VIN kode
Fra : Finn Poulsen

Dato : 08-03-05 20:27

Hej
Så vidt jeg forstået er VIN nummer og stelnummer identisk på på nye
biler i DK? Er det korrekt. Jeg har netop fået reg. attesten til min nye
Toyota Yaris 1,3. Og der er rigtignok 17 cifre i stelnummeret, er der
nogle der kender et steder på nettet der kan afkode VIN numre. Det kunne
være interessant at se hvornår bilen har forladt fabrikken osv.
vh

Fra : Steffen Bechmann Ole~

Dato : 08-03-05 21:51
Fra : Finn Poulsen

Dato : 08-03-05 22:07

Steffen Bechmann Olesen <steffen@bechmanns.dk> wrote:

> Se http://www.analogx.com/contents/vinview.htm
>

> Mvh /
> Steffen Olesen
Takker ! Men ikke meget info. Den kender VIN nummeret, men skriver
unknown ud for det meste. Ud for year (tiende ciffer) har jeg et tallet
o i mit VIN, det skulle angive et produktions år. Hvad er det i "Toyota"
sprog ...
vh

Fra : Mikael L

Dato : 08-03-05 22:11

"Finn Poulsen" <finnpoulsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> unknown ud for det meste. Ud for year (tiende ciffer) har jeg et tallet
> o i mit VIN, det skulle angive et produktions år. Hvad er det i "Toyota"

Det samme gør den med BMW og jeg har prøvet med to forskellige stelnr.

Mikael

Fra : Knud Rasmussen

Dato : 09-03-05 00:11

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse

> "Finn Poulsen" <finnpoulsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Hej
Min bliver skrevet sådan, kan nogen tyde det ?

Description Position Raw Data Decoded Data
Region: 1 J Asia
Country: 1-2 JT Japan
Manufacturer: 2-3 TE Toyota
Model Specific: 4-8 GG22B Unknown
Check Digit: 9 1 Valid
Year: 10 0 Unknown
Assembly Plant: 11 0 0
Serial Number: 12-17 007362 7362

Fra : Lars Frandsen

Dato : 09-03-05 09:43

Min skriver
Description Position Raw Data Decoded Data
Region: 1 T Europe
Country: 1-2 TM Czechoslavakia
Manufacturer: 2-3 MB Skoda
Model Specific: 4-8 HG21U Unknown
Check Digit: 9 1 Valid
Year: 10 4 2004
Assembly Plant: 11 2 2
Serial Number: 12-17 938076 938076

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-05 09:43

"Knud Rasmussen" <knud@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

JTEGG22B100007362 7362

Jep:

1. Japan
2. Toyota
3. Multi Purpose Passenger Vehicle
4. 4-Door Wagon, 2 Wheel Drive (Model Type)
5. 3MZ-2FE (Motor type)
6. Model Serie Number
7. Manual Belts w/2 Airbags
8. Avalon (US Modelbetegnelse - en Camry måske?)
9. Check Digit.
10. Production Year 2000
11. Production Plant - Japan.
12 - Serial number.

M.v.h.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-03-05 14:43

"Steffen Bechmann Olesen" <steffen@bechmanns.dk> skrev i en meddelelse

> Se http://www.analogx.com/contents/vinview.htm

En dekodning af min bils stelnummer gav følgende:

Region: 1 W Europe
Country: 1-2 WF Germany
Manufacturer: 2-3 FO Unknown
Model Specific: 4-8 FXXGB Unknown
Check Digit: 9 B Invalid
Year: 10 F 1985
Assembly Plant: 11 N N

Der er tale om en Ford Sierra fra 1992.
Ud fra hvad programmet siger, så har jeg en invalidebil fra 1985
Jeg må vist til at kigge efter hvad jeg triller rundt i

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Finn Poulsen

Dato : 09-03-05 21:18

> Jeg må vist til at kigge efter hvad jeg triller rundt i

, Jeg ringede til at Toyota og fik VIN infoen. De oplyste at det ikke
er en fast standard endnu og at Toyota tager VIN ret afslappet. Jeg fik
bl.a. oplyst at bilen havde forladt samlebåndet i Frankrig d. 28-12-2004
kl. 16:04

vh

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-05 09:37

> [...]
> Toyota Yaris 1,3. Og der er rigtignok 17 cifre i stelnummeret, er der
> nogle der kender et steder på nettet der kan afkode VIN numre. Det kunne

Det 10. ciffer fortæller produktionsåret, f.eks. 4 = 2004.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!