Mercedes skruer op for dieseltrykket med t~
Fra : Frederik

Dato : 04-03-05 10:10

http://www.autosieger.de/article5179.html

320CDI med Triturbo 286 hk/ 630 NM

400CDI 315 HK og 730 NM (af dme udråbt som den stærkeste personvognsdiesel i
verden, selvom man kunne mene at V10 TDI med sine 313 HK 750 NM
sammenlignelig.

Nå, lortet kan vel chiptunes til en tålelig effekt.

Mvh.

Frederik

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-05 10:19

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Nå, lortet kan vel chiptunes til en tålelig effekt.

*ROFL*

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Thomas H.

Dato : 04-03-05 10:21

> [...]
> sammenlignelig.
>
> Nå, lortet kan vel chiptunes til en tålelig effekt.

Sjovt, jeg sad lige forleden og sammenlignede superturboerne, A8 TDI, den
nye 745d og Phaeton, og undrede mig over at Merceren efterhånden var den
klart svageste og langsommeste, men det blev der så lige lavet om på
....jeg kiggede på det fordi jeg lige prøvede en Phaeton igen, det spark man
får i røven uden at motorhastigheden ryger i vejret er altså SÅ underligt,
det kan ikke beskrives der skal prøves ...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-03-05 10:29

Frederik wrote:
> [...]
> 313 HK 750 NM sammenlignelig.
>
> Nå, lortet kan vel chiptunes til en tålelig effekt.

Ja, er to af dem...

6 turboer...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Frederik

Dato : 04-03-05 10:47

meddelelse news:42282a15$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, er to af dem...

> [...]

Er der 2 gange 3 turboer?

Man må da håbe, de ikke ryger samtidig ;)

Mvh.

Frederik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-03-05 11:21

Frederik wrote:
> Er der 2 gange 3 turboer?

Jeg formoder at tri-turbo betyder 3 x turbo. Og hvis mna så smidder to
motorer i slæden, så han man 6 turboer...

Fra : Frederik

Dato : 04-03-05 11:33

meddelelse news:4228364f$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg formoder at tri-turbo betyder 3 x turbo. Og hvis mna så smidder to
> motorer i slæden, så han man 6 turboer...

> [...]

Ok, misforstod dig, troede du mente, der allerede nu var 2 sæt tri-turbo i.

My bad.

Mvh.

Frederik

Fra : Allan Pedersen

Dato : 04-03-05 23:41

BMW kommer jo også snart med en 335d som er biturbo med ca. 272hk, den
bliver sq også ond, men den kan nok også chippes til laaangt mere med de
3,5L

/Allan

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-03-05 09:28

> BMW kommer jo også snart med en 335d som er biturbo med ca. 272hk, den
> bliver sq også ond, men den kan nok også chippes til laaangt mere med de
> 3,5L

Et par rettelser..

Den har register-turbo, den er på 3,0 liter (selvom den misvisende hedder
535d), og den ér kommet...

....den chippes i øvrigt til lidt over 300 hk..

/Jan W Nielsen