Aldrig, aldrig mere Peugeot/PSA igen!
Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 07-03-05 11:31

Så fik jeg endelig afleveret min 406'er, for at få udskiftet airbag-boksen,
som af uransagelige åresager var død.

1010 gode danske kroner skulle sådan en boks koste, og det viste sig at være
plus moms (som om det ligner en gulplade bil?!), 2300,- i det hele incl.
montering og programering.
Nå men det måtte vel være sådan, "nu skal den bare laves og så skal den
sælges" trøstede jeg mig med.
Men så ringede værkstedet; der sidder to airbag-bokse i sådan en franskæske,
og angiveligt skulle begge være defekte!?!

Det kommer så til at koste mig yderligere 1400,- (med moms denne gang), plus
montering og programering...

Hvordan kan begge bokse pludselig dø? Jeg fatter det ikke, men jeg er sikker
på at hvis jeg ellers kan nå at sælge den inden der igen er en lampe der
lyser, så er det sidste gang min indkørsel har set en PSA bil.

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94
Peugeot 2,0i ST st.car '00

Fra : Per O.

Dato : 07-03-05 13:06

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på at hvis jeg ellers kan nå at sælge den inden der igen er en lampe der
> lyser, så er det sidste gang min indkørsel har set en PSA bil.

Jeg har fra rimelig pålidelig kilde hørt at omkring 10% af Peugeots
mekanikere ikke laver andet end at lave garantireparationer. Bilen bliver jo
ikke just bedre fordi garantien udløber .. vel. Se at komme af med
franskdåsen, og køb en rigtig bil næste gang.

Per O.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 07-03-05 14:19

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke just bedre fordi garantien udløber .. vel. Se at komme af med
> franskdåsen, og køb en rigtig bil næste gang.

Ja det skal nok passe, jeg troede bare i min naivitet at da 406'eren var så
populær en bil, så var der nok ikke de store problemer med den, men åbenbart
tog jeg grueligt fejl...

Jep, den skal også bare laves, så har jeg en lille Corsa på hånden til at
supplere den gode gamle Vectra, som kommer til at leve videre forløbigt, og
nok indtil Vectra C'er er nede i en anstændig pris

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94
Peugeot 406 2,0i ST st.car. '00

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-03-05 14:39

Morten Vinding Nielsen wrote:

> Ja det skal nok passe, jeg troede bare i min naivitet at da 406'eren var så
> populær en bil, så var der nok ikke de store problemer med den, men åbenbart
> tog jeg grueligt fejl...

Hvis du synes at 2x reparation til hhv. 1400,- og 2300,- er ensbetydende
med "store problemer", så tror jeg du vil blive slemt skuffet over
rigtig mange biler.

I øvrigt står der "Bosch" og "Siemens" på meget af elektronikken i en
PSA, så du må nok også hellere holde dig fra de tyske biler. Så er der
jo næsten kun japanerne tilbage :)

Mvh.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 07-03-05 14:52

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I øvrigt står der "Bosch" og "Siemens" på meget af elektronikken i en
> PSA, så du må nok også hellere holde dig fra de tyske biler. Så er der

Nu har du vist ikke fulgt føjletongen (går ud i tomgang, gearskifterkabel
sprunget, dårlig batterikontakt, defekt håndbremse kontakt får den til at
melde "break fluid low").
Og så mærkelige ting, som den dag jeg ikke kunne slukke radioen og at den
beeper spontant indimellem når man kører.

Jeg har haft bilen i omkring et halvt år, og der er blevet lavet alt for
meget på den i forhold til alderen.
Jeg har haft både tysk (som du nok kan se af signaturen) og japansk før, og
har aldrig oplevet noget nær så mange problemer.

Forresten gæt hvad der stod på forlygterne af min Mazda... Bosch! ;)

/Morten

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-03-05 22:51

Morten Vinding Nielsen wrote:

> Nu har du vist ikke fulgt føjletongen

Nej, det må jeg tilstå.

> [...]
> Og så mærkelige ting, som den dag jeg ikke kunne slukke radioen og at den
> beeper spontant indimellem når man kører.

Du har ikke brug for en mekaniker, men en exorcist :)

> [...]
> Jeg har haft både tysk (som du nok kan se af signaturen) og japansk før, og
> har aldrig oplevet noget nær så mange problemer.

Det lyder også lidt slemt. Vi har forskellige erfaringer.

Mvh.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-03-05 13:50

> Du har ikke brug for en mekaniker, men en exorcist :)

Ja det er jeg også ved at tro. Samtidig har den fået to buler (ikke af mig),
så jeg syntes generelt uheldet følger den.

> Det lyder også lidt slemt. Vi har forskellige erfaringer.

Tak for medfølelsen :)

Ps: de ringede lige fra værkstedet idag, der var et bud der var kommet til
at bule den :O

/Morten

Fra : Madsen

Dato : 07-03-05 14:55

> [...]
>
> I øvrigt står der "Bosch" og "Siemens" på meget af elektronikken i en PSA,
> så du må nok også hellere holde dig fra de tyske biler. Så er der jo

Sådan en gang bræk. Fordi boksen hedder Bosch eller Siemens, så kan franske
ingeniører sagtens få tilsluttet lortet, så det brænder af med jævne
mellemrum.

Franske biler er noget lort - jeg fatter ikke, at der er nogen som gider
bruge deres ungdom på så elendige biler.

Hilsen Jacob

Fra : ChipMIK

Dato : 07-03-05 15:22

Madsen wrote:
> [...]
>
> Franske biler er noget lort - jeg fatter ikke, at der er nogen som gider
> bruge deres ungdom på så elendige biler.

Kender det desværre ALT for godt med Peugeot...Havde selv en 306 GTi
(købt ny), som på 1½ år var på værkstedet utroligt mange gange. Købte
den fra ny, efter 14 knirkede koblingen, fugt i lygter, motoren
"rullede" i tomgang & indimellem gik den bare ud når jeg koblede ud,
sideruden i førersiden faldt pludselig i bund med et brag (*2),
håndbremsen gav et brag fra sig og slap af sig selv, vandtemperatur
føler defekt, dørene sad ½ cm ud fra siden af bilen (de forsøgte at lave
det, første førerdøren tilbage ridset så da de skulle lave det, var der
smækfyldt med småbuler), og ja da vi endelig slap af med den, fik jeg
fortalt af forhandleren at den nye kunde 2 dage efter fik svimmingpool i
kabinen da kabinevarmerelementet begyndte at lække....åh ja den fik også
lige nye synchromesheringe efter nogle måneder...ialt havde vi bæstet
ca. 30000 km....NEVER EVER PUG AGAIN!

Mvh

ChipMIK

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 07-03-05 15:59

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> [...]
> kabinen da kabinevarmerelementet begyndte at lække....åh ja den fik også
> lige nye synchromesheringe efter nogle måneder...ialt havde vi bæstet

Ja sådan er de jo desvære, og den må da også være gal når PSA's nye
indkøbsdirektør, indrømmer at deres underleverandører ikke er gode nok
http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=3299

Men her lydder det dog som om det er en kombination af dårlig bil og dårligt
værksted, det kan man desværre også opleve for mange andre, bla. har jeg
haft en utrolig dårligt oplevelse den ene af de to gange jeg har været i
forbindelse med et Opel værksted... men nok om det :)

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94
Peugeot 406 2,0i ST st.car '00

Fra : Olesen

Dato : 07-03-05 20:16

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> ca. 30000 km....NEVER EVER PUG AGAIN!

Så køb en Ford.
De er enkle, og skal de endelig på værksted,
så er det som regel småting.

Min egen skal afsted i morgen, ny kilerem
og så drypper den lidt vand.

Melder tilbage i morgen hvad der var galt,
og lur mig, om det ikke blot er en slange af en slags.

Nægter at tro køleren eller vandpumpen er stået
af..sådan noget sker bare så sjældent..

MVH

Fra : Brian

Dato : 07-03-05 20:24

Hejsa!

Olesen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Så køb en Ford.
> De er enkle, og skal de endelig på værksted,
> så er det som regel småting.

Olesen... du sammenligner du igen din 20 år gamle
Ford med en moderne bil.

Selv hos Ford, er der sikkert sket en del, siden de lavede
din Sierra - selv om du har en speciel model

/Brian

Fra : ChipMIK

Dato : 07-03-05 21:08

Brian wrote:
> [...]
> Ford med en moderne bil.
>
> Selv hos Ford, er der sikkert sket en del, siden de lavede
> din Sierra - selv om du har en speciel model

ROFL !!!!

Jeg går og VENTER på en rød Fiesta 1.6 TDCi.......3½-5½ uge endnu :)

Ford prøvet: 2* Granada 2.0 ´78 & 1* Sierra Ghia højrestyret fra ´83
sidstenævnte Ghia og 400.000+ Km men se det var køremaskine, og brugte
som en rigtig OHC ca. 1 ltr. olie pr. 1000 Km.......suk det var tider.

ChipMIK

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-03-05 21:32

> ROFL !!!!
>
> Jeg går og VENTER på en rød Fiesta 1.6 TDCi.......3½-5½ uge endnu :)

Hvordan har du det så med at den fornemme dieselmaskine i denne bil er lavet
af PSA koncernen af franske ingeiører ???

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : ChipMIK

Dato : 07-03-05 21:39

Andreas M. Hansen wrote:

> Hvordan har du det så med at den fornemme dieselmaskine i denne bil er
> lavet af PSA koncernen af franske ingeiører ???
>

> mvh
>
> Andreas M. Hansen
JA lidt selvmodsigende umiddelbart..MEEEEEN har PSA ikke NÆSTEN altid
lavet verdens bedste...eller pga. Mercedes....måske verdens næstbedste
dieselmotorer....Ford duer sku ikke til det selv...Har for
nuværende...ups glemte at remse den med i Ford-rækken :) en Mondeo 1.8
TD og det må være tæt på den dårligste diesel der er gjort i
vesten.....bortset lige fra Opel.....måske :)))))

ChipMIK

Fra : Olesen

Dato : 08-03-05 19:12

> [...]

Motoren er da på visse punkter mere moderne end
dên som sad i KA for kort tid siden..)

Ja, men der ligger noget godt gemt i generne..

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-05 09:45

> Motoren er da på visse punkter mere moderne end
> dên som sad i KA for kort tid siden..)

*ROFL* Ja, hvad siger dét om Ford? )

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-03-05 13:52

> Så køb en Ford.

Jeg springer over. Er vist mere Opel-mand :)

(ellers skulle det da lige være en Granada, men dén er så lige gammel nok
;)

/Morten

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 07-03-05 15:53

"Madsen" <Q@2.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
franske
> ingeniører sagtens få tilsluttet lortet, så det brænder af med jævne

Præcist. Jeg tror aldrig jeg har set så spinkle stik og ledninger som dem
PSA bruger, ikke underligt de giver problemer...
Og til dem der kender lidt til digital elektronik: hvad sker der hvis der
ryger en stel ledning til en elektronik-boks pga. dårlig kontakt? (kan den
sagtens brænde af af).

> Franske biler er noget lort - jeg fatter ikke, at der er nogen som gider
> bruge deres ungdom på så elendige biler.

Tja nu brugte jeg heldigvis min "ungdom" på tyske biler, måske er det der
fejlen ligger? Jeg er blevet for forvendt? ;)

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94
Peugeot 406 2,0i ST st.car '00

Fra : Brian

Dato : 07-03-05 16:21

Hejsa!

Morten Vinding Nielsen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Præcist. Jeg tror aldrig jeg har set så spinkle stik og ledninger som
> dem PSA bruger, ikke underligt de giver problemer...

Det er jo også det franske biler er berømte for

> Og til dem der kender lidt til digital elektronik: hvad sker der hvis
> der ryger en stel ledning til en elektronik-boks pga. dårlig kontakt?
> (kan den sagtens brænde af af).

Det lyder dog som om de har nappet dig i rø*en med de ABS bokse... man
laver vel ikke sådan et stykke elektronik idag, der ikke kan omprogrammeres
!?

> Tja nu brugte jeg heldigvis min "ungdom" på tyske biler, måske er det
> der fejlen ligger? Jeg er blevet for forvendt? ;)
> /Morten
> Vectra 2,0i GLS '94

Samme her
Det kan godt være at de kære Vectra A'er ruster bare en saltbøsse kigger
ondt på dem, men de er pænt stabile

/Brian

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 07-03-05 16:35

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder dog som om de har nappet dig i rø*en med de ABS bokse... man
> laver vel ikke sådan et stykke elektronik idag, der ikke kan
omprogrammeres
> !?

De virkede nu ret reale, men det ved man jo aldrig. Nu har jeg bedt om at få
de gamle bokse med, så må vi se om der er noget at udlede ud fra dem.

> Samme her
> Det kan godt være at de kære Vectra A'er ruster bare en saltbøsse kigger
> ondt på dem, men de er pænt stabile

Ja jeg var også meget ked af rustproblemerne med Vectra'erne, men efter at
have set hvad alternativet er så fortrækker jeg lidt rust.
Vectra'en er i øvrigt en sjælden evne til IKKE at ruste i dørene :)

/Morten
Vectra 2,0i GLS '94
Peugeot 406 2,0i ST st.car '00

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-05 17:54

> Vectra'en er i øvrigt en sjælden evne til IKKE at ruste i dørene :)

Korrekt - dørene er det eneste på den bil, der simpelthen ikke kan ruste -
det er næsten som om, de er lavet af plastik.

Egentlig utroligt - mærket og årgangen taget i betragtning.

/Jan W Nielsen - Vectra 2,0, 1990

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 19:11

> "Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse

> omprogrammeres

Jo det er desværre meget alm, at de kun kan programmeres en gang.
Der er simpelt hen en "sikring" der bliver brændt over ved programmeringen.
Man er nødt til at gøre det på den måde da man ikke kan have at
sikkerhedsudstyr taber opsætningen ved et uheld.
Men man skulle jo tro at den samme konfiguration kan bruges i en anden bil.

Jeg kende ikke meget til det elektriske i PSA biler, men i VAG biler koder
man den op efter hvor mange airbags, selestrammer og sideairbags bilen har.
Og det burde jo være ret ens på bilerne på det danske markede.

> De virkede nu ret reale, men det ved man jo aldrig. Nu har jeg bedt om at
> få
> de gamle bokse med, så må vi se om der er noget at udlede ud fra dem.

Det er nok ikke noget at se.
Spørg dem om hvordan de er kommet frem til at de begge er defekt.
De må have en fejlkode udlæst af dem evt. et udprint.
Jeg tror på at kun en af dem (den sidste skiftede) er defekt.

--
/Claus

Ny Golf TDI på osndag.
http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-05 19:25

> De må have en fejlkode udlæst af dem evt. et udprint.
> Jeg tror på at kun en af dem (den sidste skiftede) er defekt.

Grotesk - men er jo fuldkommen i mekanikernes vold - og de hærger voldsomt i
ens pengepung - inkompetente og hungrende efter at fakturere så ikke
værkføreren bliver mopset..

Foruroligende.

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-03-05 19:41

Jan W Nielsen wrote:

> Grotesk - men er jo fuldkommen i mekanikernes vold - og de hærger
> voldsomt i ens pengepung - inkompetente og hungrende efter at
> fakturere så ikke værkføreren bliver mopset..
>
> Foruroligende.

Det er da mere foruroligende, at du faktiskt allerede har dømt omtalte
værksted/mekaniker skyldig, alene udfra Claus Petersen's gætterier (ja jeg
tillader mig at kalde det gætterier, da han på intet tidspunkt har
besigtiget bilen/skaden).
Det kan godt være at Claus har ret, det skal jeg ikke kunne sige, men skal
vi ikke vente med at "aflive" den stakkels mekaniker indtil vi har beviser ?
Bare et lille surt opstød, fra en ex-mekaniker, som er træt af altid at få
skudt i skoen, at være pengegrisk, inkompetent og det der er værre

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 21:02

> [...]
> Bare et lille surt opstød, fra en ex-mekaniker, som er træt af altid at få
> skudt i skoen, at være pengegrisk, inkompetent og det der er værre

Det er også OK - og jo det er rene gætterier.
Jeg foreslår også bare at han skal stille kritiske spørgsmål.
For med mit kendskab til elekronik og computerhardware (som jeg arbejder
med) er det ret usandsynligt at netop to bokse båler af samtidigt.
Jeg tror nok at vi må erkende at ikke alle mekanikere besidder den
analytiske sans til fejlfinding på styremoduler, da de netop ikke altid
opføre sig rationelt og som oftest ikke viser visuelle tegn på fejl. Og i
sidste ende kommer det jo forbrugeren til last.

--
/Claus

Ny Golf TDI på osndag.
http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-03-05 14:00

> [...]
> opføre sig rationelt og som oftest ikke viser visuelle tegn på fejl. Og i
> sidste ende kommer det jo forbrugeren til last.

Nu er det nok på plads at jeg remser historien op igen:

Den begyndte at lyse fejl i sideairbag'en, jeg fik min egen mekaniker til at
kigge på den, med det test udstyr han har (kan ikke huske navnet, noget med
en boks med en stor drejeknap man sætter mellem bil og PC).
Han kunne så ikke udlæse nogen fejl, kunne godt hente motordata som RPM etc,
men ikke nogen fejlkoder.
Da jeg så hentede bilen blinkede lampen for den alm. airbag så.

Han mener helt sikkert ikke at hans udstyr skulle kunne skrive i boksene, da
de plejer at være beskyttet i alle ender og kanter.
Det samme siger Peugeot i øvrigt også.

/Morten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-03-05 15:37

> Det er da mere foruroligende, at du faktiskt allerede har dømt omtalte
> værksted/mekaniker skyldig, alene udfra Claus Petersen's gætterier

Det har jeg heller ikke - og i øvrigt er det på baggrund af et utal af
afsløringer fra branchen. De eneste, der er lige så stre svindlere er
radio-tv-mekanikerene.

> Bare et lille surt opstød, fra en ex-mekaniker, som er træt af altid at få
> skudt i skoen, at være pengegrisk, inkompetent og det der er værre

Det er ikke de ansattes skyld - det er virksomhederne, der tvinger
medarbejderne ud i at skifte store dele i "blinde", fordi der skal "køres
noget igennem værkstedet". Det er dokumenteret flere gange i fjernsynet, at
der er sådanne kravt til medarbejderne.

Det er klart det hurtigste for virksomheden - men bliver ofte meget dyrt for
kunden.

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-05 18:03

Jan W Nielsen wrote:

> Det har jeg heller ikke -

Arh, bare en lille bitte smule, måske

> og i øvrigt er det på baggrund af et utal af
> afsløringer fra branchen. De eneste, der er lige så stre svindlere er
> radio-tv-mekanikerene.

Jeg er godt klar over at der er problemer i en del brancher efterhånden, men
man er vel uskyldig til andet er bevist.

> [...]
> fjernsynet, at der er sådanne kravt til medarbejderne.
>
> Det er klart det hurtigste for virksomheden - men bliver ofte meget

Jamen det er vi skam helt enige om.
Det var nu mere din kontante "domsafsigelse" jeg faldt over.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-03-05 18:43

> Jamen det er vi skam helt enige om.
> Det var nu mere din kontante "domsafsigelse" jeg faldt over.

Du kender mig - jeg lyder værre, end jeg er..

/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-03-05 22:31

> Du kender mig - jeg lyder værre, end jeg er..

Subscribe!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-03-05 08:37

> Subscribe!

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-03-05 11:43

Jan W Nielsen wrote:

> Du kender mig - jeg lyder værre, end jeg er..

He he, as usual
Mit indlæg var nu heller ikke så "hårdt" ment, som det lød og det var ikke
møntet specielt på dig, du stod bare lige "nærmest"

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-03-05 08:37

> He he, as usual
> Mit indlæg var nu heller ikke så "hårdt" ment, som det lød og det var ikke
> møntet specielt på dig, du stod bare lige "nærmest"

Helt ok..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-03-05 23:17

Madsen wrote:

> Sådan en gang bræk. Fordi boksen hedder Bosch eller Siemens, så kan franske
> ingeniører sagtens få tilsluttet lortet, så det brænder af med jævne
> mellemrum.

Okay. Du dropper måske også din ferie hvis du finder ud af at
rejseselskabet har chartret en Airbus?

> Franske biler er noget lort - jeg fatter ikke, at der er nogen som gider
> bruge deres ungdom på så elendige biler.

Helt sikkert.

Mvh.

Fra : Per O.

Dato : 07-03-05 16:42

> [...]
>
> I øvrigt står der "Bosch" og "Siemens" på meget af elektronikken i en PSA,
> så du må nok også hellere holde dig fra de tyske biler. Så er der jo

Tjaee .. min C-Max har kørt 23.000 km fra april sidste år, og der har
absolut INTET været galt med bilen, og den har været i såvel hamrende varme
sydpå til kulden i den seneste tid. Vi har kørt i bjerge i 14 dage i træk og
sne og is. Det er den første bil jeg har haft fra ny, som der absolut ingen
problemer har været med, og jeg har haft flere helt nye japanske og også
flere helt nye italienske biler før!

Så tysk er nu ikke så ringe endda

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 07-03-05 16:52

> [...]
ingen
> problemer har været med, og jeg har haft flere helt nye japanske og også

Nåhh min 626'er købte jeg da også fra ny i 98 (eller var det 97?), og kørte
den godt 20kkm over et år, også fuldstændigt problemfrit. Men det mener jeg
også man med rette burde kunne forvente af en ny bil, selvfølgelig kan man
være uheldig, men det burde være undtagelsen.

> Så tysk er nu ikke så ringe endda

Er C-Max lavet i tyskland? Ford er jo ellers fra
det-land-vi-ikke-snakker-om-i-kvalitetsbil-sammenhænge ;)

Men ellers godt at du er glad for din C-Max. Jeg har en kolega med samme,
der var lidt problemer med klimaanlæget til at starte med, men ellers er han
vist ret glad for den, selv om den kun kører 14km/l (diesel) meeen han har
nok også lidt tung højrefod ;)

/Morten

Fra : Per O.

Dato : 08-03-05 09:36

KLIP
> Er C-Max lavet i tyskland? Ford er jo ellers fra
> det-land-vi-ikke-snakker-om-i-kvalitetsbil-sammenhænge ;)

Ja, den bliver bygget nede i nærheden af grænsen til Frankrig. Kan ikke lige
huske bynavnet.

> [...]
> han
> vist ret glad for den, selv om den kun kører 14km/l (diesel) meeen han har

Jeg kører ca. 11km/l i snit med en 1,8 benzin, men jeg har også en tung
højrefod. Da vi forsøgsvis kørte på landevej fra Vejle til Odense og retur
med fartpiloten koblet til, kom den op på 17,2 km/l, så den kan godt, hvis
man altså ikke læner sig for hårdt ned over speederen.

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-03-05 16:34

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse

Overskrift: Enig !

/Caspersen

Fra : HKN

Dato : 07-03-05 18:10

Og sådan kan man blive ved - der er altid en der kender en, som kender en
osv.......

Var der nogen der sagde lemminger??

Så når jeg nu fortæller at jeg er på min 5. PUG (og en af dem har kørt
300kkm), og både har haft VW, BMW, Ford m.m., så har jeg naturligvis været
svineheldig at få det ene eksemplar, som fungerede uden
problemer.........vel at mærke både af 205, 405 og 406............ja, der er
selvfølgelig en statistisk mulighed, men 407 får nu alligevel også lov til
at bevise sit værd for mig.

BMW'en nåede at køre 86kkm, så skulle den have nyt bagtøj og støddæmpere. På
garantien? Nej da!

VW'en kørte ca. 60kkm før den smed toppakningen.

Ford'en kørte 13kkm før den brændte igennem forrøret 1. gang

INGEN af mine PUG's har fået lavet noget udover alm. service før langt over
de første 100kkm!

(og hvis den var SÅ dårlig var den nok ikke blevet så populær, den kære
406'er)

-Henrik
(som tror på at ALLE bilmærker laver nogle eksemplarer der kvalificerer til
prædikatet "mandagsbil")

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-03-05 18:29

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Og sådan kan man blive ved - der er altid en der kender en, som kender en
> osv.......
>
> Var der nogen der sagde lemminger??

Har selv haft Peugeot, så spar dig.

> [...]

> garantien? Nej da!
>
> VW'en kørte ca. 60kkm før den smed toppakningen.
>
> Ford'en kørte 13kkm før den brændte igennem forrøret 1. gang

Har du overvejet at prøve en japaner ?

> (og hvis den var SÅ dårlig var den nok ikke blevet så populær, den kære
> 406'er)

....den er smuk, den er billig, den kører godt - derfor. At kvaliteten er
rådden er noget, der først bliver opdaget senere. Det er heller ikke altid
lige nemt at få folk til at indrømme, at deres investering til kroner
250.000 + er noget lort - er min erfaring.

/Caspersen

Fra : HKN

Dato : 07-03-05 18:44

> [...]
> lige nemt at få folk til at indrømme, at deres investering til kroner
> 250.000 + er noget lort - er min erfaring.

Tak for komplimentet - jeg går nemlig altid efter rådden kvalitet........

-Henrik

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-03-05 19:16

HKN wrote:

> Tak for komplimentet - jeg går nemlig altid efter rådden kvalitet........

Tydeligvis, specielt med de problemer du diskede op med på VW, Ford og
BMW.

Jeg kører Xantia og den har jeg kun 1 problem med. Den _kan_ hakke lidt
i det men det skyldes vist en defekt sensor af een eller anden art.
Forurening og økonomi er uberørt så jeg gider ikke rigtig gøre noget ved
det

Jeg kunne godt finde på at købe en Peugeot. Mest fordi det er en flot
bil og den kører godt, men også fordi kvaliteten er rimelig, prisen
taget i betragtning. Jeg synes f.eks. ikke at prisen på en VW er god,
prisen taget i betragtning. Ford er generelt lidt grimme (focus'en er
dog ok) så dem ville jeg ikke købe.

At nogen oplever større problemer med biler er jo statistisk
sandsynligt. Alle firmaer prøver da at undgå disse problemer, men ikke
alt er i deres hænder.

mvh Bernhard

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 22:47

> http://www.ukcougar.com/images/Wallpaper/Ford_Cougar_11.jpg
>
> http://www.ukcougar.com/images/Wallpaper/Ford_Cougar_12.jpg

*LOL*

Dén bil er da om noget, et håbløst forsøg på at få en gammel Mondeo til at
se bare lidt smart ud. Det eneste sted det lykkedes, var på billeder.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Olesen

Dato : 07-03-05 20:20

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at prøve en japaner ?

Koreaner ?
De gør nu det, som japanerne gjorde for 30 år siden...
Watch 'em...

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 20:22

> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Koreaner ?
> De gør nu det, som japanerne gjorde for 30 år siden...
> Watch 'em...

Så tager det dem 30 år at nå det stadie som japanerne er på i dag

--
Tom

Fra : ChipMIK

Dato : 07-03-05 21:12

Tom wrote:
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Så tager det dem 30 år at nå det stadie som japanerne er på i dag
>
> --
> Tom

Japanere er SÅ kedelige biler...ja nu generaliserer jeg, men avensis,
corolla osv....hvor er personligheden....ca. samme sted som opels
designere & rustbeskyttere nå ja og motorfolk :)

JA, "jeg syntes"! Opler bare GENERELT er for kedelige (AV AV)

MVH

ChipMIK

Fra : Brian

Dato : 07-03-05 21:24

Hejsa!

ChipMIK tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> JA, "jeg syntes"! Opler bare GENERELT er for kedelige (AV AV)

Du skulle have en røvfuld....

/Brian

Fra : ChipMIK

Dato : 07-03-05 21:35

Brian wrote:
> Hejsa!

> Du skulle have en røvfuld....
>

> /Brian

Måske jeg ville kunne lide det....på samme niveau som nogle siger de ka
li "dem" LOL

ChipMIK

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-03-05 22:08

ChipMIK wrote:

> Japanere er SÅ kedelige biler...ja nu generaliserer jeg, men avensis,
> corolla osv....hvor er personligheden....ca. samme sted som opels
> designere & rustbeskyttere nå ja og motorfolk :)

Arh, jeg synes faktisk nogle Nissan'er er ret fede.

> JA, "jeg syntes"! Opler bare GENERELT er for kedelige (AV AV)

Ja. Pænt kedelige.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-03-05 15:21

> Arh, jeg synes faktisk nogle Nissan'er er ret fede.

Tja jeg ville egentlig have en Primera, men konen var til Pegøj...

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 22:18

> Japanere er SÅ kedelige biler...ja nu generaliserer jeg, men avensis,
> corolla osv....hvor er personligheden....ca. samme sted som opels
> designere & rustbeskyttere nå ja og motorfolk :)

Sidder du der og siger at min Mazda 6 er kedelig!?!

Skarn! :)

> ChipMIK

Lars B

Fra : Brian

Dato : 07-03-05 22:26

Hejsa!

Lars B. Jensen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Sidder du der og siger at min Mazda 6 er kedelig!?!

Det må du jo også selv mene, siden du bakker den ind i
alt muligt

/Brian

Fra : ChipMIK

Dato : 07-03-05 22:36

Brian wrote:
> Hejsa!

> Det må du jo også selv mene, siden du bakker den ind i
> alt muligt
>
> /Brian

ROFL

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 23:36

> Hejsa!

> Det må du jo også selv mene, siden du bakker den ind i
> alt muligt

Sshhhh, nu havde jeg lige lykkeligt glemt det et øjeblik :)

> /Brian

Lars B

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 08-03-05 00:18

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev :

>Sshhhh, nu havde jeg lige lykkeligt glemt det et øjeblik :)

hvad sagt i gruppen glemmes aldrig ! det burde du da have lært
efterhånden ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-03-05 00:45

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> hvad sagt i gruppen glemmes aldrig ! det burde du da have lært
> efterhånden ;)

Jeps, og det fede er, at jeg når jeg om 10 år skal købe en af jeres
nuværende biler.brugt, så kan jeg gå herind og se hvilke der har kørt
tilfredsstillende.

--
Mvh. Uffe Ravn
DUSK Party 2005 - Out of Sync

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 16:07

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> hvad sagt i gruppen glemmes aldrig ! det burde du da have lært
> efterhånden ;)

Man skulle tro det :)

> --
> jan@Fedtegreven.dk

Lars B

Fra : ChipMIK

Dato : 07-03-05 22:32

Lars B. Jensen wrote:
> "ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Sidder du der og siger at min Mazda 6 er kedelig!?!
>
> Skarn! :)

> Lars B

Hmm ok det er en flot velkørende bil....indrømmet! men så er vi der vist
også når det drejer dig om familliebiler..ok japans bmw nemlig honda
producerede også nogle pæne modeller førhen..men syns ikke deres nyere
er SÅ specielle.

ChipMIK

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-03-05 23:09

> [...]
> også når det drejer dig om familliebiler..ok japans bmw nemlig honda
> producerede også nogle pæne modeller førhen..men syns ikke deres nyere

Det kan der være noget om, men personligt syntes jeg nu Accorden er faldet
ret heldigt ud. Den nye Civic som er på vej er da også noget anderledes at
se på end den nuværende:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=210128

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 23:37

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Den nye Civic som er på vej er da også noget anderledes at
> se på end den nuværende:
>
> http://www.dinside.no/php/art.php?id=210128

Den er mere anderledes end køn, imho. :)

> Med venlig hilsen Kim

Lars B

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-03-05 15:25

> [...]
> ret heldigt ud. Den nye Civic som er på vej er da også noget anderledes at

Øhh er jeg den eneste der tænker Alfa-ripoff? Ihvertfald bagdørene.

Accorden indrømmer Honda jo selv er stjålet fra Mazda 6...

/Morten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-03-05 23:44

> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> Øhh er jeg den eneste der tænker Alfa-ripoff? Ihvertfald bagdørene.

Det kan der være noget om, i så fald er det ikke første gang at de to mærker
har byttet detaljer. Her et par eksempler jeg lige kan komme på hvor lånet
eller inspirationen gik den modsatte vej.

Honda Accord Aerodeck http://www.prelude-fan.de/pics/ca5_85g.jpg
Alfa Romeo 156 Sportwagon http://www.autorevue.cz/Images/33/6.jpg

Bagerste siderude arrangement på 145 ligner nu også meget godt det på
Aerodeck.
http://www.prelude-fan.de/pics/ca5_85d.jpg
http://www.carsfromitaly.com/alfaromeo/145_3_200.jpg

> Accorden indrømmer Honda jo selv er stjålet fra Mazda 6...
>
> /Morten

Det må vist være noget du har læst i Anders And, for uanset om det er sandt
eller ej er det ikke noget en medarbejder siger eller indrømmer med mindre
de gerne vil ud af virksomheden HURTIGT. De minder ganske meget om hinanden
men hvor Mazda 6 er rund "i det" er Honda Accord langt mere skarpkantet, men
begge et par flotte slæder efter min smag. Kigger man på den forrige model
af begge syntes jeg de ligner en naturlig videreudvikling af den gamle model
http://www.whatcar.com/RoadTest_Gallery.asp?RT=178846
http://www.whatcar.com/RoadTest_Gallery.asp?RT=183232 Jeg kan iøvrigt heller
ikke se hvad Honda skulle vinde ved at kopiere Mazda 6, men det er jo en del
biler hvor man kan se at inspiration bevist eller ubevist har spillet ind.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 09-03-05 08:31

> [...]
del
> biler hvor man kan se at inspiration bevist eller ubevist har spillet ind.

Tja det må du vist selv afgøre om det var et tegneserieblad, mener det var
Bil Magasinet eller Motor, men kan ikke lige huske hvilket.
Tro der stod noget i stil med at deres designer indrømmede at Accorden nok
ikke var kommet til at se sådan ud hvis det ikke var for 6'eren, det kan man
jo så lægge i hvad man vil ;)
Men vi kan da hurtigt blive enige om at begge er flotte biler. Så kan man jo
selv vælge om man vil betale for en Honda ;)

/Morten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-03-05 10:17

> [...]
jo
> selv vælge om man vil betale for en Honda ;)

Så passer kilden jo meget godt, det er sikkert deres udlægning af det NEJ
som de syntes blev lidt kort at skrive om og endt med at få det til et ja.
Jeg læser sjældent de to blade, men når jeg gør springer der oftest en eller
flere tydelige brølere lige ud af bladene.

Jeg ved ikke hvor stor prisforskellen er på de to biler uden for DK, men den
kraftigste (og dyreste benzin sedan) 6'er med 166 hk koster 318.838 og den
svageste (og billigste) Accord med 155 hk 335.950. Præstationerne er meget
tæt på hinanden men der er sikkert forskelle i udstyret, det er næppe det
store da Accord har en masse af det i forvejen (jeg havde ikke tålmodighed
til at skulle registrere mig hos Mazda for at få lov til at se det). Jeg ved
ikke hvor store Mazda efterhånden er blevet for jeg har ikke særligt nye tal
på det, men i 2000 var Honda ca. 3 gange så store som Mazda så nogen vil
betale for en Honda

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-03-05 08:41

> [...]
> tal
> på det, men i 2000 var Honda ca. 3 gange så store som Mazda så nogen vil

Jeg var ude at se på dem begge i weekenden - der er ingen tvivl om, at der
er brugt en del flere penge på at gøre Honda´en ekslusiv ift Mazda´en - der
er kæmpe forskel på kabinerne.

....Honda´en er også så meget dyrere, så der gerne skulle være lidt
forskel...

Er Honda´en så pengene værd...? hmm.. det et ikke sikkert...men den er
stadig lækker...

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-03-05 19:14

> [...]
> forskel...
>
> Er Honda´en så pengene værd...? hmm.. det et ikke sikkert...men den er

Jeg har desværre ikke haft lejlighed til at studere 6'erens kabine, kun på
billeder.

Det kommer vist an på hvordan man sammenligner priserne, billigste 2,0 mod
billigste 2,0 giver en forskel på 65.839 kr. Hvis oplysningerne hvad angår
udstyr passer på www.bilbasen.dk ser det ud til at det laveste udstyrsniveau
på Accord matcher Touring nogenlunde, og så giver 2,0 mod 2,0 60.206 kr.
Accord 2,0 ligger i ydelse og præstationer tættest på 6 2,3 Sport som så
formegentlig har mere udstyr end Accord, og så er forskellen 17.112 kr. (og
så det udstyr Accord mangler). Lidt svære størrelser at sammenligne, på grøn
afgift og benzin sparre man så fra næsten intet til en pæn klat på Accorden
alt efter hvilken 6'er man sammenligner med.

PS. Har i dag set to Passat stationcar med blink i sidespejlet, jeg har set
at den nye Octavia har fået det men ikke før bemærket det på Passat. Har jeg
bare været blind?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 23:38

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Hmm ok det er en flot velkørende bil....indrømmet! men så er vi der vist
> også når det drejer dig om familliebiler..

Nå, godt så :)

Jeg synes også selv at det er en af de pæneste middelklasse automobiler der
er fremstillet inden for den nærmeste årrække.

> ChipMIK

Lars B

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 22:48

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Japanere er SÅ kedelige biler...ja nu generaliserer jeg, men avensis,

*Gaaaab* Har du i det hele taget prøvet en længere/lang tur i den nye
Avensis? Nå ikke....!

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 07-03-05 23:11

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>*Gaaaab* Har du i det hele taget prøvet en længere/lang tur i den nye
>Avensis? Nå ikke....!

det kan da være den køre fint, det ændrer ikke en tøddel ved at den er
et trist skue.

hvad hulen skal man da osse med en bil der er 112% spændingsforladt ?

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 23:23

> det kan da være den køre fint, det ændrer ikke en tøddel ved at den er
> et trist skue.

Aj Jan, NU skuffer du mig sgu. Du vér, hvilke bil jeg kører i. Tror du så
det er køreoplevelsen eller udseendet jeg går mest op i?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 07-03-05 23:26

KLIP

> Aj Jan, NU skuffer du mig sgu. Du vér, hvilke bil jeg kører i. Tror du så
> det er køreoplevelsen eller udseendet jeg går mest op i?

*HA*, med den potte er du glad for bare at sidde i tørvejr og lortet
virker..))

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 23:41

> *HA*, med den potte er du glad for bare at sidde i tørvejr og lortet
> virker..))

Om en måneds tid, Hr. Jørvad, så skal jeg vise dig at 270 - 280 Saab-hypper
er for meget for 300+ Velo-hypper.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 07-03-05 23:48

KLIP

> Om en måneds tid, Hr. Jørvad, så skal jeg vise dig at 270 - 280
> Saab-hypper er for meget for 300+ Velo-hypper.

Det tror jeg gerne.

Veloens gearkasse er ikke lavet til at bruges..)

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 08-03-05 00:21

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Aj Jan, NU skuffer du mig sgu. Du vér, hvilke bil jeg kører i. Tror du så
>det er køreoplevelsen eller udseendet jeg går mest op i?

såehh såehhhh - der er til enhver tid grimmere biler end SAAB

hvad du går mest op i ved jeg jo dybest set ikke - du har næppe mit
problem med et larmende digitalur ;)

(eller fruen, der har klistret gearknoppen i Rekorden ind i tape,
fordi den falder af, når man ikke er varsom nok med den)

Og *det* er ikke engang løgn !

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-03-05 23:18

> "ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> *Gaaaab* Har du i det hele taget prøvet en længere/lang tur i den nye
> [...]
Det er sgu' da præcist der det kedelige kommer ind i billedet Henrik, ingen
dramatik. Den starter hver gang, den køre godt, behageligt og støjsvagt,
sikkert også forholdsvist økonomisk og den bliver ved med det uden at bryde
sammen i tide eller utide.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 23:21

> [...]
> dramatik. Den starter hver gang, den køre godt, behageligt og støjsvagt,
> sikkert også forholdsvist økonomisk og den bliver ved med det uden at

*ROFL*

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : ChipMIK

Dato : 07-03-05 23:30

Kim Kristensen wrote:
> [...]
> sikkert også forholdsvist økonomisk og den bliver ved med det uden at bryde

JAMEN den bil er SÅ tudegrim at selvom der var 112 års 112% garanti på
den kunne det ALDRIG falde mig ind at købe den! Hvilken skam det ikke er
franskmænd/kvinder der designer udseendet af bilen, motoren og undervogn
& sender den til japan for at blive bygget efter de japanske visioner om
kvalitet.

ChipMIK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-03-05 08:45

ChipMIK wrote:

> [...]
> franskmænd/kvinder der designer udseendet af bilen, motoren og undervogn
> & sender den til japan for at blive bygget efter de japanske visioner om

Sagde du ikke lige du har bestilt en Fiesta??
Det er da en konegryde om ikke andet, det er i hvert fald ikke nogen autobahnsturmer.

Mvh
Roberto

Fra : ChipMIK

Dato : 08-03-05 09:11

Roberto Saldo wrote:

> Sagde du ikke lige du har bestilt en Fiesta??
> Det er da en konegryde om ikke andet, det er i hvert fald ikke nogen
> [...]
He he

Jeg bor på Færøerne, har sku aldrig mødt nogen autobahn heroppe LOL, det
med bilen størrelse kan jeg så heller ikke se hvor det kommer ind.

Jeg HAR haft større biler (Xantia stationcar HDi), men sådan et lokum
var for alt for stor til vores behov heroppe, selvom vi kører ca.
20-25000 om året.

Igen ang. Avensis, det var et eksempel på en kedelig grim bil næsten
a´la fords Scorpio fra start/midten af 90´erne......ok den var mest grim
:)

Corolla....kedelig

Yaris......ARRGH, og så det instrumentpanel

Mazda 2....grim

Mazda 3....ligner sku næsten fronten fra en PT Cruiser LOL

Mazda 6.....Pæn bil

Hyundai getz....sku meget frisk lille bil at se på.

Hyundai "resten" addddr

WV....1 dag laver de vel en bil der får prisen til at passe med udseendet

PSA....super dieselmotorer, havde der været samme kvalitet i resten af
deres biler, og deres værksteder interesseret sig for bilerne....

Ford Fiesta....Blev budt 50.000 for Mondeoen ved Toyota, over 80.000 ved
Ford, så valget ikke så svært...

Fiat...tænkte på dem, men har set 3-4 år gamle heroppe der ser ud somom
de er 10-12 år gamle, ellers frisk design.

MEN det er jo selvføli bare mit syn på nogle fabrikanter og modeller i
"bilverdenen" og jeg regner bestemt! ikke med alle er enige....

ChipMIK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-03-05 09:54

ChipMIK wrote:

> He he
>
> Jeg bor på Færøerne, har sku aldrig mødt nogen autobahn heroppe LOL, det

Færøerne, heh heh, jeg skal nok afholde mig fra at komme med min mening om forkælede
mågeklatter ude imellem Atlanter- og Norskehavet :).

> med bilen størrelse kan jeg så heller ikke se hvor det kommer ind.

Jo større bil jo mindre tissetrold ;)

> Igen ang. Avensis, det var et eksempel på en kedelig grim bil næsten
> a´la fords Scorpio fra start/midten af 90´erne......ok den var mest grim :)

Nu er vi enige.

> Corolla....kedelig

Jeg kunne godt lide den med munden og de runde øjne, specielt i rallytrim :)
Den må ha' været for anderledes for den forsvandt hurtigt igen.

> Yaris......ARRGH, og så det instrumentpanel

Det er jo en lille sparebøsse, der er ikke så mange penge til andet end funktionalitet.

> Mazda 2....grim
>
> Mazda 3....ligner sku næsten fronten fra en PT Cruiser LOL
>
> Mazda 6.....Pæn bil

Det er vist en Focus bund de har brugt.
Fords euro-personbilafdeling er i lommen på Mazda.

> Hyundai getz....sku meget frisk lille bil at se på.

Arh, det er en lille spinkel blikdåse.

> Hyundai "resten" addddr

De ligner lidt sådan noget metalliseret plasticlegetøj.

> WV....1 dag laver de vel en bil der får prisen til at passe med udseendet

Heh! lige mine ord.

> [...]
> deres biler, og deres værksteder interesseret sig for bilerne....
>
> Ford Fiesta....Blev budt 50.000 for Mondeoen ved Toyota, over 80.000 ved

Nå så det er her den ligge begravet! :) det kunne du jo bare ha' sagt.

> Fiat...tænkte på dem, men har set 3-4 år gamle heroppe der ser ud somom
> de er 10-12 år gamle, ellers frisk design.

Nej de hører til i syden.

> MEN det er jo selvføli bare mit syn på nogle fabrikanter og modeller i
> "bilverdenen" og jeg regner bestemt! ikke med alle er enige....

Næh ellers ville vi alle køre i Trabant 601 med en vw 0.6L turbodiesel.

Mvh
Roberto

Fra : ChipMIK

Dato : 08-03-05 10:32

Roberto Saldo wrote:

> Færøerne, heh heh, jeg skal nok afholde mig fra at komme med min mening
> om forkælede mågeklatter ude imellem Atlanter- og Norskehavet :).

Jeg er selv dansker og kom herop da krisen var på det værste (´92), og
må bare endnu engang konstatere det jeg regnede med.."almindelige"
danskere ved ikke ret meget om forholdet og hvorfor nogle færinger råber
højt...og nu står der jo altså dk.fritid.bil som fora-navn ikke
dk.kirstenmøjsojacobsen.kævl, så den ovenstående kommentar vil jeg så
pænt ignorere i evt. efterfølgende svar

> Det er vist en Focus bund de har brugt.
> Fords euro-personbilafdeling er i lommen på Mazda.

Fiesta bund i (ihverttilfælde mazda 2)

> Nå så det er her den ligge begravet! :) det kunne du jo bare ha' sagt.

HELT ærligt så syns jeg faktisk det er en frisk lille bil de har fået
bygget, kravet er diesel, men den gamle 1.4 motor er for sløv i
Ford-trim (68 Hk), så da jeg opdagede de er begyndt med 1.6 & 90 Hk hvor
motoren også laves i 110 Hk trim (eks. PUG 407 / Focus) ku man jo smide
lidt kroner efter den, montere "forskellene" evt. gi den lidt ekstra
ladetryk, og slutteligt på med en boks eller få den chippet, så ender
man sku nok ud med en helt småkvik bil med 125-140 Hk og moment mellem
250-325 stykker :)

ChipMIK

Fra : Robert Andersen

Dato : 08-03-05 09:31

Hvilken skam det ikke er
> franskmænd/kvinder der designer udseendet af bilen, motoren og
> undervogn & sender den til japan for at blive bygget efter de japanske
> visioner om kvalitet.

Franske designere drikker da alt for meget rødvin, se f.eks. picasso'en,
den ligner sku da en bil med røv i begge ender
Nogle (få) nyere pøsjø kan man tåle at kigge på, men citroen og renault
er da rene øjebæ'er.....

På jobbet kører jeg nogle gange i en pøsjø partner diesel HDI, den kører
skam fremad og alt det der, men efter jeg havde kørt i den et par dage
studsede jeg over en lyd... jo det lød som en turbo (måske bare en af de
der fløjter til auspuff ? men det kunne så absolut ikke mærkes...
min bovlamme felicia er en ren dragracer ved siden af... - og Feliciaen
går ikke i stå for et godt ord når den er kold !

/Robert

Fra : HKN

Dato : 08-03-05 10:33

> [...]
> den ligner sku da en bil med røv i begge ender
> Nogle (få) nyere pøsjø kan man tåle at kigge på, men citroen og renault er

LOL! Enig!

Lidt ligesom den gamle BMW E30 - den minder også om den hedengangne NSU
Prinz. Den eneste måde man kan se om den kommer imod en, eller kører væk fra
en er farven på lyset i lygterne.....!!

-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 23:39

> "ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> *Gaaaab* Har du i det hele taget prøvet en længere/lang tur i den nye
> Avensis? Nå ikke....!

Jeg bryder mig ikke så meget om udseende på den nye Avensis. Min svoger har
købt en sådan, og min første kommentar var "damn, stilforvirring, er den
designet af en blind med en motorsav!?!?"

Lars B

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-03-05 15:20

> [...]

> designere & rustbeskyttere nå ja og motorfolk :)
>
> JA, "jeg syntes"! Opler bare GENERELT er for kedelige (AV AV)

Fair nok, men hvorfor skal deres motorfolk lægges til last for det?!?
De to Opel motore jeg har haft, har nok være det bedste slidere jeg har set,
begge rendt et stykke over 200kkm og så godt som ingen problemer.
Begge har dog sprunget en tandrem, som følge af en defekt vandpumpe.
Kompresionstest, ny tandrem og jeg var kørende.
Det er i øvrigt de eneste gange jeg IKKE har kunnet køre i mine gamle
Opel'er!

Ford er bestemt heller ikke det mest inspirende design IMHO, den sidste
Mondeo hjælper på det, men de gamle var godt nok kedelige.
Den eneste jeg kender der har en Ford, og som ved lidt om biler, siger at
han aldrig vil købe en Ford igen...

Men det er jo altsammen subjektivt, det er de tyndekabler og små slappe stik
i PSA bilerne der i mod ikke, og sammenholdt med deres indkøbschefs
udtalelser tegner der sig et billede.

/Morten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-03-05 23:06

> [...]

> 406'er)
>
> -Henrik
> (som tror på at ALLE bilmærker laver nogle eksemplarer der kvalificerer

Popularitet og teknisk kvalitet eller holdbarhed har ikke nødvendigvis noget
med hinanden at gøre, den gamle hækmotoriserede Skoda var jo også en kæmpe
salgssucces. Men man kan godt være tilfreds med en bil selv om den fejler
teknisk, eller utilfreds selv om den ikke gør.

Der var for få måneder siden en undersøgelse i Sverige hvor man spurgte til
hvor mange fejl forskellige biler har været ude for, inden for det første
års tid efter leveringen. Listen er ikke tilgængelig mere men den med
færrest fejl var Honda CR-V og den med flest var Peugeot 206, de samme
købere er ikke mest tilfredse med CR-V'en eller mest utilfredse med 206'
eren. Listen over tilfredshed eller mangel på samme kan du se her:

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,533625,00.html#vecka

Med venlig hilsen Kim

Fra : HKN

Dato : 08-03-05 08:10

> [...]
> købere er ikke mest tilfredse med CR-V'en eller mest utilfredse med 206'
> eren. Listen over tilfredshed eller mangel på samme kan du se her:

Hvad er forholdet imellem 206 og CR-V? Nok mere end 75:1, og det ville ikke
være første gang en journalist lige glemmer den detalje.

Så kan man jo sige at det kommer PUG'en til fordel i konklusionen omkring
tilfredsheden.

Jeg tror ikke Skoda i gamle dage havde den helt store succes som
firmabil...........det var nok nærmere det faktum at den var meget billig i
anskaffelse, der gjorde den populær.

-Henrik

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-03-05 15:43

> Hvad er forholdet imellem 206 og CR-V? Nok mere end 75:1, og det ville
ikke
> være første gang en journalist lige glemmer den detalje.

Hvilket forhold? Pris?

> [...]
>
> Jeg tror ikke Skoda i gamle dage havde den helt store succes som
> firmabil...........det var nok nærmere det faktum at den var meget billig

Du understreger jo bare meningen så.
Nok kørte Skoda'en ikke som firmabil, men tror du der er ubegrænsede midler
når folk vælger firmabil?
406'eren har haft lækkert design, god komfort og spannevis af udstyr i
forhold til konkurenterne i samme prisklasse, det er sgu ikke noget under
der er blevet solgt mange af dem.
Det behøver bare ikke betyde at kvaliteten er i top, jeg havde bare regnet
med at den var noget bedre... desværre.

/Morten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-03-05 23:03

> [...]
>
> Jeg tror ikke Skoda i gamle dage havde den helt store succes som
> firmabil...........det var nok nærmere det faktum at den var meget billig

Nu er det ikke data fra www.mandagsbil.dk men fra Motormännens Riksförbund,
så det er ikke en eller anden strikkeopskriftunderredaktøroverassistentelev
der har lavet den undersøgelse. De har kun taget modeller med hvis der var
en vis mængde, og inddelt det som antal fejl pr. 100 biler. Så opdelt på
antal fejl pr. 100 bil af den pågældende model havde Honda CR-V været ramt
af 21 fejl, Peugeot 206 af 172 fejl.

Du kan se den her:

http://www.bilsport.se/artikel_bild_topp.php3?visa_id=48002&bildnamn=top_02_motorbranschen.gif&avdelning=8

Eller her:

http://gt.se/index.jsp?a=173258

Med venlig hilsen Kim

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-03-05 08:51

Kim Kristensen wrote:

> [...]
> købere er ikke mest tilfredse med CR-V'en eller mest utilfredse med 206'
> eren. Listen over tilfredshed eller mangel på samme kan du se her:

Der ligger rimeligt mange Japsere i toppen med de mere pretensiøse mærker.

Man bemærker at VW ligger lunt i bunden, men det må skyldes at folk skuffes over
pris/kvalitets-forholdet, får bilerne er jo det rene nirvana når man hører pressen.

Mvh
Roberto

Fra : Per O.

Dato : 08-03-05 09:38

> (og hvis den var SÅ dårlig var den nok ikke blevet så populær, den kære
> 406'er)

du vil blive overrasket over hvor mange som bare ser på om de får en stor
bil med meget udstyr for pengene. Det gør du ved Peugeot.

Per O.

Fra : HKN

Dato : 08-03-05 10:18

> du vil blive overrasket over hvor mange som bare ser på om de får en stor
> bil med meget udstyr for pengene. Det gør du ved Peugeot.

Sikken en mundbæ!

Hvor har du det fra?

Øhh...... alle VW ejere er skabsnazister, som tror at deres investering er
et tilskud til det nationalsocialistiske parti i deres respektive land, i
håbet om en verden hvor farisærene med alle deres urene køretøjer bliver
hugget op, således at vi igen bliver forenet i flok......

Er det ikke et ligeså seriøst udsagn?

-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 18:05

> [...]
> på at hvis jeg ellers kan nå at sælge den inden der igen er en lampe der
> lyser, så er det sidste gang min indkørsel har set en PSA bil.

Det vil jeg også godt sætte spørgsmål tegn ved, nu ved jeg tilfældigvis lidt
om elektronik.
Jeg er dog ikke klar over om hvorvidt de to bokse er koblet sammen eller det
er to seperate systemer.
Men sådanne bokse er som regel rimeligt godt beskytte mod "spikes" og andet
elektrisk uorden.

For mig lyder det som om at fejlsøgningen har været mangelfuld og man har
skudt på den forkerte boks, men da den nu har været monteret og programmeret
kan den nok ikke returneres til Hans Bruun & Scumpagni.
Så regningen skal tørres af på dig.

Man ser det desværre alt for tit, at værkstederne har problemer med at
fejlsøge og derfor sætter en masse nye elektriske stumper i og når først de
hænger i ledningsnettet er der ingen retur ret.

Hvis det var mig ville jeg bede om fyldestgørende dokumentation for at den
første skiftede boks virkelig er defekt.
Evt. spørge om det har sat den første boks tilbage efter at have skiftet nr.
2 for at kontrollere om den nu også var defekt.
Jeg tror de kommer til kort. Hvis de gad at gøre sig ulejligheden blev de
også selv klogere.

Desværre sker det næsten altid at mekanikerne slå al analytisk sans fra og
bare skifter hovedkuls for kundens regning.

Så derfor skal jeg nok selv finde de elektriske fejl på mine biler (når de
er over garantien) derfor har jeg anskaffet mig et OBD interface til
udlæsning af fejlkoder.
De har sparet mig (nok mest bekendte/familie/venner) for mange penge, sidst
havde en kammerat airbag problemer i en Polo. Den meldte fejl på rat
airbagen, men det viste sig at være slæberingen bagpå rattet der var slidt,
pris for rep. 250,- til huggeren og 3 flasker rødvin til mig.
Hvad tror du ikke det ville have kostet ved SMC mafian, det havde nok
startet med at skifte airbagen, uha-uha.

Iøvrigt deler jeg dine betragtninger ang. PSA biler, jeg har selv haft 3
Citrobanger, alle har været plaget af underlige elektriske fejl, og underlig
motorop førsel i tomgang og ved udkobling. Trods det at der står Bosch og
Valeo på stumperne.
Ikke at mine VW'er har været fejlfrie, men perioderne i mellem fejlene er
lange og derfor mere tåleligt end at skulle afsted med småfejl en gang hver
månede.

--
/Claus

Ny Golf TDI på osndag.
http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-03-05 16:01

> Det vil jeg også godt sætte spørgsmål tegn ved, nu ved jeg tilfældigvis
lidt
> om elektronik.

Jeg er også elektronikmand ;)

> [...]
det
> er to seperate systemer.
> Men sådanne bokse er som regel rimeligt godt beskytte mod "spikes" og

Det ville jeg jo også tro...

> [...]
> 2 for at kontrollere om den nu også var defekt.
> Jeg tror de kommer til kort. Hvis de gad at gøre sig ulejligheden blev de

Jeg gider snart ikke mere. Nu skal den bare skydes afsted.
Men det lød da godt nok som om de heller ikke selv var klar over at der var
to bokse, så det underbygger jo lidt din mistanke...
Måske jeg skulle prøve at montere den tilbage selv?

> Desværre sker det næsten altid at mekanikerne slå al analytisk sans fra og
> bare skifter hovedkuls for kundens regning.

Det kan jo altså også være eneste mulighed i nogen tilfælde.

> Så derfor skal jeg nok selv finde de elektriske fejl på mine biler (når de
> er over garantien) derfor har jeg anskaffet mig et OBD interface til
> udlæsning af fejlkoder.

Jeg overvejede også at lodde noget sammen til at læse på OBDII interfacet,
men kom ikke videre.
Men da min mekaniker med sin multitester heller ikke kunne udlæse nogen
airbag-fejl, så havde det nok heller ikke hjulpet mig meget.
Kunne forstille mig at mulighederne er lidt bedre med VAG-COM på VAG biler.

> [...]
> Ikke at mine VW'er har været fejlfrie, men perioderne i mellem fejlene er
> lange og derfor mere tåleligt end at skulle afsted med småfejl en gang

Nej der er ingen biler der kan være fejlfri, men hvis man starter med noget
bras, ender man også med noget bras.

Sjovt lige mens jeg sidder og skriver det her, hørere jeg to af mine
kolegaer snakke sammen, den ene har en 607'er som han åbenbart har en del
problemer med ;)

/Morten

Fra : claus b. p.

Dato : 08-03-05 23:42

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
> Ikke at mine VW'er har været fejlfrie, men perioderne i mellem fejlene er
> lange og derfor mere tåleligt end at skulle afsted med småfejl en gang
> [...]
Den PUG historie lyder ellers som en afskrift af de oplevelser en af mine
kolleger havde med en Golf GTI. VW er topskorer på mandagsbiler.dk. Den
Galaxy (=Sharan) jeg havde var også plaget af elektriske fejl, og på min
Mercedes har jeg ofret mange x 1000kr. for udskiftning af elektronik til
airbag/barnestolsføler og gearkasse. Så det er altså ikke kun de franske.
Hvornår mon de lærer det?

/Claus
(Der egentlig synes at over 100 indlæg i en tråd er rigeligt - men ku' ik'
la' vær!)

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 07:58

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> airbag/barnestolsføler og gearkasse. Så det er altså ikke kun de franske.

Næh! Jeg går såmænd heller ikke rundt med illusioner om at tyske biler ikke
går i stykker.

Men jeg har haft tre franske (alle nye) og nu syv tyske (henter nr.8 i dag).
I jeg kan uden at blinke sige at de tre franske til sammen har langt har
overskredet det fejl som alle mine tyske har haft.

Jeg tror at en af grundene at der er mange VW på mandagsbiler er pga. at
skuffelsen er meget større når en VW går i stykker.
Sådan har jeg det ihvertilfælde. Hvorimod at man ligesom forventer at en
Citrobang nok går lidt i stykker :)

Og ja nogle biler er bare mandagsbiler, mange af mine kollegaer kører VW, og
har aldrig problemer, men en enkelt har stort set haft alle underlige fejl
på hans Passat, MAF sensor, indsprøjtningsdyser, tandstang, underlig
motorgang mv.
Han har så nu købt en fransk (som er lavet af en skrue og en bolt =
Renault:).

--
/Claus

Ny Golf TDI ---- i dag !!!!!!.
http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 09-03-05 08:40

> [...]
> airbag/barnestolsføler og gearkasse. Så det er altså ikke kun de franske.

Puha var? Det lydder da heller ikke for godt.
Måske går det simpelthen bare galt når man hælder så meget elektronik ind i
en bil eller hvad...

> /Claus
> (Der egentlig synes at over 100 indlæg i en tråd er rigeligt - men ku' ik'
> la' vær!)

Nu er det jo lidt af en hyggesnaks gruppe den her ;)

/Morten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-03-05 10:24

> [...]
> en bil eller hvad...

> Nu er det jo lidt af en hyggesnaks gruppe den her ;)

Nej det kan nu sagtens lade sig gøre, men producenterne er åbenbart meget
forskellige hvad angår talent og håndelag på det område. Familiens nuværende
biler her i huset har ikke haft elektriske problemer eller andre for den
sags skyld, og de har masser af elektrisk drevet krimskrams og er over den
første ungdom.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-03-05 10:42

HKN wrote:

> Sikken en mundbæ!

Nå, nå?

> Hvor har du det fra?

Han kunne have haft det fra mig. Det er godt nok en Citroën men et
væsentligt kriterium for valget af den var at andre biler med samme
(slags) motor og samme udstyr typisk kostede cirka 50.000,- kroner
mere.

*Halvtredstusinde gode danske skatteplagede kroner!*

Vi kunnne altså godt finde anvendelse for de penge et andet sted i
budgettet. Og nej, Citroën'en har ikke fejlet noget i de to år vi har
haft den.

Ebbe

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-05 10:55

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Det gamle ordsprog er nu ikke helt ved siden: Man får hvad man betaler
for...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Brian

Dato : 08-03-05 11:08

Hejsa!

Henrik B. tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Det gamle ordsprog er nu ikke helt ved siden: Man får hvad man betaler
> for...

Så kan man tænke lidt over de lave brugtpriser på Saab

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-05 11:23

> Så kan man tænke lidt over de lave brugtpriser på Saab

Vi snakker nypriser...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-03-05 15:49

Henrik B. wrote:

> Det gamle ordsprog er nu ikke helt ved siden: Man får hvad man betaler
> for...

Nå? Hvordan kan det være man skal betale mere for en VW end for en
Skoda. Får man et eller andet i en pose ved siden af?

Mvh.

Fra : Brian

Dato : 08-03-05 16:31

Hejsa!

Lars L. Hansen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Nå? Hvordan kan det være man skal betale mere for en VW end for en
> Skoda. Får man et eller andet i en pose ved siden af?

En VW nøglering - den har en magisk virkning på nogen!

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-05 18:56

> Nå? Hvordan kan det være man skal betale mere for en VW end for en Skoda.
> Får man et eller andet i en pose ved siden af?

Man får forhåbentlig en bedre service, bedre støjdæmpning m.v.

Jeg skulle måske have tilføjet et: I langt de fleste tilfælde.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Bernhard Ege

Dato : 08-03-05 19:15

Henrik B. wrote:
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man får forhåbentlig en bedre service, bedre støjdæmpning m.v.
>
> Jeg skulle måske have tilføjet et: I langt de fleste tilfælde.

Jeg troede at skodaejere fik bedre service service end VW ejere...

mvh Bernhard

Fra : HKN

Dato : 08-03-05 11:24

[...]

Tror du du havde købt den, hvis du havde fået at vide at det var en dårlig
bil fyldt med fejl?

Per's påstand er at "folk" ukritisk køber en bil alene fordi den er stor
(hvad en 406'er ikke er) og har meget udstyr (hvilket den har), uden
hensyntagen til bilens "kvalifikationer" i øvrigt.

Jeg tror nu det er de færreste som foretager "impulskøb" i størrelsesordenen
250kkr+ - men måske tager jeg fejl.

-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 12:58

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

| Jeg tror nu det er de færreste som foretager "impulskøb" i
størrelsesordenen
| 250kkr+ - men måske tager jeg fejl.

Ikke direkte impuls, men de køber uden at vide HVAD de køber el undersøge
det. Ofte bliver valget kun truffet pga. naboer,kollegaer,venner, og hvad
skal man ellers gøre, når man ikke er den store "teknik-haj"?. Egentlige
tests & prøvekørsler er efterhånden alle på "Billedblads-niveau", hvor man
ikke forholder sig til de tekniske innovationer i de nye biler, man nøjes
med at kommentere bredden på pyntelisterne.

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 08-03-05 15:51

> Tror du du havde købt den, hvis du havde fået at vide at det var en dårlig
> bil fyldt med fejl?

JEG tror at folk er VÆSENTLIGT mere ukritiske hvis det er en firmabil, der
er det jo ikke dem der skal betale reperationer og værditab.

> Per's påstand er at "folk" ukritisk køber en bil alene fordi den er stor
> (hvad en 406'er ikke er) og har meget udstyr (hvilket den har), uden
> hensyntagen til bilens "kvalifikationer" i øvrigt.

Nu er alt jo relativt, men hvorfor er 406'eren ikke stor? Jeg vil da skyde
den til at være større end en Vectra i samme årgang, samme som en Mondeo og
vel lige knap så stor som en C5 (som også er en stor dreng i klassen).

> Jeg tror nu det er de færreste som foretager "impulskøb" i
størrelsesordenen
> 250kkr+ - men måske tager jeg fejl.

Måske ikke impulskøb, men der er mange der ikke undersøger det tekniske
særligt grundigt.
Mine forældre køber fx. ny bil, uden at prøve køre dem (men ok. det er så
nok heller ikke normen).

/Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-05 18:57

> Mine forældre køber fx. ny bil, uden at prøve køre dem (men ok. det er så
> nok heller ikke normen).

Mere end du tror...! Danskerne er i dén grad vanedyr. De tænker: Når den
sidste Opel var en "go'" bil, så er den det sikkert igen. Det er også derfor
der stadig sælges så mange Philips tv.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 09-03-05 08:37

> Mere end du tror...! Danskerne er i dén grad vanedyr. De tænker: Når den
> sidste Opel var en "go'" bil, så er den det sikkert igen. Det er også
derfor
> der stadig sælges så mange Philips tv.

For mine forældres vedkommende er det vist mere: "Når nu Opel værkstedet er
så godt, hvorfor så købe noget andet?"
Og den holdning kan jeg sgu godt følge dem i, for der er langt imellem gode
mærkevareværksteder.

Desuden har de ikke haft så meget som en enste (ikke selvforskyldt) fejl på
de to Opel'er de har haft (først en Astra og nu en Corsa, begge i knap fire
år).

Den med Philips må vist stå på din egen regning. Håber ikke du er sådan en
Sony-type (bwader) ;)

/Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-05 08:43

Morten Vinding Nielsen wrote:
> Den med Philips må vist stå på din egen regning. Håber ikke du er sådan en
> Sony-type (bwader) ;)

Hvad er der nu galt med Sony?

Mvh
Roberto

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 09-03-05 09:35

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er der nu galt med Sony?

Ikke meget andet end prisen, og at jeg stadig har tilgode at se et Sony TV
der IKKE hyler efter et par år...

Men lad os ikke komme ind på det her ;)

/Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-05 10:24

Morten Vinding Nielsen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ikke meget andet end prisen, og at jeg stadig har tilgode at se et Sony TV
> der IKKE hyler efter et par år...

Okay Philips hyler direkte ud af papkassen!
Specielt de billige modeller.

> Men lad os ikke komme ind på det her ;)

Jeg ser med stor fornøjelse en del motorsport på mit excellente Sony 29" 100Hz (10år nu)
så lidt relevans har det da.

Jeg ville under ingen omstændigheder røre de billige modeller fra noget mærke med en ildtang!

Mvh
Roberto

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 09-03-05 13:37

> Okay Philips hyler direkte ud af papkassen!
> Specielt de billige modeller.

Ja Philips gjorde for lang tid siden den samme fejl som Porsche; solge de
billigste modeller med samme navn på, istedet for at have et dyrt og et
billigt mærke.
Folk har en tendens til at glemme hvad de har givet for noget når det går i
stykker ;)

> [...]
100Hz (10år nu)
> så lidt relevans har det da.
>
> Jeg ville under ingen omstændigheder røre de billige modeller fra noget

Tror du har fat i den forkerte, jeg har et 2kkr. Dantax fjernsyn som jeg er
ganske tilfreds med, tager både s-video, RGB og alting, så det får lov at
leve ind til fladtv'sne virker overbevisende i kvalitet (gider ikke have
noget digitalt uden en eller anden form for "motion compensation".

Når nok om TV ;)

/Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-05 09:47

> Den med Philips må vist stå på din egen regning. Håber ikke du er sådan en
> Sony-type (bwader) ;)

Nope, kan ikke se det fantastiske i Sony, sammenlignet med andre
producenter. Faktisk er det "a pain in the ass" for forbrugerne at Sony
ALTID skal gå deres egne veje...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 09-03-05 09:51

> Nope, kan ikke se det fantastiske i Sony, sammenlignet med andre
> producenter. Faktisk er det "a pain in the ass" for forbrugerne at Sony
> ALTID skal gå deres egne veje...

Lige mine ord.
Desværre har Sony opbygget en gruppe af menesker der af uforklarelige grunde
syntes de er ih og oh så fantastiske...

Nå vi må vist hellere se at komme tilbage til topic ;)

/Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-05 10:26

Henrik B. wrote:
> [...]
>

> Nope, kan ikke se det fantastiske i Sony, sammenlignet med andre
> producenter. Faktisk er det "a pain in the ass" for forbrugerne at Sony

Kan du huske Betamax/VHS krigen?
Hvad endte forbrugerne med? - VHS-l*rtet!

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-05 10:43

> Kan du huske Betamax/VHS krigen?
> Hvad endte forbrugerne med? - VHS-l*rtet!

Og din pointe er?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-05 11:35

Henrik B. wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Og din pointe er?

Hvis man bare følger strømmen ender det med noget middelmådigt gråt l*rt.

Mvh
Roberto

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-03-05 13:08

HKN wrote:
> Tror du du havde købt den, hvis du havde fået at vide at det var en
dårlig
> bil fyldt med fejl?

Nej. Men jeg spurgte også en af mine venner, der har en tidligere
model af samme bil om han havde haft eller kendte til problemer med
bilen. Svaret var at der havde været noget med nogle ledninger til
airbag'en men det havde de fået styr på. Han blev i sin tid
maskiningeniør på grund af sin interesse for biler så han ved
faktisk lidt om sagerne.

> [...]
> (hvad en 406'er ikke er) og har meget udstyr (hvilket den har), uden
> hensyntagen til bilens "kvalifikationer" i øvrigt.

Jeg tror det er muligt at finde mandagseksemplarer og
fejlkonstruktioner noget nær ligegyldigt hvilken prisklasse man
bevæger sig i.

> Jeg tror nu det er de færreste som foretager "impulskøb" i
størrelsesordenen
> 250kkr+ - men måske tager jeg fejl.

Det er nok de færreste - og de læser næppe denne gruppe

Ebbe

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-05 13:42

Jeg tror det er muligt at finde mandagseksemplarer og
fejlkonstruktioner noget nær ligegyldigt hvilken prisklasse man
bevæger sig i.

Nu er forskellen så bare, at hos nogle er mandagsbilen den bil der
produceres som den første mandag morgen, mens andre producerer dem på
samlebånd.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-03-05 15:42

Henrik B. wrote:

> Nu er forskellen så bare, at hos nogle er mandagsbilen den bil der
> produceres som den første mandag morgen, mens andre producerer dem

> samlebånd.

Det vil jeg bestemt ikke bestride. Men jeg har personlig erfaring for
at det er ikke alle biler fra PSA, der er mandagsbiler.

Ebbe

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-05 15:56

> [...]

Det vil jeg bestemt ikke bestride. Men jeg har personlig erfaring for
at det er ikke alle biler fra PSA, der er mandagsbiler.

Problemet bliver ikke mindre af at man åbenbart hos Pøsjø har den holdning
at: "Der vil altid være et-eller-andet biler", og: "Det må man leve med".

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-03-05 16:28

En helt masse bits fra Morten Vinding Nielsen til dk.fritid.bil gav følgende:

En af mine bekendte sagde engang (i en noget anden sammenhæng):

"Fransk design og udvikling toppede med baguetten (?). Siden har tyskerne
lavet det bedre, asiaterne billigere og amerikanerne med mere nytænkning."

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Vi spiller ikke for at vinde, men for at finde en taber"
-- Jimmy Sanders

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 09-03-05 08:44

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> En af mine bekendte sagde engang (i en noget anden sammenhæng):
>
> "Fransk design og udvikling toppede med baguetten (?). Siden har tyskerne
> lavet det bedre, asiaterne billigere og amerikanerne med mere nytænkning."

Tja det kan der jo nok være lidt om ;)

Eller:

Heaven is where the police are British, the cooks are French, the mechanics
German, the lovers Italian and it's all organised by the Swiss. Hell is
where the chefs are British, the mechanics French, the lover's Swiss, the
police German and it's all organised by the Italians.
-- Eliane Kirchner

/Morten

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-03-05 18:59

> [...]
> where the chefs are British, the mechanics French, the lover's Swiss, the
> police German and it's all organised by the Italians.

LOOOOOOOOOOOOOOOL - I´ll save it for another afsnit !

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-03-05 08:49

> [...]
> where the chefs are British, the mechanics French, the lover's Swiss, the
> police German and it's all organised by the Italians.

*ROFL*