Import af bil - E godkendelses attest
Fra : Gorm

Dato : 28-02-05 21:17

Hej

Håber nogen kan kaste lys over dette:

Har fået at vide at man nu skal have en E godkendelse attest. med til
toldsyn, har søgt efter oplysninger men ikke fundet noget, har snakket med
SBI men de mente ikke det var noget jeg skulle bruge når bilen var fra 1993,
fra Tyskland og født med kat. men SBI manden var ikke 100% sikker kunne jeg
høre, det er ikke nemt når SBI ikke selv har 100% styr på deres ting.
Har fået at vide fra en der kender en der kender...bla bla bla bla.. som har
været til toldsyn flere gange efter 1/1-05 at de nogle gange skulle have
denne attest med ellers kan bilen ikke blive godkendt, gider bare ikke komme
til toldsyn for så at få af vide man kan køre hjem igen...

Er der nogen der har været til toldsyn og oplevet at i skulle have sådan en
attest med.

Normalt skal man bare have tysk reg. attest + afmelding + vejeseddel med,
har snakket med flere der har været igennem turen men ingen efter 1/1-05.

Mvh
Gorm

Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 28-02-05 23:21

"Gorm" <gormie_fjernmig@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har snakket med flere der har været igennem turen men ingen efter 1/1-05.

Har haft min VW Corrado fra 93 til toldsyn, og her stillede de sig tilfredse
med nettop tysk reg. attest + afmelding - og det var ikke engang nødvendigt
med en vejeseddel, selv om jeg havde den med.. Men det var også helt tilbage
i November måned 2004. Men jeg har da ikke hørt at reglerne skulle være
ændret siden - men ??
Hvad for en bil snakker vi om ? Tror ikke det er nødvendigt, når bilen er
født med kat. Det er min også.... Desuden plejer min lokale synsmand at være
til at snakke med,
--

MVH Jan LP
Når man nu ikke kan køre på CBR om vinteren

Fra : Gorm

Dato : 01-03-05 18:01

Det er en Audi 100 avant

/Gorm