link til solfilm
Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 01-03-05 19:11

Hej allesammaen er der nogen der har et link, til den hjemmeside hvor man
kan se at det er blevet lovligt med solfilm på ruderne i hvidpladebibler ?
Jeg skal til syn på torsdag og jeg har film på de tre bagerste ruder, og nu
siger min arbejdskollega at det ikke er lovligt det har han lige fået besked
på i statens bilsyn i Slagelse ??

MVH
Henrik

Fra : KS

Dato : 01-03-05 19:34

Du må overhovedet IKKE have film på de forreste sideruder !

Der er IKKE noget med nogen %-sats eller lignende.

Jeg har lige været ved syn og fik pålagt at fjerne filmen
før godkendelse kunne foretages.

Og det er altså de forreste sideruder vi taler om !

Mvh KS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-03-05 19:37

Henrik G Nielsen wrote:
> [...]
> tre bagerste ruder, og nu siger min arbejdskollega at det ikke er
> lovligt det har han lige fået besked på i statens bilsyn i Slagelse ??

Jeg har ikke lige linket, men det er 100% lovligt, hvis du har 2 x
sidespejl. Hvis din kollega har hørt andet, har han enten hørt forkert eller
fået det at vide af nogen, der ikke kender reglerne...
Reglen er fra 20/12-2004 (svjh). Søg evt på google groups da det var i
gruppen samme dag.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-03-05 20:19

"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> wrote in message
> [...]
nu
> siger min arbejdskollega at det ikke er lovligt det har han lige fået

Det er tilladt på bagerste sideruder og bagrude hvis der er 40%
lysgennemgang og der er højre sidespejl.

mvh
Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-03-05 20:25

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message

> Det er tilladt på bagerste sideruder og bagrude hvis der er 40%
> lysgennemgang og der er højre sidespejl.

Korrektion:
Der er kun krav om højre sidespejl, hvis lysgennemgangen er mindre end 70%.
Reglen gælder fra 20 december 2004.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 01-03-05 20:25

> [...]
> nu siger min arbejdskollega at det ikke er lovligt det har han lige fået
> besked på i statens bilsyn i Slagelse ??

Hej Henrik.

Dette er hvad du søger :

http://www.fstyr.dk/sw23090.asp

--