Råd om køb af Berlingo - demobil
Fra : Anne Marie

Dato : 01-03-05 17:46

Hej.

Jeg har forsøgt at finde tidligere indlæg om køb af demobiler, men uden
succes, så håber i vil hjælpe endnu engang

Vi står og skal købe en ny Citroen Berlingo Multispace clim 1,6 i farven
Bivuak, metallak. Der køres en tilbudskampagne, hvor vi har forhandlet os
frem til en pris på 199.000 kr. inkl. tilbehør som anhængertræk,
tagbagagelister og måtter.

Forhandleren kan ikke skaffe bilen hjem før til april. Vi vil meget nødigt
vente så længe og ikke købe bil i en af de farver, som er til at skaffe.

Han har en demobil i samme udgave.
Indregistreret 5. januar 2005
1400 km. Vi skulle være de eneste der har prøvekørt den - ellers har det
været familie til en af de ansatte, der har benyttet den, og han har således
ikke haft den stående særligt længe.

Den vil han sælge os for 195.000 kr. - altså med et afslag på 4.000 kr. Det
svarer ca. til 189.000 kr. uden ekstraudstyr.

Hvordan er det forholder sig mht. demobiler?? Jeg mener at have læst
argumenter IMOD køb af dem - bl.a. mht. forsikring.

På forhånd tak for jeres input !!

Med venlig hilsen
Anne Marie

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 01-03-05 18:09

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det forholder sig mht. demobiler?? Jeg mener at have læst
> argumenter IMOD køb af dem - bl.a. mht. forsikring.
>
> På forhånd tak for jeres input !!

Skulle familien køre bedre end kunder????
Har selv købt en Berlingo, og inden prøvekørte
vi da en demo. Den skulle jo PRØVES, så der
blev ikke sparet på noget. Ikke at vi mishandlede
den, men den fik da lov at vise hvad den kunne.
Eneste anke, som vi først erfarede senere, er at
venderadius er enorm, eller en rigtig god bil.

Mht forsikring ved jeg intet om selskabernes
eventuelle anke.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-03-05 18:24

Forsikringsproblemet er til at overskue.
Hvis man er første ejer af en bil får man erstatning til nyværdi det første
år, hvis bilen totalskades.
ER man anden ejer (forhandler er 1. ejer ved DEMO) beregnes erstatning til
aktuel handelsværdi sekundet før bilen blev skadet.

Hvis I kan garantere ikke at totalskade bilen det første år - er der reelt
intet problem.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 18:09

> [...]
>
> Hvordan er det forholder sig mht. demobiler?? Jeg mener at have læst
> argumenter IMOD køb af dem - bl.a. mht. forsikring.

Hej

Argumentet imod er at såfremt, at I er uheldige at bilen bliver totalskadet
inden for det første år, så vil I ikke modtage erstatning for den fulde
værdi, men for en ældre bil jeg prøvede det selv med en Citroën ZX i 1993,
hvor forhandleren havde en til øjeblikkelig levering, et halvt år efter stod
der netop om dette i FDM bladet, og jeg fik forhandleren til at skrive en
garanti på, at han holdte mig skadesløs for dette.

Mvh.

Dannie

Fra : Henning

Dato : 01-03-05 20:05

>Den vil han sælge os for 195.000 kr. - altså med et afslag på 4.000 kr. Det
>svarer ca. til 189.000 kr. uden ekstraudstyr.

4.000,- i rabat for at få en brugt bil? Aldrig - der skal noget mere
til! Der gievs rask væk 20.000,- i flåderabat, så hvorfor skal du
nøjes med så lidt? Er du ansat i et større firma, hvor I evt. leaser
biler via Avis eller andre, så spørg til flåderabat i stedet!
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Anne Marie

Dato : 01-03-05 20:23

Hej.

Tak for jeres hurtige svar!

Vi synes jo heller ikke det er så meget rabat vi lige får ud af det her og
nu. På den anden side, så stod bilen til 212.000 kr. frem til nytår,
hvorefter dette tilbud kom. Men det rykker selvfølgelig ikke så meget på, at
vi "sparer" 4.000 kr. ved køb af demo modellen.

Henning, jeg bliver lige nødt til at spørge, hvad du mener med "flåderabat"
??

Hilsen Anne Marie

Fra : Henning

Dato : 01-03-05 22:46

On Tue, 1 Mar 2005 20:22:34 +0100, "Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern
yrk)> wrote:

> [...]
>vi "sparer" 4.000 kr. ved køb af demo modellen.
>
>Henning, jeg bliver lige nødt til at spørge, hvad du mener med "flåderabat"

Flåderabat er en form for rabat, som primært gives til store kunder
(flådekunder - ikke noget med søværnet at gøre, men de har en hel
"flåde" af biler.) Tidligere blev der lavet specielle versioner af
bilerne, ex. med mere udstyr, anderledes motor osv. en de almindelige
biler, der blev solgt til menigmand. I dag gives der blot store
rabatter - spørger man ikke, får man ikke rabatten! Det er ikke
forhandleren, men importøren, der giver rabatten. 5.000,- lyder ikke
af meget, men gives den på den rå pris før afgifter er det mange penge
i den sidste ende!
Nævn blot "flåderabat" for forhandleren, han ved udmærket hvad det
drejer sig om!
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 01-03-05 22:51

yrk)> wrote:

> [...]
>vi "sparer" 4.000 kr. ved køb af demo modellen.
>
>Henning, jeg bliver lige nødt til at spørge, hvad du mener med "flåderabat"

P.S. Jeg læste for nylig om et nyt koncept vedr. bilhandel. Køber
kontakter en mægler med specifikt ønske om model. Mægleren finder og
får handlet bilen til en rigtig god pris, køber og mægler deler
fortjensten! Det var noget med, at sparede han dig ikke minimum
5.000,- kostede det ikke noget.
Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det - Penge og Privatøkonomi,
Motor...?
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 01-03-05 20:21

> [...]
> nøjes med så lidt? Er du ansat i et større firma, hvor I evt. leaser
> biler via Avis eller andre, så spørg til flåderabat i stedet!

20K på en bil til 200K ?? Det lyder vildt.
Derimod er det vel det en bil falder i værdi i det øjeblik man kører
ud over kantstenen, fortryder og vil sælge den igen.

Fra : Kent Glerup

Dato : 01-03-05 22:00

> 20K på en bil til 200K ?? Det lyder vildt.
> Derimod er det vel det en bil falder i værdi i det øjeblik man kører
> ud over kantstenen, fortryder og vil sælge den igen.

4K er ihvertfald helt i hegnet!

Rabaten skal noget over 10K, får det kan bruges her. Bilen er jo et par
måneder gammel, og har allerede rullet en del kilometer. Jeg ville ikke
betragte den som "ny".

Jeg tror der er en sælger der er ved at prøve på noget af et stunt her!

MVH
Kent Glerup

Fra : Rasmus

Dato : 01-03-05 21:52

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> [...]
> nøjes med så lidt? Er du ansat i et større firma, hvor I evt. leaser
> biler via Avis eller andre, så spørg til flåderabat i stedet!

Ahhhh 20.000??, det er vist på en Audi A6
Normalt gives der vist omkring 5% i rabat på prisen før moms og afgifter....

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 16:05

> Ahhhh 20.000??, det er vist på en Audi A6
> Normalt gives der vist omkring 5% i rabat på prisen før moms og
> afgifter....

Det er vist meget forskelligt, Toyota giver rask væk 40-50000 kr. i fåde
rabat på en Avensis.
SMC giver 15K på en Golf TDI, men noget mere på en Passat, vistnok ca. 30K.
En Audi A3/A4 gives der omkring 15K + et autoklima til knap 30K oven i
hatten.
Det er altså meget individuelt.

--
/Claus

Venter spændt på en ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : HRO

Dato : 01-03-05 22:07

> [...]
>
> Hvordan er det forholder sig mht. demobiler?? Jeg mener at have læst
> argumenter IMOD køb af dem - bl.a. mht. forsikring.

Hej!

Vi har lige købt præcis samme model for en tre uger siden. Den var helt ny
og vi gav 186.000 kr. inkl. levering, metallak, sikkerhedsnet (mellem
bagagerum og bagsæder), CD afspiller og måtter. Det lyder som et lidt dyrt
anhængertræk.

Mvh
Henrik