Anmeldelse/test af Chevrolet Nubira st. ca~
Fra : Ronnie

Dato : 09-03-05 13:33

Hej NG

Er der en der ved hvor jeg kan finde tests/anmeldelser af Chevrolet Nubira
1.8 CDX st. car ?

Har googlet og været på fdm's hjemmeside, men uden held. Kan godt finde
anmeldelser fra da den hed Daewoo, men går udfra at der er sket lidt med de
nye modeller.

Så hvis der er nogen der lidt erfaring, links, baggrundsviden ville det
være skønt.

Jeg har bestilt den, med nye "gode" vinter og sommerdæk da jeg læste i et
tidligere indlæg at de originale fabriksdæk var noget skrammel.

Mvh Ronnie

--
Slet "FJERN" i mail

Fra : PSG

Dato : 09-03-05 14:48

"Ronnie" <newsreader@FJERNmail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har googlet og været på fdm's hjemmeside, men uden held. Kan godt finde
> anmeldelser fra da den hed Daewoo, men går udfra at der er sket lidt med

Der er vist ikke sket så meget andet end at de har skiftet skiltene ud, så
du kan nok godt gå ud fra at de tests der ligger på Deawoo også holder for
Chevrolet.

> Jeg har bestilt den, med nye "gode" vinter og sommerdæk da jeg læste i et
> tidligere indlæg at de originale fabriksdæk var noget skrammel.

Det er vist altid en god idé når man køber en koreansk bil. Men held og
lykke med den - det er en stor bil til små penge.

- Patrick

Fra : Ronnie

Dato : 09-03-05 18:18

-KLIP-
Hej Patrick

Tak for svaret.

> Der er vist ikke sket så meget andet end at de har skiftet skiltene
> ud, så du kan nok godt gå ud fra at de tests der ligger på Deawoo også
> holder for Chevrolet.

Jo, men der eksisterede vist ikke en Daewoo st. car 1.8 CDX, hvis det er
rigtigt, så er det jo ikke samlignligt. Selvom den kommer også kommer
100% fra det fjerne.

> Det er vist altid en god idé når man køber en koreansk bil. Men held
> og lykke med den - det er en stor bil til små penge.

Jo tak, så må erfaringen vise om det var et røverkøb

Mvh Ronnie

Fra : Ronnie

Dato : 09-03-05 18:20

> "selvom den kommer også kommer"

Flot Ronnie !!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-03-05 21:45

De har da en 1,8 CDX,
Flemming Jacobsen

Fra : Ronnie

Dato : 10-03-05 23:12

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in

> De har da en 1,8 CDX,

Jeg har ikke kunne finde en Daewoo 1.8 cdx som st. car, kun som 1.6
eller 2.0.

Mvh Ronnie

Fra : Deaster

Dato : 09-03-05 15:01

Ronnie wrote:
> [...]
>
> Har googlet og været på fdm's hjemmeside, men uden held. Kan godt
> finde anmeldelser fra da den hed Daewoo, men går udfra at der er sket

Ikke en meter, det er nøjagtigt samme bil med et andet skilt bagpå.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-03-05 16:12

Næeh, snakkede med en Chevrolet-sælger da jeg prøvekørte netop omtalte bil.
Alt er koreansk som tidligere...

Emil

Fra : Ronnie

Dato : 09-03-05 18:12

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in

> Næeh, snakkede med en Chevrolet-sælger da jeg prøvekørte netop omtalte
> bil. Alt er koreansk som tidligere...
>
> Emil

Hej Emil

Øv ikke engang bare en lille bitte "chevy" bolt

Hvad syntes du om turen ?
Jeg prøvekørte 1.6'eren og syntes det var en lækker bil. Larmede lidt
når man pressede lidt på, men håber så at 1.8 dæmper det lidt.

Men er bil mongol og kommer fra en Fiat Tipo 1.6 estiva (som jeg var
meget glad for), så der skal nok ikke det vilde til at imponere mig.

Mvh Ronnie

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 09-03-05 21:48

> Hej Emil
>
> Øv ikke engang bare en lille bitte "chevy" bolt

Nej, spurgte netop, da jeg muligvis var interesseret i en med automatgear,
og håbede derfor at de ville bruge Chevrolets egne automatgear, da jeg
formoder at amerikanerne er de bedste til at lave automat-gear.

> Hvad syntes du om turen ?
> Jeg prøvekørte 1.6'eren og syntes det var en lækker bil. Larmede lidt
> når man pressede lidt på, men håber så at 1.8 dæmper det lidt.

Netop, det der slog mig, var at den larmede ved motorvejsfart. Og det tror
jeg ikke at 1.8 gør bedre, altså er mere stille. Støjen var vel mest
vindstøj, dækstøj osv. Så der skal lydisoleres bedre, eller få en bil som
"skærer" bedre gennem vinden samt ordentlige sutter på. Men det er vel meget
normalt for biler i den pris/kvalitets-niveau. Min '98 Citroen Xantia
stationcar larmede lige så meget som Nubira'en, men jeg har tidligere ejet
et Volvo 740 fra 1984, og der må jeg sige at jeg savner stilheden i kabinen
selv ved motorvejsfart. Men angående Nubira, der får du meget bil til
pengene! Alle andre biler til samme pris er en-to størrelsesklasser under
Nubira'en, på nær Kia Magnetis.

Sådan som jeg læser dit første indlæg, så har du allerede bestilt en Nubira?

Mvh

Emil

Fra : Ronnie

Dato : 10-03-05 09:24

-CUT-

> [...]
> pris er en-to størrelsesklasser under Nubira'en, på nær Kia Magnetis.
>
> Sådan som jeg læser dit første indlæg, så har du allerede bestilt en

Ja jeg har bestilt den (skrevet under) så ved ikke om der en skjult
masochist i mig, når jeg først spørger bagefter
Men fik da startet en tråd, som andre evt. køberer kan få glæde af at læse.

Men som sagt bliver dækkende skiftet, det burde også tage lidt af rumlen.

Ellers er jeg en gift, velafrettet mand med 2 unger, så når jeg bliver
sindsyg vild og ustyrlig på motorvejen, så topper jeg ved de 130 km/t (hvor
det er tilladt), det er vel ikke ved den hastighed den støjer mest.

Mvh Ronnie

--
Slet "FJERN" i mail

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-03-05 11:55

> [...]
> masochist i mig, når jeg først spørger bagefter
> Men fik da startet en tråd, som andre evt. køberer kan få glæde af at

He, undrede mig også over at købe først og spørge bagefter. Et impulsivt
indkøb?
Og ja, tak for tråden, så fik jeg også lidt stof til at tænke over.

> Men som sagt bliver dækkende skiftet, det burde også tage lidt af rumlen.

Ja, det burde de.

> [...]
> (hvor
> det er tilladt), det er vel ikke ved den hastighed den støjer mest.

Jeg lagede ikke mærke til hvilken fart man skal op i før rumlen bliver
tiltagende i Nubira'en?
I min Xantia er det allerede omkring 110 km/t, i min tidligere Volvo 740
aldrig
Men kan så håbe at rumlen først er værst efter de 130 km/t på Nubira'en i
din tilfælde.

Mvh

Emil

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-03-05 21:48

On Thu, 10 Mar 2005 11:54:45 +0100, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

> [...]
>aldrig
>Men kan så håbe at rumlen først er værst efter de 130 km/t på Nubira'en i

Tja, hvis at man lå og kørte lidt mere end 110 i mine forældres gamle
seat kunne man ikke fører en normal samtale i bilen på grund af den tog
så mange omdrejninger. Der er Seat dog kommet efter med de nyere
udgaver. Dog stadig ikke perfekt.
Flemming Jacobsen

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 16-03-05 17:35

>Nej, spurgte netop, da jeg muligvis var interesseret i en med automatgear,
>og håbede derfor at de ville bruge Chevrolets egne automatgear, da jeg
>formoder at amerikanerne er de bedste til at lave automat-gear.

Mmm, ja. Dejlig 4-trins amerikaner-auto... Kun Benz laver dårligere
automatgear end amerikanerne.
Audi og Mitsubishi laver i.m.o. de bedste automatgear.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-03-05 19:58

jow jouwwww......

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : martin

Dato : 17-03-05 12:11

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> jow jouwwww......

jaa... det troede jeg osse , men så en dag kørte jeg med en citroen taxa
meget lækkert gear skift. helt flydene overgang , jeg var virkelig
imponeret.

jeg ved så ikke hvor længe at de holder, og alt sådan noget.

MArtin

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-03-05 19:45

"martin" <martin@hotmail.com> skrev :

>jaa... det troede jeg osse , men så en dag kørte jeg med en citroen taxa
>meget lækkert gear skift. helt flydene overgang , jeg var virkelig
>imponeret.

Man har jo altid lov at have sin mening - men påstå at audi &
Mitsubishi laver de bedste kasser, er nok at glemme de kasser der
f.eks sidder i Mercedes - de skifter dælme også flot.

flydende overgang er jo dybest set bare et spørgmål, om at lade
gearkassen og motorstyringen snakke godt sammen

>jeg ved så ikke hvor længe at de holder, og alt sådan noget.

alle kasser der ikke mishandles holder længe ;)

bare se dem i 'kanerslæderne - de holder jo til det mest utrolige

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-03-05 18:37

> [...]
>
> Jeg har bestilt den, med nye "gode" vinter og sommerdæk da jeg læste i et
> tidligere indlæg at de originale fabriksdæk var noget skrammel.

Der står lidt om den her, men så kort at der vist mere er tale om en
prøvekørsel end en test.
http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2004/0415/041507.html&carId=12

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ronnie

Dato : 09-03-05 19:32

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in

> http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2004/0415/041507
> .html&carId=12

Hej Kim

Tak for linket. Hold da op, så fik man lige sat tingene i perspektiv mht
pris. Men ellers så virker det dog stadig som et rimelig køb. I forhold til
min nuværende Fiat, er den nok nærmest lydløs

Mvh Ronnie