Der er håb for Trollhättan.
Fra : BJ

Dato : 01-03-05 12:55

Saab skal bygge ny Cadillac:

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2918644/

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-03-05 13:12

> Saab skal bygge ny Cadillac:
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2918644/

Det er vist så som så med det håb. Man vælger at lægge produktionen af,
forventet, 23.000 Cadillac dertil. Omvendt fjerner man produktionen af
45.000 Saab 9-3.

Som jeg ser det, har Saab kun to muligheder tilbage:

1. Et væsentligt større salg af den kommende 9-5. Og en væsentlig forbedring
af de produkter der produceres af Opel i Tyskland. For hvis Saab 9-3 skal
kunne sælges, skal der godt nok andre boller på suppen, end blot en
re-badget Opel Vectra. Det er allerede sådan i Saab-kredse, at man er
begyndt at se sig om efter andre mærker, både hér i landet og resten af
verden, da ingen ønsker en tysk produceret Saab. Dette fatter GM desværre
ikke en bjælde af.

2. Man bliver en ren sub-producent af dele til GM's øvrige line-up.,
motorer, gearkasser m.v. Og GM skaber så diverse misfostre med Saab-logo på,
produceret alle andre steder end Trollhättan.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 01-03-05 13:54

KLIP ... én anskuelse...

Man kan også sige, der bliver trods alt bevaret nogen arbejdspladser.

--
Bjørn J.

Fra : hanzen

Dato : 01-03-05 14:44

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP ... én anskuelse...
>
> Man kan også sige, der bliver trods alt bevaret nogen arbejdspladser.
>
> --
> Bjørn J.

Og det er jo fint set fra svensk side.
Men hvad skal vi andre så køre i?
Man skulle måske hamstre een mens tid er?
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : BJ

Dato : 01-03-05 14:46

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og det er jo fint set fra svensk side.

Det vil da bestemt mene.

> Men hvad skal vi andre så køre i?

Eks. Saab....

> Man skulle måske hamstre een mens tid er?

....dog skal du nok hamstre en 9000 ...

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.