Jeg er træt at at bruge aut. værksted...
Fra : Lars

Dato : 06-03-05 09:15

Hej NG,

Jeg har nu i snart mange år altid benyttet aut. værsted til servicering af
mine biler som har været hhv. Opel og VW.

Jeg synes dog efterhånden prisen hos disse værksteder er blevet så høj, at
jeg ikke længere kan forsvare at få lavet service der. Jeg ville derfor
høre, om der er nogle af jer der har kommentarer til fordele / ulemper ved
at benytte uautoriserede værksteder i forhold til autoriserede.

Jeg har altid haft den holdning, at jeg helst vil anvende et aut. værksted
fordi de gerne skulle vide præcis hvordan min bil er skruet sammen. Hvis jeg
skal have justeret et eller andet på min Golf der f.eks. befinder sig bag
ved en beklædning på en dør, så føler jeg mig mere tryg ved at der er en VW
mekaniker der splitter døren af (han skulle jo gerne vide hvor de ca. 10.000
skjulte clips gemmer sig frem for en mekaniker der ikke kender en VW
100% og derfor blot tager en skruetrækker og går i gang med at brække løs...
er det mig der slæber rundt på en masse forkerte fordomme?

Jeg har intet imod at betale for god service og jeg skal da også sige, at
jeg aldrig har haft noget at udsætte på de reparationer jeg har fået lavet
på mit aut. VW værksted, men på et tidspunkt hænger pris og kvalitet bare
ikke sammen mere.

Er der nogen der kan abefale nogle gode værksteder omkring trekantsområdet.
Gerne hvor de evt. er gode til at lave VW?

Hilsen
Lars

Fra : Olesen

Dato : 06-03-05 09:40

"Lars" <noreply@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> fordi de gerne skulle vide præcis hvordan min bil er skruet sammen. Hvis

Jeg gir' dig ret i det hele.
Priserne er for høje, og vi er for dumme.

Lykken er at finde et godt lokalværksted, som
er uautoriseret til småtingene, og så lade
den aut. fixe de mere besværlige ting.

Sådan noget som skift af kilerem/antenne/bremsedele mv.
kan en uaut. med fordel gøre, og så lade den aut. fixe
tandremmen, varmeapparatet, eller dimsen i døren eks...

MEN, timeprisen behøver ikke være så fandens meget
større, så måske den aut. ville være mest fordelagtig i sidste
ende ?
-det handler om de der arbejder der, for hvad hjælper det,
det er et 'marmorpalads', og de ansatte nogle bøvelhoveder,
som de eks. er på mit lokale Fordværksted.

Fra : Flemming

Dato : 06-03-05 09:45

test

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-03-05 09:57

Flemming wrote:
> test

Testen fejlede, du skulle have sendt til dk.test

mvh Bernhard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-03-05 09:56

"Lars" <noreply@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan abefale nogle gode værksteder omkring
> trekantsområdet. Gerne hvor de evt. er gode til at lave VW?

Du er ind på noget af det rigtige, brug en som du kender el. får anbefalet.
Så kan du sagtens lade en uauto. lave det mere "kriminelle", det du ikke
selv tør, kan gå i lag med. De har steder hvor de kan "slå op" hvis de er i
tvivl om noget, hvordan,hvilket, hvormeget,hvorlangtid etc. etc..., selv
tekniske ændringer har de adgang til, der er ingen info som holdes skjult.
Jeg bruger selv en jeg har fået anbefalet af en kollega, desværre ikke i dit
område, og kunne ikke drømme om at supporte et autoriseret m. den service
vs. pris, de har tjent det som de skulle .... .

Fra : Non-Desperado

Dato : 06-03-05 12:33

"Lars" <noreply@email.dk> skrev:

>Er der nogen der kan abefale nogle gode værksteder omkring trekantsområdet.
>Gerne hvor de evt. er gode til at lave VW?

Hvis du f.eks. skal have bilen gennem et større eftersyn eller
reparation, hvad så med at få det foretaget i Tyskland på et
autoriseret VW-værksted ?

Der kan være mange penge at spare ift. Danmark.
Og hvis du måske alligevel "skulle" derned....

Jeg regner med at min Hyundai's 15.000 km eftersyn kommer til at
passe med at jeg skal et smut til Fehmern til sommer.

Non-Desperado

Fra : Rasmus

Dato : 06-03-05 19:59

"Lars" <noreply@email.dk> wrote in message
> Hej NG,
>
> Er der nogen der kan abefale nogle gode værksteder omkring
trekantsområdet.
> Gerne hvor de evt. er gode til at lave VW?

Østergades Autoværksted i Egtved gør det meget i VW og Audi....., om de er
billige ved jeg ikke.

mvh
Rasmus

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-03-05 20:55

Lars wrote:

> [...]
> 100% og derfor blot tager en skruetrækker og går i gang med at brække løs...
> er det mig der slæber rundt på en masse forkerte fordomme?

En omhyggelig mekaniker bør kunne klare tingene uden at ødelægge
noget, det er kun et spørgsmål om håndelag og tålmodighed, så kan
han for min skyld være knallertmekaniker hvis det skal være..

I mine øjne er den eneste brugbare undskyldning for at bruge aut.
værksteder, at det giver de rigtige stempler i servicehæftet og
derfor en bedre gensalgspris.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kell Petersen

Dato : 08-03-05 11:55

> I mine øjne er den eneste brugbare undskyldning for at bruge aut.
> værksteder, at det giver de rigtige stempler i servicehæftet og
> [...]

Jeg har selv arbejdet i nogle år , på et autoværksted,ca. (25 år siden)
Og på grund af min viden om sjuskeri , har jeg efterfølgende altid selv
lavet service og repareret mine egne biler.

Så kan man sige og man måske taber 10.- 20 K på salget.
men hvad gør det , hvis man har sparet 100.000 på service

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-03-05 19:49

Kell Petersen wrote:

> Jeg har selv arbejdet i nogle år , på et autoværksted,ca. (25 år siden)
> Og på grund af min viden om sjuskeri , har jeg efterfølgende altid selv
> lavet service og repareret mine egne biler.

Jeg skruer også selv, så ved jeg det er lavet ordentligt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 11-03-05 17:10

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skruer også selv, så ved jeg det er lavet ordentligt..

Jeg skal ud og klage over den køler jeg har fået monteret.
Der er ikke brugt de originale beslag, den er kun påskruet
for neden, og ventilator-fan-plastic-kappen som omslutter
kølerventilatoren er stripset op med 4 strips.

Billeder vises een af de kommende dage...tsk tsk..