Mit første uheld...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-02-05 12:22

Hej gutter

Det er ellers gået meget godt de seneste 15 år - men i går kom så dagen,
hvor jeg også skulle prøve at køre ind i en anden bil.

Situationen: Jeg kører rundt i København med et ordentligt svin af en
trailer og holder for rødt, da jeg finder ud af, at jeg vil bakke nogle
meter for i stedet via svingbanen og dreje til høje i lyskrydset.

Et kort kig - ingen bag ved bilen og traileren - så bakker vi - bum - ind i
en lille rød gammel Opel Corsa, der holdt helt oppe bagved traileren, hvor
den er helt skjult i den blinde vinkel.

Dumt, dumt, dumt - men jeg kører min bil med trailer ud af krydset, så
trafikken kan afvikles - og holder ind til siden.

Jeg syntes selv, det gav et voldsomt bump - men skaden på den pilrustne Opel
Corsa var meget lille - der var kommet en lille bule på 1 kvadratcentimeter
i kølerhjelmen.

Jeg sagde mange gange undskyld, og heldigvis sagde føreren af Corsaen så
"Det går nok, du - det kan jeg leve med", så jeg fik lov til at køre uden
noget krav om betaling.

Jeg sender den flinke mand en venlig tanke...

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-02-05 13:42

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg sender den flinke mand en venlig tanke...

Så ka' du lær' d'...

Du slap sgu billigt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-02-05 16:50

On Mon, 28 Feb 2005 12:21:45 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@nitetsvar.dk> wrote:

>Jeg sender den flinke mand en venlig tanke...

Nix! Du finder lige hans adresse ved hjælp af nummerpladen og så sender
du ham en flaske rødvin.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Olesen

Dato : 28-02-05 16:57

> Nix! Du finder lige hans adresse ved hjælp af nummerpladen

hvor ?

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-02-05 19:19

On Mon, 28 Feb 2005 16:57:06 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>hvor ?

I den lokale Føtex!

Fly

SCNR

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 19:57

> I den lokale Føtex!

hva så med de to andre

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-02-05 20:56

On Mon, 28 Feb 2005 19:56:41 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>hva så med de to andre

Hvor mange er han baldret ind i?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 17:28

> Nix! Du finder lige hans adresse ved hjælp af nummerpladen og så sender
> du ham en flaske rødvin.

Det var også mine ord

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-05 17:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trailer og holder for rødt, da jeg finder ud af, at jeg vil bakke nogle
> meter for i stedet via svingbanen og dreje til høje i lyskrydset.

*tsk tsk TSK!*

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 28-02-05 17:18

>Jeg sagde mange gange undskyld, og heldigvis sagde føreren af Corsaen så
>"Det går nok, du - det kan jeg leve med", så jeg fik lov til at køre uden
>noget krav om betaling.

Sikke en flink mand!
Jeg har to gange ladet 'bule-syndere' slippe med en sludder for en sladder,
hvis skaden har været minimal.
I begge tilfælde var det kvinder, der var utroligt flove og helt beflippede,
så jeg mente ikke det gav nogen mening at torturere dem yderligere :)

Jeg takker dog stadig guderne for en fredag aften sidste år, hvor jeg holdt
for rødt lys i min arbejdsplads' splinternye A8'er, og en Brian i sin
latterlige, wannabe-hurtige Golf III var så vild efter at komme op på siden
af mig, at han klaskede lige op bag i bilen.
DET blev dyrt for ham, og jeg fryder mig stadig!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-03-05 20:44

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg sagde mange gange undskyld, og heldigvis sagde føreren af Corsaen så
> "Det går nok, du - det kan jeg leve med", så jeg fik lov til at køre uden
> noget krav om betaling.

Det har jeg også prøvet. Jeg kom kørende i firmaets varevogn
gennem hedehusene. Vi var en stribe biler der holdt for rødt med
stationen, jeg var nummer tre efter en opel og en lastvogn. Lyset
skifter, men da lastvognen når hen til viadukten bliver chaufføren
usigger på om han kan komme under og bremser. Det samme gør oplen
og jeg, men regnen stod ned i tove og dækkene på varevognen var
åbenbart ikke gode nok til at holde fast, så jeg potter op i
oplen. Vi kører begge længere frem og holder ind til siden.

Varevognen havde fået en vandret bule mellem lygterne, mens oplen,
der var 14 dage gammel, ikke havde fået så meget som en skramme.
Ejeren og jeg stod begge og kiggede fra alle mulige vinkler, men
der var intet at se. Til sidst sagde han "Hmm, kørte du ikke ind i
mig lige før?" og jeg svarede "Jo, for se den bule jeg har fået
der..". Herefter udvekslede vi forsikringsnumre og den slags og
blev enige om, at han skulle køre omkring et værksted for at se om
der skulle være noget indenunder der ikke var som det skulle være
og brokke sig hvis det var tilfældet. Såvidt jeg ved, hørte vi
aldrig noget for det, så en Opel er åbenbart bedre bygget end en
Nissan..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-03-05 21:56

> Opel er åbenbart bedre bygget end en

Naturligvis.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 06-03-05 10:05

Jan W Nielsen wrote:

[Nissan]

> Naturligvis.. )

Nu kan det sagtens være jeg er tungnem, eller der er enelleranden intern
uskrevet dagsorden - men hvorfor naturligvis?

Jeg har selv haft en Opel, og ville til enhver tid ønske det havde været
en Nissan

Og såvidt jeg husker er du hardcore VW fortaler, men det gælder måske
alt germansk?

Ole Thomsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-05 10:17

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan det sagtens være jeg er tungnem, eller der er enelleranden intern
> uskrevet dagsorden - men hvorfor naturligvis?

Hint: Jan kører Vectra

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-05 11:48

> Hint: Jan kører Vectra

Jep - men reelt sætter jeg ikke Vectra en millimeter over så mange andre
biler.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 11:49

> Jep - men reelt sætter jeg ikke Vectra en millimeter over så mange andre
> biler.

Kun mondeo 2.5

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-05 11:56

> Kun mondeo 2.5

Det er sgu sjovt, som folk herinde ikke kan læse/forstå..

....eller også er det fordi, man VIL misforstå..

(Jeg ved godt, du joker, men der ér noget om snakken.)

/Jan W Nieslen

Fra : Peter Weis

Dato : 06-03-05 21:54

Tom wrote:
> "Jan W Nielsen":

> Kun mondeo 2.5

Nej Cayenne

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-05 11:57

> Nu kan det sagtens være jeg er tungnem, eller der er enelleranden intern
> uskrevet dagsorden - men hvorfor naturligvis?

Ikke naturligvis - det var bare "ren pjat"..

> Og såvidt jeg husker er du hardcore VW fortaler, men det gælder måske alt
> germansk?

Overhovedet ikke - Opel har været gode til nogle ting, men ekstremt ringe
til andre ting - ergo sætter jeg ikke Opel det mindste højere end så mange
andre.

Hvad angår tyske biler, så synes jeg ikke, at "slavemærkerne" - som for
eksempel Ford - er værd at skrive hjem om.

Audi, BMW, Mercedes og nogle VAG-biler gider jeg derimod godt dreje hovedet
efter.

Japanske og koreanske biler mangler i den grad "klasse" og "stil" - også
selvom også de ofte har målbare kvaliteter.

En Avensis for eksempel - den er så inderligt ligegyldig og dårligt
designet, at jeg er ved at falde i søvn.

Man har forsøgt at give den noget "Passat", siger man - men den har på ingen
måde den samme klasse over linierne. Det er ligegyldigt design, IMO.

Den eneste japaner, der i øjeblikket har et "kvalitetsdesign" er efter min
mening Hondas Accord.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-03-05 16:45

> Den eneste japaner, der i øjeblikket har et "kvalitetsdesign" er efter min
> mening Hondas Accord.

Som igen er en dårlig kopi af Mazda6....

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-05 19:47

> Som igen er en dårlig kopi af Mazda6....

Stod her til aften lige og betragtede en ny 6´er - og var i eftermiddag ude
hos Honda på Amager.

Honda´en er efter min mening LANGT, LANGT mere stilren i sit design.

....en skam man ikke kan købe den med Hondas lækre dieselmotor her i DK.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 08:11

> Stod her til aften lige og betragtede en ny 6´er - og var i eftermiddag
> ude hos Honda på Amager.
>
> Honda´en er efter min mening LANGT, LANGT mere stilren i sit design.

Set lige forfra er de to biler 99% identiske.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-05 12:02

> Set lige forfra er de to biler 99% identiske.

Ahrrhhhhh...

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 21:24

> Stod her til aften lige og betragtede en ny 6´er - og var i eftermiddag
> ude hos Honda på Amager.
>
> Honda´en er efter min mening LANGT, LANGT mere stilren i sit design.

Jeg synes den ligner en blanding mellem Avensis og Mazda 6....

Jeg foretrækker klart min 6'er (med og uden buler!)

> /Jan W Nielsen

Lars B

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-03-05 22:17

> Jeg foretrækker klart min 6'er (med og uden buler!)

Det skule du også gerne...

...du har jo købt en..

Der er da ingen ligheder mellem Avensis og Accord - der er ingen fælles
linier overhovedet...

/Jan W Nielsen