Sorte Nr. plader til ældre biler
Fra : MIC

Dato : 02-03-05 08:27

Hello NG
Jeg er ved renovere en gl. VW 1303 fra 74. Kan jeg hente/bestille sorte
emaljeplader til denne bil? Koster de ekstra?
mvh Mic

Fra : Leonard

Dato : 02-03-05 09:27

"MIC" <NO@spamSERVER.COM> wrote:

>Jeg er ved renovere en gl. VW 1303 fra 74. Kan jeg hente/bestille sorte
>emaljeplader til denne bil? Koster de ekstra?

Nej, en VW1303 fra '74 er ikke gammel:

1.8. Historisk korrekte nummerplader
Til køretøjer, der er registreret første gang før den 1. april 1958,
kan der udleveres historisk korrekte nummerplader (nummerplader med 1
bogstav). Ansøgning om historisk korrekte nummerplader indleveres til
et motorkontor.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-03-05 11:33

MIC wrote:
> Hello NG
> Jeg er ved renovere en gl. VW 1303 fra 74. Kan jeg hente/bestille
> sorte emaljeplader til denne bil? Koster de ekstra?
> mvh Mic

Ifølge disse sider kan du ikke få disse plader til din "boble" :(

Politiets HP med info om mulighederne.
http://www.politi.dk/nummerplader/Side_1_registrering_og_priser.htm#1.8.%20Historisk%20korrekte%20nummerplader

Her finder du priser for disse nummerplader
http://www.politi.dk/p42/information/priser.htm

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-03-05 17:07

Wed, 2 Mar 2005 11:32:57 +0100, skrev Hans L. Jørgensen, på 23 linier,
i <ozgVd.651$jA2.282@news.get2net.dk>, :

> [...]
>

>Her finder du priser for disse nummerplader

Kan se de historiske nummerplader der er omtalt der er de helt gamle
Med kun et bogstav
op til 74 var det også 2 bogstaver som i dag.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Leonard

Dato : 02-03-05 17:47

Karsten Andersen <karsten@jyde.dk> wrote:

>op til 74 var det også 2 bogstaver som i dag.

Men dem kan du ikke få, de er udgået. Det er kun de historisk korrekte
plader der kan fås som nye i dag, udover de hvide alm.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 02-03-05 21:13

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Her finder du priser for disse nummerplader
> http://www.politi.dk/p42/information/priser.htm

Der står at ønskeplader koster 6200,- men der står ikke hvor længe de gælder
eller om de skal fornys - mener at have hørt noget om at beløbet skal
betales efter et par år igen for at beholde pladerne..? Nogen der kan be-
eller afkræfte dette?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Telemand

Dato : 03-03-05 00:29

Hej.
Da ordningen med ønskeplader blev indført mener jeg man købte retten i 8 år
ad gangen.
Jeg mener ikke der er lavet om på dette siden. Og så var prisen vist omkring
de 6000,- men plus det alm. nummerpladegebyr oveni. Er det ikke omking de
1200,- for et sæt alm. plader nu om dage?
Telemand

--
Fjern "nospam"

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-03-05 08:47

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> [...]
> gælder eller om de skal fornys - mener at have hørt noget om at
> beløbet skal betales efter et par år igen for at beholde pladerne..?

Tråden handler om "historiske" nummerplader ikke "ønskeplader", en væsentlig
forskel.

Ønskepladerne er for en begrænset periode, og kan erhverves svjv for alle
køretøjer.

Historiske nummerplader erhverves efter bl.a. køretøjets oprindelse, eller
rettere, første amt hvor køretøjet har været registreret, da man dengang
havde bogstavrelateret amtsspecifik nummerplader. Og disse plader er ikke
tidsbegrænset, og følger køretøjet.

Prisen for sådanne er disse er sat i forhold til produktionsomkostningerne
(2480,00 kr for et sæt).

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Leonard

Dato : 03-03-05 10:16

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Ønskepladerne er for en begrænset periode, og kan erhverves svjv for alle
>køretøjer.

Ønskeplader kan kun fås som hvide plader, ret dumt, hvis det var for
at få penge i kassen, tænk på alle de lastbilchauffører der med glæde
bruger oceaner af penge på lygter, gardiner osv. Men ingen af dem kan
komme til at smide penge til staten for at få deres navn på den
rigtige nr.plade.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-03-05 17:04

On Thu, 03 Mar 2005 10:16:02 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]
>bruger oceaner af penge på lygter, gardiner osv. Men ingen af dem kan
>komme til at smide penge til staten for at få deres navn på den

De nøjes bare med en fake plade i forruden :P
Flemming Jacobsen