/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
TüV rapport resumé med fejl på bilmodeller
Fra : TDN


Dato : 26-02-05 20:42

http://www.aarhusstiftstidende.dk/koergodt/artikel:aid=203106

På baggrund af 7,6 millioner tyske bilsyn.

Mvh
Thomas



 
 
Bernhard Ege (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 26-02-05 20:57

TDN wrote:
> http://www.aarhusstiftstidende.dk/koergodt/artikel:aid=203106
>
> På baggrund af 7,6 millioner tyske bilsyn.
>
> Mvh
> Thomas
>
>

Interessant (for mig som har Xantia)

Trods sin avancerede teknik får Xantia et flot skudsmål. Den er en af de
bedste Citroëner nogensinde og på næsten alle punkter bedre end
gennemsnittet af alle biler.

Og godt man ikke har een af dem her:

Både Saxo og forgængeren AX har flere fejl af næsten enhver art end
gennemsnittet.

mvh Bernhard

BJ (26-02-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-02-05 21:15


"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Qh4Ud.788$nN3.619@news.get2net.dk...
> http://www.aarhusstiftstidende.dk/koergodt/artikel:aid=203106
>
> På baggrund af 7,6 millioner tyske bilsyn.

Med det klare én mente at bilejerne måske ikke passer deres biler lige så
godt som vi i Danmark.

Jeg ville meget hellere se samtlige bilmærkers værkstedssysgejournaler
katalogiseret og lagt frem.

Her ville man nemlig få alt med.

--
Bjørn J.



Henrik B. (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-02-05 14:23


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4220d8bc$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg ville meget hellere se samtlige bilmærkers værkstedssysgejournaler
> katalogiseret og lagt frem.

Ellers sjovt, hvad de skriver om "dit" næste mærke:
"Fabrikkerne hånes med, at Murphy's Lov er mere gyldig end nogensinde. Jo
mere der kan gå i stykker i en bil, jo mere går i stykker - og i de dyre
BMW'er går rigtig meget i stykker. De har flere fejl end gennemsnittet af
nyere biler." )

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



BJ (27-02-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-02-05 14:33


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4221c9b6$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Ellers sjovt, hvad de skriver om "dit" næste mærke:
> "Fabrikkerne hånes med, at Murphy's Lov er mere gyldig end nogensinde. Jo
> mere der kan gå i stykker i en bil, jo mere går i stykker - og i de dyre
> BMW'er går rigtig meget i stykker. De har flere fejl end gennemsnittet af
> nyere biler." )

Jeg giver dig helt ret.

Sammenlignet med min kammerats BMW 530 med +400.000 km på klokken (og en gut
som nøje fører regnskab med omkostningerne samt har haft diverse Bimmere
igennem årerne ifbm. virksomhedsdrift), ret så bemærkelsesværdigt.

Derfor giver jeg da heller ikke så meget for disse eksterne undersøgelser,
men så hellere et mærke og dets models værkstedssygejournal.

Den er også fuldstændig blottet for ærekærhed (man vil for alt i verden ikke
indrømme, man har købt noget lort og dermed gjort en dårlig disposition),
elendig vedligehold og præferencer, men et reelt udtryk for, hvad der er
lavet og vedligeholdt på den *enkelte* bil.

Desværre får man nok aldrig adgang til en sådan database..;)

--
Bjørn J.



Henrik B. (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-02-05 14:42


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4221cc12$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


>> BMW'er går rigtig meget i stykker. De har flere fejl end gennemsnittet af
>> nyere biler." )
>
> Jeg giver dig helt ret.

> Derfor giver jeg da heller ikke så meget for disse eksterne undersøgelser,
> men så hellere et mærke og dets models værkstedssygejournal.
>
> Den er også fuldstændig blottet for ærekærhed (man vil for alt i verden
> ikke indrømme, man har købt noget lort og dermed gjort en dårlig
> disposition), elendig vedligehold og præferencer, men et reelt udtryk for,
> hvad der er lavet og vedligeholdt på den *enkelte* bil.

Stadig, iflg. denne undersøgelse, skulle Toyota-ejere så holde deres biler
bedre end andre - eller er de bare mere fejlfri?

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



BJ (27-02-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-02-05 14:49


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4221ce2b$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Stadig, iflg. denne undersøgelse, skulle Toyota-ejere så holde deres biler
> bedre end andre - eller er de bare mere fejlfri?

Det kan man ikke sige noget om, men blot konstatere potterne er så og så
fejlfri.

Det er næsten li'som med tænder. Nogen vedligeholder dem grundigt men har
nogen elendige og andre gør ikke så meget ud af det, men har meget holdbare
og fine.

Det er og bliver en undersøgelse som skal tjene penge til udgiverne.

Når man spørger til en bils sygejournal hos en forhandler (den har altid
været på et autoriseret mærkevareværksted), får man en sludder for en
sladder om, det desværre ikke liiige kan lade sig gøre og så i tillæg en
sang fra de varme lande.

Mon ikke køber selv har været inde og undersøge sagen eller går i sin egen
database for at se om den fine bil nu er af den eller årgangskvalitet..?

--
Bjørn J.



TDN (27-02-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 27-02-05 17:05


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4221cc12$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Derfor giver jeg da heller ikke så meget for disse eksterne undersøgelser,
> men så hellere et mærke og dets models værkstedssygejournal.
>
> Den er også fuldstændig blottet for ærekærhed (man vil for alt i verden
> ikke indrømme, man har købt noget lort og dermed gjort en dårlig
> disposition), elendig vedligehold og præferencer, men et reelt udtryk for,
> hvad der er lavet og vedligeholdt på den *enkelte* bil.
>
> Desværre får man nok aldrig adgang til en sådan database..;)
>
> --
> Bjørn J.
>

Hvad mener du med eksterne undersøgelser ???
Det er de tyske synshallers resultater. Dette resume siger selvfølgelig ikke
ret meget om hvordan fejlene er fordelt mellem ejerrelaterede fejl
(nedslidte dæk, pærer, forrude og andre sliddele) og modelrelaterede fejl på
nyere biler (som fortæller noget om modellens generelle kvalitet). Desuden
kunne man også foranlediges til at tro at de ældre biler (eller måske
bilerne i det hele taget) i tyskland er knap så vedligeholdte som i DK
grundet den lavere anskaffelsespris og tidligere skrotning af ældre biler
(biler uden Kat. er pålagt en strafafgift i Tyskland der gør dem svært
omsættelige). Hvis man købte hele TÜV hæftet og kunne isolere de
ejerrelaterede fejl må den da give et godt fingerpeg af en specifik models
fejl forudsat at den ikke har været tilbagekaldt for at få rettet fejlen.

Mvh
Thomas



BJ (27-02-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-02-05 18:12


"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
newsmUd.1253$zk.13@news.get2net.dk...

KLIP

> Hvis man købte hele TÜV hæftet og kunne isolere de ejerrelaterede fejl må
> den da give et godt fingerpeg af en specifik models fejl forudsat at den
> ikke har været tilbagekaldt for at få rettet fejlen.

Om du så køber hele hæftet 2 gange, viser det ikke andet, hvad der er fundet
i synshallen.

Det siger *intet* om den løbende vedligeholdelse som evt. har været
foretaget på bilen og evt. omkostninger forbundet derved.

Hjulophæng, motorer, generatorer osv., osv., kan være skiftet x-antal gange.

--
Bjørn J.



Kim Kristensen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 27-02-05 18:42


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4221ff64$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> newsmUd.1253$zk.13@news.get2net.dk...
>
> KLIP
>
> > Hvis man købte hele TÜV hæftet og kunne isolere de ejerrelaterede fejl

> > den da give et godt fingerpeg af en specifik models fejl forudsat at den
> > ikke har været tilbagekaldt for at få rettet fejlen.
>
> Om du så køber hele hæftet 2 gange, viser det ikke andet, hvad der er
fundet
> i synshallen.
>
> Det siger *intet* om den løbende vedligeholdelse som evt. har været
> foretaget på bilen og evt. omkostninger forbundet derved.
>
> Hjulophæng, motorer, generatorer osv., osv., kan være skiftet x-antal
gange.
>
> --
> Bjørn J.
>
>
Det har du da helt ret i, en bil der er "fejlfri" i synshallen er det ikke
nødvendigvis uden for synshallen. Her hos svenskerne er der noget data at
hente uden det koster noget http://begbilguiden.bilprovningen.se/

Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-02-05 14:24


"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Qh4Ud.788$nN3.619@news.get2net.dk...
> http://www.aarhusstiftstidende.dk/koergodt/artikel:aid=203106
>
> På baggrund af 7,6 millioner tyske bilsyn.

Fin læsning, som Saab-ejer.

Og Toyota's er vel 112% forudsigelig.

--
----------------------------------
Alt under 1 Bar er en sugemotor!



Fly Christensen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 27-02-05 16:48

On Sun, 27 Feb 2005 14:23:46 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Og Toyota's er vel 112% forudsigelig.

Både hvad angår fejlhyppighed og (ikke)sjov.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste