Køb af Citroen C5 HDI.
Fra : Moulder

Dato : 03-03-05 07:36

Hej

Jeg har påtænkt køb af en Citroen C5, 2.0 HDI,
årg. 2001- 2002, ca. 100.000 - 150.000 km.

Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer
med denne model..??

Mvh
Moulder

Fra : Henning

Dato : 03-03-05 08:39

On Thu, 3 Mar 2005 07:35:56 +0100, "Moulder" <lpmm@oncable.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har påtænkt køb af en Citroen C5, 2.0 HDI,
>årg. 2001- 2002, ca. 100.000 - 150.000 km.
>
>Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer
>med denne model..??

Generelt dårlige - flere af mine kollegaer vil ikke ha' den mere som
firmabil pga. alt for mang småfejl. Jeg kender ikke fejlene, hører
bare de brokker sig hele tiden.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 03-03-05 10:28

Moulder wrote:
> Hej
>
> Jeg har påtænkt køb af en Citroen C5, 2.0 HDI,
> årg. 2001- 2002, ca. 100.000 - 150.000 km.
>
> Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer
> med denne model..??

En i familien havde den som firmabil og den kørte fejlfri i det stykke
tid han havde den (og den kørte meget).

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 10:52

> [...]

>Jeg har påtænkt køb af en Citroen C5, 2.0 HDI,
>årg. 2001- 2002, ca. 100.000 - 150.000 km.
>
>Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer

Du skal nok være meget opmærksom på, _hvem_ der har kørt den. Kolde
turbodieselmaskiner og tung højrefod er ikke sundt. Derudover er
C5'eren i de årgange kendt for en del elektroniske drillerier, men det
er en behagelig bil at køre, når den er i orden. Køreegenskaberne er
absolut ikke sportslige, men til langture er den ganske afslappende.
Efter sigende er det også en god ide med en rabataftale hos
leverandøren er forlygtepærer - og de er ikke nemme at skifte.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-03-05 12:55

> Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer
> med denne model..??

Erfaring fra en af DKs største flådeejer:

Generelt mange fejl på de nye biler - efter to år er fejlene rettede, og så
kører det som regel bare derud af.

/Jan W Nielsen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 03-03-05 13:09

Jan W Nielsen wrote:

> Generelt mange fejl på de nye biler - efter to år er fejlene
rettede, og så
> kører det som regel bare derud af.

Det er ligesom med software: Man skal aldrig købe en x.0 version. Vent
til x.1 eller første servicepack

Ebbe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-03-05 13:57

Det er ligesom med software: Man skal aldrig købe en x.0 version. Vent
til x.1 eller første servicepack

Det er bare som om, PSA aldrig udkommer med en fejlfri version 2.0...

Det er meningen, at man selv skal gøre arbejdet helt færdigt...eller at
værkstederne skal.

/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-03-05 15:47

Jan W Nielsen wrote:

> Det er bare som om, PSA aldrig udkommer med en fejlfri version 2.0...

Det var jo det manden skrev - køb aldrig en v. X.0 - heller ikke en v. 2.0.

Mvh.

Fra : Moulder

Dato : 03-03-05 15:39

Tak for svarene..

De er hermed taget til efterretning.

Mvh
Moulder

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 03-03-05 16:05

Moulder wrote in message ...
> [...]
>
>Jeg har påtænkt køb af en Citroen C5, 2.0 HDI,
>årg. 2001- 2002, ca. 100.000 - 150.000 km.
>
>Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer

Kun dårlige. Alt for billige materialer, og så er der alle de klassiske
PSA-fejl - bare lidt værre hos C5'eren. Desuden er den grim som bare f*****
indeni.
Eneste positive side er det behagelige affjedring.
Denne bil er på min absolutte top-5 over hadebiler.

Fra : Aard

Dato : 03-03-05 22:48

> [...]
> som bare f***** indeni.
> Eneste positive side er det behagelige affjedring.
> Denne bil er på min absolutte top-5 over hadebiler.

Tror ikke vi skal begynde historien om hadebiler..ofte udtalt af ejere
af tyske eller japanske biler.
Hader fx. selv især VW Golf.....mere kedelig bil (udover de Koreanske)
skal man lede længe efter...

/Aard

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 04-03-05 16:30

>Tror ikke vi skal begynde historien om hadebiler..ofte udtalt af ejere
>af tyske eller japanske biler.
>Hader fx. selv især VW Golf.....mere kedelig bil (udover de Koreanske)
>skal man lede længe efter...

Hmm... Mener selv Citroën Picasso er den absolutte vinder. Bvadr!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-03-05 17:12

Nicklas Teisner wrote:

> Hmm... Mener selv Citroën Picasso er den absolutte vinder. Bvadr!

Den er speciel, ja. Kedelig, nej. Lidt ligesom en Fiat Multipla heller
ikke er kedelig. Men man kan naturligvis mene den er grim.

Mvh.

Fra : TDN

Dato : 04-03-05 18:48

"Moulder" <lpmm@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har påtænkt køb af en Citroen C5, 2.0 HDI,
> årg. 2001- 2002, ca. 100.000 - 150.000 km.
>
> Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer

Du kan finde en brugtbils test af C5 hos FDM (nr. 10-2004):

http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2004/86-89.pdf

De skriver at de aldrig før har testet en model med så lang en liste med
fejl. Det er dog ikke alvorlige fejl bortset lige fra motorstop og mistet
bremse og servovirkning

Mvh
Thomas

Fra : Moulder

Dato : 04-03-05 23:30

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De skriver at de aldrig før har testet en model med så lang en liste med
> fejl. Det er dog ikke alvorlige fejl bortset lige fra motorstop og

Tak for de mange svar..
Jeg tror jeg havde stirret mig blind på bilens
gode køreegenskaber...
Men efter at have læst FDM's test, og hørt
andre folks hovedsaglig dårlige erfaringer med
C5, har jeg valgt at se mig om efter noget andet.

Har haft en Peugeot 406 2.0 HDI for 1 års tid
siden, og kunne godt blive forfalden til sådan een
igen..

Mvh
Moulder

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-03-05 01:09

> Har haft en Peugeot 406 2.0 HDI for 1 års tid
> siden, og kunne godt blive forfalden til sådan een
> igen..

Det klassiske forslag er selvfølgelig en Passat..
Men jeg ville også overveje Renault Megane Scenic / Laguna 1,9 DCI. I mine
øjne er det mere tiltalende biler end PSA-vognene. 1,9-dieselen kombineret
med en 6-trins boks spiller rigtig godt sammen!

MVH
Kent Glerup

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-03-05 14:37

Moulder wrote:
> [...]
> C5, har jeg valgt at se mig om efter noget andet.
>
> Har haft en Peugeot 406 2.0 HDI for 1 års tid
> siden, og kunne godt blive forfalden til sådan een

OK, men 406'eren er jo langt hen ad vejen den samme bil som C5'eren, i
hvert fald hvis man kigger ned i motorrummet, og på diverse knapper og
dippedutter i kabinen.
Og inden du kigger dig om efter en Passat, så søg lige i gruppen her via
http://groups.google.dk - den er nemlig også pænt fejlbehæftet. Især
hvis du skal have en af de tidligere (hvad du sikkert skal hvis det skal
passe til samme pengepung som C5'eren).

Mvh.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-03-05 16:39

> OK, men 406'eren er jo langt hen ad vejen den samme bil som C5'eren

Øhh...... Der tror jeg, du er lidt på vildspor....

> i hvert fald hvis man kigger ned i motorrummet,

Ja, ok - men en bil er mere end motoren..

/Jan W Nielsen