Set *DET* er en snurrebasse.
Fra : BJ

Dato : 06-03-05 20:12

Fra : Aksel

Dato : 06-03-05 23:08

> De er gale de englændere:
>
> http://www.armin-grewe.com/holiday/wiltshire/swindon-roundabout.htm
>
> --
> Bjørn J.
Der er flere af dem i England, de fungerer fint, men engelske rundkørsler er
generelt et problem for os der er vant til højrekørsel.

Det mest mærkelige ved en Magic roundabout er at man kører højre om de små
rundkørsler i kanten og venstre om den midterste.

Hilsen Aksel

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-03-05 00:51

On Sun, 6 Mar 2005 23:07:52 +0100, "Aksel"
<akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> [...]
>
>Det mest mærkelige ved en Magic roundabout er at man kører højre om de små
>rundkørsler i kanten og venstre om den midterste.

dvs at dem i yderkanten skal tages ligesom "vi" er vant til, mens at den
i midten skal tages "forkert"?
Flemming Jacobsen

Fra : Olesen

Dato : 07-03-05 17:03

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> dvs at dem i yderkanten skal tages ligesom "vi" er vant til, mens at den
> i midten skal tages "forkert"?
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Og så skal de der befinder sig inde i rundkørslen holde tilbage for de der
vil derind.................

Nogen der sagde engelsk logik?????

Jens

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 07-03-05 17:13

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev i en meddelelse

> Og så skal de der befinder sig inde i rundkørslen holde tilbage for de der
> vil derind.................
>
> Nogen der sagde engelsk logik?????

At de tilstødende veje har ubetinget vigepligt er forholdsvist nyt.

Du kan møde mange rundkørsler i udlandet, hvor dem i rundkørslen har
højrevigepligt (skal holde tilbage for dem, som vil ind i rundkørslen).

Jeg tror at eksempelvis mange af de store rundkørsler i paris slet ikke
ville fungere, hvis ikke det var sådan.
(Nu er det et par år siden jeg har været dernede, så det skal nok være lavet
om).

I Italien er højrevigepligt meget udbredt - også i rundkørsler.

mvh
Bendt

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-03-05 20:04

Bendt Rasmussen skrev:
> At de tilstødende veje har ubetinget vigepligt er forholdsvist nyt.
> Du kan møde mange rundkørsler i udlandet, hvor dem i rundkørslen har
> højrevigepligt (skal holde tilbage for dem, som vil ind i rundkørslen).

Det er da heldigvis ikke rigtig.

Det sidste land, på kontinentet, der droppede den der var Belgien. Og
det er efterhånden en del år siden.

> [...]
> ville fungere, hvis ikke det var sådan.
> (Nu er det et par år siden jeg har været dernede, så det skal nok være lavet

(Heldigvis)

> I Italien er højrevigepligt meget udbredt - også i rundkørsler.

Det har ikke været tilfældet i den tid jeg har kommet dernede.

Det er heldigvis ikke spor normalt at dem i rundkørslen skal give plads
til dem der vil ind i den. Det er den sikreste måde at få trafikken til
at gå i stå.

Men når jeg sidder og betragter billederne af den der rundkørselshob kan
jeg egentlig godt se logikken i den.

Hvis man betragter den som et stykke almindelig dobbeltrettet vej, der
går i ring, og som så har fem rundkørsler på strækningen, holder både
logik og almindelige regler.

For der hvor man skal holde tilbage for den trafik der vil ind i den
store "rundkørsel" er jo der hvor man skal holde tilbage for den trafik
der er i hver af de fem små.

"Den store rundkørsel" skal blot betragtes som almindelig vej, og ikke
som rundkørsel.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".