Gode langturs dæk?
Fra : Ronnie Pedersen

Dato : 02-03-05 11:17

Hej, har tidligere kørt med Conti Ecocontact, og har været meget
tilfreds med deres holdbarhed - 2 af dem har kørt over 100k. Men skal
have nye fælge på bilen og derfor bruge noget i 205/50 eller 205/55,
desværre laves Eco'erne svjv ikke i denne størrelse.

Vil godt ind under 1k per styk (regner med at købe hos daekonline
eller lign.) men er ikke faldet over et dæk der på nogen måde afviger
fra en grå masse. Eco'erne var ikke super stærke i regn, men sålænge
det er noget på samme niveau eller over er jeg fint tilfreds.

Forslag modtages...

pft, Ronnie

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-05 11:38

"Ronnie Pedersen" <spamspam@*nejda*mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra en grå masse. Eco'erne var ikke super stærke i regn, men sålænge
> det er noget på samme niveau eller over er jeg fint tilfreds.

Yokohama A539 kunne være et bud.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 02-03-05 11:53

Du kan finde dæk her http://www.daekpriser.dk/ , f.eks. ContiSportContact
til kr. 883- !

Mvh
Henning

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-03-05 13:42

Henning Mikkelsen wrote:
> Du kan finde dæk her http://www.daekpriser.dk/ , f.eks.
> ContiSportContact til kr. 883- !

Det var da dyrt...

Jeg "kender" en, der sælger dem fra 732 kr...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-03-05 13:48

Ronnie Pedersen wrote:
> [...]
> fra en grå masse. Eco'erne var ikke super stærke i regn, men sålænge
> det er noget på samme niveau eller over er jeg fint tilfreds.

Jeg formoder, at det er 16"?
I så fald kan du finde rigtig mange dæk i under 1.000 kr.

hvorfor skal det kunne køre så langt?
Du kan finde fx Dunlop og Pirelli for ca. 600 kr./stk...

Fra : Ronnie Pedersen

Dato : 02-03-05 14:29

On Wed, 2 Mar 2005 13:47:50 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jeg formoder, at det er 16"?
>I så fald kan du finde rigtig mange dæk i under 1.000 kr.

korrekt, beklager det ikke kom med. Problemet er ikke at finde dæk
under 1.000,-, men mere at finde det rigtige...

>hvorfor skal det kunne køre så langt?
>Du kan finde fx Dunlop og Pirelli for ca. 600 kr./stk...

Hvis der nu var forskel i slid på visse modeller, uden egentligt den
store forskel i greb, ville det jo være fjollet at købe et dæk der
måske kun holdt én sommer, hvis et til samme pris holder det dobbelte.

Ser jeg på de tests der f.eks. linkes til på daekonline, så varierer
en given model ret meget fra årgang til årgang og afhængigt at
størrelsen.

Sidst jeg kiggede, var der en dunlop model der lå pænt i alle tests og
flere gange blev fremhævet for at være slidstærkt. Men den model kan
jeg ikke finde mere, og nu er der ingen klar "vinder".

Komfort er derudover vigtigere end deres evne til at trække G i et
sving ;).

Men må lige sikre mig om jeg overhovedet kan smide 205/55/16 på
Carinaen, da de er en god sjat billigere end tilsvarende /50

På den anden side, bliver der vel næppe lavet direkte dårlige dæk i
dag...

/RP

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-03-05 14:34

Ronnie Pedersen wrote:

> [...]
>
> Men må lige sikre mig om jeg overhovedet kan smide 205/55/16 på
> Carinaen, da de er en god sjat billigere end tilsvarende /50

Carina-E?
Den er originalmonteret med noget 185/65R14, dvs 1818mmm i rulleomkreds, dvs du max må
montere 205/50R16 (1867mm)
205/55R16 er 1928mm.

Du kan montere 205/45R16 (1800mm) de er små men billige.

> På den anden side, bliver der vel næppe lavet direkte dårlige dæk i
> dag...

Hmmm, gode og mindre gode.

Mvh
Robert (205/50R16 Bridgestone Potenza re720 på sommerhjulene til Carinaen)

Fra : Ronnie Pedersen

Dato : 02-03-05 14:52

On Wed, 02 Mar 2005 14:33:33 +0100, Roberto Saldo <rs@yahoo.com>
wrote:

>Carina-E?
>Den er originalmonteret med noget 185/65R14, dvs 1818mmm i rulleomkreds, dvs du max må
>montere 205/50R16 (1867mm)
>205/55R16 er 1928mm.

Yeh, ved godt de er for store... Er der tidligere tilfælde hvor en
taktsator eller lign. rent faktisk har påpeget dækstørrelse i
forbindelse med et uheld? I princippet er det vel lige så ulovlig at
køre med for stor rulleomkreds, som alt andet der ikke kan synes osv?
Selvom jeg godt vil da hjulkassen fyldt ud, gider jeg ikke stå med en
bong på en ansvarsforsikring en dag...

/45 er helt udelukket, bliver for små i kassen. Folk der kører med
195/50/15 eller mindre på en Rina fatter jeg simpelthen ikke. Ligner
jo bæ.

/RP