har overvejet at begynde på Karting, hvor ~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-03-05 22:24

Kære Gruppe

Grundet at jeg ikke får indfriet min lyst til at kører bil har jeg nu
over noget overvejet at begynde til Karting.

Men hvor henvender man sig lige for at begynde til sådan noget. For
udfra hvad jeg kan se ligger der ikke lige nogle deciderede baner i
Trekantsområdet til Karting brug. Og da jeg ikke selv har noget
transportmiddel andet end en cykel lige nu, ville det nu nok være lige
grov at skulle cykle fra Vejle og til banen :).

Har været inde omkring DASU's hjemmeside og vende og der står sq ikke
ret meget om emnet desværre :(.

Så håber lidt på at der er den store skare af biltosser ligesom mig,
findes et par stykker der ved noget om emnet :).

På horhånd tak for hjælpen
Flemming Jacobsen

Fra : Soren Schimkat

Dato : 02-03-05 09:17

Hej Flemming

Jeg går også og leger med tanken om at køre kart. Jeg har dog rundet de
28 somre så det bliver næppe mig du kommer til at tage pladsen fra Kiesa
i F1.

Jeg fandt på et tidspunkt en lille bog om karting på biblioteket, der
onhandlede hvad man gør for at komme igang - og det korte af det lange
var at de forslog at man skulle henvende sig på den lokale karting bane
og tage en snak med de der allerede kører der.

Det man gør er at man køber sig en brugt kart, tager en lisens og så er
man med i legen.

Noget helt andet .. prøv også at overveje Polini:

http://www.polinimotori.dk

... for det ser nu også ret sjovt ud.

mvh Søren

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-03-05 17:35

On Wed, 02 Mar 2005 09:17:18 +0100, Soren Schimkat
<schimkat@noemail.hum.aau.dk> wrote:

>Hej Flemming
>
>Jeg går også og leger med tanken om at køre kart. Jeg har dog rundet de
>28 somre så det bliver næppe mig du kommer til at tage pladsen fra Kiesa
>i F1.

Tja, er 24 selv så har nok heller ikke de store chancer der, med mindre
at der er noget racerkører gemt i mit blod jeg ikke ved noget om *G*

> [...]
>var at de forslog at man skulle henvende sig på den lokale karting bane
>og tage en snak med de der allerede kører der.

Problemet er at jeg ikke ved om der er lokal bane, hvilket jeg dog
tvivler på. Og i så fald ved jeg heller ikke hvor at den nærmeste bane
er henne :(. Håbede lidt at der var nogle her der vidste det.

>Det man gør er at man køber sig en brugt kart, tager en lisens og så er
>man med i legen.

Så meget har jeg kunne læse mig til inde på DASU.dk under deres Karting
side som dog ellers er meget meget sparsom på oplysninger for nye

>Noget helt andet .. prøv også at overveje Polini:
>
>http://www.polinimotori.dk
>
>.. for det ser nu også ret sjovt ud.

ja det gør der, men tror ikke lige at jeg skal op på sårn en 2 hjulet
"helvedesmaskine" Chancen for at komme noget mere seriøst til skade er
noget større på en MC end i en Kart. Ellers så kunne det skam sikkert
nok være sjovt :)
Flemming Jacobsen

Fra : BJ

Dato : 02-03-05 17:41

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

I tidernes morgen startede man jo en go-kartbane i Langeskov på Fyn.

Vi havde meget fornøjelse af i aftenskolen at bygge dem, men festen
sluttede, da vi ikke længere måtte anvende autogensvejseværker.

Nuvel, denne bane blev flyttet til Søndersø og her eksisterer den i bedste
velgående.

Trist at afstanden måske er for stor.

Her kan du/I se, hvor der findes baner i Danmark:

http://www.hedelands-motorklub.dk/GoKart/GoKartBaner/gokartbaner.html

--
Bjørn J.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-03-05 22:27

On Wed, 2 Mar 2005 17:41:20 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>sluttede, da vi ikke længere måtte anvende autogensvejseværker.
>
>Nuvel, denne bane blev flyttet til Søndersø og her eksisterer den i bedste

Det må du nok sige :(

>Her kan du/I se, hvor der findes baner i Danmark:
>
>http://www.hedelands-motorklub.dk/GoKart/GoKartBaner/gokartbaner.html

Umiddelbart ser det ud til at jeg har følgende muligheder

Søndersø
Grindsted
Vojens

Alle 3 næsten lige håbløst placeret :(. Men umiddelbart så vidt jeg ved
så er den i Grindsted tættere på. At banen i Vojens så ser noget mere
udfordrende ud er så en anden side af sagen.

Men ikke andet at gøre ned at tage kontakt til klubberne og så forhører
sig ad og så se om måske skulle være så heldig at der måske var nogle
medlemmer i Vejle man kunne pendle med :)

Men mange tak for hjælpen :D
Flemming Jacobsen

Fra : BJ

Dato : 02-03-05 22:31

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men ikke andet at gøre ned at tage kontakt til klubberne og så forhører
> sig ad og så se om måske skulle være så heldig at der måske var nogle
> medlemmer i Vejle man kunne pendle med :)

Jep.

Der har før været karts på besøg, når der har været ungdomsdage på vort
lokale køretekniske anlæg.

Jeg vil gætte på, de er bosiddende i Vejle eller meget nærliggende
grevskaber.

Du kan evt. prøve at forhøre dig i lokalklubben (for unge bilister).

--
Bjørn J.

Fra : Leonard

Dato : 02-03-05 17:46

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>"helvedesmaskine" Chancen for at komme noget mere seriøst til skade er
>noget større på en MC end i en Kart. Ellers så kunne det skam sikkert

Jeg tror såmænd ikke det er farligere det ene fremfor det andet.
Fordelen kunne være at du så sikkert kan nøjes med at cykle til
Fredericia, hvor de vist kører på Køreteknisk Anlæg mellem
bryggerierne og Dr. Margrethe Hallen.
Jeg kan ikke huske om jeg har set et gokart-skilt der i nærheden.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-03-05 22:22

On Wed, 02 Mar 2005 17:45:45 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]
>bryggerierne og Dr. Margrethe Hallen.
>Jeg kan ikke huske om jeg har set et gokart-skilt der i nærheden.

Der ligger en gokart hal ved silvan i fredericia, men det er kun sådan
noget time leje noget. Og at ligge og tulle rundt på Fredericia skamplet
af et KTI virker ikke særligt tillokkende. Ville jo ikke rigtigt være
mulighed at komem til rigtigt at trække igennem :(
Flemming Jacobsen

Fra : BJ

Dato : 02-03-05 22:26

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> af et KTI virker ikke særligt tillokkende. Ville jo ikke rigtigt være
> mulighed at komem til rigtigt at trække igennem :(

Og så ikke mindst, ingen af nævnte alternativer har noget overhovedet at
gøre med go-kartsporten (karting).

--
Bjørn J.

Fra : Gl

Dato : 07-03-05 09:24

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 02 Mar 2005 09:17:18 +0100, Soren Schimkat
> <schimkat@noemail.hum.aau.dk> wrote:

Jeg tror du skal kontakte Ikast...
http://midtjyskkartingklub.dk/

Korrekt Vojens er en kanon.. og meget krævende bane...

Bare se at komme i gang...!! Advarsel Man bliver afhængig..

Mvh Gl.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-03-05 18:55

On Mon, 7 Mar 2005 09:24:19 +0100, "Gl" <Pruttegøj@fisaf.com> wrote:

> [...]
>
>Korrekt Vojens er en kanon.. og meget krævende bane...
>
>Bare se at komme i gang...!! Advarsel Man bliver afhængig..

Ligger Ikast ikke længere væk end Søndersø, Grindsted & Vojens. Er fordi
at jeg helst gerne vil finde en bane så tæt på så muligt i det tilfælde
at jeg selv skal stå for transporten :(
Flemming Jacobsen

Fra : BJ

Dato : 02-03-05 17:50

"Soren Schimkat" <schimkat@noemail.hum.aau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg går også og leger med tanken om at køre kart. Jeg har dog rundet de 28
> somre så det bliver næppe mig du kommer til at tage pladsen fra Kiesa i
> F1.

Lidt nostalgi:

http://www.racing-motor.dk/info-racing-motor.asp?t=5&id=3435

--