Billig forsikring til "ung mand"
Fra : [MB]

Dato : 07-03-05 20:56

Hej med jer

Jeg er en ung fyr på 23 år som snart har haft kørekort i 5 år og egen bil i
3 år, men jeg må desværre konstatere at forsikringerne stadig koster en
formue. Pt. kører jeg i en Peugeot 406 SR 2.0 fra 1999 som jeg betaler knap
kr. 15.000 for i forsikring om året og med en selvrisiko på samme beløb.

Jeg overvejer at skifte den ud med en Skoda Fabia, da det gennem Skoda er
muligt at tegne billige forsikringer hos TopDanmark. En Skoda Fabia koster
mellem 6-8.000,- i præmie.

Er der nogle som kender til lign. aftaler hos andre producenter eller i det
mindste kender et selskab hvor man kan få en billig forsikring? (jeg har
selv haft ringet rundt til alle de store selskaber)

På forhånd tak

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 21:08

> [...]
> mindste kender et selskab hvor man kan få en billig forsikring? (jeg har
> selv haft ringet rundt til alle de store selskaber)

Hos GF kan du få en billig forsikring hvis din kæreste/kone er elitebillist,
så får du til samme præmie.......så må du selv vurdere om du skal skifte
hende eller bilen ud

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 21:41

"[MB]" <mb_dk@fjerndette.get2net.dk> wrote in message
> [...]
> mindste kender et selskab hvor man kan få en billig forsikring? (jeg har
> selv haft ringet rundt til alle de store selskaber)

Hvad med at spørge i FDMforsikring eller RUNA, fdm krøver et medlemskab til
530kr/år men kan der nu spares 6.000 på forsikringen(det er hvad jeg kan
spare ifht tryg ved 20 år og 2 år skadefri i en BMW E30 325i) er de jo godt
givet ud.
Runa kræver at man er kunde hos Lån og Spar bank, men det kan jo kræves med
fx en millionærkonto med 500kr på.

*Tobias, med Chrysler Grand Voyager til salg:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=605962&page=1

Fra : Leonard

Dato : 07-03-05 21:48

"Tobias Larsen" <tobias.larsen "snabela"gmail.com> wrote:

>Runa kræver at man er kunde hos Lån og Spar bank, men det kan jo kræves med
>fx en millionærkonto med 500kr på.

Runa har en hel liste af forskellige foreninger osv. der giver adgang
til at være med i klubben. Men en bilforsikring kræver også at man har
en anden forsikring hos dem, indbo-, hus- eller ulykkesforsikring ...

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Gismo

Dato : 07-03-05 23:37

Tobias Larsen" <tobias.larsen "snabela wrote:

> Runa kræver at man er kunde hos Lån og Spar bank, men det kan jo
> kræves med fx en millionærkonto med 500kr på.

Det er prøvet, de vil som minimum have at du opretter din lønkonto i
pengeinstituttet.

Gismo.

Fra : Søren Andersen

Dato : 07-03-05 22:09

> [...]
> det mindste kender et selskab hvor man kan få en billig forsikring? (jeg
> har selv haft ringet rundt til alle de store selskaber)

Jeg vil anbefale dig at snakke med trekroner forsikring.
Hvis det ikke bærer frugt, så må du gå den tunge vej og melde dig ind i
diabetesforeningen på www.diabetes.dk (det koster ca. 100 kr om året).
Derigennem kan du tegne en overordentlig fordelagtig forsikring hos Tryg.

Fra : mullerman

Dato : 07-03-05 22:23

Du kan også prøve rasmussen assurance - www.rasmussenassurance.dk

Fra : Søren Andersen

Dato : 07-03-05 22:38

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in message

> "Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.SleTdk> skrev i en meddelelse
>>>

> Du kan også prøve rasmussen assurance - www.rasmussenassurance.dk

Jo det er da forsøget værd... men min erfaring er nu at såvel trekroner og
tryg @ diabetesforeningen er billigere end rasmussen ... I mit tilfælde
næsten 4000 kr dyrere, med samme selvrisiko.

Fra : Non-Desperado

Dato : 07-03-05 23:05

"[MB]" <mb_dk@fjerndette.get2net.dk> skrev:

> [...]
>mindste kender et selskab hvor man kan få en billig forsikring? (jeg har
>selv haft ringet rundt til alle de store selskaber)

Peugeot har en aftale med TopDanmark ligesom Skoda , Honda og
Hyundai.
Non-Desperado