/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
BJ - Hér er mit bud på din næste bil... :o~
Fra : Henrik B.


Dato : 01-03-05 14:16

Og så får den ovenikøbet 6 stjerner - ud af 6 mulige.
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=285059

Chefbil til topkarakter

A6 i en udgave med et mesterværk af en ny 3-liters turbodiesel,
superkomfort og veltrimmet undervogn


Af Jens Røgind - 8:00 - 1. mar. 2005


Startprisen er 793.000 kroner.

For de penge er det muligt at sidde bag rattet og nyde den nok
hidtil bedste Audi A6.

Det er naturligvis den nye model med et grillparti, der synes på
størrelse med ladeportene på en midtjysk herregård.

Men designet er ikke det mest interessante ved denne A6. Det
dukkede op allerede i sidste halvdel af 2004, hvor den danske Audi-importør
satte den første model ind på markedet med en tilbuds-udgave ilagt mindste
motorversion på 2,4 liter og med manuelt gear. Prisen var 535.000 kroner og
dermed et godt stykke under tilsvarende ærkerival i BMW 5-serien.

Præcis under alle forhold
Denne seneste version af A6 er forsynet med en uhyre veloplagt
ny 3-liters turbodiesel, der er med til at gøre køreoplevelsen i denne
direktørbil til den rene svir. 225 er en anseelig mængde hestekræfter,
specielt når vi som her taler om diesel - turbodiesel.

Motoren er bygget op som en V6 common rail med masser af
ekstrahjælp. Hjælpen består af to styk turboladere og to intercoolere. Det
er med til at give maskineriet et stærkt drejningsmoment på 450 Nm, der
starter allerede ved 1400 omdrejninger.

Det giver den store og ganske tunge bil et 0-100 km/t. på 7,3
sekunder, og kørsel i resten af spekteret foregår lige så magtfuldt og
overbevisende. Det er råstyrke til enhver køresituation.

Hertil kommer en sjælden stabilitet hjulpet af et præcist
styretøj under alle forhold. Her er både topkomfort og kontrol på langturen
og snoede veje. Det hele godt hjulpet af Audis fornemme quattro permanente
4x4-system.

Den bedste lænestol
For at en bil i denne klasse skal høre til i toppen blandt de
dyrere firmabiler skal den rette form for kabineluksus og - komfort følge
med. Og her slår Audi A6 konkurrenten fra BMW. Mens der er sparet i den nye
BMW 5-serie, har Audi kælet for detaljerne og anvendt materialer fra bedste
skuffe.

Det starter med sæderne, der hurtigt giver bedste støtte blandt
andet på grund af velfungerende el-multiindstilling. Og sammen med det brede
midterarmlæn sidder man som i den bedste lænestol bag rattet. Herfra
betjenes også tiptronic automatgearet, der er standard i 3,0 TDI-udgave.

Det er pokkers svært at være utilfreds med noget her bag rattet
i denne A6. Og dog:

Det eneste, jeg kan sætte min finger på af negativ karakter, er
dele af Audis MMI-system, der i øvrigt er svaret på BMW's nogenlunde
tilsvarende i-Drive. Et system, hvor hovedparten af diverse
kontrolfunktioner varetages fra den vandrette del af midterkonsollen. Her er
en drejeknap omgivet af fire trykknapper, der igen er omgivet af otte ditto.
Det lyder besværligt, men den del er ganske hurtig at vænne sig til og nem
at betjene.

Irriterende sædevarme
Til gengæld er klimaanlæg og sædevarme en irriterende del af
dette system. Du sætter dig ind en råkold dag og mærker efter et par
minutters kørsel, at varme i rumpetten egentlig vil være ganske behageligt.
Og så starter problemerne.

Først skal der trykkes på knappen til sædevarmen, men det er
slet ikke nok. Kort efter aktiveres skærmen på den lodrette del af
midterkonsollen, og her fremkommer et billede af noget, der tilsyneladende
skal drejes på. Det gør man så på en ny drejeknap og følger viseren på
skærmen. Så er varmen sat til.

Ud over det besværlige tænkte jeg hver gang på, hvor længe jeg
sammenlagt måtte tage øjnene fra vejen.

Fuldt hus
Det kan også blive for smart. Om igen, Audi. Og endelig er det
en pebret affære prismæssigt. For at få sædevarme i en bil til næsten
800.000 kroner skal du betale 8432 kroner ekstra.

Trods dette dyre og irriterende system er Audi A6 3,0 TDI
sammenlagt en så gennemført og veltrimmet bil, at det ikke er nok til at
hive en stjerne ud af bedømmelse. Jeg giver den topkarakter på seks
stjerner.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



 
 
BJ (01-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-03-05 14:25


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42246b1c$0$303$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Og så får den ovenikøbet 6 stjerner - ud af 6 mulige.

Jow, men BMW har lige lanceret en serviceaftale som forlænger
fabriksgarantien til 6 år, minus brændstof, dæk, forsikringer samt "tilskud"
til staten.

Kommer Audi med et tilsvarende tilbud, kan den da også blive interessant.

Så den i øvrigt i:

http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2913886


Nu vil Opel i øvrigt gøre noget for sin markedsandel: De vil tilbyde en
3-DAGES PRØVETUR...!!!

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2918644/

--
Bjørn J.



Aksel (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 02-03-05 01:05

>
> Nu vil Opel i øvrigt gøre noget for sin markedsandel: De vil tilbyde en
> 3-DAGES PRØVETUR...!!!
>
>

I Audi klubbens forum bliver order "Opel" automatisk tilføjet "blød hat"

Hvorfor mon det

Hilsen Aksel



BJ (02-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-03-05 01:12


"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
news:42250323$0$679$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>> Nu vil Opel i øvrigt gøre noget for sin markedsandel: De vil tilbyde en
>> 3-DAGES PRØVETUR...!!!
>>
>>
>
> I Audi klubbens forum bliver order "Opel" automatisk tilføjet "blød hat"
>
> Hvorfor mon det

Lad mig gætte, er det fordi de først nu spiller ud med 3 dages
prøvekørsel..?


--
Bjørn J.
Tidligere Opel Omega 3.0i MV6 Station Waggon...



Henrik B. (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-03-05 10:20


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:422504c5$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> I Audi klubbens forum bliver order "Opel" automatisk tilføjet "blød hat"
>>
>> Hvorfor mon det
>
> Lad mig gætte, er det fordi de først nu spiller ud med 3 dages
> prøvekørsel..?

Nej - se din egen signatur. )))))))))))))))))

> --
> Bjørn J.
> Tidligere Opel Omega 3.0i MV6 Station Waggon...



BJ (02-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-03-05 11:30


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42258545$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>>> I Audi klubbens forum bliver order "Opel" automatisk tilføjet "blød hat"
>>>
>>> Hvorfor mon det
>>
>> Lad mig gætte, er det fordi de først nu spiller ud med 3 dages
>> prøvekørsel..?
>
> Nej - se din egen signatur. )))))))))))))))))

Hellere være blød i hatten end slet ikke at være blød..;)

--
Bjørn J.



Nicklas Teisner (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Nicklas Teisner


Dato : 01-03-05 16:01

> Chefbil til topkarakter

Mmmm! 3 liters V6 TDI. Hvis bare den minder en smule om V10'eren, så er jeg
i himlen!



Jan W Nielsen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 01-03-05 16:55

> A6 i en udgave med et mesterværk af en ny 3-liters turbodiesel,
> superkomfort og veltrimmet undervogn

Hej Henrik

Helt enig - kanon bil til en kanon pris..

Læg især mærke til følgende sætning:

"225 er en anseelig mængde hestekræfter, specielt når vi som her taler om
diesel - turbodiesel."

Som jeg har sagt før - TDi - power når du træder på speederen..

Moment-power er noget, vi kan lide..

/Jan W Nielsen



BJ (01-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-03-05 17:05


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:42248fee$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Helt enig - kanon bil til en kanon pris..

Du vil nok få et lidt andet forhold til de "fine" potter, når (og hvis)
regningerne begynder at vælte ind og du selv skal betale (på den ene eller
anden måde)...

--
Bjørn J.



Jan W Nielsen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 01-03-05 17:46

> Du vil nok få et lidt andet forhold til de "fine" potter, når (og hvis)
> regningerne begynder at vælte ind og du selv skal betale (på den ene eller
> anden måde)...

Helt sikkert..

Jeg tænkte bare, at bilen var billig i forhold til konkurrenterne - specielt
2,4´eren..

/Jan W Nielsen



BJ (01-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-03-05 17:49


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:42249be3$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg tænkte bare, at bilen var billig i forhold til konkurrenterne -
> specielt 2,4´eren..

Hvad får man med som standardudstyr i forhold til konkurrenterne -- vel mere
end et ur og en cigartænder..;)..?

Basisprisen for eks. en Volvo er også besnærende, men indeholder ikke ret
meget af det sjove og så begynder prissedlen ellers at løbe løbsk, hvis man
har for mange ønsker..;)

--
Bjørn J.



Henrik B. (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-03-05 10:24


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:42249d0b$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad får man med som standardudstyr i forhold til konkurrenterne -- vel
> mere end et ur og en cigartænder..;)..?

Hér:

Standardudstyr: Aluminiumfælge 16", aut. klimaanlæg, aluminiumindlæg,
ABS med EBV, armlæn bag, fj.bj. centrallås, coming home-light, EDS, ESP,
tågelygter for bag, aktive hovedstøtter, isofix beslag, MMI basic plus,
regnsensor, servotronic, 4-eget læderrat, dobbelt afgangsrør, traction
control, el-ruder for & bag.



--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



BJ (02-03-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-03-05 11:31


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4225861d$0$245$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Standardudstyr: Aluminiumfælge 16", aut. klimaanlæg, aluminiumindlæg,
> ABS med EBV, armlæn bag, fj.bj. centrallås, coming home-light, EDS, ESP,
> tågelygter for bag, aktive hovedstøtter, isofix beslag, MMI basic plus,
> regnsensor, servotronic, 4-eget læderrat, dobbelt afgangsrør, traction
> control, el-ruder for & bag.

Herligt, så kan man selv sammenligne med konkurrenterne..:)

--
Bjørn J.



Roberto Saldo (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 02-03-05 11:32

BJ wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4225861d$0$245$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>
>> Standardudstyr: Aluminiumfælge 16", aut. klimaanlæg, aluminiumindlæg,
>>ABS med EBV, armlæn bag, fj.bj. centrallås, coming home-light, EDS, ESP,
>>tågelygter for bag, aktive hovedstøtter, isofix beslag, MMI basic plus,
>>regnsensor, servotronic, 4-eget læderrat, dobbelt afgangsrør, traction
>>control, el-ruder for & bag.
>
>
> Herligt, så kan man selv sammenligne med konkurrenterne..:)

Hvad er EBV og EDS?

Mvh
Roberto


Henrik B. (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-03-05 11:42


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:d044br$ssr$2@news.net.uni-c.dk...

> Hvad er EBV

Øøøhh...

> og EDS?

Electronic Brake Distribution = Automatisk bremsekraft fordeling.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Roberto Saldo (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 02-03-05 12:08

Henrik B. wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:d044br$ssr$2@news.net.uni-c.dk...
>
>
>>Hvad er EBV
>
>
> Øøøhh...

'ABS med EBV' står der.


>>og EDS?
>
>
> Electronic Brake Distribution = Automatisk bremsekraft fordeling.

Hmmm.

Acronymfinder siger

EBV: 'Elektronischer Bremskraftverteiler'

Så er der vidst dømt 3-bogstavs-acronym-masturbering :)

Mvh
Roberto

Henrik B. (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-03-05 12:30


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:d046f0$t9o$1@news.net.uni-c.dk...

>>>Hvad er EBV

Har tjekket Audi.de.

EBV = Electronische Bremskraftverteilung.

EDS = Elektronische Differenzialsperre.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Frederik (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 01-03-05 19:00


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:42248fee$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> A6 i en udgave med et mesterværk af en ny 3-liters
>> turbodiesel, superkomfort og veltrimmet undervogn
>
> Hej Henrik
>
> Helt enig - kanon bil til en kanon pris..
>
> Læg især mærke til følgende sætning:
>
> "225 er en anseelig mængde hestekræfter, specielt når vi som her taler om
> diesel - turbodiesel."
>
> Som jeg har sagt før - TDi - power når du træder på speederen..
>
> Moment-power er noget, vi kan lide..
>
> /Jan W Nielsen
>

Nu er det jo ikke en TDI som de andre, men en Common Rail...

Er klar over TDI bruges i flæng.

Synes blot det er værd at bemærke, at det som berømmes som den bedste
VAG-diesel ikke er en PD.

Mvh.

Frederik



Jan W Nielsen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 01-03-05 20:31

> Nu er det jo ikke en TDI som de andre, men en Common Rail...

I know - men talemåden har jeg brugt i lang tid som provokation til
diesel-haderne. Derfor brugte jeg den igen..

> Synes blot det er værd at bemærke, at det som berømmes som den bedste
> VAG-diesel ikke er en PD.

Det skyldes ikke, at PD-systemet ikke er overlegent - men at det er en ny
stor motor på mere end bare 4 cyl.

Årsagen til at man nu bruger commomrail (CR) er at commonrail nu også
efterhånden kan levere et ordentlig tryk - og ikke bare skaldede 110 bar -
eller hvad det nu er, PSAs HDi´ere kørte med. Og så naturligvis, at det er
billigere at lave CR end PD.



/Jan W Nielsen



Frederik (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 01-03-05 21:22


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:4224c288$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Nu er det jo ikke en TDI som de andre, men en Common Rail...
>
> I know - men talemåden har jeg brugt i lang tid som provokation til
> diesel-haderne. Derfor brugte jeg den igen..
>
>> Synes blot det er værd at bemærke, at det som berømmes som den bedste
>> VAG-diesel ikke er en PD.
>
> Det skyldes ikke, at PD-systemet ikke er overlegent - men at det er en ny
> stor motor på mere end bare 4 cyl.
>
> Årsagen til at man nu bruger commomrail (CR) er at commonrail nu også
> efterhånden kan levere et ordentlig tryk - og ikke bare skaldede 110 bar -
> eller hvad det nu er, PSAs HDi´ere kørte med. Og så naturligvis, at det er
> billigere at lave CR end PD.
>
>
>

Prøvede en Altea 2,0 TDI og en C-MAX 2,0 TDI i den forgangne weekend.

Synes skubbet i de to var meget lig. Til gengæld var Fordens PSA-motor
simpelthen fantastisk kultiveret inden i kabinen og i selve oplevelsen af
drivlinien. Pudsigt nok oplevede jeg Forden som mere støjende udefra end
Seaten?

Hvis jeg kunne få Forden med Seatens forsæder og DSG-gear, ville jeg ikke
tøve et sekund.

Til 160.000 dkr er de et fund til prisen. Illustrerer hvilke paradisiske
tilstande vi ville have uden bilafgifterne...

Praeteria censeo registreringsafgiften esse delendam.

Mvh.

Frederik
> /Jan W Nielsen
>
>



Frederik (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 02-03-05 10:55


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4224c288$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Nu er det jo ikke en TDI som de andre, men en Common Rail...
>
> I know - men talemåden har jeg brugt i lang tid som provokation til
> diesel-haderne. Derfor brugte jeg den igen..
>
> > Synes blot det er værd at bemærke, at det som berømmes som den bedste
> > VAG-diesel ikke er en PD.
>
> Det skyldes ikke, at PD-systemet ikke er overlegent - men at det er en ny
> stor motor på mere end bare 4 cyl.
>
> Årsagen til at man nu bruger commomrail (CR) er at commonrail nu også
> efterhånden kan levere et ordentlig tryk - og ikke bare skaldede 110 bar -
> eller hvad det nu er, PSAs HDi´ere kørte med. Og så naturligvis, at det er
> billigere at lave CR end PD.
>
>
>
> /Jan W Nielsen
>
>

Her der den sammenlignet med et par CRs

Tæt løb:

http://www.autozeitung.de/index.php?page=3er-vergleichstest&action=detail&id
=743&tb=8&current=2

Mvh.

Frederik



Lars L. Hansen (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 03-03-05 09:15

Jan W Nielsen wrote:

> Det skyldes ikke, at PD-systemet ikke er overlegent - men at det er en ny
> stor motor på mere end bare 4 cyl.
>
> Årsagen til at man nu bruger commomrail (CR) er at commonrail nu også
> efterhånden kan levere et ordentlig tryk - og ikke bare skaldede 110 bar -
> eller hvad det nu er, PSAs HDi´ere kørte med.

Øh, kan du sige 1600 bar?:
http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=3391&mid=3100

Jan W Nielsen (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 03-03-05 20:04

>> Årsagen til at man nu bruger commomrail (CR) er at commonrail nu også
>> efterhånden kan levere et ordentlig tryk - og ikke bare skaldede 110
>> bar -
>> eller hvad det nu er, PSAs HDi´ere kørte med.

> Øh, kan du sige 1600 bar?:
> http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=3391&mid=3100

Der SKULLE have stået 1100 bar...

Men det er rigtigt - de er ved at komme efter det - efterhånden....

/Jan W Nielsen



Nicklas Teisner (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Nicklas Teisner


Dato : 01-03-05 20:55

>Nu er det jo ikke en TDI som de andre, men en Common Rail...
>
>Er klar over TDI bruges i flæng.

Bag på dyret står 3.0 TDI, ergo er det for mig en Turbo Diesel Injection,
der som bekendt ikke udelukker hverken PD eller CR, som f.eks. CRDi.
Det ville da også være lidt dumt af VW at lancere et helt nyt navn på
diesel-motorerne, når nu TDI er så velkendt.



Frederik (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 01-03-05 21:17


"Nicklas Teisner" <dundee@webspeed.dk> wrote in message
news:4224c8e3$0$48689$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >Nu er det jo ikke en TDI som de andre, men en Common Rail...
>>
>>Er klar over TDI bruges i flæng.
>
> Bag på dyret står 3.0 TDI, ergo er det for mig en Turbo Diesel Injection,
> der som bekendt ikke udelukker hverken PD eller CR, som f.eks. CRDi.
> Det ville da også være lidt dumt af VW at lancere et helt nyt navn på
> diesel-motorerne, når nu TDI er så velkendt.
>
>

Vi er enige, ville blot gøre opmærksom på, at det i modsætning til de
nuværende VAG diesellaer er en anden konstruktion.

Mvh.

Frederik



Henrik B. (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-03-05 10:25


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:42248fee$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Læg især mærke til følgende sætning:
>
> "225 er en anseelig mængde hestekræfter, specielt når vi som her taler om
> diesel - turbodiesel."

Jeg lægger mere mærke til, at den sparker fra allerede fra 1.400 rpm.

> Moment-power er noget, vi kan lide..

Ja for dén da....

Og så er det et plus at den har 4x4.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408632
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste