Bilen træg når den er kold
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-03-05 10:26

Når bilen er kold, kan jeg komme op på 80 i tredie gear, sætter jeg den i 4.
taber den fart.

Men har jeg først kørt et par kilometer, så er den så god som ny.

Den gør det også, når der er plusgrader.

Hvad kan der være galt?

Mvh

Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-03-05 10:41

Hej!

Jesper Nielsen wrote:

> [...]
> taber den fart.
>
> Men har jeg først kørt et par kilometer, så er den så god som ny.
>
> Den gør det også, når der er plusgrader.

Sådan gør de gamle VW'ere - der er intet at gøre ved det!

(Kan du se problemet?)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-03-05 11:01

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> Sådan gør de gamle VW'ere - der er intet at gøre ved det!

Det er nu en Fiar Uno 1,0 fra 1995

Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-03-05 11:13

Hej!

Jesper Nielsen wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> Det er nu en Fiar Uno 1,0 fra 1995

Kan du nu se hvad du manglede at skrive i dit indlæg? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : hanzen

Dato : 01-03-05 12:25

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er nu en Fiar Uno 1,0 fra 1995

Det er vel derfor den taber pusten.
1,0 og 80 km/t i højgear.
Så er der nok ikke mange *bøffer* sålænge motoren er kold. Og den er altså
også *kold* selvom der er plusgrader.
Det kan være den skal gøre sådan
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-03-05 13:33

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> wrote in message

> [...]
> hilzen
> hanzen
>
> Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Jeg er desværre nødt til at få den op i 80 i 3. gear når den er kold. Eller
futter jeg rundt med 60.

Jesper

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-03-05 11:03

> [...]
> taber den fart.
>
> Men har jeg først kørt et par kilometer, så er den så god som ny.
>
> Den gør det også, når der er plusgrader.

Hej Jesper

Afhænger af en hel del (deriblandt hvilken bil, der er tale om)!

Mine bud:
* Karburatoris (hvis den vel at mærke har en karburator! Den slags kan også
opstå ved plus-grader);
*
Luftmasseføler/lambdasonde/katalysator/tomgangsregulator/vacuum-regulering/motorstyring
(forudsat, den har benzinindsprøjtning; det hele spiller sammen og kan
genere motorgangen utroligt meget! Den har jeg selv været på... );
* Tændkabler/tændrør/strømfordeler/tændspole (der kommer ikke tilstrækkeligt
med strøm til tændrørene, så motoren ikke tænder ordentligt - men det bør du
kunne høre. Det har jeg også prøvet med min - nu forhenværende - 626'er);
* Brændstofttilførsel (filter/returløb osv.)

- og sikkert mange andre ting. Hvis du har lidt flere detaljer, kan budene
sikkert blive mere konkrete

--
Venlig hilsen

Bo Velschow