/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
HASTER: Audis 2,5 TDi - problemer
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 04-03-05 14:29

Hej rødder

En af mine gode kammerater er ved at købe en Audi A6 2,5 TDi (årgang 2000)
med "hele svineriet"...

Jeg har sagt, at han lige skal "slå bak" et kort øjeblik, til jeg har fundet
ud af, hvornår VAG rettede fejlen på motoren, så der ikke længere skulle
skiftes topstykke for hver 80-100.000 km på grund af for ødelagte knaster.

Hvornår var det nu, at de rettede fejlen - og motoren blev fejlfri....?

....og hvad var motorkoden.?

Claus...??




 
 
Ukendt (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-05 16:25

> Hej rødder
>
> En af mine gode kammerater er ved at købe en Audi A6 2,5 TDi (årgang 2000)
> med "hele svineriet"...
>
> Jeg har sagt, at han lige skal "slå bak" et kort øjeblik, til jeg har
> fundet
> ud af, hvornår VAG rettede fejlen på motoren, så der ikke længere skulle
> skiftes topstykke for hver 80-100.000 km på grund af for ødelagte knaster.
>
> Hvornår var det nu, at de rettede fejlen - og motoren blev fejlfri....?
>
> ...og hvad var motorkoden.?
>
> Claus...??

Det var faktisk først i 2003 at problemet blev løst.

Hvis det er en 150 Hk er der problemer. F.eks AKN og AFB.
Hvis det er en 163 Hk er der ingen problemer. F.eks BDG.
180 Hk er lidt sværer men BAU og BDG er OK hvorimod AKN er dårlig.

Hele humlen går på om topstykket er forsynet med schlepphebel eller
rollenschlepphebel, altså om knastfølgeren er udstyret med en rulle.
Og det er en 2000 model ikke - så jeg ville holde mig væk hvis ikke der
følger en god garanti med.
Nogen siger at det er et udpræget taxa problem (tomgang), men det tror jeg
altså ikke på, jeg kender nemlig en der har sådan en Passat 2000 og han
bruger den rent privat med langt til arbejde, og han fik hans repareret
efter knap 2 år.


--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk



Jan W Nielsen (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 04-03-05 16:36

>> Claus...??

> Det var faktisk først i 2003 at problemet blev løst.
> Hvis det er en 150 Hk er der problemer. F.eks AKN og AFB.
> Hvis det er en 163 Hk er der ingen problemer. F.eks BDG.
> 180 Hk er lidt sværer men BAU og BDG er OK hvorimod AKN er dårlig.

Kanon - tak for svaret - det vil jeg lade gå videre..!!



/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 04-03-05 16:48

> Kanon - tak for svaret - det vil jeg lade gå videre..!!

I øvrigt - kan det passe, at det er op mod 40.000 kroner, som det koster,
hvis man selv skal betale..?

/Jan W Nielsen



Thomas (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 04-03-05 17:46

> I øvrigt - kan det passe, at det er op mod 40.000 kroner, som det
> koster, hvis man selv skal betale..?

Ja, men det kan gøres billigere ved at finde en motor hos en tysk ophugger,
jf. indlæg på www.vagcars.dk.

--
Thomas Krath



Ukendt (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-05 00:03


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:422882b5$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Kanon - tak for svaret - det vil jeg lade gå videre..!!
>
> I øvrigt - kan det passe, at det er op mod 40.000 kroner, som det koster,
> hvis man selv skal betale..?
>
Tjaah det er nok ikke usandsynligt ved SMC mafia'en.

To nye topstykker koster i tyskland knap 32.000 kr. incl. dyser u.a. men +
det løse (toppakninger og bolte).
Men mon det går så galt at hele topstykket skal skiftes.
Jeg har godt hørt at man får skiftet topstykkerne, men jeg tror mest fordi
at værkstedet ikke gider at stå og rode med at skille topstykkerne ad, eller
ikke kan finde ud af det.

4 nye knaster og knastfølger koster i tyskland knap 6.500 kr. så det kan
gøres billigere.


--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk




Jan W Nielsen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-03-05 09:25

> To nye topstykker koster i tyskland knap 32.000 kr. incl. dyser u.a. men +
> det løse (toppakninger og bolte).

Uha..

> Jeg har godt hørt at man får skiftet topstykkerne, men jeg tror mest fordi
> at værkstedet ikke gider at stå og rode med at skille topstykkerne ad,
> eller ikke kan finde ud af det.

Ok... Det er jo ogå en muligehed...

> Venter spændt på en ny Golf TDI.

Hvornår får du den..?

/Jan W Nielsen



Per Beer Hansen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 05-03-05 09:43

Jan W Nielsen wrote:
>
>> Jeg har godt hørt at man får skiftet topstykkerne, men jeg tror mest
>> fordi at værkstedet ikke gider at stå og rode med at skille
>> topstykkerne ad, eller ikke kan finde ud af det.
>
> Ok... Det er jo ogå en muligehed...
>

Det lyder dog lidt mærkeligt, da værkstedet jo sandsynligvis vil have en
større indtjening på arbejdstimerne end på reservedelene.
Altså skulle det bedre kunne svare sig (set fra værkstedets side) at
reparere end at udskifte.
Men jeg kender oikke specifikt til maskineriet i sådan en ringe bil (Audi),
måske den har et problem med skæve alu toppe eller andet, som gør at de
skifter dem.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



Jan W Nielsen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-03-05 10:19

> Det lyder dog lidt mærkeligt, da værkstedet jo sandsynligvis vil have en
> større indtjening på arbejdstimerne end på reservedelene.

Kunne det ikke være fabrikken, der blot sender den nyt topstykker...?

/Jan W Nielsen



Ukendt (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-05 10:37


>> Det lyder dog lidt mærkeligt, da værkstedet jo sandsynligvis vil have en
>> større indtjening på arbejdstimerne end på reservedelene.

Når det er kulance rep. skal det nok bare gå hurtigst muligt.
Så fabrikken sender vel bare nogle ombytningstopper.
Jeg har endnu ikke hørt om nogen der selv skulle betale.

>
> Kunne det ikke være fabrikken, der blot sender den nyt topstykker...?

Jo det hælder jeg også mere til.
Det spare arbejdstimer på kulance kontoen.

--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk



Per Beer Hansen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 05-03-05 12:08


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42297dc9$0$22677$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
>>> Det lyder dog lidt mærkeligt, da værkstedet jo sandsynligvis vil have en
>>> større indtjening på arbejdstimerne end på reservedelene.
>
> Når det er kulance rep. skal det nok bare gå hurtigst muligt.
> Så fabrikken sender vel bare nogle ombytningstopper.
> Jeg har endnu ikke hørt om nogen der selv skulle betale.
>
>>
>> Kunne det ikke være fabrikken, der blot sender den nyt topstykker...?
>
> Jo det hælder jeg også mere til.
> Det spare arbejdstimer på kulance kontoen.
>

OK, jeg troede at der var tale om reparation for kundens regning.
Hvis det er garanti/kulance rep. så er det typisk importør/fabrik der
dikterer hvorledes det skal udføres.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



Ukendt (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-05 14:28


>>>> Det lyder dog lidt mærkeligt, da værkstedet jo sandsynligvis vil have
>>>> en
>>>> større indtjening på arbejdstimerne end på reservedelene.
>>
>> Når det er kulance rep. skal det nok bare gå hurtigst muligt.
>> Så fabrikken sender vel bare nogle ombytningstopper.
>> Jeg har endnu ikke hørt om nogen der selv skulle betale.
>>
>>>
>>> Kunne det ikke være fabrikken, der blot sender den nyt topstykker...?
>>
>> Jo det hælder jeg også mere til.
>> Det spare arbejdstimer på kulance kontoen.
>>
>
> OK, jeg troede at der var tale om reparation for kundens regning.
> Hvis det er garanti/kulance rep. så er det typisk importør/fabrik der
> dikterer hvorledes det skal udføres.
>

Spørgsmålet gik jo også på prisen på en rep, men så vidt jeg ved er langt de
fleste blevet repareret på kulance og altså dermed ikke betalt af kunden
selv. Og hvis man så har valgt et skifte topstykket til en ombytter får det
jo "proforma-regningen" til at gå amok.
Man må jo formode at de afmonterede topstykker ryger tilbage og indgår som
ombytnings dele, et ombytnings topstykke koster iøvrigt knap 10.000 kr. i
Tyskland.

Men blot for at pointere at det altså kan laves noget billigere hvis man
selv skal betale tog jeg prisen på knasterne og knastfølgerne med.
Da det reelt kun er dem det er galt med.

Før eller siden må man jo formode at VAG stopper kulancedækningen.
Selvom man i princippet kan blive ved med at komme igen da der ydes 2 års
reklamation på en rep.
Og da VAG har indrømmet at det er en skrøbelig (=fejlbehæftet) konstruktion
har man jo bevisbyrden på sin side.

Anyroads, det er synd at motoren har denne fejl, for det er i mine øjne en
perle, når den virker.


--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk



Ukendt (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-05 10:17


>> To nye topstykker koster i tyskland knap 32.000 kr. incl. dyser u.a. men
>> +
>> det løse (toppakninger og bolte).
>
> Uha..
>
>> Jeg har godt hørt at man får skiftet topstykkerne, men jeg tror mest
>> fordi at værkstedet ikke gider at stå og rode med at skille topstykkerne
>> ad, eller ikke kan finde ud af det.
>
> Ok... Det er jo ogå en muligehed...
>
>> Venter spændt på en ny Golf TDI.
>
> Hvornår får du den..?

Det kan ikke vare længe da.
Den ankom til forhandleren i går ved middagstid, så ons- eller torsdag
skulle jeg gerne være ude at rulle.

http://vwfanatic.dk/Galleri/Galleri_G5SL.html


--
/Claus

Venter meget spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk



Jan W Nielsen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-03-05 10:49

> http://vwfanatic.dk/Galleri/Galleri_G5SL.html

Kanon lækker bil...!!!

Hvor har du købt navigationen - og hvad måtte du slippe for den..?

/Jan W Nielsen



Ukendt (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-05 14:01


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4229800b$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> http://vwfanatic.dk/Galleri/Galleri_G5SL.html
>
> Kanon lækker bil...!!!
>
> Hvor har du købt navigationen - og hvad måtte du slippe for den..?

Ebay.de 995,- Euro.


--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk



Jan W Nielsen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-03-05 16:36

>> Hvor har du købt navigationen - og hvad måtte du slippe for den..?

> Ebay.de 995,- Euro.

Billigt....!!

Der står på Bilmagasinens nybilsbase, at navigationssystem i Golf 2.0 TDi
koster 87.766...!!!!!!

Er det rigtigt - det er jo til at blive direkte dårlig over....?

/Jan W Nielsen



Dennis Pedersen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 05-03-05 17:09


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:4229d161$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Hvor har du købt navigationen - og hvad måtte du slippe for den..?
>
> > Ebay.de 995,- Euro.
>
> Billigt....!!
>
> Der står på Bilmagasinens nybilsbase, at navigationssystem i Golf 2.0 TDi
> koster 87.766...!!!!!!
>
> Er det rigtigt - det er jo til at blive direkte dårlig over....?

Det er vel fordi det har været en tur igennem afgiftmøllen nå det er
monteret fra stnd? - det bliver prisen i DK jo ikke ligefrem mindre af :)



--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm



Claus Petersen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Petersen


Dato : 05-03-05 17:47


>>> Hvor har du købt navigationen - og hvad måtte du slippe for den..?
>
>> Ebay.de 995,- Euro.
>
> Billigt....!!
>
> Der står på Bilmagasinens nybilsbase, at navigationssystem i Golf 2.0 TDi
> koster 87.766...!!!!!!
>
> Er det rigtigt - det er jo til at blive direkte dårlig over....?

Nej det er absolut ikke rigtigt.

Det koster incl. afgift kr. 31.928 det er dog lidt billigere i GTI kr.
29.328.


--
Claus

Meget snart Golf V TDI
http://vwfanatic.dk




Olesen (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 04-03-05 21:34


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42287dd3$0$13741$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...


> Nogen siger at det er et udpræget taxa problem (tomgang), men det tror jeg
> altså ikke på,


Uden sammenligning iøvrigt, så var netop
for ringe smøring i tomgang Sierra 1.6 årgang 1986's
problem, da knasten ikke blev smurt nok og det for bløde
materiale blev slidt for hurtigt.

Så mon ikke din historie går an alligevel ?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste