Motor "soder" til ??
Fra : Thomas Henriksen

Dato : 08-03-05 01:41

Hej

Jeg synes min Fabia som nu er 2 år gammel, er begyndt at sluge mere benzin
her på det sidste.
Det virker som om den er blevet mere træg i det.

Kan det have noget med motoren at gøre ?

Tak på forhånd.

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-05 08:10

"Thomas Henriksen" <stivan@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> her på det sidste.
> Det virker som om den er blevet mere træg i det.
>
> Kan det have noget med motoren at gøre ?

Nej! Det skyldes bagsædet.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : TomCK

Dato : 08-03-05 08:20

"Thomas Henriksen" <stivan@os.dk> wrote in message
> [...]
> her på det sidste.
> Det virker som om den er blevet mere træg i det.
>
> Kan det have noget med motoren at gøre ?

Ja, altså med mindre du er punkteret, så er der ikke så mange andre
muligheder (hint: check dit dæktryk).

Men sådan en ny bil kører du antagelig til service? Derved burde den
almindelige vedligeholdelse være OK - ellers ville jeg checke luftfilteret,
ud fra de symptomer du beskriver. Der kan selvfølgelig også være sket noget
med motorstyringen, og så er der ingen vej udenom en tur til værkstedet.

Men nu har det jo lige været meget koldt... alting kører lidt mere stift og
trægt ved minus 15 grader, så måske er det bare dét, du kan mærke? Biler
bruger generelt også mere benzin om vinteren, så det er der ikke i sig selv
noget mystisk ved. Blæser og elbagrude m.v. kører jo flittigt, og der er kun
motoren til at lave energien. Endelig er det vigtigt med den rigtige olie
til vinterkørsel, dvs. 5W-x eller 10W-x. Men det kun indtil bilen bliver
varm, at du kan mærke det.

mvh
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-05 08:28

"TomCK" <invalid@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> motoren til at lave energien. Endelig er det vigtigt med den rigtige olie
> til vinterkørsel, dvs. 5W-x eller 10W-x.

0W- eller 5W-

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : TDN

Dato : 08-03-05 08:31

> [...]
> her på det sidste.
> Det virker som om den er blevet mere træg i det.
>
> Kan det have noget med motoren at gøre ?

Det kan også være luftmassemåleren der er stået af, det giver færre kræfter.
Kontakt dit værksted og få den til at læse fejlkoder ud, det kan tit finde
fejlen.

Mvh
Thomas

Fra : phk

Dato : 08-03-05 08:56

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan også være luftmassemåleren der er stået af, det giver færre
> kræfter. Kontakt dit værksted og få den til at læse fejlkoder ud, det kan
> tit finde fejlen.

Det er så langt fra sikkert at fejlen fra LMM bliver registreret i
motorstyringen. Den skal langt uden for tolerancerne før det sker.

--
Per, Esbjerg
Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500