegF5rrckbU1@individual.net...
>
> Vel rettere: Mest købte...!?

Præcist!

Men det har vi vist allerede diskuteret i en anden tråd :)

Jeg kan tilføje at jeg i øjeblikket bokser med Peugeot værkstedet om
hvorvidt jeg har sagt ja til at de larkerede en dør.
Bilen havde fået en ridse mens de havde den inde, den ville de så lave, og
jeg spurgte i den forbindelse om reperation af en dør, før jeg vidste af det
var de begyndt at slipe på den!

Nå men nu skal lortet bare ud af verden...

/Morten



Morten Vinding Niels~ (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 11-03-05 08:38

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:42307a48$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg har selv måtte "bide
> i det sure æble", og bekoste udskft. på en fabriksny Skoda den første
vinter
> jeg havde den, pga. der ikke rigtigt var "bid" i de bremser bilen var
> leveret med, når de var våde.

Orv. Det lydder "interresant"!

Hvad mener du med "bid"? Kunne du slet ikke få den til at blokere (eller få
ABS'en til at reagere så)? Eller skulle du bare træde utroligt hårdt?
Hvad har du så fået montere nu?
Fortæl fortæl.

/Morten



Ukendt (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-05 10:56


"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse

| Hvad mener du med "bid"? Kunne du slet ikke få den til at blokere (eller

| ABS'en til at reagere så)? Eller skulle du bare træde utroligt hårdt?
| Hvad har du så fået montere nu?

Den kunne ikke bremse i ~0°C. og våde vej, der skete ingenting uanset hvor
hårdt man trådte- totalt bremsesvigt, godt jeg havde mulighed for at styre
uden om. Jeg bekostede selv et de forreste klodser blev udsk. med
VW-klodser, Skoda.DK el FDM ville ikke gøre noget ud af sagen, det kunne
ikke være "anderledes". Prob. var at jeg var en af de første ejere lige
efter intro. i 97-, og tilsynelad den eneste som klagede "højt", andre
"øffede" kun på mere lukkede forums som "Octaviaklub.dk". Jeg har heldigvis
ikke mærket det siden, og den har da kørt 80 kKm. med de "nye" klodser.



Morten Vinding Niels~ (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 11-03-05 11:26

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:42316a3d$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Den kunne ikke bremse i ~0°C. og våde vej, der skete ingenting uanset hvor
> hårdt man trådte- totalt bremsesvigt, godt jeg havde mulighed for at styre
> uden om.

Ahh var det det samme problem som Passaten havde istarten? (havde en kolega
der oplevede det).

> Jeg bekostede selv et de forreste klodser blev udsk. med
> VW-klodser, Skoda.DK el FDM ville ikke gøre noget ud af sagen, det kunne
> ikke være "anderledes". Prob. var at jeg var en af de første ejere lige
> efter intro. i 97-, og tilsynelad den eneste som klagede "højt", andre
> "øffede" kun på mere lukkede forums som "Octaviaklub.dk". Jeg har
heldigvis
> ikke mærket det siden, og den har da kørt 80 kKm. med de "nye" klodser.

Så det var en Octavia eller hur? Hvad forskel er der på VW klodserne i
forhold til Skoda's?

/Morten



Ukendt (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-05 13:47


"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
| Ahh var det det samme problem som Passaten havde istarten? (havde en
kolega
| der oplevede det).
|
Right, her sagde de at det ikke var det samme prob. for der sad en dækplade,
den var !#¤§ så lousy at jeg skulle have den vist af mekkeren, for at
bemærke den, 3 finger bredder :((. Og den forklaring "spiste" FDM uden
videre, det var næsten det værste !!!.

| Så det var en Octavia eller hur? Hvad forskel er der på VW klodserne i
| forhold til Skoda's?
|
Right, men der var forskel, for de org. lugtede af gl. ost når de blev
varme. Og som sagt blev prob. minimeret,forsvandt med nye VWklodser.



Hans Kjaergaard (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 10-03-05 19:45

On Thu, 10 Mar 2005 14:26:14 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>
>"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> wrote in message
>news:d0pgd7$hg0$1@postednews.klen.dk...
>> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
>> news:423042ef$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> >
>> > For det lyder vel ikke godt at sige til dem som lige har betalt 150.000
>> for
>> > en bil: "for resten så holder bremserne næppe til næste service"
>>
>> Næh det gør det vel ikke. Men det er jo altså en brugt bil og så følge her
>> af, må det også forventes at der er dele der er slidt.
>
>Ja, men er ideen med et serviceeftersyn ikke at man så burde kunne køre til
>næste serviceeftersyn uden vitale dele fejler/går i stykker/slides op ?

Jo, men bestemt ikke nogen ubetinget garanti.

/Hans

Christian B. Andrese~ (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-03-05 08:55


"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
news:g95131lgca65ar6rkj1rdd57o62fko5aph@4ax.com...
> On Thu, 10 Mar 2005 14:26:14 +0100, "Christian B. Andresen"
> <nobody@domain.country> wrote:
>
> >
> >"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> wrote in message
> >news:d0pgd7$hg0$1@postednews.klen.dk...
> >> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> >> news:423042ef$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> >
> >> > For det lyder vel ikke godt at sige til dem som lige har betalt
150.000
> >> for
> >> > en bil: "for resten så holder bremserne næppe til næste service"
> >>
> >> Næh det gør det vel ikke. Men det er jo altså en brugt bil og så følge
her
> >> af, må det også forventes at der er dele der er slidt.
> >
> >Ja, men er ideen med et serviceeftersyn ikke at man så burde kunne køre
til
> >næste serviceeftersyn uden vitale dele fejler/går i stykker/slides op ?
>
> Jo, men bestemt ikke nogen ubetinget garanti.

Åbentbart ikke, men løsningen blev at forhandleren og jeg blev eninge om
halv skade, så jeg har fået nye skiver og klodser bagpå monteret for 1000,-


--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen
Hvilken sang og kunstner er denne strofe fra:
"Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun"



Kim Kristensen (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 10-03-05 18:06


"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
news:d0pf0r$g3j$1@postednews.klen.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:42303541$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi
overtog
> > den ?
>
> Jo de burde nok have set det og gjort jer opmærksomme på det der.
>
> Men hvorfor er folk så bange for at komme til at slide lidt på skiverne?
Til
> de fleste biler koster de jo så lidt så det næste ikke kan svare sig ikke
at
> skifte dem...
> Jeg kører altid mine bremser ned til de skuer, så skifter jeg både skiver
og
> klodser. Det koster jo ikke en herregård, dog noget mere end til din:
>
> Høyer Autodele siger:
>
> Skive 123,- stk. med moms.
> Klodser 147,- med moms.
>
> ialt (123+147)*2 = 540kr...
>
> Og lad nu være med at få Peugeot til at skifte ikke?
>
> /Morten
> Vectra 2,0i GLS '94
> Peugeot 406 2,0i ST st.car '00
>
>
Det passede også nogenlunde på min bil med at skiver og klodser er modne til
udskiftning samtidig (klodser 84K, skiver 100K), men det er vel biler som
det mønster ikke passer på.

Med venlig hilsen Kim



Kim Kristensen (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 10-03-05 18:01


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:42303541$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Hvis mit sprog virker som om at jeg er sur så er det helt rigtigt.
>
> For 11.000 km siden købte vi en Peugeot 306 HDi, og den fik lavet
> serviceeftersyn inden handlen.
> Serviceintervallet er 20.000 km.
> Nu er jeg så på værksted med den for at få skiftet kabineblæsermotoren på
> garantien, og bremserne bagpå skurrede.
> Det viser sig at bremsebelægningen bagpå er helt væk, så det betyder at
der
> skal nye skiver og klodser på.
> Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi overtog
> den ?
>
> --
> mvh/regards Christian........Min playlist i bilen for tiden bl.a.:
> Gretchen Wilson-Redneck Woman ; Alan Jackson-Chattahoochee ; Brooks &
> Dunn-Red Dirt Road ; Jamie O'Neal-Trying To Find Atlantis ; Chad Brock
> -Yes! ; Garth Brooks-Callin' Baton Rouge ; Shedaisy-Passenger Seat
>
>
Kontrollen hører temmelig sikkert til et service, det fremgår nok også af
service eller instruktionsbogen. Udskiftningen vil være for ejers regning
hvis det ikke lige var i forbindelse med et køb, så bør de sgu' sørge for at
den slags er i orden.

Med venlig hilsen Kim



Christian B. Andrese~ (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-03-05 08:56


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:42307cc5$0$21771$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:42303541$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej NG.
> >
> > Hvis mit sprog virker som om at jeg er sur så er det helt rigtigt.
> >
> > For 11.000 km siden købte vi en Peugeot 306 HDi, og den fik lavet
> > serviceeftersyn inden handlen.
> > Serviceintervallet er 20.000 km.
> > Nu er jeg så på værksted med den for at få skiftet kabineblæsermotoren

> > garantien, og bremserne bagpå skurrede.
> > Det viser sig at bremsebelægningen bagpå er helt væk, så det betyder at
> der
> > skal nye skiver og klodser på.
> > Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi
overtog
> > den ?
> >
> >
> Kontrollen hører temmelig sikkert til et service, det fremgår nok også af
> service eller instruktionsbogen. Udskiftningen vil være for ejers regning
> hvis det ikke lige var i forbindelse med et køb, så bør de sgu' sørge for
at
> den slags er i orden.


Åbentbart ikke, men løsningen blev at forhandleren og jeg blev eninge om
halv skade, så jeg har fået nye skiver og klodser bagpå monteret for 1000,-


--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen
Hvilken sang og kunstner er denne strofe fra:
"Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun"



Hans Kjaergaard (10-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 10-03-05 19:42

On Thu, 10 Mar 2005 12:53:36 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Hej NG.
>
>Hvis mit sprog virker som om at jeg er sur så er det helt rigtigt.
>
>For 11.000 km siden købte vi en Peugeot 306 HDi, og den fik lavet
>serviceeftersyn inden handlen.
>Serviceintervallet er 20.000 km.
>Nu er jeg så på værksted med den for at få skiftet kabineblæsermotoren på
>garantien, og bremserne bagpå skurrede.
>Det viser sig at bremsebelægningen bagpå er helt væk, så det betyder at der
>skal nye skiver og klodser på.
>Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi overtog
>den ?
Ikke hvis de overholder de foreskrevne mål.
At de, hvis klodserne var tæt på mål, burde havde informeret dig
derom, er en anden sag.
Klodser kan slides med meget forskellig hastighed, alt efter
fabrikat/køremåde. Så det kan være at der har været rigeligt med
belægning på klodserne, men at disse så bare er blevet slidt ned
hurtigt. Well, bad luck.

/Hans

Christian B. Andrese~ (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-03-05 08:58


"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
news:gt413117cm0j4ev2s3e91oloopqlca035p@4ax.com...
> On Thu, 10 Mar 2005 12:53:36 +0100, "Christian B. Andresen"
> <nobody@domain.country> wrote:
>
> >Hej NG.
> >
> >Hvis mit sprog virker som om at jeg er sur så er det helt rigtigt.
> >
> >For 11.000 km siden købte vi en Peugeot 306 HDi, og den fik lavet
> >serviceeftersyn inden handlen.
> >Serviceintervallet er 20.000 km.
> >Nu er jeg så på værksted med den for at få skiftet kabineblæsermotoren på
> >garantien, og bremserne bagpå skurrede.
> >Det viser sig at bremsebelægningen bagpå er helt væk, så det betyder at
der
> >skal nye skiver og klodser på.
> >Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi
overtog
> >den ?
> Ikke hvis de overholder de foreskrevne mål.

Så tror jeg ikke jeg kan nå at slide dem ned, helt ned jern mod jern på
11.000 km.

> At de, hvis klodserne var tæt på mål, burde havde informeret dig
> derom, er en anden sag.

Man sælger da ikke en bil hvor der er blevet lavet service på og så siger
"for resten så holder bremserne næppe til næste service"

> Klodser kan slides med meget forskellig hastighed, alt efter
> fabrikat/køremåde. Så det kan være at der har været rigeligt med
> belægning på klodserne, men at disse så bare er blevet slidt ned
> hurtigt. Well, bad luck.

På 11.000 km, og bagpå ? jeg tror det ikke.

Men løsningen blev at forhandleren og jeg blev eninge om
halv skade, så jeg har fået nye skiver og klodser bagpå monteret for 1000,-


--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen
Hvilken sang og kunstner er denne strofe fra:
"Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun"



Keld Rasmussen (11-03-2005)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 11-03-05 20:59


>>>Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi overtog den ?


Det er en håbløs diskussion som kun opstår fordi der er tale om et brugt
køb og du vil slippe for at betale..

Hvis alt hvad en mekaniker vurderede ikke med absolut sikkerhed kan
holde til næste service, som på nye Peugeot er 30000 km senere, skulle
udskiftes ved service, ville resultatet blive at en masse kun delvist
opbrugte sliddele skulle skiftes længe før de var udtjent, med store
unødvendige udgifter til følge. Der er altid tale om en vurdering, som
ind imellem slår fejl, men hvis bremserne holdt 11000 km kan de ikke
have været nedslidte ved service og at skifte dem ville være spild.

På en Rolls Royce skiller man alting ad ved alle service for at se
hvorfor det ikke er gået i stykker, tvivlsomme dele bliver skiftet, alt
bliver smurt, justeret og samlet igen.
Det tager et par dage og koster hinsides 50000 men så kan den også køre
til næste service uden overraskelser.

Pointen i dette er at man får hvad man betaler for og hvis du virkelig
har den holdning til hvad et serviceeftersyn bør indeholde, så husk at
sige til dit værksted næste gang, at den skal køre uden problemer til
næste service, og alt hvad der ikke med 100% sikkerhed kan holde, skal
skiftes nu.

Den slags kunder elsker vi men de er sjældne !

Keld

Christian B. Andrese~ (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 14-03-05 08:43


"Keld Rasmussen" <spam@nejtak.dk> wrote in message
news:419e7$4231f876$3e3d90fb$19770@nf4.news-service.com...
>
> >>>Burde de ikke være blevet skiftet ved det serviceeftersyn inden vi
overtog den ?
>
>
> Det er en håbløs diskussion som kun opstår fordi der er tale om et brugt
> køb og du vil slippe for at betale..

Ja, er der noget galt i det ?

> Hvis alt hvad en mekaniker vurderede ikke med absolut sikkerhed kan
> holde til næste service, som på nye Peugeot er 30000 km senere, skulle
> udskiftes ved service, ville resultatet blive at en masse kun delvist
> opbrugte sliddele skulle skiftes længe før de var udtjent, med store
> unødvendige udgifter til følge. Der er altid tale om en vurdering, som
> ind imellem slår fejl, men hvis bremserne holdt 11000 km kan de ikke
> have været nedslidte ved service og at skifte dem ville være spild.

De må da have været meget tæt på at være nedslidte, klodser bagpå slides
ikke ret meget.

> På en Rolls Royce skiller man alting ad ved alle service for at se
> hvorfor det ikke er gået i stykker, tvivlsomme dele bliver skiftet, alt
> bliver smurt, justeret og samlet igen.
> Det tager et par dage og koster hinsides 50000 men så kan den også køre
> til næste service uden overraskelser.
>
> Pointen i dette er at man får hvad man betaler for og hvis du virkelig
> har den holdning til hvad et serviceeftersyn bør indeholde, så husk at
> sige til dit værksted næste gang, at den skal køre uden problemer til
> næste service, og alt hvad der ikke med 100% sikkerhed kan holde, skal
> skiftes nu.
>
> Den slags kunder elsker vi men de er sjældne !

Så kan jeg bedre forstå din holdning, når du skriver sådan.


--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen
Hvilken sang og kunstner er denne strofe fra:
"Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun"



Keld Rasmussen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 14-03-05 19:11

Christian B. Andresen wrote:

> Ja, er der noget galt i det ?

Nej da, men hvis det var ved næste service og mekanikeren ringede og
sagde at dine bagbremser, eller en anden sliddel, kunne holde 10000 km,
skal vi skifte dem nu eller vente?
Så er det min erfaring at de fleste vil vente og slide dem helt op, og
derfor er diskussionen kun opstået fordi du ikke var ejer af bilen da
det valg blev truffet, ikke fordi der er sjusket ved servicen.

>
>
> De må da have været meget tæt på at være nedslidte, klodser bagpå slides
> ikke ret meget.

De slides ofte mest af manglende brug og derved opstået tendes til at
hænge eller en glemt håndbremse, som til gengæld kan gøre arbejdet meget
hurtigt. (ikke at jeg hævder det er aktuelt her) og er svære at sætte km
tal på.

> Så kan jeg bedre forstå din holdning, når du skriver sådan.

Jeg har samme holdning når det handler om mit fyr, eller andet jeg selv
køber håndværkere til at vedligeholde, men ja, jeg er i branchen og
selvom jeg udtaler mig som privatperson, ville jeg ikke skjule det
faktum, da det naturligvis påvirker mine holdninger, men samtidig også
giver mig et større erfaringsgrundlag at basere dem på.
Endelig er det mest fair i en diskussion af denne art, at den oplysning
kommer med.

--
Keld Rasmussen

Christian B. Andrese~ (15-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 15-03-05 09:19


"Keld Rasmussen" <spam@nejtak.dk> wrote in message
news:13e4d$4235d3d2$3e3d90fb$20526@nf4.news-service.com...
> Christian B. Andresen wrote:
>
> > Ja, er der noget galt i det ?
>
> Nej da, men hvis det var ved næste service og mekanikeren ringede og
> sagde at dine bagbremser, eller en anden sliddel, kunne holde 10000 km,
> skal vi skifte dem nu eller vente?

Nu skifter jeg normalt selv bremser, så jeg ville så have skiftet dem
snarest selv.

> Så er det min erfaring at de fleste vil vente og slide dem helt op, og
> derfor er diskussionen kun opstået fordi du ikke var ejer af bilen da
> det valg blev truffet, ikke fordi der er sjusket ved servicen.

Måske, men så burde de enten have sagt til mig at du skal have skiftet
bremser bagpå om 10.000 km, vi betaler arbejdslønnen så skal du betale
delene eller også skulle de have skiftet dem inden jeg købte bilen.

> > De må da have været meget tæt på at være nedslidte, klodser bagpå slides
> > ikke ret meget.
>
> De slides ofte mest af manglende brug og derved opstået tendes til at
> hænge eller en glemt håndbremse, som til gengæld kan gøre arbejdet meget
> hurtigt. (ikke at jeg hævder det er aktuelt her) og er svære at sætte km
> tal på.

Det vil jeg godt tro, og jeg ved godt at mange biler (læs: billister) med
skiver bagpå (hvordan kan en billist have en skive bagpå, red.) har
problemer med at de ruster op, men jeg bremser ikke morfarbremsning

> > Så kan jeg bedre forstå din holdning, når du skriver sådan.
>
> Jeg har samme holdning når det handler om mit fyr, eller andet jeg selv
> køber håndværkere til at vedligeholde, men ja, jeg er i branchen og
> selvom jeg udtaler mig som privatperson, ville jeg ikke skjule det
> faktum, da det naturligvis påvirker mine holdninger, men samtidig også
> giver mig et større erfaringsgrundlag at basere dem på.
> Endelig er det mest fair i en diskussion af denne art, at den oplysning
> kommer med.

Det er selvfølgelig rigtigt, og det er altid godt med inputs fra folk i
branchen.


--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen
Hvilken sang og kunstner er denne strofe fra:
"Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun"



Per Beer Hansen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 12-03-05 09:03

Christian B. Andresen wrote:
>
> Så tror jeg ikke jeg kan nå at slide dem ned, helt ned jern mod jern
> på
> 11.000 km.
>

Det afhænger fuldstændigt af hvordan bilen køres.
Virker håndbremsen på baghjulene på sådan en ?
I så fald kunne det vel tænkes at bilen har været kørt med den trukket måske
?
Jeg har før set eksempler på, at bremser blev slidt ned på under 5000 km.
Det værste jeg har set, var en helt ny MB hyrevogn, hvor chaufføren ikke
havde kørt med automatgear tidligere.
1500 km senere, der skaulle skiftes 4 skiver og alle klodserne, det hele var
blanket totalt af. Jeg tør slet ikke at tænke på hans brændstof økonomi på
de 1500 km

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



Jørgen M. Rasmussen (12-03-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 12-03-05 10:23


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Det værste jeg har set, var en helt ny MB hyrevogn, hvor chaufføren ikke
> havde kørt med automatgear tidligere.

Hvordan kan "pløremøllen" gøre det?. Jeg har kørt med auto.gear, har ikke
den store erfaring, men kan ikke forestille mig hvordan. Hvis han altså ikke
har trådt på speeder og bremse på én gang , men så har man ikke megen rutine
i det hele taget :)).



Christian B. Andrese~ (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 14-03-05 08:45


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:4nxYd.33$Sg3.32@news.get2net.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> >
> > Så tror jeg ikke jeg kan nå at slide dem ned, helt ned jern mod jern
> > på
> > 11.000 km.
> >
>
> Det afhænger fuldstændigt af hvordan bilen køres.
> Virker håndbremsen på baghjulene på sådan en ?

Ja.

> I så fald kunne det vel tænkes at bilen har været kørt med den trukket
måske
> ?

Nej.

> Jeg har før set eksempler på, at bremser blev slidt ned på under 5000 km.
> Det værste jeg har set, var en helt ny MB hyrevogn, hvor chaufføren ikke
> havde kørt med automatgear tidligere.
> 1500 km senere, der skaulle skiftes 4 skiver og alle klodserne, det hele
var
> blanket totalt af. Jeg tør slet ikke at tænke på hans brændstof økonomi på
> de 1500 km

Hvorfor skal automatgearet have skylden for det ?


--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen
Hvilken sang og kunstner er denne strofe fra:
"Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun"



Per Beer Hansen (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 14-03-05 17:44

Christian B. Andresen wrote:
>
> Hvorfor skal automatgearet have skylden for det ?

Fordi at han (efter eget udsagn) havde kørt med den ene for konstant på
bremsen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



Uni Bull (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 14-03-05 20:41

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:MbjZd.316$NG.9@news.get2net.dk...

> Fordi at han (efter eget udsagn) havde kørt med den ene for konstant på
> bremsen.

Øv en småirriterende fyr at køre bagved - bremselys tændt hele tiden...
--
Uni Bull
Vallensbæk
www.bull.dk



Brian (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-03-05 20:45

Hejsa!

Uni Bull tog fat i nøglebrættet, og skrev:

>> Fordi at han (efter eget udsagn) havde kørt med den ene for konstant
>> på bremsen.
>
> Øv en småirriterende fyr at køre bagved - bremselys tændt hele
> tiden...

Jeg gjorde nu lidt det samme, første gang jeg var i en bil med automatgear -
det
virker meget naturligt at køre med begge fødder

/Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste