/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lastbiler på landeveje i Tyskland
Fra : Leo Jensen


Dato : 26-02-05 10:01

De kører godt nok pænt...
Jeg har lige været i Holland og kørte på B213 fra Ahlhorn til Haselünne. 80
km/t på mit speedometer var max. Er det klip i kørekortet der virker så
effektivt ?
Inde i Holland kørte de som sædvanlig op på deres max på ca. 90 (små 95 på
et personbilsspeedometer)

Leo



 
 
Gert (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 26-02-05 11:00


"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:42203af0$0$22712$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> De kører godt nok pænt...
> Jeg har lige været i Holland og kørte på B213 fra Ahlhorn til Haselünne.
80
> km/t på mit speedometer var max. Er det klip i kørekortet der virker så
> effektivt ?
> Inde i Holland kørte de som sædvanlig op på deres max på ca. 90 (små 95 på
> et personbilsspeedometer)


Hejsa

om det er klippe der gør det det ved jeg så ik.

menjeg har efterhånden været i en lille by der hedder Yerseke i Holland
nogle adskillige gange,
og har jo os trillet motorvejen tyde i Tyskland og Holland på den konto

mit indtryk er at lastbilerne gernerelt kører pænt både i DE og NL,
det er noget værre når man kommer til Belgien og ind på ringen omkring
Bryssel,
der skal man virkelig være vågen og holde tunge lige i næsen, ellers ender
man med at få en lastbil på skødet
lidt ligesom her hjemme

men elllers har jeg kun ros til langturs bilerne, de viser utrolig hensyn,
og gir gerne et blink med lygterne når man er ved at overhale så man ka
komme ind
lige som det gør med deres "egne" og jeg kører kun i en "lille" Renault
Master.

Mvh
Gert



Folmer Rasmussen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-02-05 15:01

On Sat, 26 Feb 2005 10:01:27 +0100, "Leo Jensen"
<maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:

>De kører godt nok pænt...
>Jeg har lige været i Holland og kørte på B213 fra Ahlhorn til Haselünne. 80
>km/t på mit speedometer var max. Er det klip i kørekortet der virker så
>effektivt ?
>Inde i Holland kørte de som sædvanlig op på deres max på ca. 90 (små 95 på
>et personbilsspeedometer)

>--

Alene det faktum, at der er mange gange større risiko for at blive
stoppet gør, at der køres mere forsigtigt.

Tyske truckere er også kendt for at satse meget mere på økonomikørsel
end de fleste andre landes chauffører.

Det er en gammel talemåde blandt chauffører, at tyskerne først skifter
gear når ladelampen lyser.

De er ligeledes kendt for ikke at være ret gode til at bakke. Det er
et helvedes spektakel, når man lige er faldet i søvn, og der kommer en
tysker og skal bakke til porten lige ved siden af. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer


Leonard (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 26-02-05 15:19

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Alene det faktum, at der er mange gange større risiko for at blive
>stoppet gør, at der køres mere forsigtigt.

Hvilket desværre er den eneste effektive metode til at få trafikanter
til at overholde reglerne på.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Finn Guldmann (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-02-05 18:02

Leonard skrev:

>>Alene det faktum, at der er mange gange større risiko for at blive
>>stoppet gør, at der køres mere forsigtigt.
> Hvilket desværre er den eneste effektive metode til at få trafikanter
> til at overholde reglerne på.
>
Jeg tror nok at på lige netop den vej der blev nævnt er det flere
forhold der gør sig gældende.

Det vil være en naturlig vej at vælge hvis man skal til BeNeLux, det
vestlige Frankrig og det vestlige Spanien. Specielt efter at tyskerne
har indført km-betaling på motorvejene.

Så den øgede trafik vil nok bringe hastigheden ned. Om ikke andet så
fordi det vil være en naturlig strækning for politiet at holde
fartkontroller døgnet rundt.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 26-02-05 18:24

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>>>Alene det faktum, at der er mange gange større risiko for at blive
>>>stoppet gør, at der køres mere forsigtigt.

>> Hvilket desværre er den eneste effektive metode til at få trafikanter
>> til at overholde reglerne på.

>Jeg tror nok at på lige netop den vej der blev nævnt er det flere
>forhold der gør sig gældende.

Sikkert, men udsigten til en bøde er nu engang det der får trafikanter
til at handle indenfor reglerne.
Udsigten til at miste kørekortet får de fleste til at tænke over
handlingen og reglerne, og i de fleste tilfælde at holde sig under
indenfor grænserne, hvor kørekortet ikke er i direkte fare.

For de fleste, så er overvejelsesrækken når færdselsloven brydes
denne:
Hvad er chancen for at blive taget af politiet?
Hvor stor er bøden/mister jeg kørekortet hvis jeg bliver taget?

De færreste når videre i rækken til:
Udsætter jeg andre/mig selv for fare ved det?
Udviser jeg agtpågivenhed og tager jeg hensyn til andre ved det?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Finn Guldmann (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-02-05 00:01

Leonard skrev:

>>>Hvilket desværre er den eneste effektive metode til at få trafikanter
>>>til at overholde reglerne på.
>>Jeg tror nok at på lige netop den vej der blev nævnt er det flere
>>forhold der gør sig gældende.
> Sikkert, men udsigten til en bøde er nu engang det der får trafikanter
> til at handle indenfor reglerne.
> Udsigten til at miste kørekortet får de fleste til at tænke over
> handlingen og reglerne, og i de fleste tilfælde at holde sig under
> indenfor grænserne, hvor kørekortet ikke er i direkte fare.
>
Om du kører 80 eller 90 km/t på det stræk er kun et spørgsmål om penge.
Og om det bliver chaufføreren, vognmanden eller speditøren der betaler.

> For de fleste, så er overvejelsesrækken når færdselsloven brydes
> denne:
> Hvad er chancen for at blive taget af politiet?
> Hvor stor er bøden/mister jeg kørekortet hvis jeg bliver taget?
> De færreste når videre i rækken til:
> Udsætter jeg andre/mig selv for fare ved det?
> Udviser jeg agtpågivenhed og tager jeg hensyn til andre ved det?
>
For lastbilchaufførene handler det også om andre ting. Bl.a. hvor meget
pres der ligges på dem for at opfylde de tidsrammer speditørene har sat.
Og spørger du speditørene er det deres tidsplaner der er de vigtigste.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-02-05 10:24

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Om du kører 80 eller 90 km/t på det stræk er kun et spørgsmål om penge.
>Og om det bliver chaufføreren, vognmanden eller speditøren der betaler.

Incitamentet til at overholde reglerne er selvfølgelig størst hvis
bøden skal betales af chaufføren.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Finn Guldmann (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-02-05 14:28

Leonard skrev:

>>Om du kører 80 eller 90 km/t på det stræk er kun et spørgsmål om penge.
>>Og om det bliver chaufføreren, vognmanden eller speditøren der betaler.
> Incitamentet til at overholde reglerne er selvfølgelig størst hvis
> bøden skal betales af chaufføren.
>
Det kan gerne være. Men det kan også være at "incitamentet" til at
beholde sit job er størrere.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-02-05 18:23

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det kan gerne være. Men det kan også være at "incitamentet" til at
>beholde sit job er størrere.

Ja, desværre er det vel virkeligheden.
Det burde ikke være nødvendigt at skulle overtræde reglerne for at
udføre sit job tilfredsstillende. Hverken for at tjene nok, behage
kunderne eller for at beholde sit job.

Det er desværre også virkelighed i andre brancher, men nok mest
tydeligt hos hyrevogne og lastbiler.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Finn Guldmann (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-02-05 19:17

Leonard skrev:

> Ja, desværre er det vel virkeligheden.
> Det burde ikke være nødvendigt at skulle overtræde reglerne for at
> udføre sit job tilfredsstillende. Hverken for at tjene nok, behage
> kunderne eller for at beholde sit job.
>
Så længe der kan sidde nogen "længere oppe i systemet" og ansvarsfrit
stille krav til hvordan tingene skal foregå bliver det ikke anderledes.

> Det er desværre også virkelighed i andre brancher, men nok mest
> tydeligt hos hyrevogne og lastbiler.
>
Hvordan det ser ud i andre brancher ved jeg ikke. Blot at problemet ikke
er det samme blandt hyrevognene som det er blandt lastbilerne.

Hyrevognene har ikke samme tidsmæssige krav som lastbilerne. Den
vigtigste regel for deres arbejdstid er 11-timers reglen.

For hastighederne alene mener jeg der burde kigges mere på at få flyttet
grænserne. F.eks. ved at indføre ensartede hastighedsgrænser i hele EU.
Men det ville indebære at tyskerne skulle klappe hælene sammen og sige
"Jawohl" (?), så det bliver jo nok aldrig til noget.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-02-05 19:34

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvordan det ser ud i andre brancher ved jeg ikke. Blot at problemet ikke
>er det samme blandt hyrevognene som det er blandt lastbilerne.

>Hyrevognene har ikke samme tidsmæssige krav som lastbilerne. Den
>vigtigste regel for deres arbejdstid er 11-timers reglen.

Som jeg forstår problemet med lastbilchaufførerne og reglerne (både
hastighed, vægt og hviletid) så er det noget med at nå det bestilte
arbejde til tiden, at nå hjem til tiden eller at opnå en bonus, maåske
i form af at beholde sit arbejde.

For hyrevognschaufførerne gælder det for hovedparten at de er direkte
aflønnede efter taxameteret, som hovedsageligt tæller efter kørte
kilometre, hvilket gør at højere hastighed giver større indtjening.

I begge tilfælde er det pengene der driver chaufføren til at overtræde
reglerne.

Om reglerne trænger til at blive opdateret er en anden snak, hvor vi i
første omgang er enige om at samme hastighed for alle på samme vej vil
afhjælpe en del af de trafikale problemer.
Men for at komme udover de overtrædelser som sker p.gr.a. pengene, der
tror jeg kun at en anden aflønning (og sikkert også afregning mellem
speditør og vognmand) er eneste udvej.
I Odense Taxa har de tanker om at lade taxameteret tælle langsommere
ved høje hastigheder - lige hvordan det skal indbygges ved de vist
ikke endnu - men det kunne være en mulighed.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Finn Guldmann (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-02-05 23:26

Leonard skrev:

>>Hvordan det ser ud i andre brancher ved jeg ikke. Blot at problemet ikke
>>er det samme blandt hyrevognene som det er blandt lastbilerne.
>>Hyrevognene har ikke samme tidsmæssige krav som lastbilerne. Den
>>vigtigste regel for deres arbejdstid er 11-timers reglen.
> Som jeg forstår problemet med lastbilchaufførerne og reglerne (både
> hastighed, vægt og hviletid) så er det noget med at nå det bestilte
> arbejde til tiden, at nå hjem til tiden eller at opnå en bonus, maåske
> i form af at beholde sit arbejde.
> For hyrevognschaufførerne gælder det for hovedparten at de er direkte
> aflønnede efter taxameteret, som hovedsageligt tæller efter kørte
> kilometre, hvilket gør at højere hastighed giver større indtjening.
> I begge tilfælde er det pengene der driver chaufføren til at overtræde
> reglerne.
>
I begge tilfælde er det med pengene noget der bestemmes af andre end os
selv. At få krav igennem omkring vores overenskomst, der tilgodeså at vi
kunne have en acceptabel indtjening, er ikke muligt så længe vores krav
tilsidesættes så fabriksarbejderne kan få en ekstra ferieuge.

Jeg er ret sikker på at hvis chaufførene kunne få lov at stemme om deres
overenskomst alene var der mange ting der så anderledes ud. Men når vi
end ikke har en organisation der støtter os i det kommer vi ikke videre.

For begge slags chaufførere gælder det også at jobbet hænger løst hvis
indtjeningen ikke står mål med kravene.

For hyrevognene gælder der det misforhold at erhvervets største kunde,
kommunerne, selv fastsætter priserne og antallet af vogne.

Har kørt hyrevogn i en kommune hvor fast punkt på første byrådsmøde
efter nytår var et krav om at der blev sat flere biler på gaden. (Læs:
Uddelt flere bevillinger til hyrekørsel)

Kun i de år hvor visse byrådsmedlemmer havde holdt nytårsaften i andre
byer var punktet ikke med.

Men alt ialt handler det om at pleje egne interesser på andres
bekostning. Og uanset om det er et byrådsmedlem eller en
distributionschef i en virksomhed gælder der det at det ikke er sjovt at
have magt hvis man ikke har lov at vise at man har den.

> Om reglerne trænger til at blive opdateret er en anden snak, hvor vi i
> første omgang er enige om at samme hastighed for alle på samme vej vil
> afhjælpe en del af de trafikale problemer.
>
Det ville hjælpe en hel del. Om ikke andet så for lastbilerne.

> Men for at komme udover de overtrædelser som sker p.gr.a. pengene, der
> tror jeg kun at en anden aflønning (og sikkert også afregning mellem
> speditør og vognmand) er eneste udvej.
>
Hverken en anden løn, eller øget kontrol vil afhjælpe problemet. (Se
nedenfor)

> I Odense Taxa har de tanker om at lade taxameteret tælle langsommere
> ved høje hastigheder - lige hvordan det skal indbygges ved de vist
> ikke endnu - men det kunne være en mulighed.
>
Den skal lige vendes om. Det er nemlig ikke chaufføreren der bestemmer
hastigheden. Kunderne har en klar forventning om at turen går hurtigst
mulig.

Så skal hastigheden sættes ned skal det laves sådan at prisen bliver
højere med farten. Så skal kunderne nok forlange hastighedsgrænserne
overholdt.

Med alt det GPS der efterhånden er i hyrevognene vil det ikke blive en
umulig opgave at indrette taxametret til at vide hvilken
hastighedsgrænse der er gældende det pågældende sted.

På sammen måde læser man det omkring lastbilerne ved at videreføre
ansvaret for overtrædelserne til også at omfatte kunderne.

Så ville vi opnå at kunderne, i stedet for at ringe og brokke sig over
at deres gods ikke er kommet frem til den, umulige, tid de selv har sat,
vil ringe og, forsigtigt, spørge hvornår chaufføreren mon tror han kan
være fremme.

Kunderne ville gøre hvad de kunne for at der ikke blev lagt pres på
chaufførene, for at undgå at komme til at betale ekstra for transporten.
Disse regler skulle naturligvis være fælles europæisk. Og det er nok den
sværeste øvelse.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-02-05 22:45

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Den skal lige vendes om. Det er nemlig ikke chaufføreren der bestemmer
>hastigheden. Kunderne har en klar forventning om at turen går hurtigst
>mulig.

Jaeh, men ikke altid så hurtigt som chaufføren vil ...

>Så skal hastigheden sættes ned skal det laves sådan at prisen bliver
>højere med farten. Så skal kunderne nok forlange hastighedsgrænserne
>overholdt.

Den teori er jeg ikke sikker på holder, for hvad gør en travl kunde,
der ikke selv betaler turen? (fx en off. ansat/valgt)

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Finn Guldmann (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-03-05 09:21

Leonard skrev:

>>Den skal lige vendes om. Det er nemlig ikke chaufføreren der bestemmer
>>hastigheden. Kunderne har en klar forventning om at turen går hurtigst
>>mulig.
> Jaeh, men ikke altid så hurtigt som chaufføren vil ...
>
I de fleste tilfælde helst hurtigere end chaufførene kan.

>>Så skal hastigheden sættes ned skal det laves sådan at prisen bliver
>>højere med farten. Så skal kunderne nok forlange hastighedsgrænserne
>>overholdt.
> Den teori er jeg ikke sikker på holder, for hvad gør en travl kunde,
> der ikke selv betaler turen? (fx en off. ansat/valgt)
>
Det er jo så op til betaleren (firmaet/staten/amtet/kommunen) at holde
øje med om priserne nu også passer med det de plejer.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 01-03-05 20:37

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>> Jaeh, men ikke altid så hurtigt som chaufføren vil ...
>>
>I de fleste tilfælde helst hurtigere end chaufførene kan.

Sgu ikke da jeg var hyrevognschauffør.
En travl aften med masser af kunder, der bestemte jeg alene farten og
hvis kunderne ikke kunne lide at blive fløjet hjem, så kunne de gå.
Der var kun to stillingerne på pedalerne, enten speederen helt i bund
eller bremsen ditto, ingen blød mellemvare her, der skulle køres penge
ind, når muligheden var der.

Hvis taxameteret havde været indrettet så prisen blev højere jo
hurtigere jeg kørte, så havde jeg kørt endnu hurtigere ...

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Leo Jensen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 26-02-05 15:56


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:vqv021ldalma18tlr3k18cn2tfiqcocbnd@4ax.com...
> On Sat, 26 Feb 2005 10:01:27 +0100, "Leo Jensen"
> <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:
>
>>De kører godt nok pænt...
>>Jeg har lige været i Holland og kørte på B213 fra Ahlhorn til Haselünne.
>>80
>>km/t på mit speedometer var max. Er det klip i kørekortet der virker så
>>effektivt ?
>>Inde i Holland kørte de som sædvanlig op på deres max på ca. 90 (små 95 på
>>et personbilsspeedometer)
>
>>--
>
> Alene det faktum, at der er mange gange større risiko for at blive
> stoppet gør, at der køres mere forsigtigt.
>
> Tyske truckere er også kendt for at satse meget mere på økonomikørsel
> end de fleste andre landes chauffører.

De lastbiler jeg kørte bagved over grænsen satte farten op i samme sekund
Nederlande-skiltet var passeret. På vej hjem lå vi og kørte ned til omkring
65 km/t på mit speedometer over flere kilometer...
Hvad er tilladt hastighed på landevej for lastbiler i Tyskland ?

Leo




Finn Guldmann (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-02-05 18:03

Leo Jensen skrev:

> De lastbiler jeg kørte bagved over grænsen satte farten op i samme sekund
> Nederlande-skiltet var passeret. På vej hjem lå vi og kørte ned til omkring
> 65 km/t på mit speedometer over flere kilometer...
> Hvad er tilladt hastighed på landevej for lastbiler i Tyskland ?
>
60 km/t

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 26-02-05 18:28

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>> Hvad er tilladt hastighed på landevej for lastbiler i Tyskland ?
>>
>60 km/t

De har tilsyneladende 3 grænser:

op til 3500 kg: 100 km/t
3500 til 7500 kg: 80 km/t
over 7500 kg: 60 km/t

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Leo Jensen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 26-02-05 18:53


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:uac121pdkg1cqark86hucd4gece8qjq44b@4ax.com...
> Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>
>>> Hvad er tilladt hastighed på landevej for lastbiler i Tyskland ?
>>>
>>60 km/t
>
> De har tilsyneladende 3 grænser:
>
> op til 3500 kg: 100 km/t
> 3500 til 7500 kg: 80 km/t
> over 7500 kg: 60 km/t

Vi snakker 7500kg + her, og der er plads til at køre hurtigere end de gør.
Der var ikke så mange lastbiler, men overhalingsmulighederne er ikke
voldsomt gode hvis der er en lille konvoj. I øvrigt en fartgrænse der nok
vil få de fleste ud på motorvejen uanset om det koster at køre der eller ej.

Leo



Leonard (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 26-02-05 19:08

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:

>I øvrigt en fartgrænse der nok
>vil få de fleste ud på motorvejen uanset om det koster at køre der eller ej.

Og sikkert en af begrundelserne for at have grænsen så lav.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
http://leonard.dk/foredrag/

Finn Guldmann (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-02-05 00:13

Leo Jensen skrev:

> Vi snakker 7500kg + her, og der er plads til at køre hurtigere end de gør.
> Der var ikke så mange lastbiler, men overhalingsmulighederne er ikke
> voldsomt gode hvis der er en lille konvoj. I øvrigt en fartgrænse der nok
> vil få de fleste ud på motorvejen uanset om det koster at køre der eller ej.
>
Hvis chaufføreren får besked hjemmefra om at køre den vej, skal han nok
gøre det. Bliver han på motorvejen kan han godt risikere selv at komme
til at betale for det.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Finn Guldmann (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-02-05 00:04

Leonard skrev:

>>>Hvad er tilladt hastighed på landevej for lastbiler i Tyskland ?
>>60 km/t
> De har tilsyneladende 3 grænser:
> op til 3500 kg: 100 km/t
>
De regnes slet ikke for lastbiler. (Heller ikke af mig)

> 3500 til 7500 kg: 80 km/t
>
Den kender jeg ikke. Nok mest fordi jeg aldrig har haft brug for at
kende den.

> over 7500 kg: 60 km/t
>
Den kender jeg til gengæld godt.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Jimboo (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Jimboo


Dato : 26-02-05 23:04


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:vqv021ldalma18tlr3k18cn2tfiqcocbnd@4ax.com...
> On Sat, 26 Feb 2005 10:01:27 +0100, "Leo Jensen"
> <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:
>
> >De kører godt nok pænt...
> >Jeg har lige været i Holland og kørte på B213 fra Ahlhorn til Haselünne.
80
> >km/t på mit speedometer var max. Er det klip i kørekortet der virker så
> >effektivt ?
> >Inde i Holland kørte de som sædvanlig op på deres max på ca. 90 (små 95

> >et personbilsspeedometer)
>
> >--
>
> Alene det faktum, at der er mange gange større risiko for at blive
> stoppet gør, at der køres mere forsigtigt.
>
> Tyske truckere er også kendt for at satse meget mere på økonomikørsel
> end de fleste andre landes chauffører.
>
> Det er en gammel talemåde blandt chauffører, at tyskerne først skifter
> gear når ladelampen lyser.
>
> De er ligeledes kendt for ikke at være ret gode til at bakke. Det er
> et helvedes spektakel, når man lige er faldet i søvn, og der kommer en
> tysker og skal bakke til porten lige ved siden af. *LOL*

De burde de da ellers være, bakkede de ikke hele vejen hjem fra Moskva i
1945

Kurt
>
> Venlig hilsen
> Folmer
>



ENN (27-02-2005)
Kommentar
Fra : ENN


Dato : 27-02-05 10:55


"Jimboo" <knmnnospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4220f275$0$236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:vqv021ldalma18tlr3k18cn2tfiqcocbnd@4ax.com...
>> On Sat, 26 Feb 2005 10:01:27 +0100, "Leo Jensen"
>> <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:
>>
>> >De kører godt nok pænt...
>> >Jeg har lige været i Holland og kørte på B213 fra Ahlhorn til Haselünne.
> 80
>> >km/t på mit speedometer var max. Er det klip i kørekortet der virker så
>> >effektivt ?
>> >Inde i Holland kørte de som sædvanlig op på deres max på ca. 90 (små 95
> på
>> >et personbilsspeedometer)
>>
>> >--
>>
>> Alene det faktum, at der er mange gange større risiko for at blive
>> stoppet gør, at der køres mere forsigtigt.
>>
>> Tyske truckere er også kendt for at satse meget mere på økonomikørsel
>> end de fleste andre landes chauffører.
>>
>> Det er en gammel talemåde blandt chauffører, at tyskerne først skifter
>> gear når ladelampen lyser.
>>
>> De er ligeledes kendt for ikke at være ret gode til at bakke. Det er
>> et helvedes spektakel, når man lige er faldet i søvn, og der kommer en
>> tysker og skal bakke til porten lige ved siden af. *LOL*
>
> De burde de da ellers være, bakkede de ikke hele vejen hjem fra Moskva i
> 1945

Jo - og fra Normandiet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste